Błąd P0661

Postprzez piotrekkk1985 » 20 paź 2013, 22:38

Po skonowaniu programem Torque Pro wyskoczyl blad P0661. Program odnosi do stronki z wyjasnieniem www.dtcsearch.com/P0661/?from=Torque
Zanznacze ze nic zlego z samochodem sie nie dzieje. Przynajmniej nic nie zauwazylem. Po skasowaniu blad wraca.
Mial ktos moze cos podobnego? Jakies sugestie od czego zaczac?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez some1 » 20 paź 2013, 22:47

http://www.torontomazda3.ca/forum/showt ... Code-P0661

Jest też obszerna dyskusja na ten temat na rx8club
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez piotrekkk1985 » 20 paź 2013, 23:41

Temat na RX8 juz czytalem ... W linku ktory podales pada stwierdzenie ze to dosc "popularny" problem. Ja gdybym nie przeskanowal ECU to nawet bym nie wiedzial ze cos jest nie tak ... Trzeba bedzie zlokalizowac ten zawor i sprawdzic polaczenie/styki jesli to nic nie da to wymiana.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez mrraven » 13 wrz 2015, 13:20

Witam wczoraj po skanowaniu ELM pojawił się bład Błąd P0661 ktory po skasowaniu juz nie wrocił co to za błąd i na co należy zwrócić uwagę bo nie wiem z czego ten błąd się pojawił i co on oznacza szukalem podobnych tematów ale nic nie znalazłem proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2015, 21:38 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przeniesiono i połączono bo autorowi nie chciało się użyć wyszukiwarki !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2014, 13:25
Posty: 125 (1/0)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: Mazda 3 2.0L
150KM Top Sport
2004r.

Postprzez marcin255 » 13 wrz 2015, 13:33

P0661 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
sterowanie klapkami w kolektorze
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez widmo82 » 15 wrz 2015, 07:57

mrraven napisał(a):szukalem podobnych tematów ale nic nie znalazłem proszę o pomoc.

szukales przez nasza wyszukiwarkę P0661? – chyba nie

viewtopic.php?f=411&t=178138&hilit=P0661
w watku o marcina mazdzie tez jest ten temat poruszany. w kilku innych miejscach rowniez
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez kuman1987r » 25 wrz 2015, 11:19

mam podobny problem
jednen z elektorozaworow (wtyczka brązowa) nie pracuje i klapki sie nie otwieraja
zamowiłem nowy zamiennik jak przyjdzie to dam znac czy cos dało :)

oznazenie producena LF82-18-741-A
oznaczenie na elektrozaworze k5t46597
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez buczos » 25 wrz 2015, 11:24

Miałem podobnie, kupiłem nowy zawór. nie pomogło. Okazało się że kable masy do przekaźnika były w kiepskim stanie. i to była przyczyna niskiego napięcia na elektrozaworze. Bo przeczyszczeniu kabli i styku masy problem nigdy nie powrócił. Dlatego czasami warto posprawdzać przysłowiowe kabelki za nim się zamówi elektrozawór.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez kuman1987r » 25 wrz 2015, 11:45

a w ktory miescu jest mocowany ten kabel masy bo nie widze do kąd prowadzi wiazka a narazie nie mam mozliwosci wejsc na kanał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez buczos » 25 wrz 2015, 12:42

okolice skrzynki z bezpiecznikami po prawej stronie. Tam gdzie jest podłużnica mniej więcej.
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez kuman1987r » 17 paź 2015, 13:24

buczos napisał(a):okolice skrzynki z bezpiecznikami po prawej stronie. Tam gdzie jest podłużnica mniej więcej.

ok mase juz od dłuzszego czasu miałem wyczyszczona i posmarowana pasta miedziana ale elektrozawor dalej nie dzialał
zamontowałem nowy zamiennik i dziala, silownik sie ruzsza i teraz mam pytanie w jakim zakresie obrotów powinnien sie otwierac zawór bo u mnie po odpaleniu silnika jest otwarty przegazowanie nie wywołuje zadnej reakcji na zaworze natomiast otwiera sie drugi chyba kolo 4tys ten sterowany czarnym elektrozaworem , po zgaszeniu silnika oba sa zamkniete

wydaje sie ze znikło falowanie obrotow w zakresie 2.5-3 tys obrotow i troszke lepiej sie zbiera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez piotrekkk1985 » 17 paź 2015, 16:18

A gdzie kupiles ten zawor? Masz jakis link?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez kuman1987r » 19 paź 2015, 19:08

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 13:20
Posty: 482 (4/3)
Skąd: Chełmek
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF
+
Mazda 3 BM 2.0 SkyEnergy Blue Reflex

Postprzez Marcis » 30 kwi 2016, 17:23

Panowie dopadł mnie ten błąd. Pokazał mi Forscan Jak go skasuje to go nie ma, ale pewnie powyżej 4 tyś obrotów wraca bo pojawia się jak zaglądam w telefon. Check nie wyskakuje wszystko niby ok, tylko zauważyłem że jak stoi auto na biegu jałowym to od 2tyś do 2.7 ciut oporniej chodził, doświadczyłem to jak zacząłem sprawdzać o co chodzi. Czasem miewam takim moment że jade na jakimś biegu i auto nawet jak lekko naciskam gaz, silnik przekroczy 2 tyś obrotów to idzie jak burza. Być może problem mam bardzo długo i jak czasem ten zawór pracuje normalnie to widzę ogromną różnicę. Jest możliwość jego czyszczenia? Czy tylko trzeba nowy i gdzie kupić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 30 kwi 2016, 19:55

Może czyszczenie wtyczki -styków coś da ? Też mi się to pojawiało ale po wymianie kolektora ani razu . Nie wiem czy to ma jakiś związek .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 2 maja 2016, 11:53

Wyczyścilem styki, sprężarką dmuchałem w te zaworki, wczoraj zrobiłem koło 300 km.. Błąd nie wrócił no i mam wrażenie że auto lepiej się zbiera, czuć różnice. No i też silnik wydaje się że ma cichszą pracę podczas jazdy bo nie słychać takiego buczenia przy wyprzedzaniu a wtedy to było.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez piotrekkk1985 » 2 maja 2016, 12:45

A gdzie ten zawor dokladnie sie znajduje? Moze ktos podrzucic zdjecie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Marcis » 2 maja 2016, 16:01

Ten zawór jest między aku a silnikiem, zdejmij pokrywę i będziesz widział dwa zaworki zamontowane do metalowego stelażu, mają po jednej kostce prądowej i po dwa przewody powietrzne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez piotrekkk1985 » 2 maja 2016, 18:15

<spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Marcis » 24 maja 2016, 09:22

Niestety u mnie problem wrócił. Czułem że auto jest słabsze od 2 tys obrotów, patrzę a błąd jest i już go nie mogę skasować. Wie ktoś może gdzie można kupić taki czujnik nowy? Opis miałem zbyt niskie napięcie, ale wtyki czyściłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 944 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323