Mazda3 MPS BK 2007 rok DISI –

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez DARO MAZDA 323 » 12 kwi 2016, 14:33

Następne tuningi dopiero po Poznaniu. Jutro przychodzi mega specjalny olej do skrzyni biegów z Lublina do skrzyń ze szpera i wymiana oleju. A tym czasem podciągam cały czas moc do góry bo konkurencja z czerowego MPSA nie śpi ..... i zbroi się w USA.

100 okranow też jest na Shellu przy Ślężnej.

A teraz spalanie bo pewnie i będą takie pytania.
100 % Wrocław miasto średnia prędkość wg komputera 23 km /h spalanie 13.8 l/100 km
Jak na taką masę i na taką moc to uważam za przyzwoity wynik .
Załączniki
20160412_141646.jpg
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez wujekbob1103 » 12 kwi 2016, 16:03

Ha kolego ja mam średnią 35 km/h a spalanie 10.1 litra i tak 50/50 trasa miasto.

I co to za olej lejesz jakiś magiczny pewnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 10:33
Posty: 278 (0/3)
Auto: Mazda 3 Bl
2.3 DISI Turbo

Postprzez Bartek1986 » 12 kwi 2016, 16:45

Racing 100 to se lej jak na nim auto wystroisz, bo tak to może jechać tak samo albo gorzej :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez risto77 » 12 kwi 2016, 18:44

Takie tam mi się w oczy rzuciło u mnie na osiedlu :D
Załączniki
20160412_174132.jpg
20160412_174118.jpg
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2295 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez piterus87 » 12 kwi 2016, 20:14

Bartek1986 napisał(a):Racing 100 to se lej jak na nim auto wystroisz, bo tak to może jechać tak samo albo gorzej :P

Jesteś w błędzie kolego. W MPSie ECU jest w stanie sterować zapłonem w zależności od mieszanki. Większa liczba oktanowa = szybszy zapłon. Widać to dokładnie na logach. Kiedyś miałem okazję porównać moc swojego MPSa na hamowni na 98 z Orlenu i Na Racingu z Shella. Wynik: na PB 98 – 270KM i 398Nm. Po zalaniu Racinga hamownia wypluła 282KM i 411Nm. Różnica na samym paliwie bez żadnej ingerencji w mapę. Pomiary były robione tego samego dnia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez Bartek1986 » 12 kwi 2016, 21:28

Który czujnik odpowiada za mierzenie składu mieszanki? Może czegoś nie wiem :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez DARO MAZDA 323 » 12 kwi 2016, 22:53

Dzisiejszy spot


I pomiar auto pełen bak I Rafał na pokładzie czyli plus 150 kg

Podziękowania dla Bartka za użyczenie sprzętu
Załączniki
20160412_193153.jpg
20160412_221223.jpg
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez piterus87 » 12 kwi 2016, 23:00

Bartek1986 napisał(a):Który czujnik odpowiada za mierzenie składu mieszanki? Może czegoś nie wiem :)

A czy ja gdzieś napisałem, że za mierzenie składu mieszanki odpowiada jakiś czujnik? Zapewne wiesz, że paliwo o wyższej liczbie oktanowej ma większą odporność na spalanie stukowe. Sterownik jest wtedy w stanie bardziej przyspieszyć zapłon i przyspiesza go do czasu, aż Knock Sensor nie wykryje stuku. W wyniku tego paliwo spala się pod większym ciśnieniem.
Koniec wywodu ;P

Daro to jest pomiar w milach czy w km?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez francesco_franco » 12 kwi 2016, 23:21

Węzłach ;–) siedziałem macałem zaglądałem. Bardzo podoba mnie się :–)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez mx-3lover » 12 kwi 2016, 23:23

Vector mierzy w milach, 60mph=96,6km/h.
O tak zaawansowanym czujniku stuku nie słyszałem.
Ostatnio edytowano 13 kwi 2016, 02:28 przez mx-3lover, łącznie edytowano 1 raz
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Paweł » 12 kwi 2016, 23:39

Chyba każdy czujnik tak działa? Kwestia jedynie, do jakiego stopnia ECU może wyprzedzić zapłon.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piterus87 » 12 kwi 2016, 23:40

mx-3lover napisał(a):O tak zaawansowanym czujniku stuku nie słyszałem.


Co wyście się tak uczepili tych czujników? <cisza> Knock Sensor, jak każdy inny, ma tylko za zadanie wychwytywać stuki. Resztę roboty robi ECU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez wujekbob1103 » 12 kwi 2016, 23:46

Przy lepszej pogodzie i bez pasażera z nadwagą pewnie 6.1 by było jak producent podaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 10:33
Posty: 278 (0/3)
Auto: Mazda 3 Bl
2.3 DISI Turbo

Postprzez mx-3lover » 12 kwi 2016, 23:50

piterus87 napisał(a):
mx-3lover napisał(a):O tak zaawansowanym czujniku stuku nie słyszałem.


Co wyście się tak uczepili tych czujników? <cisza> Knock Sensor, jak każdy inny, ma tylko za zadanie wychwytywać stuki. Resztę roboty robi ECU.

Zapędziłeś się w kozi róg, wytłumacz jakim cudem seryjne ECU z jedną mapą samo rozpoznaje liczbę oktanową paliwa.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez Paweł » 13 kwi 2016, 00:00

Nie rozpoznaje. ECU adaptacyjnie wyprzedza zapłon stopniowo, aż do momentu pojawienia się stuku. Na paliwie o większej liczbie oktanowej – ze względu na jego właściwości fizyko-chemiczne – dojdzie dalej. Ot, cała tajemnica.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez piterus87 » 13 kwi 2016, 00:14

mx-3lover przeczytaj kilka ostatnich postów i powiedz mi, gdzie użyłem sformułowania, że ECU rozpoznaje liczbę oktanową mieszanki ;)
Myślę, że Paweł wyjaśnił dość klarownie o co mi chodziło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez mx-3lover » 13 kwi 2016, 00:31

piterus87 napisał(a):Resztę roboty robi ECU.

Na podstawie tego wywnioskowałem. :P
Aż dziwne, że seryjne ECU potrafi w tak dużym zakresie sterować zapłonem(sporo przyśpieszać).
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez risto77 » 13 kwi 2016, 00:42

DARO MAZDA 323 napisał(a):Dzisiejszy spot


I pomiar auto pełen bak I Rafał na pokładzie czyli plus 150 kg

Podziękowania dla Bartka za użyczenie sprzętu


No wypraszam sobie ważę tylko 89 :P Aaaa i to nie był najlepszy czas, ja pamiętam 6, 15.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2295 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez Bartek1986 » 13 kwi 2016, 01:28

Mówcie sobie co chcecie, ale nie uwierzę jak mi nie dacie do przeczytania jakiegoś mądrego tekstu(nie rozważań forumowych) na ten temat. Ja wiem, że niektóre ECU potrafią sie adaptować czyli jak wlejesz 95 do auta wystrojonego na 98 to cofnie zapłon. Mój mózg nie ogarnia, że Mazda wystroiła auto na 98 ale kazała ECU w każdej sekundzie podczas jechania z gazem w podłodze dopuszczać do spalania stukowego, żeby sprawdzić czy ktoś nie był przypadkiem na shellu/aralu i nie zalał 100+..
Co by było jakby zalać rajdowe paliwo <nie>

PS. Wiem, że ja to najcześciej marudzę, ale podawanie czasu do ~96 też mija sie z celem. Czasami do setki brakuje 0,3 sekundy a czasami sekundę jak trzeba np zmienić bieg.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez Paweł » 13 kwi 2016, 08:15

Nie wypowiadam się stricte o L3-VDT, bo za małe mam doświadczenie. Brałbym jednak pod uwagę, że fabrycznie jest strojne na 98, więc oczekuje paliwa o wysokiej liczbie oktanowej. Możliwe, że w programie jest pozostawiony dodatkowy margines, ale równie dobrze – jeśli rzeczywiście na "setce" osiągi są lepsze – po prostu dopiero na takim paliwie utrzymuje maksymalne wyprzedzenie. Dlaczego tak myślę? Megane RS jest przystosowane do 95, ale po resecie wartości adaptacyjnych i kilkudziesięciu kilometrach na takim paliwie bywa, że moc odczuwalnie spada. Prawdopodobnie różnie bywa z jakością benzyny i/lub samą pracą silnika. ECU zbiera określoną liczbę przypadkowych sygnałów o "pingu" i "trwale" cofa zapłon. Na paliwie o wyższej liczbie oktanowej to zjawisko jest praktycznie niezauważalne.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/957)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy