Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez crockkaw » 7 gru 2014, 16:26

A są różne ?
Wersja 121 i 136 nie rożni się tylko sterownikiem ?
W necie nie widzę żadnego podziału na turbiny 121 i 136 konne.
Sprzedawca mówi że sam nie wie, ale wydaje mu się że turbiną też się różni. Żebym się upewnił i nie jechał na darmo .
Twierdzi że kupił nową turbinę, zrobił 10 tyś. i zatarł mu się silnik to wymienił cały silnik a prawie nie używane turbo mu zostało :D
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2014, 10:55
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM 2003 r.

Postprzez kubsztyk » 7 gru 2014, 17:20

W przedliftowych 6-tkach GG/GY zarówno dla mocy 121, jak i 136 KM stosowane były turbosprężarki IHI model VJ32:
http://en.turbolader.net/Turbochargers/ ... arger.aspx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez klosek6 » 9 gru 2014, 13:23

dokładnie sprężarki od 121 i 136 km są te same , ale w przed liftach
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

PostTen post został usunięty przez bieski 18 gru 2014, 16:15.
Powód: spam

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 18 mar 2015, 09:55.
Powód: spam/OT

Postprzez zboq » 17 mar 2015, 22:00

Następny reklamowicz.....

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez dobrzyn22 » 18 mar 2015, 09:55

<spoko> posprzątane
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marcinsgdz » 30 sie 2015, 17:42

A czy ktoś może mi polecić firmę do regeneracji turbinki?
Czytałem dobre opinie o turbo24.pl
Objawy: gwizdanie oraz słychać luzy na łożysku.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2014, 10:15
Posty: 37
Auto: Mazda 6 GH 2.0 diesel 2009

Postprzez adriane12354 » 9 paź 2015, 18:17

Witam. Mam pytanie odnośnie turbo, a mianowicie tej sztangi przy turbinie. Jak powinna wygladać jej prawidłowa praca ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez kubsztyk » 9 paź 2015, 19:02

Tuż po odpaleniu powinna się poruszyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez adriane12354 » 10 paź 2015, 21:23

No tak poruszyć to wiem. Ale u mnie jest cały czas wciągnięta do góry. Jak zgaszę silnik to ona ani drgnie tylko cały czas ma jedno położenie. Jak to wygląda w waszych Madziach ?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez adriane12354 » 9 gru 2015, 21:42

Witam forumowicze. Posiadam Mazde 6 2.0 citd 121 km. Minowicie mam problem z Turbina po regenracji od kilku miesiecy. Auto nie chodzi tak jak kiedys. Nie wrywa w fotel. Nie wiem czy zle weze popodpinane czy cos sie z turbo znow stalo. Konretnie chodzi mi o to czy waz od turbiny ktory idzie od gruchy ma byc podlaczony to tej dluzszej czy krotszej metalowej rurki za vacum pompa?

Dopisano 10 gru 2015, 00:10:

Nikt nic nie pomoże ?

Dopisano 10 gru 2015, 10:16:

Ktoś coś wie na ten temat ? Bo nie wiem czego już sie łapać bo tez jest wiele.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez darrecki » 10 gru 2015, 14:30

Możesz zamienić wężyki miejscami celem weryfikacji, nic złego się nie stanie. Z mojego doświadczenia, gdy jest źle podłączone auto nie jedzie (czyli ma mizerne osiągi) i silnik nie pracuje równo pod obciążeniem. Sprawdź czy wąż do intercoolera jest dobrze podłączony, tam kiepski dostęp i u siebie za 1 razem źle założyłem spinkę – powietrze uciekało. Nie było szansy tego sprawdzić na postoju, bo za słabe ciśnienie, podczas jazdy zaś było słychać taki dziwny świst.
Ostatnio edytowano 10 gru 2015, 19:43 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez adriane12354 » 10 gru 2015, 17:15

No takie wycie slychac ale to z okolic turbo. Wlasnie przez week mam zamiar wymienic wszystkie weze od podcisnienia. I czy wezyk od gruchy turbo ma isc do tej dluzszej czy krotszej metalowej rurki za vacum pompa?

Dopisano 10 gru 2015, 21:53:

Jest ktoś w stanie odpowiedzieć na moje pytanie ? Jak ma iść ten wąż?
Początkujący
 
Od: 29 sie 2015, 11:12
Posty: 21
Auto: Mazda 6 diesel 2.0 120 km , 2003 rok

Postprzez bartek_mazda6 » 20 maja 2016, 14:57

Witam,

Dziś na trasie dopadła mnie awaria turbiny.
Na 5 biegu przy około 140 km/h Madzia straciła moc, po redukcji na 4 to samo.
Potem już siwy dym w lusterku, dziwne dźwieki spod maski, i wzrost obrotów do max.
Dobrze, że wcześniej o tym czytałem. Nieczekając dałem po heblach i przy około 30km/h wrzuciłem 5 i zdusiłem silnik. Udało się zatrzymać pędzącą turbine.
Teraz auto czeka na diagnoze w warsztacie.
Sprawdziłęm poziom oleju zaraz po – była połowa.
Nie życzę nikomu takiej przygody. Nawet nie pamiętam jak z lewego pasa znalazłem się na poboczu.
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 12:03
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6

Postprzez rdy » 20 maja 2016, 23:34

Dobrze że zdusiłeś, koszty naprawy powinny się znacznie zmniejszyć
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Michał Nowak 09 » 19 lip 2016, 22:00

Witam,

Interesuje mnie regeneracja turbiny Mazdy 6 z 2002 roku silnik diesla 2.0 136Km. Chciałbym się poradzic czy jest wogule regenerowalna bo niektórzy mówią ze nie???Czy jest to opłacalne? ?Z góry dziękuję za pomoc.
Michał Nowak 09
 

Postprzez Thorez » 25 lip 2016, 23:17

Mazda 6 GG 2003 2.0 D 121

Po regeneracji turbiny zauwazylem wzrost temperatury i pojawienie sie kontrolki silnika skoki obrotow do okolo 1 tys. Olej sie zagotowal poniewaz w ukladzie nie bylo w ogole plynu chlodniczego pojechalem z reklamacja na warsztat.

Ku mojemu zdziwieniu pracownik warsztatu przyniosl nowe otwarte zlecenie naprawy i litrowy plyn chlodniczy aby zlokalizowac wyciek na nic zdaly sie proby przekonania go ze do zlokalizowania wycieku wystarczy woda i tak wlal sobie 2L ktore szczetnie wylecialy na podloge ale jest wyciek zlokalizowany wedlug wlascieciela zakladu skorodowala zaslepka w turbinie i to jest przyczyna nie poczuwajac sie do odpowiedzialnosci pytanie do Was czy jest cos takiego w ogole mozliwe? Wydaje mi sie ze szansa na taki obrot sprawy ze akurat po regeneracji ona skorodowala jest bliski 0 po za tym lezalaby zapewne na pampersie?
Thorez
 

Postprzez mariusz.urbanski » 17 lis 2016, 10:31

Witam

Jestem nowy na forum, witam wszystkich forumowiczów.

Mam problem związany z moim samochodem ale od początku.

Po wymianie rozrządu z pompą wody a także dwóch zaworów, zauważyłem że samochód stracił swoje przyspieszenie. Po długich oględzinach okazało się że mechanik urwał dolną rurkę podciśnienia (tam gdzie są dwie u góry i jedna na dole), przykleiłem tą rurkę super glue i przyspieszenie wróciło.

Pojawił się następny problem, auto koszmarnie piszczało przy przyspieszeniu, jak wskazówka obrotomierza dochodziła do 2 tys zaczęło piszczeć, piszczenie ustawało około na 3 tys. obrotów.
Kolejne oględziny i okazało się ze zsunął się wąż dolotowy do turbiny( była dziura na grubość dwóch palców). Po założeniu tego węża piszczenie jedynie się jakby to powiedzieć ,,uciszyło,. Nadal przy przyspieszaniu słychać pisk, gdy rozpędzę się do wyższej prędkości powiedzmy 160km/h i jade stale z tą predkością , pisku nie słychać. Na postoju gdy dodaje gazu powoli nic nie słychać, gdy mocno wcisnę gaz może na pół sekundy słychać pisk. Nie wiem jak opisać ten pisk przypomina piszczenie jakby się pasek ślizgał na zimnym silniku , w sumie to prawie identyczny dźwięk.

Pozatym auto sprawuje się super, przyspieszenie normalne, nic nie kopci (no może oprócz dużego przyspieszania na niskim biegu), dym z rury normalny wszystko chodzi żadna kontrolka się nie świeci

Turbina była wymieniona na nową dokładnie rok temu i przejechałem na niej około 25 tys kilometrów, zmieniane także były podkładki pod wtryskami.

I pytanie moje brzmi czy to już koniec turbiny czy przyczyna może tkwić w czymś innym. Mieszkam w takiej miejscowości ze niestety mam jakieś 80 km żeby podjechać do serwisu i podpiąć auto pod komputer dlatego też liczę na Waszą pomoc bo może się okazać że to jakaś pierdoła.

Dodam że mechanik stwierdził że to turbina ale sam mówił że sie nie zna nic na turbinach (taki nasz wiejski Janusz do wymiany kół i oleju)
mariusz.urbanski
 

Postprzez MazdaLublin » 17 lis 2016, 10:39

Jeżeli odgłos jest podobny do tego
to oznacza tylko jedno turbo zaczyna się kończyć : (
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2008, 21:01
Posty: 278 (0/7)
Skąd: LUBLIN

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6