Czujnik stukowy – błędy, awarie i działanie
Zwracam się z prośbą o instrukcję jak wymienić ten czujnik w silniku 2.0 benzyna. Wiem, że bez sciągania kolektora się nie obejdzie ale może ma Ktoś z Was jakąś dobrą radę? Problem jest tym większy, że moja Madzia 6 jest zagazowana.
Wdzięczny za pomoc
Gregory
Wdzięczny za pomoc
Gregory
- Od: 16 gru 2012, 00:12
- Posty: 28
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 6 (vel. Foczka) 2003 rok sedan 141 km Gaz + LPG ESGI II
Witam,
czy któryś z kolegów wie może jaki czujnik (o jakim symbolu) idzie do silnika 1.6 ZM? Czy jest to ten o numerze: FP39-18-921? Bo chciałem go zamówić, ale nie mam jak zobaczyć jaki jest założony....;/
Z gory dzięki.
Pozdrawiam Dawid
czy któryś z kolegów wie może jaki czujnik (o jakim symbolu) idzie do silnika 1.6 ZM? Czy jest to ten o numerze: FP39-18-921? Bo chciałem go zamówić, ale nie mam jak zobaczyć jaki jest założony....;/
Z gory dzięki.
Pozdrawiam Dawid
- Od: 3 lis 2012, 00:51
- Posty: 4
- Auto: Mazda 323F BJ 2003
Jakie są wartości pracy czujnika spalania? posiadam kabel diagnostyczny i wyskakują mi jakieś wartości, tylko dobrze było by wiedzieć jakie są dobre
- Od: 23 mar 2015, 20:03
- Posty: 26
- Skąd: Jaroszowiec, Malopolskie, Poland
- Auto: Mazda 3 1,6 LPG 2004
nosi napisał(a):Witam,
czy któryś z kolegów wie może jaki czujnik (o jakim symbolu) idzie do silnika 1.6 ZM? Czy jest to ten o numerze: FP39-18-921? Bo chciałem go zamówić, ale nie mam jak zobaczyć jaki jest założony....;/
Z gory dzięki.
Pozdrawiam Dawid
Witam,
Na stronie Fox Rzeszów jest takie oznaczenie:
CZUJNIK SPALANIA STUKOWEGO MAZDA 3 / 2 ZJ01-18-921 ZJ0118921
Pozdrawiam
Piotrek
Best ET: Czaplinek '15 17,813, Ryki '15 17,808
-
Moderator EC/NM
- Od: 12 lip 2014, 15:21
- Posty: 865 (39/14)
- Skąd: Łódź
- Auto: 3 BK '05r HB 1.6 Z6-VE
MX-3 KL-DE
Nasadka 24 mm wycięta jak na moim zdjęciu w załączniku na przewód.
Uszczelki u mnie były jak nowe i nie za bardzo miały się z czego zniszczyć.
Dopisano 17 paź 2015, 19:38:
Kablem diagnostycznym szukaj błąd P0328 . Jeżeli nie ma takiego to nie ma się czym martwić.
Uszczelki u mnie były jak nowe i nie za bardzo miały się z czego zniszczyć.
Dopisano 17 paź 2015, 19:38:
Juventinio napisał(a):Jakie są wartości pracy czujnika spalania? posiadam kabel diagnostyczny i wyskakują mi jakieś wartości, tylko dobrze było by wiedzieć jakie są dobre
Kablem diagnostycznym szukaj błąd P0328 . Jeżeli nie ma takiego to nie ma się czym martwić.
próbuję wymienić ten czujnik, odkręciłem kolektor a raczej śruby mocujące, zrobił się luźny, ale nadal coś trzyma od spodu. Poodpinałem dużo przewodów i dolot od filtra ale coś jeszcze trzyma. Jak myslicie co muszę jeszcze odpiąć żeby dostać sie do tego cholernego czujnika?
Witam. Podzielę się doświadczeniem przy wymianie czujnika spalania stukowego przez tylko odchylenie kolektora. Wszystko zrobione od góry. Błąd P0328. Mazda 3 BK 1349cm3, 84KM, 2005r.
DEMONTAŻ
1. Ściągamy obudowę od komputera- 2 plastikowe zatrzaski
2. Odpinamy kable od komputera + jeden po prawej nie wiem od czego
3. Odkręcamy obudowę całość bez wyciągania filtra – 3 śruby
4. Poluzowanie ślimaka węża gumowego co idzie do przepustnicy i wysunięcie całości elementu wraz komputerem
5. Odkręcenie 6 śrub od kolektora (6 śrubka jest przy rurce stalowej w prawej dolnej części kolektora)
6. Odkręcenie 2 śrub od rurki stalowej
7. Wykręcamy 2 śrubki od wtryskiwaczy i lekko unosimy
8. Cały kolektor wysuwamy patrząc od lewej strony, gdzie znajduje się bagnet oleju.
9. Przy wysuwaniu kolektora zwracamy uwagę na wężyki, lepiej poluzować a szczególną uwagę zwrócić na jeden wężyk który przy odchyleniu na pewno się wysunie z lewej strony na środku.
MONTAŻ
W odwrotnej kolejności
Zajęło mi to dwie godziny. Teraz mogę to powtórzyć w 40 minut.
Narzędzia:
Klucz nasadowy 10
Klucz nasadowy 12
Klucz oczkowy 24 ( końcówka kostki przechodzi przez oczko klucza, co ułatwia sprawę)
Śrubokręt gwiazdka
Zakupiłem wcześniej używany i wytrzymał 8 miesięcy- wyciekło coś z czujnika.
Teraz zakupiłem nowy czujnik za 150 zł z przesyłką na allegro: http://allegro.pl/czujnik-spalania-stuk ... 99867.html
Powodzenia
DEMONTAŻ
1. Ściągamy obudowę od komputera- 2 plastikowe zatrzaski
2. Odpinamy kable od komputera + jeden po prawej nie wiem od czego
3. Odkręcamy obudowę całość bez wyciągania filtra – 3 śruby
4. Poluzowanie ślimaka węża gumowego co idzie do przepustnicy i wysunięcie całości elementu wraz komputerem
5. Odkręcenie 6 śrub od kolektora (6 śrubka jest przy rurce stalowej w prawej dolnej części kolektora)
6. Odkręcenie 2 śrub od rurki stalowej
7. Wykręcamy 2 śrubki od wtryskiwaczy i lekko unosimy
8. Cały kolektor wysuwamy patrząc od lewej strony, gdzie znajduje się bagnet oleju.
9. Przy wysuwaniu kolektora zwracamy uwagę na wężyki, lepiej poluzować a szczególną uwagę zwrócić na jeden wężyk który przy odchyleniu na pewno się wysunie z lewej strony na środku.
MONTAŻ
W odwrotnej kolejności
Zajęło mi to dwie godziny. Teraz mogę to powtórzyć w 40 minut.
Narzędzia:
Klucz nasadowy 10
Klucz nasadowy 12
Klucz oczkowy 24 ( końcówka kostki przechodzi przez oczko klucza, co ułatwia sprawę)
Śrubokręt gwiazdka
Zakupiłem wcześniej używany i wytrzymał 8 miesięcy- wyciekło coś z czujnika.
Teraz zakupiłem nowy czujnik za 150 zł z przesyłką na allegro: http://allegro.pl/czujnik-spalania-stuk ... 99867.html
Powodzenia
- Od: 30 sie 2012, 21:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 1349cm3, 62 KW 2005 Benzyna (Hatchback)
No to gratulacje , ja nie ryzykowałem samemu się zabierać, czujnik także kupiony na alle za okolo 150 zł i 100zł wymiana! Błąd od razu po wymianie zniknął.
A czujnik przykręcałeś na czuja? Podobno trzeba uważnie go przykręcać najlepiej kluczem dynamo.
A czujnik przykręcałeś na czuja? Podobno trzeba uważnie go przykręcać najlepiej kluczem dynamo.
Czujnik spalania stukowego przykręciłem na tzw. "czuja" (nie miałem klucza dynamometrycznego aby dokręcić z siłą 20-25 Nm). Odkręcając stary czujnik wyczułem jak był dokręcony, więc z podobną siłą dokręciłem. Nie napisałem wcześniej, że przed zabraniem do wymiany czujnika należy odłączyć akumulator.
- Od: 30 sie 2012, 21:35
- Posty: 8
- Auto: Mazda 3 BK 1349cm3, 62 KW 2005 Benzyna (Hatchback)
Witam,
Mam do wszystkich którzy borykają się z problemem czujnika stukowego pytanie. Na wszystkich rysunkach oraz zdjęciach czujnika stukowego widoczny jest przewód a na jego końcu wtyczka. Proszę o informację w którym miejscu w silniku owa wtyczka jest dołączana. Ewentualnie proszę o potwierdzenie czy to jest to miejsce zaznaczone na zdjęciu.
Mam do wszystkich którzy borykają się z problemem czujnika stukowego pytanie. Na wszystkich rysunkach oraz zdjęciach czujnika stukowego widoczny jest przewód a na jego końcu wtyczka. Proszę o informację w którym miejscu w silniku owa wtyczka jest dołączana. Ewentualnie proszę o potwierdzenie czy to jest to miejsce zaznaczone na zdjęciu.
- Od: 16 lis 2013, 21:22
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2008
No dzieki za info. Boryka się z problemem P0328 oraz U2064. Zabawa z wtyczką potwierdzilo to że czujnik "raczej" jest ok. Rezystancja się zgadza jest okolo 530kOhm, przejście od wtyczki komputera do gniazda czujnika również jest ok (polaczenie wiec wyeliminowaem). Jakiś 1-2 misiace temu wymianiane miałem świece wiec w nich również nie widze problemu.
Czy któryś z forumowiczów miał podobne objawy. Dodam że u mnie czujnik zapala się podczas jazdy (czasem 100m a czasem 5km) i niezawsze gaśnie po nocy. MAZDA 3BK, 2008, 1,6 Beznyna.
Pozdrawiam.
Czy któryś z forumowiczów miał podobne objawy. Dodam że u mnie czujnik zapala się podczas jazdy (czasem 100m a czasem 5km) i niezawsze gaśnie po nocy. MAZDA 3BK, 2008, 1,6 Beznyna.
Pozdrawiam.
- Od: 16 lis 2013, 21:22
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2008
Sprawdz ciśnienienie paliwa czy pompa jest sprawna.
Obawiam się że czujnik będzie raczej do wymiany, sprawdzenie rezystancji raczej nic nie da, bo czujnik jest piezoelektryczny. Trzeba byłoby go podpiąć pod oscyloskop czy prawidłowo reaguje ale tych czujników nie sprawdzi się na 100%.
Obawiam się że czujnik będzie raczej do wymiany, sprawdzenie rezystancji raczej nic nie da, bo czujnik jest piezoelektryczny. Trzeba byłoby go podpiąć pod oscyloskop czy prawidłowo reaguje ale tych czujników nie sprawdzi się na 100%.
W weekend mam właśnie plan sprawdzić ten czujnik pod oscyloskopem – zobaczymy jak się zachowuje. Pomiar rezystancji mówi tylko czy nie ma na czujniku zwarcia i czy wiązka od czujnika do wtyczki jest ok. Zastanawia mnie jednak jeszcze jedno: skoro komputer zapisuje w pamięci błąd w tym przypadku błąd czujnika stukowego i zapala check engine to dlaczego czasem samoistnie gaśnie (bez podłączonego komputera)?
- Od: 16 lis 2013, 21:22
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2008
Czujniki jest na wykończeniu i jak są poprawne parametry to check sam gaśnie bez kasowania poprzez kompa. U mnie check palił się cały czas, po wymianie czujnika na nowy check od razu zgasł. Oczywiście błąd w kompie wisi ale w historii. Tak samo dzieje się także przy innych usterkach, sonda, ostatnio cewka zapłonowa raz dawała błąd a raz było ok.
Witam. W weekend podłączyłem oscyloskop do czujnika. Moje obserwacje są takie, że czujnik wydaje się ok. Odłączony czujnik od komputera reaguje na delikatne uderzenia młotkiem w korpus silnika oscylacje na poziomie 200mV. Podejrzewam że gdybym uderzał bliżej czujnika poziom byłby większy. Przy włączonym silniku oscylacje również były widoczne lecz w tym przypadku ciężko stwierdzić z czego one wynikają ( może na sygnał nanoszą się zakłócenia z silnika).
PS. Czy u was przy odłączonej wtyczce czujnika od komputera, poziom napięcia od strony komputera to około 4,7V przy kluczyku na zapłon (teoretycznie stan powinien być wysoki tylko czy na takim własnie poziomie?).
PS. Czy u was przy odłączonej wtyczce czujnika od komputera, poziom napięcia od strony komputera to około 4,7V przy kluczyku na zapłon (teoretycznie stan powinien być wysoki tylko czy na takim własnie poziomie?).
- Od: 16 lis 2013, 21:22
- Posty: 16
- Auto: Mazda 3 BK 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość