Mazda MX-3 EC KL '93
Dolot jest szczelny. Jeździłem tak na k8 przez ponad 4 miesiące przejechałem dobre 200km na nowym silniku i takich objawów nie było natomiast to co jest teraz to za nasilone objawy jeszcze które miałem na 1.8 wnioskować można że nawala rzecz która przełożona została z 1.8.
Stawiam na aparat zapłonowy właśnie. Tak wiem że tak nie powinienem sprawdzać Ale nie miałem przy sobie klucza do wykrecania świec.
Dostałem jeszcze info żeby kopulke rozkręcić i przetrzeć styki które tam są może coś pomoże. Natomiast dzisiaj na zimnym odpalił od strzała
Stawiam na aparat zapłonowy właśnie. Tak wiem że tak nie powinienem sprawdzać Ale nie miałem przy sobie klucza do wykrecania świec.
Dostałem jeszcze info żeby kopulke rozkręcić i przetrzeć styki które tam są może coś pomoże. Natomiast dzisiaj na zimnym odpalił od strzała
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A ja bym sprawdził połączenia masy wyczyść styki i masy i kostek przeleć powietrzem albo jakiś kontakt spray. I sprawdził bym błędy czy jakieś są.
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Błąd EGR bo niepodpiety i w zależności od Ecu czujnik temperatury.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Źle napisałem to nie jest błąd egr tylko błąd Spalania stukowego.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A więc aparat wymieniony mazda już sprawna

Po wymianie aparatu nadal nie chciał zagadać okazało się że spalił się bezpiecznik od wtryskow. Fuel injection po wymianie mazda odpaliła od strzała i dzisiaj nawet rywalizowała z Leonem FR 190KM oraz 440NM oczywiście pozytywnie
Po wymianie aparatu nadal nie chciał zagadać okazało się że spalił się bezpiecznik od wtryskow. Fuel injection po wymianie mazda odpaliła od strzała i dzisiaj nawet rywalizowała z Leonem FR 190KM oraz 440NM oczywiście pozytywnie
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Myślę że warto odświeżyć temat i dodać trochę myślę że ciekawych informacji zachęcam do dyskusji.
Dzisiaj mazda wleciala na hamownie z racji tego że w moich okolicach odbył się zlot motoryzacyjny. Hamownia jest dokładnie taka jaką klub mazdaspeed wypożycza na swoje zloty czyli agma tuning z Torunia. Zrobiłem łącznie 3 pomiary dwa były na kompach KL jeden oznaczenie kl55 drugi kl05 pierwszy poliftowy drugi przedliftowy a trzecie te które mnie najbardziej zadziwia zostało dokonane na kompie od k8 wynik jako uzyskałem przechodzi myślę pojęcie i tu proszę o wytłumaczenie mi z czego ten wynik się wziął. Na kompach KL jeżeli chodzi o moc pokazał silnik ładna serię moment trochę za mały Ale nie wiem w sumie czego to wina. Nie przedłużając wrzucam wykres z hamowni i podziwiajcie
Dolot jak i wydech to seria z k8 zatem myślę że jest lepiej niż dobrze:D
Dzisiaj mazda wleciala na hamownie z racji tego że w moich okolicach odbył się zlot motoryzacyjny. Hamownia jest dokładnie taka jaką klub mazdaspeed wypożycza na swoje zloty czyli agma tuning z Torunia. Zrobiłem łącznie 3 pomiary dwa były na kompach KL jeden oznaczenie kl55 drugi kl05 pierwszy poliftowy drugi przedliftowy a trzecie te które mnie najbardziej zadziwia zostało dokonane na kompie od k8 wynik jako uzyskałem przechodzi myślę pojęcie i tu proszę o wytłumaczenie mi z czego ten wynik się wziął. Na kompach KL jeżeli chodzi o moc pokazał silnik ładna serię moment trochę za mały Ale nie wiem w sumie czego to wina. Nie przedłużając wrzucam wykres z hamowni i podziwiajcie
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
170 koni mechanicznych w podobno silniku klde który nawet prawdopodobnie nie ma swoich właściwych parametrów tzn 2 calowy wydech filtr powietrza oryginalny uważasz za jedynie normą przy zdrowym silniku? Jeszcze nie tak dawno niektórzy po przeswapowaniu klze mieli niewiele więcej zatem jeżeli to jest zwykły KL to ja uważam to za dziwny wynik bo jedynie klg4 podobno w takich mocach wychodziły. Poza tym cały czas nie rozumiem dlaczego akurat na kompie od k8 pokazał taki wysoki wynik a nie na kompie od KL.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
O KLG4 zapomnij, masz inny kolektor. Mógłbyś mieć KL'a 175 KM, który ma głowice KL31 i tłoki ze średnią półką. Sprawdź to. Wynik mnie nie dziwi adis555 miał bardzo podobny.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Miał podobny do moich wykresów na kompach od KL z tym że miał większy moment natomiast nie sprawdzał na kompie od k8 a mi na kompie od k8 pokazał 170KM. Jak to w ogóle możliwe że taki komputer jest wstanie wycisnąć z silnika więcej niż seryjny od KL. Oba moje komputery mam z mx6 także niby też sportowego auta.
Co do głowic to już musiałbym rozebrać silnik aby sprawdzić prawda a takich planów narazie nie mam.
Na bloku mam napis kl101 także to raczej KL. Ogólnie ciężko znaleźć informacje o tych silnikach z xedosa 9 a o tym ile miały one KM szczególnie w późniejszych latach to już w ogóle a mój silnik jest z 2002 roku czyli praktycznie ostatni wypust.
Co do głowic to już musiałbym rozebrać silnik aby sprawdzić prawda a takich planów narazie nie mam.
Na bloku mam napis kl101 także to raczej KL. Ogólnie ciężko znaleźć informacje o tych silnikach z xedosa 9 a o tym ile miały one KM szczególnie w późniejszych latach to już w ogóle a mój silnik jest z 2002 roku czyli praktycznie ostatni wypust.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Na kompie K8 silnik jest mniej przelany, radekkm miał 196KM w ZE na takim właśnie kompie. Ogólnie K-seria jest przelana.
Nr widać z zewnątrz, nie trzeba rozbierać silnika.
https://mazda626.net/topic/37114-klde-vs-klg4-vs-klze/
Nr widać z zewnątrz, nie trzeba rozbierać silnika.
https://mazda626.net/topic/37114-klde-vs-klg4-vs-klze/
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
No ogólnie wykres na kompie z KL jak dla mnie to tragedia praktycznie wielka dziura od 3tyś aż do ponad 5tyś jeżeli chodzi o moment obrotowy.
Radek śmigał na czystym kompie z k8 bez wsadu klze?
Dodam jeszcze że przepływomierz na którym to było zmierzone to kl02 a nie je50 wątpię jednak aby miało to jakikolwiek wpływ.
Mówię na bloku silnika mam kl101 oznaczenie zatem jest to zwykły KL który niby ma tam ok 160KM. I na tym kompie od KL faktycznie ta seria jest jeżeli chodzi o moc 164KM. Moment obrotowy niski może właśnie przez vrisy chociaż oba działały podczas pomiaru. Mój komp to ten z krótką płytką wiec może z nim też coś jest na rzeczy. Przy silniku k8 pokazał mi 129KM.
Może też coś być jeszcze bardzo Ale to bardzo ewentualnie z tą przepustnica i podkładka która zastosowałem chociaż ja wiem czy to miałoby mieć jakikolwiek związek z vrisami i ich różnym działaniu na poszczególnych komputerach.
Zagadalem chłopaków z hamowni co by mi pokazali wykresy innych mazd z silnikiem 2.5 no i na żadnym oprócz adisa wykresie nie było takich spadków na wykresie każdy inny był ładny tak jak mój na kompie k8.
Radek śmigał na czystym kompie z k8 bez wsadu klze?
Dodam jeszcze że przepływomierz na którym to było zmierzone to kl02 a nie je50 wątpię jednak aby miało to jakikolwiek wpływ.
Mówię na bloku silnika mam kl101 oznaczenie zatem jest to zwykły KL który niby ma tam ok 160KM. I na tym kompie od KL faktycznie ta seria jest jeżeli chodzi o moc 164KM. Moment obrotowy niski może właśnie przez vrisy chociaż oba działały podczas pomiaru. Mój komp to ten z krótką płytką wiec może z nim też coś jest na rzeczy. Przy silniku k8 pokazał mi 129KM.
Może też coś być jeszcze bardzo Ale to bardzo ewentualnie z tą przepustnica i podkładka która zastosowałem chociaż ja wiem czy to miałoby mieć jakikolwiek związek z vrisami i ich różnym działaniu na poszczególnych komputerach.
Zagadalem chłopaków z hamowni co by mi pokazali wykresy innych mazd z silnikiem 2.5 no i na żadnym oprócz adisa wykresie nie było takich spadków na wykresie każdy inny był ładny tak jak mój na kompie k8.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Wyplulo adisowi 164KM a mi na kompie od k8 pokazał ponad 170KM jeżeli chodzi o jazdę to czuć różnicę w momencie no bo to się odczuwa w mocy w sumie też jakaś jest z tym że już nie tak duża.
Tak komp to 819 ten z krotka płytką. Vrisy na pewno działają jednak to czy są opóźnione miałoby mieć taki wpływ na moment i moc? Tps ustawiony na pewno dobrze jak w trybie serwisowym to nie pracuje wentylator jak lekko musne gaz to załączy się na chwilę no jest ok ustawiony.
A na jakiej hamowni taki wykres miał szkodnik? U mnie jakieś porównanie jest bo większość mazd na zlotach było hamowane na tej hamowni.
Tak komp to 819 ten z krotka płytką. Vrisy na pewno działają jednak to czy są opóźnione miałoby mieć taki wpływ na moment i moc? Tps ustawiony na pewno dobrze jak w trybie serwisowym to nie pracuje wentylator jak lekko musne gaz to załączy się na chwilę no jest ok ustawiony.
A na jakiej hamowni taki wykres miał szkodnik? U mnie jakieś porównanie jest bo większość mazd na zlotach było hamowane na tej hamowni.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Dzisiaj z mazdy wyleciał katalizator za to wleciał rozprężnik spalin różnic praktycznie brak. Jedzie tak samo ani nie jest głośniej ani ciszej kat był już lekko zapchany wiec w sumie bez większej różnicy. Być może jednak wywalić też cały rozprężnik to będzie coś lepiej.
Foty kata:
A tutaj ten cały rozprężnik spalin:
Foty kata:
A tutaj ten cały rozprężnik spalin:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Usuwanie katalizatora w tych silnikach nie ma sensu. http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=17100
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Ile ludzi tyle opinii. Faktem jest że mój katalizator nie jest w najlepszym stanie sypie się z niego ceramika a o przepływ powietrza jest nie taki. Wyjściem może być w późniejszym czasie wstawienie sportowego katalizatora jednak narazie nie widzę takiej potrzeby.
Teraz planuje zakup większych downpipow te obecne z k8 to strasznie waskie gardło.
Teraz planuje zakup większych downpipow te obecne z k8 to strasznie waskie gardło.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A na jakiej zasadzie działa ten rozprężnik spalin? to pusta puszka tłumik czy policzone coś?
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Powiem szczerze że nie wiem jednakże natknąłem się w sieci przez przypadek na identyczną rzecz i podobno w środku jest zwykła strumienica tylko ta puszka zewnętrzna wygląda jak katalizator żeby nikt się nie czepiał. W kwestii wydechu będę jeszcze działać zatem możliwe że i to zniknie.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości