Wyciek z turbiny

Postprzez ukaszq » 27 cze 2016, 19:00

Witam,

Nie jestem specjalistą, ale od kilku dni bardzo ubywa mi olej. W ciągu tygodnia dolałem 1l. Dzisiaj odkręciłem pokrywę silnika i widzę, że z okolic turbiny cieknie mi olej. Czy to znak, że turbina jest do regeneracji? W aucie mam moc, nie widzę problemów z jazdą.

Proszę o pomoc.
W załączeniu fotki.
Załączniki
turbo.JPG
Zdjęcie turbiny
ukaszq
 

Postprzez kropek101 » 27 cze 2016, 21:23

Odkręć tą rurkę plastikową która idzie z muszli turbiny nad strzałką którą oznaczyłeś wyciek oleju.
Przy takich ubytkach powinno tam pływać jeśli tak jest niestety turbo już ma stan agonalny, przy tak dużym wycieku IC pewnie pływa w oleju.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Neonixos666 » 27 cze 2016, 21:43

Ja bym bardziej zdjął tę rurę po prawo i zobaczył jaki jest luz na wirniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez bax » 27 cze 2016, 21:56

Można też przyjrzeć się rurce po lewej, możliwe ze podkładka puszcza. (rurka od oleju)
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez kropek101 » 28 cze 2016, 11:22

Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez js22 » 24 lip 2016, 22:02

turbina.jpg
Żeby nie zakładać kolejnego wątku podepnę się tutaj. Mam wyciek w turbo (chyba) poniżej zdjęcie poglądowe z zaznaczonym na czerwono miejscem wycieku/sączenia się – kilka kropel na dzień. Turbina jest na gwarancji, tyle, że muszę ją odesłać i tu pojawia się pytanie czy to wina turbo i ją odsyłać, czy też nie – nie chcę na darmo przeprowadzać całej operacji. Turbo działa raczej prawidłowo, ma moc nie kopci. Ps. zastanawia mnie jedynie fakt, że auto zaczyna "iść" dopiero od 2400 obrotów gdzieś. Nie za wysoko?
js22
 

Postprzez kropek101 » 24 lip 2016, 22:27

Sprawdź zawór podciśnienia czy dobrze steruje gruszką te turbo ma ładować od niecałych 2tyś.
Co do nie szczelności to tam powinno być sucho i be przedmuchu powietrza. Pewnie źle uszczelnili łączenie muszli.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez widmo82 » 27 lip 2016, 08:37

Kolego.. Twoja mazda to nie jest TDI :P A jak na ten rocznik, to ktoś o nią nie dbał z premedytacją zezłomowania
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez danrok » 27 lip 2016, 10:29

Tak czy inaczej myślę, że zakwalifikują ją do regeneracji. Trzeba wyciągać, rozkręcać, wyczyścić i uszczelnić, więc nie wiem czy da się to zrobić jakoś inaczej. Lepiej na gwarancji niż po. :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2015, 17:10
Posty: 379 (2/5)
Skąd: Austin, Texas
Auto: Jest: Mazda CX-5 2019, Toyota Camry 2019

Była: Opel Astra 5 1.4 Turbo 125KM.
Była: Mazda 3 BK Y6 2006r.

Postprzez buczos » 27 lip 2016, 10:57

Grubo. Wygląda na spory wyciek z połączenia obudowy kompresora z obudową łożyska? A może cieknie tylko z przyłącza olejowego?
Bez rozebrania i dokładnej analizy ciężko stwierdzić czy wina leży po stronie łożyskowania, czy po stronie wadliwego montażu, czy może po stronie uszczelnienia na łączeniu rurka olejowa-obudowa łożyska.

Na twoim miejscu bym wyczyścił wszystko i obserwował skąd cieknie. Ewentualnie podjechać do mechanika, który by sprawdził przyłącza olejowe, czy czasem nie cieknie z podkładki.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez js22 » 4 sie 2016, 13:34

W dolocie było trochę oleju, nie wiele, łącznie może kilka – kilkanaście mililitrów. Na wejściu do turbiny było kilka kropel. Gwarant twierdzi, że to nie problem turbiny tylko oleju, który się dostaje do niej. Wymieniłem pokrywę zaworów wraz z odmą. Wyciek jest mniejszy ale dalej jest. Czy w układzie może być gdzieś nagromadzony olej i jeszcze schodzi "stary"? Jeśli tak to ile może to potrwać? Czy mogą być inne jeszcze przyczyny problemu?
js22
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323