Saab 9-5 Aero 2.3T Podwójna moc hybrydy

Postprzez MrShaleck » 2 maja 2016, 12:01

Nareszcie jest...
Burbooooł <blant> .
Pora montować. Auto za długo stoi :)

Edit: no i piewsze dmuchy i odezwał się Bypass, postanowił się zepsuć. Trzeba zamówić skurczybyka.
Aktualnie turbo to hybryda TD04HL-15T na 19T :)
Załączniki
burbo111.jpg
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Fred.X » 3 maja 2016, 08:00

ile to będzie więcej pompować ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez MrShaleck » 3 maja 2016, 09:39

Tego jeszcze nie wiem, ale potencjał jest dość duży. Turbo złożone na melettcie, a wirnik nie chińczyk, także powinno dmuchać. Nie będę męczył mocy, póki nie zrobię skrzyni i rozrządu :)
a braki w booscie dzisiaj będę diagnozował. Prawdopodobnie jednokierunkowe zaworki mam pouwalane lub By-Pass bo świszczy, ćwierka i syczy :P
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez slisman » 3 maja 2016, 12:10

Teraz będzie kocur! Można będzie się w końcu pokazać na "nocnym lataniu bez celu" i wstydu nie będzie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 3 maja 2016, 15:51

Haha ten jak docina. To nie było planowane :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Fred.X » 3 maja 2016, 18:01

no u mnie skończyło się wymianą silnika , do tego soft z paskudy na 260 KM i 380 Nm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez MrShaleck » 9 maja 2016, 06:28

Schab przestał dymić od wymiany turbo. HELL YEAH <serduszka>
Jest już termin wymiany skrzyni biegów. Muszę też zajrzeć do zawiasu przód albo dać koła do prostowania, bo coś tłucze 110-130km/h. W moim przypadku 80% jazdy to obwodnica więc irytuje niemiłosiernie.

Powoli robi się cieplutko, więc pora zmienić fotele na kubły. Szkoda tylko, że to tyle kabelkowej roboty :|
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Gib » 9 maja 2016, 09:35

Z tego co czytam, warto kupić saaba za 4-5 tys ze stukającym silnikiem, szarpiącą skrzynią, uszkodzonym turbo, byle buda niebita i zdrowa, resztę i tak warto wymienić <czarodziej>
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez MrShaleck » 9 maja 2016, 11:04

W zasadzie to jest tak jak piszesz. Albo dajesz od razu ok 20 tys za zdrowego schaba (mówimy o aero) a i tak coś się znajdzie albo kupujesz za 10 i 10 wkładasz. No chyba, że jakiś super fart i się trafi rodzynek jak np. Garedowi :D

Ze skrzynią miałem trochę niefart, bo się zaczęła sypać jak już zrobiłem trochę kilometrów...

Za 4-5 tys z zajechanym motorem, co najmniej drugie tyle na sam remont silnika + rozrząd + turbo bo przy tych przebiegach zazwyczaj już trup + kaseta zapłonowa, pierdoły, zawieszenie i i tak wychodzi koło 16-17 tys lekko
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez piwo » 9 maja 2016, 11:34

no ale ryzyko przy tej drugiej opcji jest mniejsze. bo placac za niby sprawnego 20tys tez moze sie okazac ze cos jest do roboty. a tak masz w kieszeni te 10tys na ewentualne graty co jest zawsze pewniejsze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4874 (268/144)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez MrShaleck » 9 maja 2016, 12:54

Dokładnie tak.
Ja szukałem auta do niższej kwoty niż cena rynkowa a zostawiłem sobie więcej hajsiwa na późniejsze tego typu naprawy. Przy przebiegach tak leciwych aut pewnych wydatków się nie przeskoczy, najwyżej się odsunie w czasie... tylko o ile? :)
Zresztą to nie VW Golf. Kupując takie auto najpierw trzeba przewalić fora i dobrze się zastanowić czy się tego chce i czy portfel pozwoli.
O ile umiemy sami dużo zrobić to można sporo oszczędzić. W większości serwisów by było 'Saab? +50% do ceny usługi' :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Fred.X » 9 maja 2016, 13:03

Ja dałem 9 tys
instalacja lpg 3 tys
zawias i heble 1,6 tys
silnik 2,3 tys + olej / filtr 140 zł + uszczelki dolotu / wydechu/dekla 250 zł + zaślepienie balansu 150 zł + uszczelniacze zaworowe 100 zł + pompa wody/rolki/pasek/płyn 510 zł
wymiana oleju w skrzyni 250 zł+poduszka skrzyni 300zł
i teraz wiem co mam :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez slisman » 10 maja 2016, 10:36

roxygenium napisał(a):Dokładnie tak.
Ja szukałem auta do niższej kwoty niż cena rynkowa a zostawiłem sobie więcej hajsiwa na późniejsze tego typu naprawy. Przy przebiegach tak leciwych aut pewnych wydatków się nie przeskoczy, najwyżej się odsunie w czasie... tylko o ile? :)
Zresztą to nie VW Golf. Kupując takie auto najpierw trzeba przewalić fora i dobrze się zastanowić czy się tego chce i czy portfel pozwoli.
O ile umiemy sami dużo zrobić to można sporo oszczędzić. W większości serwisów by było 'Saab? +50% do ceny usługi' :D


No a druga sprawa....jak szukasz czegoś taniego w zakupie i eksploatacji, to nie dostaniesz w zamian tego co Ci daje Saab. Coś za coś, a przy kupnie raczej każdy jest tego świadomy :P

Więc nie kumam zdziwienia, że wszystko robisz i naprawiasz :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez MrShaleck » 10 maja 2016, 21:26

Te auto raczej zostanie u mnie na dłużej. A jak nie zostanie, to znowu sprzedam komuś odje..na prawie na glanc fure :D
Żartuje... zostaje. Najwyżej rodzinka się powiększy (ofc chodzi o powiększenie o kolejny samochodzik <serduszka> )

Coś mi w zawieszeniu chyba tłucze albo koło krzywe mam. Pora zajrzeć.
Dzisiaj doszedłem do wniosku, że te auto jest genialnym połykaczem kilometrów. Od zakupu zrobiłem już prawie 10 tys km i jeszcze nie bolą mnie plecy :]
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Fred.X » 10 maja 2016, 21:32

I właśnie ja to samo stwierdziłem ... jazda tym autem wybacza wszystko ... :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez MrShaleck » 11 maja 2016, 00:03

Chyba podobnie jest z Alfami... :)
Najgorsze jest to, że jazda tym autem tak uzależnia, że na siłę sobie znajduje czasem zajęcia byle nie latać po mieście :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Gib » 11 maja 2016, 00:22

Muszę kiedyś spróbować tej magii.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Gared » 14 maja 2016, 07:52

Wiesz Roxegenium, aż tak z tym rodzynkiem to bym nie przesadzał. Bo:
11.5k zakup
2.5k rozrząd, ale to wiedziałem, że jest do zrobienia
100 + robocizna Uszczelniacze zaworowe, bo to przy okazji rozrzadu
1.2 – 1.4k – opony letnie, bo ich nie mam
400 – felgi 16" dla posiadanych opon zimowych
110 – końcówki drążków kierowniczych
130 – zbieżność
250 – tuleje tył, z robocizną, zakładając, że tylko dwie do wymiany. A raczej nie, bo jak robić to wsio i cena rośnie do 1k.
100 – sprawdzenie i nabicie klimy
100 – wymiana panelu od klimy
Wyciecie i wklejenie przedniej szyby bo ktoś to po partacku zrobił. Ponieważ szybę wymieniałem przez własną głupotę to nie wiem po ile sama robocizna by była. Za całośc dałem 500 (po znajomości, SanGeberit czy co tam wsadzali w Saabie jako oryginał).
I już masz 16,1k do 17k

A jeszcze wypada doliczyć polerkę reflektorów (bo są słabe) i jeśli już robimy laleczkę to renowację skóry (około 400zł), malowanie felg (sam robię, wiec tylko materiały, a że podkład kupiony wcześniej to nie liczę – 150zł komplet letnich plus jakieś 250 zimowe, bo podkładu na nie już nie mam). Do tego ogarnięcie wydechui w sumie to byś mógł śmiało doliczyć koszt zimówek, bo te na których go kupiłem, to był śmietnik. No i... ja nie mam areo :P tylko zwykłego linera, z przeszczepionym silnikiem i mapą na 270 kucy. O ile tam tyle faktycznie jest, bo go nie hamowałem póki co. Dodatkowo... rano kopci, wiec jeśli uszczelniacze nie pomogą to... witaj turbino ;) Aha, przed zimą fajnie by było zrobić wrażliwe miejsce Saaba, czyli nadkola tylne. I siłowniki klapy bagażnika :P Pomalować oba zderzaki.

Jakby nie liczyć tak te okolice 20k wychodzą, nawet za rodzynka. Za w sumie stare już auto.


Z drugiej strony: heble ogarnięte, nowe amory, turbo po regeneracji, fotele przeszczepione (na skórę+elektryka), swap z 2.0 na 2.3, dól silnika zacny, lpg jest roczne i chodzi odpowiednio, skrzynia z TiDa, nie był bity, Tech pokazuje zero błędów, OpenSID, sam SiD bez trafionej taśmy (czego o panelu klimy powiedzieć nie mogłem) – żeby z tymi rzeczami zrobionymi zmieścić się z zakupem w 11.5k to trzeba dość mało za auto zapłacić...
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez MrShaleck » 16 maja 2016, 14:33

No i tak to właśnie jest z tymi autkami...
Mój teraz stoi na skrzyni, a w sobotę muszę jechać an ślub... ciekawe czy będzie auto gotowe :D

Ale, że jako nie jednym autkiem człowiek żyje to rzucam tutaj japońską ślicznotkę na nowym felunku

"psst, wanna buy some skyactiv technology?"
Załączniki
DSC_0409vc.jpg
Ostatnio edytowano 27 cze 2017, 08:16 przez MrShaleck, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2606 (10/39)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez Gared » 17 maja 2016, 08:38

To jest ten golf na którego wczoraj się żaliłeś, że ci pod płotem stoi?
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy