Błąd P0661
1, 2
Po skonowaniu programem Torque Pro wyskoczyl blad P0661. Program odnosi do stronki z wyjasnieniem www.dtcsearch.com/P0661/?from=Torque
Zanznacze ze nic zlego z samochodem sie nie dzieje. Przynajmniej nic nie zauwazylem. Po skasowaniu blad wraca.
Mial ktos moze cos podobnego? Jakies sugestie od czego zaczac?
Zanznacze ze nic zlego z samochodem sie nie dzieje. Przynajmniej nic nie zauwazylem. Po skasowaniu blad wraca.
Mial ktos moze cos podobnego? Jakies sugestie od czego zaczac?
http://www.torontomazda3.ca/forum/showt ... Code-P0661
Jest też obszerna dyskusja na ten temat na rx8club
Jest też obszerna dyskusja na ten temat na rx8club
Temat na RX8 juz czytalem ... W linku ktory podales pada stwierdzenie ze to dosc "popularny" problem. Ja gdybym nie przeskanowal ECU to nawet bym nie wiedzial ze cos jest nie tak ... Trzeba bedzie zlokalizowac ten zawor i sprawdzic polaczenie/styki jesli to nic nie da to wymiana.
Witam wczoraj po skanowaniu ELM pojawił się bład Błąd P0661 ktory po skasowaniu juz nie wrocił co to za błąd i na co należy zwrócić uwagę bo nie wiem z czego ten błąd się pojawił i co on oznacza szukalem podobnych tematów ale nic nie znalazłem proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2015, 21:38 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przeniesiono i połączono bo autorowi nie chciało się użyć wyszukiwarki !!
Powód: przeniesiono i połączono bo autorowi nie chciało się użyć wyszukiwarki !!
P0661 Obwód sterowania zaworem strojenia kanałów układu dolotowego niska wartość
sterowanie klapkami w kolektorze
sterowanie klapkami w kolektorze
mrraven napisał(a):szukalem podobnych tematów ale nic nie znalazłem proszę o pomoc.
szukales przez nasza wyszukiwarkę P0661? – chyba nie
viewtopic.php?f=411&t=178138&hilit=P0661
w watku o marcina mazdzie tez jest ten temat poruszany. w kilku innych miejscach rowniez
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
mam podobny problem
jednen z elektorozaworow (wtyczka brązowa) nie pracuje i klapki sie nie otwieraja
zamowiłem nowy zamiennik jak przyjdzie to dam znac czy cos dało
oznazenie producena LF82-18-741-A
oznaczenie na elektrozaworze k5t46597
jednen z elektorozaworow (wtyczka brązowa) nie pracuje i klapki sie nie otwieraja
zamowiłem nowy zamiennik jak przyjdzie to dam znac czy cos dało
oznazenie producena LF82-18-741-A
oznaczenie na elektrozaworze k5t46597
Miałem podobnie, kupiłem nowy zawór. nie pomogło. Okazało się że kable masy do przekaźnika były w kiepskim stanie. i to była przyczyna niskiego napięcia na elektrozaworze. Bo przeczyszczeniu kabli i styku masy problem nigdy nie powrócił. Dlatego czasami warto posprawdzać przysłowiowe kabelki za nim się zamówi elektrozawór.
a w ktory miescu jest mocowany ten kabel masy bo nie widze do kąd prowadzi wiazka a narazie nie mam mozliwosci wejsc na kanał
buczos napisał(a):okolice skrzynki z bezpiecznikami po prawej stronie. Tam gdzie jest podłużnica mniej więcej.
ok mase juz od dłuzszego czasu miałem wyczyszczona i posmarowana pasta miedziana ale elektrozawor dalej nie dzialał
zamontowałem nowy zamiennik i dziala, silownik sie ruzsza i teraz mam pytanie w jakim zakresie obrotów powinnien sie otwierac zawór bo u mnie po odpaleniu silnika jest otwarty przegazowanie nie wywołuje zadnej reakcji na zaworze natomiast otwiera sie drugi chyba kolo 4tys ten sterowany czarnym elektrozaworem , po zgaszeniu silnika oba sa zamkniete
wydaje sie ze znikło falowanie obrotow w zakresie 2.5-3 tys obrotow i troszke lepiej sie zbiera
http://www.aliexpress.com/item/LF82-18-741-LF8218741-INTAKE-MANIFOLD-RUNNER-Solenoid-Valve-Vacuum-Solenoid-FOR-Mazda-3-5/1749825870.html
tu zamawiłem potestuje kilka dni i dam znac
tu zamawiłem potestuje kilka dni i dam znac
Panowie dopadł mnie ten błąd. Pokazał mi Forscan Jak go skasuje to go nie ma, ale pewnie powyżej 4 tyś obrotów wraca bo pojawia się jak zaglądam w telefon. Check nie wyskakuje wszystko niby ok, tylko zauważyłem że jak stoi auto na biegu jałowym to od 2tyś do 2.7 ciut oporniej chodził, doświadczyłem to jak zacząłem sprawdzać o co chodzi. Czasem miewam takim moment że jade na jakimś biegu i auto nawet jak lekko naciskam gaz, silnik przekroczy 2 tyś obrotów to idzie jak burza. Być może problem mam bardzo długo i jak czasem ten zawór pracuje normalnie to widzę ogromną różnicę. Jest możliwość jego czyszczenia? Czy tylko trzeba nowy i gdzie kupić?
Może czyszczenie wtyczki -styków coś da ? Też mi się to pojawiało ale po wymianie kolektora ani razu . Nie wiem czy to ma jakiś związek .
Wyczyścilem styki, sprężarką dmuchałem w te zaworki, wczoraj zrobiłem koło 300 km.. Błąd nie wrócił no i mam wrażenie że auto lepiej się zbiera, czuć różnice. No i też silnik wydaje się że ma cichszą pracę podczas jazdy bo nie słychać takiego buczenia przy wyprzedzaniu a wtedy to było.
Ten zawór jest między aku a silnikiem, zdejmij pokrywę i będziesz widział dwa zaworki zamontowane do metalowego stelażu, mają po jednej kostce prądowej i po dwa przewody powietrzne.
Niestety u mnie problem wrócił. Czułem że auto jest słabsze od 2 tys obrotów, patrzę a błąd jest i już go nie mogę skasować. Wie ktoś może gdzie można kupić taki czujnik nowy? Opis miałem zbyt niskie napięcie, ale wtyki czyściłem.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości