Moja Madzia MX-3 bierze olej !!

Postprzez hezes » 4 cze 2006, 19:39

Mam problem jakiś czas temu stwierdziłem że moja MX-3 V6 bierze olej,wymieniłem pierścienie uszczelniacze na zaworach i.t.p. śilnik chodzi jak złoto nie ma wycieków a ojej bierze nadl o co w tym chodzi bo ja już nie wiem ?.Może ktoś miał podobny przypadek ? i co może być przyczyną tego mankamentu ?
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 21:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez GofNet » 4 cze 2006, 20:01

1. Ile i jakiego oleju bierze?
2. W trasie, w mieście, spoko, but?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez hezes » 4 cze 2006, 20:04

różnie i but i spoko a bierze jakieś pół literka na około 600,700 km.
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 21:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez hezes » 4 cze 2006, 20:05

a olej jaki leję to castrol 15W40
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 21:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez hezes » 4 cze 2006, 20:06

moim zdaniem dużo poprzednica moja 323 F nie brała ani kropelki od wymiany do wymiany
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 21:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez hezes » 4 cze 2006, 20:10

dużo z 600 ml. na 1000 km olej leję chyba dobry castrol 15W40 a jazda ,różnie raz but raz spoko
GofNet
Początkujący
 
Od: 28 gru 2005, 21:10
Posty: 24
Skąd: Swarzędz
Auto: Mazda 323 F 2.0 V6

Postprzez Cysiek » 4 cze 2006, 20:59

No to witam w klubie. Ja też robiłem remont i efekt jest ten sam co przed remontem. Na jakich częściach robiłeś silnik chodzi mi o producentów części. Mi bierze 100ml na 500km ale 10w-40 Mobil1
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 22:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Briareos » 4 cze 2006, 21:22

IMHO remont kiepsko zrobiony. Wymiana pierścieni nic nie da, jak jest luz w cylindrach (owal np.)... Trzeba by było szlif zrobić i dać nadwymiar naprawczy – a obawiam się, że w tym momencie taniej kupić inny silnik. Swoją drogą, to do polskich fiatów produkowali całe zestawy cylinder+tłok w nadwymiarach... no ale wytrzymałość materiałów też była inna. O jakości nie wspominając, bo wiem że zdarzały się silniki które na montaż szły już z pierwszym nadwymiarem :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Hazu » 4 cze 2006, 21:41

Mi też bierze moja V6 na 10.000 wzieła mi 1,5 l oleju (BP 10W40) czy to dużo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Alexs » 4 cze 2006, 21:42

UROKI V6, nic Wam nie pomoże, mam 2,5 V6 w rodzinie i od wymiany do wymiany (wymiana co 8 tys.) bierze jakieś 3 litry, czyli 3/4 tego co jest w miesce, nie kopci, nie ma nieszczelności, po prostu taka konstrukcja silnika....duzo też zalezy od keręcenia jej a kręci się ją często...temat był juz nie raz poruszany na forum, przed zakupem było użyć opcji "szukaj", ja znam ten ból, dlatego nie kupiłam v6...
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 00:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Hazu » 4 cze 2006, 21:49

Ja znam
Alexs napisał(a):UROKI V6

dla tego kupiłem V6
<jupi> <jupi> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marek » 4 cze 2006, 21:52

Alexs napisał(a):UROKI V6


Moje V6 jak brało 100ml na 1000km to tylko w rykach. Normalnie to jakieś 600ml na 10000km.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Hazu » 4 cze 2006, 21:55

Alexs napisał(a):duzo też zalezy od keręcenia jej a kręci się ją często

i tu jest pies pogrzebany
dwukrotnie pokonałem trasę ponad 1000km i nie ubyło ani deka
ale wystarczyło że trochę się powyżywałem na niej w ciągu parunastu minut i widać było skutki na miarce(ale wtedy widać było mgiełki z tyłu – tak mówił ten który próbował nadążyć za mną <lol> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Alexs » 4 cze 2006, 22:02

emmarek napisał(a):parunastu minut i widać było skutki na miarce(ale wtedy widać było mgiełki z tyłu – tak mówił ten który próbował nadążyć za mną łoł )


tak racja, zaraz przed czerwonym polem i na czerwonym już kopci...ale nie ma co panikować, wszystkie tak mają V-ki tak mają :P
" o czym myśli młodzież co z paskami nosi odzież" :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 00:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez GofNet » 4 cze 2006, 22:03

Może jednak ma wycieki, ale w takim miejscu, że ich nie widać. Sam wiesz, jak mało miejsca jest w komorze silnikowej, ile klamotów ma silnik. Może jest wyciek, ale np. spod aparatu, lub skąd inąd i jego nie widać.

Drugą możliwością jest jeszcze opcja o której wspomniał Briareos, ale wtedy to raczej klapa...

Sprawdź jeszcze raz ew. wycieki, zerknij do chłodnicy (może tam olej się dostaje), popatrz na gniazda świec, okolice aparatu, obglądnij uszczelki pod głowicami/deklami, itp. Zerknij na spaliny, tłumik, zderzak, sprawdź świece. To na dzień dobry. Później zobaczymy, co dalej.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 17:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 4 cze 2006, 22:09

marek napisał(a):Normalnie to jakieś 600ml na 10000km
Jak nowka sztuka <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 22:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez marek » 4 cze 2006, 22:17

GofNet napisał(a):popatrz na gniazda świec, okolice aparatu, obglądnij uszczelki pod głowicami/deklami, itp

<spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 01:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez brylant » 6 cze 2006, 07:08

Mam juz 2 silnik i sporo zależy od stylu jazdy. Olej to one lubią i większość kolegów, którzy kręcą KL/KF sporo dolewa, lecz mało się do tego przyznaje – dziwne...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2005, 18:49
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Auto: Seat Toledo 2.0TDI `07

Postprzez sołtys » 6 cze 2006, 08:00

Nie rozumiem o co to Halo,

kopci?? nie, analizę spalin przechodzi?? pewnie tak wiec w czym problem raz na 1000km sprawdzić olej dolać i jeżdzić, problem to będziecie mieli jak wam będzie zjadała tak jak moja 1-1.5l/1000km <glupek2>
i do tego będzie po odpaleniu stawiać taką zasłonę dymną jak ZIŁ lub Kamaz. Inaczej wogóle nie warto sie tym przejmować.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Marcino » 6 cze 2006, 09:04

Ja muszę dolewać niecały litr na 1000km ale cieknie spod obydwu pokryw zaworów.


sołtys napisał(a):kopci?? nie, analizę spalin przechodzi


więc się nie martwię
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 09:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323