Mazda6 GG RF '02 150 PS Grace Green Mica :) 18" The End :(
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
nie psujcie mi w głowie, bo już i tak nie wiem jakie te opony kupować
215/45/18 przy szerokości felgi 8 moim zdaniem wygląda rewelacyjnie

Yoki pożyczyłem zdjęcie
fakturę poproszę na maila 



Yoki pożyczyłem zdjęcie

Takie zdjęcia możesz mieć nawet na tapecie – gratis, piękna moja 
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
to ja już nic nie wiem 
może faktycznie 215/40

może faktycznie 215/40

Naprawdę przy 150 patrzysz na licznik czy cie oklamuje? Ogólnie im bliżej oryginału tym lepiej pracują wszystkie urządzenia pokładowe.
Nabryzgane olejem z mojego S5
Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Ja jednak wziął bym 215/45/18 licznik będzie mial mniejsze przekłamanie 
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):Ja jednak wziął bym 215/45/18 licznik będzie mial mniejsze przekłamanie
215/45 roznica srednic 2,89%
215/40 roznica srednic -0,43%
225/40 roznica srednic 0,83%
Najbliżej ori rozmiaru 205/55/16 jest 215/40. Dzieki temu tez auto nie pojdzie do góry.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
@Biniu777 Każdy patrzy na różnice inaczej, jeden chce być jak najbliżej oryginału, a drugi chce to niwelować. Ja jestem zwolennikiem 2 teorii. Zakładając jeszcze mniejsze koło niż oryginał to dla mnie tragedia... Biorąc, że na oryginalnym kole licznik przekłamuje z 5-7km to teraz będzie to spokojnie 8-9km. Do tego dochodzi szybszy obrót koła co może zmniejszyć prędkość maksymalną, oraz biegi trzeba będzie szybciej wrzucać. a do tego opona 215/40 to już jest dość niski profil...
Taki mój mały wywód
Taki mój mały wywód
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Serio przy średnicy kola mniejszej o 2,7mm będę miał mniejszy Vmax? 
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Ja stawiam na 225/40r18, bo jak zedrzesz 215/40 to będziesz miał 15 mm mniejszą średnicę od oryginału 

- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
francesco_franco napisał(a):Ja stawiam na 225/40r18, bo jak zedrzesz 215/40 to będziesz miał 15 mm mniejszą średnicę od oryginału
a oryginały to są nieścieralne?
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1181 (0/17)
- Skąd: Bieruń
- Auto: BMW 330e xDrive
Biniu777 napisał(a):Serio przy średnicy kola mniejszej o 2,7mm będę miał mniejszy Vmax?
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę
W tym przypadku średnica akurat ma nie wiele do znaczenia, a obwód jest najważniejszy, bo jak opona się zużyje to nadal myślisz, że będzie 2,7mm na średnicy?
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Weelkoo faktycznie oryginały też sie zużywają. Nie wpadłem na to.
pozostaję przy swoim zdaniu żeby iść w plus nie minus.
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
xRafalx napisał(a):Biniu777 napisał(a):Serio przy średnicy kola mniejszej o 2,7mm będę miał mniejszy Vmax?
Nie ma żadnej różnicy ani w Vmax ani w przelozeniach.
Przy większej za to gorzej się zbiera auto no i idzie w górę
W tym przypadku średnica akurat ma nie wiele do znaczenia, a obwód jest najważniejszy, bo jak opona się zużyje to nadal myślisz, że będzie 2,7mm na średnicy?
Nom. 205/55/16 tez sie zużywa, chyba przyrownujemy nowe do nowych. Ja na 215/40 mam przeklamanie przy 150km/h 7km/h w dół. Tyle samo co na zimowych 205/55/16.
Różnica w obwodzie to mniej niż 1%.
Po prostu taka opona na 18" feldze jest najbliższa temu jak z fabryki wyjezdzaly Mazdy. I właśnie na takim kapciu to co wspominałeś o prędkościach obrotowych itd będzie idealnie tak samo jak na 205/55/16. A nie jak piszesz o jakichs problemach z mniejszym Vmax czy zmienianiem biegów.
Generalnie na 8J bier 225/40 bo bardziej typowy rozmiar i większy wybór. Trochę do mocy przy szeroka opona ale jak sie zmieści w nadkolu (zrobiłbym test w wulkanizacji przed kupnem) to taniej wyjdą od 215/40. Choć wizualnie lepiej na kole by wyglądało 215/40
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
podjąłem męską decyzję
wybór padł na 215/40/18 ze względu na wymiary koła najbardziej zbliżone do oryginału
225 na wstępie odrzucałem ze względu na zbyt duże opory i po prostu bałem się że gdzieś będzie trzeć
opony Sailun Atrezzo ZSR – po mega taniości, ale chwalone w internetach
poczytałem tego typu testy http://www.rezulteo-opony.pl/r-nowe-opo ... lteo-26797 i zdecydowałem się na nie
zobaczymy co warte są chińczyki
rozsądek podpowiada że niewiele, ale muszę się przekonać
jak już 99% wie albo się domyśliło, felgi to reksie
tak jak wcześniej pisałem – najprawdopodobniej w przyszłym roku zostaną poddane regeneracji, tak więc jeśli opona będzie do
to zostanie zmieniona
a tymczasem...
WRAŻENIA PO ZLOCIE – jak zwykle klub stanął na wysokości zadania i zlot był przewyku*wabisty
a wśród tylu pięknych Madzi stała ona
chciałbym tylko przypomnieć, że projekt cały czas "się robi", także nie ubolewam nad tym, że jakoś wyjątkowo się nie wyróżniała
moja fotorelacja ze zlotu dostępna tu –> https://www.facebook.com/media/set/?set ... 137&type=3
Ale przejdźmy do Madzi
oponki dziś zamówione, tak więc pewnie w nadchodzącym tygodniu odbędzie się montaż
a po nim oczywiście jakaś mini sesyjka
tak więc to be continued... 
aaa, zapomniałem
14 letni diesel podczas powrotu ze zlotu do domu (oczywiście przez Niemcy), wypluł na niemieckiej autostradzie licznikowe 220 i jeszcze jakby chciał się kręcić, ale serce mnie zabolało i noga z gazu została zdjęta całkowicie 
Dopisano 17 kwi 2016, 23:15:
a tak w ogóle to jeszcze nakrętki na szpilki by się przydały
tylko co jakieś ładniejsze to wszystko "wąskootworowe"
stąd pytanie – jakiej średnicy stożek muszą mieć, żeby dobrze dochodziły?


WRAŻENIA PO ZLOCIE – jak zwykle klub stanął na wysokości zadania i zlot był przewyku*wabisty



chciałbym tylko przypomnieć, że projekt cały czas "się robi", także nie ubolewam nad tym, że jakoś wyjątkowo się nie wyróżniała
Ale przejdźmy do Madzi

aaa, zapomniałem
Dopisano 17 kwi 2016, 23:15:
a tak w ogóle to jeszcze nakrętki na szpilki by się przydały

rafalmazda6 napisał(a):a tak w ogóle to jeszcze nakrętki na szpilki by się przydałytylko co jakieś ładniejsze to wszystko "wąskootworowe"
stąd pytanie – jakiej średnicy stożek muszą mieć, żeby dobrze dochodziły?
Przerabiałem ten temat u siebie
http://jmshop.pl/116-12x15
Jeżdżę na 215/40 kilku kolegow z GŁ na 195/45 (prawie identyczna wysokosc boku opony) i ani ja ani koledzy nie narzekają na jakiś mega beton. W zakretach natomiast jest bajka. U siebie Falkeny wrzuciłem. Po 2000 km jestem super zadowolony z nich.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości