Mazda3 MPS BK 2007 rok DISI –
Następne tuningi dopiero po Poznaniu. Jutro przychodzi mega specjalny olej do skrzyni biegów z Lublina do skrzyń ze szpera i wymiana oleju. A tym czasem podciągam cały czas moc do góry bo konkurencja z czerowego MPSA nie śpi ..... i zbroi się w USA.
100 okranow też jest na Shellu przy Ślężnej.
A teraz spalanie bo pewnie i będą takie pytania.
100 % Wrocław miasto średnia prędkość wg komputera 23 km /h spalanie 13.8 l/100 km
Jak na taką masę i na taką moc to uważam za przyzwoity wynik .
100 okranow też jest na Shellu przy Ślężnej.
A teraz spalanie bo pewnie i będą takie pytania.
100 % Wrocław miasto średnia prędkość wg komputera 23 km /h spalanie 13.8 l/100 km
Jak na taką masę i na taką moc to uważam za przyzwoity wynik .
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Ha kolego ja mam średnią 35 km/h a spalanie 10.1 litra i tak 50/50 trasa miasto.
I co to za olej lejesz jakiś magiczny pewnie.
I co to za olej lejesz jakiś magiczny pewnie.
Racing 100 to se lej jak na nim auto wystroisz, bo tak to może jechać tak samo albo gorzej 

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2295 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Bartek1986 napisał(a):Racing 100 to se lej jak na nim auto wystroisz, bo tak to może jechać tak samo albo gorzej
Jesteś w błędzie kolego. W MPSie ECU jest w stanie sterować zapłonem w zależności od mieszanki. Większa liczba oktanowa = szybszy zapłon. Widać to dokładnie na logach. Kiedyś miałem okazję porównać moc swojego MPSa na hamowni na 98 z Orlenu i Na Racingu z Shella. Wynik: na PB 98 – 270KM i 398Nm. Po zalaniu Racinga hamownia wypluła 282KM i 411Nm. Różnica na samym paliwie bez żadnej ingerencji w mapę. Pomiary były robione tego samego dnia.
Który czujnik odpowiada za mierzenie składu mieszanki? Może czegoś nie wiem 

Dzisiejszy spot
I pomiar auto pełen bak I Rafał na pokładzie czyli plus 150 kg
Podziękowania dla Bartka za użyczenie sprzętu
I pomiar auto pełen bak I Rafał na pokładzie czyli plus 150 kg
Podziękowania dla Bartka za użyczenie sprzętu
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Bartek1986 napisał(a):Który czujnik odpowiada za mierzenie składu mieszanki? Może czegoś nie wiem
A czy ja gdzieś napisałem, że za mierzenie składu mieszanki odpowiada jakiś czujnik? Zapewne wiesz, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej ma większą odporność na spalanie stukowe. Sterownik jest wtedy w stanie bardziej przyspieszyć zapłon i przyspiesza go do czasu, aż Knock Sensor nie wykryje stuku. W wyniku tego paliwo spala się pod większym ciśnieniem.
Koniec wywodu
Daro to jest pomiar w milach czy w km?
Węzłach ;–) siedziałem macałem zaglądałem. Bardzo podoba mnie się :–)
- Od: 27 lip 2014, 20:41
- Posty: 975 (17/34)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue
mx-3lover napisał(a):O tak zaawansowanym czujniku stuku nie słyszałem.
Co wyście się tak uczepili tych czujników?

Przy lepszej pogodzie i bez pasażera z nadwagą pewnie 6.1 by było jak producent podaje.
piterus87 napisał(a):mx-3lover napisał(a):O tak zaawansowanym czujniku stuku nie słyszałem.
Co wyście się tak uczepili tych czujników?Knock Sensor, jak każdy inny, ma tylko za zadanie wychwytywać stuki. Resztę roboty robi ECU.
Zapędziłeś się w kozi róg, wytłumacz jakim cudem seryjne ECU z jedną mapą samo rozpoznaje liczbę oktanową paliwa.
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
Nie rozpoznaje. ECU adaptacyjnie wyprzedza zapłon stopniowo, aż do momentu pojawienia się stuku. Na paliwie o większej liczbie oktanowej – ze względu na jego właściwości fizyko-chemiczne – dojdzie dalej. Ot, cała tajemnica.
the right man in the wrong place...
mx-3lover przeczytaj kilka ostatnich postów i powiedz mi, gdzie użyłem sformułowania, że ECU rozpoznaje liczbę oktanową mieszanki 
Myślę, że Paweł wyjaśnił dość klarownie o co mi chodziło.
Myślę, że Paweł wyjaśnił dość klarownie o co mi chodziło.
piterus87 napisał(a):Resztę roboty robi ECU.
Na podstawie tego wywnioskowałem.
Aż dziwne, że seryjne ECU potrafi w tak dużym zakresie sterować zapłonem(sporo przyśpieszać).
-
und CRX fan
- Od: 2 kwi 2011, 23:58
- Posty: 576 (2/7)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE
DARO MAZDA 323 napisał(a):Dzisiejszy spot
I pomiar auto pełen bak I Rafał na pokładzie czyli plus 150 kg
Podziękowania dla Bartka za użyczenie sprzętu
No wypraszam sobie ważę tylko 89
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2295 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Mówcie sobie co chcecie, ale nie uwierzę jak mi nie dacie do przeczytania jakiegoś mądrego tekstu(nie rozważań forumowych) na ten temat. Ja wiem, że niektóre ECU potrafią sie adaptować czyli jak wlejesz 95 do auta wystrojonego na 98 to cofnie zapłon. Mój mózg nie ogarnia, że Mazda wystroiła auto na 98 ale kazała ECU w każdej sekundzie podczas jechania z gazem w podłodze dopuszczać do spalania stukowego, żeby sprawdzić czy ktoś nie był przypadkiem na shellu/aralu i nie zalał 100+..
Co by było jakby zalać rajdowe paliwo
PS. Wiem, że ja to najcześciej marudzę, ale podawanie czasu do ~96 też mija sie z celem. Czasami do setki brakuje 0,3 sekundy a czasami sekundę jak trzeba np zmienić bieg.
Co by było jakby zalać rajdowe paliwo

PS. Wiem, że ja to najcześciej marudzę, ale podawanie czasu do ~96 też mija sie z celem. Czasami do setki brakuje 0,3 sekundy a czasami sekundę jak trzeba np zmienić bieg.

Nie wypowiadam się stricte o L3-VDT, bo za małe mam doświadczenie. Brałbym jednak pod uwagę, że fabrycznie jest strojne na 98, więc oczekuje paliwa o wysokiej liczbie oktanowej. Możliwe, że w programie jest pozostawiony dodatkowy margines, ale równie dobrze – jeśli rzeczywiście na "setce" osiągi są lepsze – po prostu dopiero na takim paliwie utrzymuje maksymalne wyprzedzenie. Dlaczego tak myślę? Megane RS jest przystosowane do 95, ale po resecie wartości adaptacyjnych i kilkudziesięciu kilometrach na takim paliwie bywa, że moc odczuwalnie spada. Prawdopodobnie różnie bywa z jakością benzyny i/lub samą pracą silnika. ECU zbiera określoną liczbę przypadkowych sygnałów o "pingu" i "trwale" cofa zapłon. Na paliwie o wyższej liczbie oktanowej to zjawisko jest praktycznie niezauważalne.
the right man in the wrong place...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości