
Tryb AUTO klimatyzacji
Strona 1 z 1
Zwracam się o pomoc w rozkmince tematu. Nie znalazłem podobnego wątku ani nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi w serwisie Mazdy. Poruszam się Mazdą 3 BM z 2015 roku w wersji 2.0 AT (SkyEnergy). Z uwagi na to, że nie lubię gmerać przy klimie chciałem żeby auto decydowało o wszystkim i ustawiłem tryb AUTO w klimie. Po wciśnięciu przycisku zauważyłem, że zapalił się obieg wewnętrzny. Stwierdziłem, że tak ma być i że obieg przestawi się sam na zewnętrzny jak auto osiągnie zadaną temperaturą (niższą niż na zewnątrz – lato). Tak się nie dzieje, kontrolka od obiegu wewnętrznego się pali do usranej..... Wynika z tego że jak będę jechał w upale przez 8 godzin będę oddychał nieświeżym powietrzem co jest trochę idiotyczne. Próbowałem ustawić temp wyższą o 1 st niż na zewnątrz myśląc że auto za chwilę przestawi obieg na zewnętrzny a tu lipa. Napiszcie proszę jak jest u Was. W serwisie Mazdy potwierdzili mi ,że takie zachowanie auta jest prawidłowe bo sprawdzili w innej trójce i było podobnie. 

- Od: 14 lip 2016, 12:58
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015
mateo_78 napisał(a):Wynika z tego że jak będę jechał w upale przez 8 godzin będę oddychał nieświeżym powietrzem
Rozumiem twój tok rozumowania. Ja natomiast często jeżdżę po 1,5h właśnie w takim trybie na obiegu wewn i o nieświeżości nie było mowy (no chyba, że nos się przyzwyczaił).
mateo_78 napisał(a):W serwisie Mazdy potwierdzili mi ,że takie zachowanie auta jest prawidłowe bo sprawdzili w innej trójce i było podobnie.
Super metoda na weryfikowanie czy cos jest zgodne ze specyfikacją:D Moze pytanie bedzie głupie ale czy sprawdzales w instrukcji obsługi jakie sa warunki działania funkcji AUTO? Nie mam jak teraz tam zajrzec ale np. dla funkcji i-stop masz chyba 3 strony warunków kiedy działa, kiedy nie dziala kiedy sie sam silnik ponownie właczy itp. wiec pewnie dla klimatyzacji jest cos podobnego. Generalnie ten tryb auto jest taki mało auto bo tylko zmiana siły nawiewu go wyłącza. Zmiana obieku wew/zew czy sposobu nawiewu (szyba, nogi, twarz) nie powoduje wyłączenia trybu auto, co dziwne bo wiem ze ten tryb rowniez zmienia takie rzeczy.
utwierdzam się w przekonaniu ze w ASO Mazdy pracują konie 
U mnie miałem to samo -też zauważyłem że pali się obieg zamknięty w trybie auto i żadne regulowanie poziomem temperatury nic nie dało.
Wcisnąłem ręcznie tryb nawiewu powietrza z zewnątrz i od tamtej pory jest o.k.
U mnie miałem to samo -też zauważyłem że pali się obieg zamknięty w trybie auto i żadne regulowanie poziomem temperatury nic nie dało.
Wcisnąłem ręcznie tryb nawiewu powietrza z zewnątrz i od tamtej pory jest o.k.
Ok więc sprawdziłem specyfikację (instrukcję obsługi). I w rozdziale 5-20 jest napisane czarno na białym:
Krótko i na temat, obieg wewnętrzny nie ma prawa w trybie auto być włączony cały czas. Powinien się więc zmienić. Pytanie jakie są warunki zmiany.
"Naciśnij włącznik AUTO. Wybór
rozdziału powietrza, poboru powietrza
i prędkości wentylatora będzie
kontrolowany automatycznie."
Krótko i na temat, obieg wewnętrzny nie ma prawa w trybie auto być włączony cały czas. Powinien się więc zmienić. Pytanie jakie są warunki zmiany.
W normalnej miejskiej jeździe nie doczekałem się na zmianę trybu na zewn. Miałem wcześniej Civic'a i tam klima działała chyba trochę bardzie logicznie, czyli najpierw chłodziła jak głupia na wewnętrznym żeby szybko schłodzić auto a potem jak osiągnęła zadaną temp to powietrze przestawiało się samo na tryb zewnętrzny – logiczne prawda ?
- Od: 14 lip 2016, 12:58
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015
Wszystko zależy gdzie macie czujnik temperatury w kabinie w M6 i Xedosie9 dział to podobnie jak opisane w pierwszym poście. Ostatnio zauważyłem, że w X9 mi się zmieniło z czerwonego na zielony czyli działa. Samochód nie jest tak szczelny aby było tylko i wyłącznie te samo powietrze w obiegu wew. także nie ma mowy o nieświeżym (choć z początku też o tym w ten sposób myślałem). Ja bym się nie przejmował dopóki leci zimne powietrze i komfort jest zachowany
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Przekopałem troche forum mazda3 revolution i są 2 opinie na podobny temat. Jedni piszą, że w gorące dni w trybie auto będzie zawsze tryb wewnętrzny aż auto osiągnie temperaturę i wówczas AC się wyłączy i zostanie sam nawiew – auto przełączy się na zewnętrzny. Innymi słowy podczas chłodzenia czyli gdy AC jest włączone zawsze będzie obieg wewnętrzny (oszczędność energii i paliwa). Trochę mi to pasuje do mojej sytuacji. Inni natomiast piszą, że w chłodne dni, po dłuższym czasie gdy jedziemy w trybie AUTO obieg zmieni się wkońcu na zewnętrzny. Jest jescze jedna opinia, że tryb AUTO jest niezależny od tego czy ustawimy obieg wewnętrzny czy zewnętrzny i że auto zapamiętuje ostanie ustawienie. Muszę spędzić trochę czasu nad tym tematem bo nie lubię czegoś nie kumać do końca – wkońcu to nie statek kosmiczny tylko zwykłe auto średniej klasy z automatyczną klimą 
- Od: 14 lip 2016, 12:58
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015
U mnie czasem przechodzi na obieg zewnętrzny i czasem też sam przerzuca na tryb eco. Jak jest upal nie ma co liczyć ani na jedno ani na drugie – nawet jak temperatura w środku uzyska zakładany poziom.
Jest jeszcze jedna opinia, że tryb AUTO jest niezależny od tego czy ustawimy obieg wewnętrzny czy zewnętrzny i że auto zapamiętuje ostanie ustawienie.
I tego się trzymajmy bo jest to poprawna wersja działania-przynajmniej u mnie tak działa o czym pisałem kilka postów wyżej.
I tego się trzymajmy bo jest to poprawna wersja działania-przynajmniej u mnie tak działa o czym pisałem kilka postów wyżej.
mialem dzisiaj okazje rozmawiac przez telefon z Panem z MMP i nieomieszkałem przy okazji o to zapytać. Generalnie uzyskałem odp. że algorytm klimatyzacji używa bardzo wielu zmiennych, nie tylko temperatury wewnatrz pojazdu czy stopnia nasłonecznienia wiec nie jest w stanie mi podać dokładnych warunków zmiany obiegu powietrza, jednakże klimatyzacja w trybie automatycznym tym parametrem steruje, jeśli więc uzna za stosowne to to zmieni. Myślę, że sensowna jest teoria w której w upalne dni oraz przy duzym nasłonecznieniu z zewnątrz działa obieg wewnętrzny (bo to oszczednosc i eco). Przy niższej temperaturze w instrukcji napisane jest ze może to powodowac parowanie szyb wiec pewnie dlatego przy nizszej nie trzyma obiegu wewnętrznego cały czas.
Wlasnie też zauwazylem, że klima w trybie auto chodzi caly czas na obiegu zamknietym. Chyba ze ustawimy 28C to wtedy zalaczy sie obieg otwarty. To nie jest normalne i co najwazniejsze zdrowe dla nas. Obieg zamkniety powinien wlaczac sie na poczatku tak aby klima miala latwiej schlodzic wnetrze a nastepnie przelaczyc sie na na obieg otwarty. Auto mamy szczelne, jadac dluzej z wieloma osobami na obiegu zamknietym w aucie zaczyna brakowac tlenu. Mnie zaczela bolec glowa i zaczalem sie zlec czuc, po wyjsciu na swieze powietrze objawy ustały.
Na pewno można jeździć w trybie auto na obiegu zewnętrznym ( wybierając go samemu ). Czy system sam przełącza się u mnie z wewnętrznego na zewnętrzny ..? muszę sprawdzić.
Obsługuję w pracy klimę dla pomieszczenia z ludźmi i tam na stałe ustawione fabrycznie jest tylko 10% dolotu świeżego powietrza,a cała reszta to obróbka powietrza wewnętrznego. To normalne. Urządzenie nie schłodzi pomieszczenia z otwartymi drzwiami , czy oknami.
Trzeba byłby sprawdzić jak w innych modelach lub markach jest to rozwiązane?
Obsługuję w pracy klimę dla pomieszczenia z ludźmi i tam na stałe ustawione fabrycznie jest tylko 10% dolotu świeżego powietrza,a cała reszta to obróbka powietrza wewnętrznego. To normalne. Urządzenie nie schłodzi pomieszczenia z otwartymi drzwiami , czy oknami.
Trzeba byłby sprawdzić jak w innych modelach lub markach jest to rozwiązane?
Wczoraj wykonałem test (temperatura na zewnątrz 23st) i oto co zauważyłem:
1. Tryb AUTO jednak przełącza obiegi powietrza co mnie cieszy ale Mazda pewnie nie podzieli się informacją wg której można będzie ustalić jak to się dzieje i kiedy
2. Przy ustawieniu 1,5 mniej w stosunku do temperatury zewn czyli 21.5 st włączył się obieg zewnętrzny i tryb AC ECO. Poniżej tj gdy ustawiłem 20 st i mniej auto ustawiło tryb wewnętrzny i klima pracowała w trybie AC. Jechałem samochodem ok 20 min i tryb się nie zmienił. Myślę że tak samo auto zachowałoby się w upalne dni gdy temperatura na zewnątrz wynosiłaby 27 lub więcej a my chcielibyśmy mieć w aucie np 22.
3. Jak już auto załączy tryb zewnętrzny i jedziemy w dół z temperaturą to tryb wewnętrzny włączy się z powrotem gdy różnica będzie nieco większa niż 1,5 stopnia, ja zjechałem do 19 i dopiero się włączył. Ten algorytm pewnie zależy od wielu czynników oraz od pomiaru temperatury wewnątrz auta której nigdzie nie widzimy bo auto ją mierzy ale informacje zachowuje dla siebie
Podsumowując, nie jest tak źle z tą automatyką, przy dużych różnicach temperatur (zewnętrznej i zadanej) klima pracować będzie w obiegu wewnętrznym i może się tak wydarzyć że pozostanie w takim trybie przez wiele godzin (dłuższa trasa). Wynika to zapewne z oszczędności energii bo system klimatyzacji ma wtedy łatwiej, sprężarka nie pracuje ma maxa i producent może dotrzymać obietnicy ze spalaniem
Może i niepotrzebnie rozpocząłem temat ale mam nadzieję, że niektórym informacja się przyda.
Pozdrawiam,
1. Tryb AUTO jednak przełącza obiegi powietrza co mnie cieszy ale Mazda pewnie nie podzieli się informacją wg której można będzie ustalić jak to się dzieje i kiedy
2. Przy ustawieniu 1,5 mniej w stosunku do temperatury zewn czyli 21.5 st włączył się obieg zewnętrzny i tryb AC ECO. Poniżej tj gdy ustawiłem 20 st i mniej auto ustawiło tryb wewnętrzny i klima pracowała w trybie AC. Jechałem samochodem ok 20 min i tryb się nie zmienił. Myślę że tak samo auto zachowałoby się w upalne dni gdy temperatura na zewnątrz wynosiłaby 27 lub więcej a my chcielibyśmy mieć w aucie np 22.
3. Jak już auto załączy tryb zewnętrzny i jedziemy w dół z temperaturą to tryb wewnętrzny włączy się z powrotem gdy różnica będzie nieco większa niż 1,5 stopnia, ja zjechałem do 19 i dopiero się włączył. Ten algorytm pewnie zależy od wielu czynników oraz od pomiaru temperatury wewnątrz auta której nigdzie nie widzimy bo auto ją mierzy ale informacje zachowuje dla siebie
Podsumowując, nie jest tak źle z tą automatyką, przy dużych różnicach temperatur (zewnętrznej i zadanej) klima pracować będzie w obiegu wewnętrznym i może się tak wydarzyć że pozostanie w takim trybie przez wiele godzin (dłuższa trasa). Wynika to zapewne z oszczędności energii bo system klimatyzacji ma wtedy łatwiej, sprężarka nie pracuje ma maxa i producent może dotrzymać obietnicy ze spalaniem
Może i niepotrzebnie rozpocząłem temat ale mam nadzieję, że niektórym informacja się przyda.
Pozdrawiam,
- Od: 14 lip 2016, 12:58
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015
Algorytm automatycznego klimatyzowania, podobnie jak automatycznych wycieraczek w M3 nie jest dopracowany i wymaga co jakiś czas korekt manualnych.
W innych autach tego segmentu działa lepiej.
Mam nadzieję, że to w końcu poprawią jakąś aktualizacją softu.
W innych autach tego segmentu działa lepiej.
Mam nadzieję, że to w końcu poprawią jakąś aktualizacją softu.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości