Tryb AUTO klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mateo_78 » 14 lip 2016, 13:10

Zwracam się o pomoc w rozkmince tematu. Nie znalazłem podobnego wątku ani nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi w serwisie Mazdy. Poruszam się Mazdą 3 BM z 2015 roku w wersji 2.0 AT (SkyEnergy). Z uwagi na to, że nie lubię gmerać przy klimie chciałem żeby auto decydowało o wszystkim i ustawiłem tryb AUTO w klimie. Po wciśnięciu przycisku zauważyłem, że zapalił się obieg wewnętrzny. Stwierdziłem, że tak ma być i że obieg przestawi się sam na zewnętrzny jak auto osiągnie zadaną temperaturą (niższą niż na zewnątrz – lato). Tak się nie dzieje, kontrolka od obiegu wewnętrznego się pali do usranej..... Wynika z tego że jak będę jechał w upale przez 8 godzin będę oddychał nieświeżym powietrzem co jest trochę idiotyczne. Próbowałem ustawić temp wyższą o 1 st niż na zewnątrz myśląc że auto za chwilę przestawi obieg na zewnętrzny a tu lipa. Napiszcie proszę jak jest u Was. W serwisie Mazdy potwierdzili mi ,że takie zachowanie auta jest prawidłowe bo sprawdzili w innej trójce i było podobnie. <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2016, 12:58
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015

Postprzez ulmen » 14 lip 2016, 13:29

mateo_78 napisał(a):Wynika z tego że jak będę jechał w upale przez 8 godzin będę oddychał nieświeżym powietrzem

Rozumiem twój tok rozumowania. Ja natomiast często jeżdżę po 1,5h właśnie w takim trybie na obiegu wewn i o nieświeżości nie było mowy (no chyba, że nos się przyzwyczaił).
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez pmaniek89 » 14 lip 2016, 13:52

mateo_78 napisał(a):W serwisie Mazdy potwierdzili mi ,że takie zachowanie auta jest prawidłowe bo sprawdzili w innej trójce i było podobnie. <co?>


Super metoda na weryfikowanie czy cos jest zgodne ze specyfikacją:D Moze pytanie bedzie głupie ale czy sprawdzales w instrukcji obsługi jakie sa warunki działania funkcji AUTO? Nie mam jak teraz tam zajrzec ale np. dla funkcji i-stop masz chyba 3 strony warunków kiedy działa, kiedy nie dziala kiedy sie sam silnik ponownie właczy itp. wiec pewnie dla klimatyzacji jest cos podobnego. Generalnie ten tryb auto jest taki mało auto bo tylko zmiana siły nawiewu go wyłącza. Zmiana obieku wew/zew czy sposobu nawiewu (szyba, nogi, twarz) nie powoduje wyłączenia trybu auto, co dziwne bo wiem ze ten tryb rowniez zmienia takie rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez Mariusz-TT » 14 lip 2016, 14:04

utwierdzam się w przekonaniu ze w ASO Mazdy pracują konie ;)
U mnie miałem to samo -też zauważyłem że pali się obieg zamknięty w trybie auto i żadne regulowanie poziomem temperatury nic nie dało.
Wcisnąłem ręcznie tryb nawiewu powietrza z zewnątrz i od tamtej pory jest o.k.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez pmaniek89 » 14 lip 2016, 14:07

Ok więc sprawdziłem specyfikację (instrukcję obsługi). I w rozdziale 5-20 jest napisane czarno na białym:

"Naciśnij włącznik AUTO. Wybór
rozdziału powietrza, poboru powietrza
i prędkości wentylatora będzie
kontrolowany automatycznie."


Krótko i na temat, obieg wewnętrzny nie ma prawa w trybie auto być włączony cały czas. Powinien się więc zmienić. Pytanie jakie są warunki zmiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez mateo_78 » 14 lip 2016, 14:15

W normalnej miejskiej jeździe nie doczekałem się na zmianę trybu na zewn. Miałem wcześniej Civic'a i tam klima działała chyba trochę bardzie logicznie, czyli najpierw chłodziła jak głupia na wewnętrznym żeby szybko schłodzić auto a potem jak osiągnęła zadaną temp to powietrze przestawiało się samo na tryb zewnętrzny – logiczne prawda ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2016, 12:58
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015

Postprzez Yoki » 14 lip 2016, 14:25

Wszystko zależy gdzie macie czujnik temperatury w kabinie w M6 i Xedosie9 dział to podobnie jak opisane w pierwszym poście. Ostatnio zauważyłem, że w X9 mi się zmieniło z czerwonego na zielony czyli działa. Samochód nie jest tak szczelny aby było tylko i wyłącznie te samo powietrze w obiegu wew. także nie ma mowy o nieświeżym (choć z początku też o tym w ten sposób myślałem). Ja bym się nie przejmował dopóki leci zimne powietrze i komfort jest zachowany
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez mateo_78 » 14 lip 2016, 15:25

Przekopałem troche forum mazda3 revolution i są 2 opinie na podobny temat. Jedni piszą, że w gorące dni w trybie auto będzie zawsze tryb wewnętrzny aż auto osiągnie temperaturę i wówczas AC się wyłączy i zostanie sam nawiew – auto przełączy się na zewnętrzny. Innymi słowy podczas chłodzenia czyli gdy AC jest włączone zawsze będzie obieg wewnętrzny (oszczędność energii i paliwa). Trochę mi to pasuje do mojej sytuacji. Inni natomiast piszą, że w chłodne dni, po dłuższym czasie gdy jedziemy w trybie AUTO obieg zmieni się wkońcu na zewnętrzny. Jest jescze jedna opinia, że tryb AUTO jest niezależny od tego czy ustawimy obieg wewnętrzny czy zewnętrzny i że auto zapamiętuje ostanie ustawienie. Muszę spędzić trochę czasu nad tym tematem bo nie lubię czegoś nie kumać do końca – wkońcu to nie statek kosmiczny tylko zwykłe auto średniej klasy z automatyczną klimą :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2016, 12:58
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015

Postprzez krabdul » 14 lip 2016, 15:52

U mnie czasem przechodzi na obieg zewnętrzny i czasem też sam przerzuca na tryb eco. Jak jest upal nie ma co liczyć ani na jedno ani na drugie – nawet jak temperatura w środku uzyska zakładany poziom.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Mariusz-TT » 14 lip 2016, 17:35

Jest jeszcze jedna opinia, że tryb AUTO jest niezależny od tego czy ustawimy obieg wewnętrzny czy zewnętrzny i że auto zapamiętuje ostanie ustawienie.
I tego się trzymajmy bo jest to poprawna wersja działania-przynajmniej u mnie tak działa o czym pisałem kilka postów wyżej.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2016, 18:02
Posty: 196 (4/5)
Auto: Mazda 3 sedan Energy 2,0 120 KM,2016

Postprzez krabdul » 14 lip 2016, 18:52

Jak chcesz to się tego trzymaj, ale u mnie tak nie działa jak u Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez pmaniek89 » 14 lip 2016, 20:48

mialem dzisiaj okazje rozmawiac przez telefon z Panem z MMP i nieomieszkałem przy okazji o to zapytać. Generalnie uzyskałem odp. że algorytm klimatyzacji używa bardzo wielu zmiennych, nie tylko temperatury wewnatrz pojazdu czy stopnia nasłonecznienia wiec nie jest w stanie mi podać dokładnych warunków zmiany obiegu powietrza, jednakże klimatyzacja w trybie automatycznym tym parametrem steruje, jeśli więc uzna za stosowne to to zmieni. Myślę, że sensowna jest teoria w której w upalne dni oraz przy duzym nasłonecznieniu z zewnątrz działa obieg wewnętrzny (bo to oszczednosc i eco). Przy niższej temperaturze w instrukcji napisane jest ze może to powodowac parowanie szyb wiec pewnie dlatego przy nizszej nie trzyma obiegu wewnętrznego cały czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2015, 14:24
Posty: 117 (6/4)
Auto: Mazda CX-5 SkyDream 2.5 AWD 194KM AT 2019 Snowflake White Pearl

Postprzez ellipsis » 14 lip 2016, 22:38

Wlasnie też zauwazylem, że klima w trybie auto chodzi caly czas na obiegu zamknietym. Chyba ze ustawimy 28C to wtedy zalaczy sie obieg otwarty. To nie jest normalne i co najwazniejsze zdrowe dla nas. Obieg zamkniety powinien wlaczac sie na poczatku tak aby klima miala latwiej schlodzic wnetrze a nastepnie przelaczyc sie na na obieg otwarty. Auto mamy szczelne, jadac dluzej z wieloma osobami na obiegu zamknietym w aucie zaczyna brakowac tlenu. Mnie zaczela bolec glowa i zaczalem sie zlec czuc, po wyjsciu na swieze powietrze objawy ustały.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Rubik » 14 lip 2016, 22:57

Na pewno można jeździć w trybie auto na obiegu zewnętrznym ( wybierając go samemu ). Czy system sam przełącza się u mnie z wewnętrznego na zewnętrzny ..? muszę sprawdzić.
Obsługuję w pracy klimę dla pomieszczenia z ludźmi i tam na stałe ustawione fabrycznie jest tylko 10% dolotu świeżego powietrza,a cała reszta to obróbka powietrza wewnętrznego. To normalne. Urządzenie nie schłodzi pomieszczenia z otwartymi drzwiami , czy oknami.
Trzeba byłby sprawdzić jak w innych modelach lub markach jest to rozwiązane?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 179 (3/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez mateo_78 » 15 lip 2016, 11:35

Wczoraj wykonałem test (temperatura na zewnątrz 23st) i oto co zauważyłem:
1. Tryb AUTO jednak przełącza obiegi powietrza co mnie cieszy ale Mazda pewnie nie podzieli się informacją wg której można będzie ustalić jak to się dzieje i kiedy
2. Przy ustawieniu 1,5 mniej w stosunku do temperatury zewn czyli 21.5 st włączył się obieg zewnętrzny i tryb AC ECO. Poniżej tj gdy ustawiłem 20 st i mniej auto ustawiło tryb wewnętrzny i klima pracowała w trybie AC. Jechałem samochodem ok 20 min i tryb się nie zmienił. Myślę że tak samo auto zachowałoby się w upalne dni gdy temperatura na zewnątrz wynosiłaby 27 lub więcej a my chcielibyśmy mieć w aucie np 22.
3. Jak już auto załączy tryb zewnętrzny i jedziemy w dół z temperaturą to tryb wewnętrzny włączy się z powrotem gdy różnica będzie nieco większa niż 1,5 stopnia, ja zjechałem do 19 i dopiero się włączył. Ten algorytm pewnie zależy od wielu czynników oraz od pomiaru temperatury wewnątrz auta której nigdzie nie widzimy bo auto ją mierzy ale informacje zachowuje dla siebie :)

Podsumowując, nie jest tak źle z tą automatyką, przy dużych różnicach temperatur (zewnętrznej i zadanej) klima pracować będzie w obiegu wewnętrznym i może się tak wydarzyć że pozostanie w takim trybie przez wiele godzin (dłuższa trasa). Wynika to zapewne z oszczędności energii bo system klimatyzacji ma wtedy łatwiej, sprężarka nie pracuje ma maxa i producent może dotrzymać obietnicy ze spalaniem :)

Może i niepotrzebnie rozpocząłem temat ale mam nadzieję, że niektórym informacja się przyda.

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2016, 12:58
Posty: 4
Auto: Mazda 3 BM 2.0 AT rok prod 2015

Postprzez subframe » 21 lip 2016, 11:43

Algorytm automatycznego klimatyzowania, podobnie jak automatycznych wycieraczek w M3 nie jest dopracowany i wymaga co jakiś czas korekt manualnych.
W innych autach tego segmentu działa lepiej.
Mam nadzieję, że to w końcu poprawią jakąś aktualizacją softu.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez creet » 21 lip 2016, 13:08

Nie liczyłbym na to. Autodostrajanie stacji radiowych też nie działa... drugi rok;) Przypomnę, mamy 21. wiek;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323