Mazda6 GG RF '02 150 PS Grace Green Mica :) 18" The End :(

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez Biniu » 14 kwi 2016, 19:53

215/40 będzie kosior na takiej feldze.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafałmazda » 14 kwi 2016, 23:26

nie psujcie mi w głowie, bo już i tak nie wiem jakie te opony kupować hahaha 215/45/18 przy szerokości felgi 8 moim zdaniem wygląda rewelacyjnie <serduszka>
Obrazek
Yoki pożyczyłem zdjęcie :P fakturę poproszę na maila <lol>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Yoki » 14 kwi 2016, 23:29

Takie zdjęcia możesz mieć nawet na tapecie – gratis, piękna moja :)
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez rafałmazda » 15 kwi 2016, 00:02

to ja już nic nie wiem <oczy>
opony.png

może faktycznie 215/40 <co?>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Yoki » 15 kwi 2016, 05:44

Naprawdę przy 150 patrzysz na licznik czy cie oklamuje? Ogólnie im bliżej oryginału tym lepiej pracują wszystkie urządzenia pokładowe.

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez xRafalx » 15 kwi 2016, 08:15

Ja jednak wziął bym 215/45/18 licznik będzie mial mniejsze przekłamanie :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez cepo12 » 15 kwi 2016, 09:08

Bądź co bądź, idziesz w dobrą stronę <lol> i chyba już nie będę mógł mówić "Pan biedne felgi"
215/45 ładniej nadkole wypełni :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 30 maja 2012, 22:07
Posty: 447 (1/3)
Skąd: Okolice Płocka
Auto: Jest – >rx 8 zawrotne 1.3 doritos
Trochę tego było – >
X9
323f bj ba bgx2
Mpv

Postprzez Biniu » 15 kwi 2016, 11:46

xRafalx napisał(a):Ja jednak wziął bym 215/45/18 licznik będzie mial mniejsze przekłamanie :)


215/45 roznica srednic 2,89%
215/40 roznica srednic -0,43%
225/40 roznica srednic 0,83%

Najbliżej ori rozmiaru 205/55/16 jest 215/40. Dzieki temu tez auto nie pojdzie do góry.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez xRafalx » 15 kwi 2016, 12:21

@Biniu777 Każdy patrzy na różnice inaczej, jeden chce być jak najbliżej oryginału, a drugi chce to niwelować. Ja jestem zwolennikiem 2 teorii. Zakładając jeszcze mniejsze koło niż oryginał to dla mnie tragedia... Biorąc, że na oryginalnym kole licznik przekłamuje z 5-7km to teraz będzie to spokojnie 8-9km. Do tego dochodzi szybszy obrót koła co może zmniejszyć prędkość maksymalną, oraz biegi trzeba będzie szybciej wrzucać. a do tego opona 215/40 to już jest dość niski profil...

Taki mój mały wywód :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Biniu » 15 kwi 2016, 13:21

Serio przy średnicy kola mniejszej o 2,7mm będę miał mniejszy Vmax? :)
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę :)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez francesco_franco » 15 kwi 2016, 14:51

Ja stawiam na 225/40r18, bo jak zedrzesz 215/40 to będziesz miał 15 mm mniejszą średnicę od oryginału <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Weelkoo » 15 kwi 2016, 15:39

francesco_franco napisał(a):Ja stawiam na 225/40r18, bo jak zedrzesz 215/40 to będziesz miał 15 mm mniejszą średnicę od oryginału


a oryginały to są nieścieralne? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2011, 21:48
Posty: 1181 (0/17)
Skąd: Bieruń
Auto: BMW 330e xDrive

Postprzez xRafalx » 15 kwi 2016, 15:46

Biniu777 napisał(a):Serio przy średnicy kola mniejszej o 2,7mm będę miał mniejszy Vmax? :)
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę :)


W tym przypadku średnica akurat ma nie wiele do znaczenia, a obwód jest najważniejszy, bo jak opona się zużyje to nadal myślisz, że będzie 2,7mm na średnicy?
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez francesco_franco » 15 kwi 2016, 18:27

Weelkoo faktycznie oryginały też sie zużywają. Nie wpadłem na to. <oczko> :> pozostaję przy swoim zdaniu żeby iść w plus nie minus.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez Biniu » 15 kwi 2016, 19:51

xRafalx napisał(a):
Biniu777 napisał(a):Serio przy średnicy kola mniejszej o 2,7mm będę miał mniejszy Vmax? :)
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę :)


W tym przypadku średnica akurat ma nie wiele do znaczenia, a obwód jest najważniejszy, bo jak opona się zużyje to nadal myślisz, że będzie 2,7mm na średnicy?


Nom. 205/55/16 tez sie zużywa, chyba przyrownujemy nowe do nowych. Ja na 215/40 mam przeklamanie przy 150km/h 7km/h w dół. Tyle samo co na zimowych 205/55/16.
Różnica w obwodzie to mniej niż 1%.
Po prostu taka opona na 18" feldze jest najbliższa temu jak z fabryki wyjezdzaly Mazdy. I właśnie na takim kapciu to co wspominałeś o prędkościach obrotowych itd będzie idealnie tak samo jak na 205/55/16. A nie jak piszesz o jakichs problemach z mniejszym Vmax czy zmienianiem biegów.

Generalnie na 8J bier 225/40 bo bardziej typowy rozmiar i większy wybór. Trochę do mocy przy szeroka opona ale jak sie zmieści w nadkolu (zrobiłbym test w wulkanizacji przed kupnem) to taniej wyjdą od 215/40. Choć wizualnie lepiej na kole by wyglądało 215/40 :) delikatny naciąg ładnie się prezentuje. 225 kwadracik będzie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafałmazda » 17 kwi 2016, 21:48

podjąłem męską decyzję :P wybór padł na 215/40/18 ze względu na wymiary koła najbardziej zbliżone do oryginału <oczko> 225 na wstępie odrzucałem ze względu na zbyt duże opory i po prostu bałem się że gdzieś będzie trzeć :P opony Sailun Atrezzo ZSR – po mega taniości, ale chwalone w internetach :P poczytałem tego typu testy http://www.rezulteo-opony.pl/r-nowe-opo ... lteo-26797 i zdecydowałem się na nie <oczko> zobaczymy co warte są chińczyki :P rozsądek podpowiada że niewiele, ale muszę się przekonać :P jak już 99% wie albo się domyśliło, felgi to reksie <oczko> tak jak wcześniej pisałem – najprawdopodobniej w przyszłym roku zostaną poddane regeneracji, tak więc jeśli opona będzie do <dupa> to zostanie zmieniona <czarodziej> a tymczasem...
WRAŻENIA PO ZLOCIE – jak zwykle klub stanął na wysokości zadania i zlot był przewyku*wabisty <serduszka> <serduszka> <serduszka> a wśród tylu pięknych Madzi stała ona
DSC06373.JPG

chciałbym tylko przypomnieć, że projekt cały czas "się robi", także nie ubolewam nad tym, że jakoś wyjątkowo się nie wyróżniała :P moja fotorelacja ze zlotu dostępna tu –> https://www.facebook.com/media/set/?set ... 137&type=3
Ale przejdźmy do Madzi :P oponki dziś zamówione, tak więc pewnie w nadchodzącym tygodniu odbędzie się montaż :D a po nim oczywiście jakaś mini sesyjka :D tak więc to be continued... <diabełek>
aaa, zapomniałem :P 14 letni diesel podczas powrotu ze zlotu do domu (oczywiście przez Niemcy), wypluł na niemieckiej autostradzie licznikowe 220 i jeszcze jakby chciał się kręcić, ale serce mnie zabolało i noga z gazu została zdjęta całkowicie :)

Dopisano 17 kwi 2016, 23:15:

a tak w ogóle to jeszcze nakrętki na szpilki by się przydały <diabełek> tylko co jakieś ładniejsze to wszystko "wąskootworowe" :| stąd pytanie – jakiej średnicy stożek muszą mieć, żeby dobrze dochodziły?
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez leni » 18 kwi 2016, 10:19

rafalmazda6 napisał(a):a tak w ogóle to jeszcze nakrętki na szpilki by się przydały <diabełek> tylko co jakieś ładniejsze to wszystko "wąskootworowe" :| stąd pytanie – jakiej średnicy stożek muszą mieć, żeby dobrze dochodziły?

Przerabiałem ten temat u siebie ;) dzięki pomocy kolegi Weelkoo udało mi się znaleźć odpowiednie,
http://jmshop.pl/116-12x15 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2013, 08:05
Posty: 470 (26/21)
Skąd: Katowice
Auto: Jest: Citroen C5 (X7) CROSSTOURER 2.0 BlueHDi 180 KM 2015 rok
Była: MAZDA 6 GY 2.0/136KM CiTD 2004 rok

Postprzez Biniu » 18 kwi 2016, 11:18

Jeżdżę na 215/40 kilku kolegow z GŁ na 195/45 (prawie identyczna wysokosc boku opony) i ani ja ani koledzy nie narzekają na jakiś mega beton. W zakretach natomiast jest bajka. U siebie Falkeny wrzuciłem. Po 2000 km jestem super zadowolony z nich.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Celin » 18 kwi 2016, 15:36

Rafał ja Cię proszę, Ty weź ten zderzak z przodu zmień <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2012, 12:48
Posty: 568
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 5 2.0 SPORT benzyna, 2010, CW LF

Postprzez Beny » 18 kwi 2016, 15:53

Ile te opony kosztują,bo tak szukam ale znaleźć nie mogę.
Jak to będzie wyglądało na feldze jakieś foto?
Mówił ze studenty biedne a tu proszę nowe 18 kupuje :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy