Sprężyny zawieszenia do M6

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Kojacek » 16 sie 2013, 12:52

Witajcie
Było coś na forum o Kamoka ale nie było porównania z Tevema, więc pozowolę sobie spytać Koleżeństwo.
No więc moja M6 2004r. 2,0 GG posiada jakieś masakrycznie niskie zawieszenie które założył niemiec. Jeździć się tym nie da po Polsce bo nawet na niski krawężnik wjechać nie mogę. Więc chcę to zdjąć i założyć standard.
Z przyczyn oczywiście finansowych mam do wyboru dwie marki, prośba o ich porównanie jeżeli ktoś posiada takową wiedzę:
– Tevema (dawniej ponoć Jamex) – producent Holandia
– Kamoka – opisywany już na forum producent czeski.

Jeżdżę niewiele więc nie chcę inwestować w drogie Kayaby czy coś takiego ale nie wiem co wybrać z powyższych ?

Dopisano 17 sie 2013, 20:36:

Tevema czy Kamoka oto jest pytanie ? Nikt tego nie zna ? Muszę coś zakupić w najbliższych dniach, może ktoś coś podpowie ?
A może ktoś jest chętny zamienić się za moje obniżające ? :)
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez Grzyby » 18 sie 2013, 01:24

Kojacek napisał(a):Więc chcę to zdjąć

Ale co Ty chcesz zmieniać?
Amortyzatory czy sprężyny?
Jak masz założone "krótkie" sprężyny to co da zmiana amorków?

P.S. Kamoka jest jakoś dużo tańsza od Kayaba/Tokico ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Kojacek » 18 sie 2013, 18:35

Chcę zmienić sprężyny, jak w tytule...
Mam bardzo niskie i masakrycznie się na tym jeździ.
Kamoka jest w podobnej cenia jakTevema i jest to około 50% taniej jak Kayaba.
Dlatego szukam informacji: czy czeska Kamoka czy holenderska Tevema
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez mądry » 18 sie 2013, 21:02

Kolego Kojacek, rzuć się zdjęciem auta to zobaczymy jak to wygląda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Kojacek » 18 sie 2013, 22:14

Fotek nie mam a jedynie linki do alledrogo:
Holenderska Tevema: http://allegro.pl/mazda-6-2002-sprezyny ... 51483.html
lub to: http://allegro.pl/sprezyna-zawieszenia- ... 34345.html
lub w wersji z nazwą JAMEX: http://allegro.pl/sprezyny-sprezyna-maz ... 49016.html
A to czeska Kamoka: http://allegro.pl/sprezyna-przod-nowa-2 ... 82964.html

Dopisano 19 sie 2013, 22:37:

Dałem same linki do tych sprężyn ale otworzyły się całe stronki... Znacie te sprężynki ? Które wybrać ?
Początkujący
 
Od: 26 cze 2012, 22:29
Posty: 9
Auto: Mazda 6
2,0 diesel – 136KM
2004r.

Postprzez rmax7 » 9 kwi 2016, 21:15

Witam wszystkich !!!
Mam taki problem, przy wymianie opon zobaczyłem pęknięcie lewej sprężyny na samej górze, pierwszy zwój od góry, podczas jazdy nic nie słychać, wszystko ok, niedawno był przegląd i też nic nie wykazało, zrobiłem rozeznanie w sklepach i okazuje się że nie mogę nigdzie kupić sprężyn na przednią oś do kombi w automacie, jest nawet strona lewa i prawa :). Proszę o pomoc gdzie mógłbym je dostać.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 12 lut 2015, 23:55
Posty: 6
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 6 kombi 2,0l 147 KM benzyna; rok 2006; automat

Postprzez Mr_Bartek » 9 kwi 2016, 21:21

Nie ma różnicy czy automat czy manual. Ważne by były do benzyny kombi poliftowej (chociaż możliwe, że przedliftowe niczym się nie różnią). :)

EDIT: Zobacz tutaj: https://www.motointegrator.autotrader.p ... aba-rc3431
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez rmax7 » 9 kwi 2016, 22:59

Może masz rację, ale w katalogu SACHS są strony lewa/prawa i inna jest do automatu a inna do skrzyni manualnej, patrz wysokość, grubość sprężyny. Sam już nie wiem. Różnie podają KAYABA też nie rozróżnia.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html
Ostatnio edytowano 10 kwi 2016, 09:21 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby)
Początkujący
 
Od: 12 lut 2015, 23:55
Posty: 6
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 6 kombi 2,0l 147 KM benzyna; rok 2006; automat

Postprzez Mr_Bartek » 9 kwi 2016, 23:39

Rzeczywiście, rozróżniane są sprężyny do aut z przekładnią automatyczną i manualną, ale nie ma różnicy między przednimi sprężynami między kombi a liftbackiem/sedanem. Tabela sprężyn wygląda to następująco:
GJ6F34011F – 2.3 automatyczna
GJ6G34011G – 2.0 automatyczna lub 2.3 manual
GJ6H34011G – 1.8 lub 2.0 manual
GJ6M34011D – diesel

Obrazek

Co nie zmienia faktu, że różnice między wagami zestawów są minimalne. Np. sprężyny obniżające Eibach nie rozróżniają na manual/automat i są osoby na forum, które je mają i w jednym i drugim typie. Także nawet jeśli kupisz sprężyny do auta z manualną skrzynią to nie powinieneś zaobserwować różnicy w prowadzeniu auta.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez rmax7 » 10 kwi 2016, 12:32

Dzięki za szczegółową odpowiedź, teraz może już coś znajdę. Są jakieś polecane sprężyny do naszych aut o standardowych parametrach?
Początkujący
 
Od: 12 lut 2015, 23:55
Posty: 6
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 6 kombi 2,0l 147 KM benzyna; rok 2006; automat

Postprzez thing » 11 kwi 2016, 08:38

Pozwole sobie dołączyć do tematu z małym pytaniem :)
Otóż tył auta siedzi niżej niż przód, u znajomego który ta też M6 w benzynie nie ma czegoś takiego. Czy to może być wina sprężyn z tyłu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez rymko » 11 kwi 2016, 09:09

Raczej nie, u mnie w benzynie jest tak samo, a M6 mam prawie od nowości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez PIOTREK007 » 7 cze 2016, 21:44

witam.
pozwole sobie odkopać temat dot sprężyn w M6. a mianowicie mam problem. Po wymianie amortyzatorow i sprężyn na Kayaba tył samochodu strasznie nisko siedzi. Po wejsciu 2 osób na [jaka?] kanape opona prawie trze i nadkole. a co powiedziec dopiero o 3 osobach i jakims bagażu? czy ktoś sie spotkal z takim przypadkiem. na starych bylo znacznie lepiej. A zostalo wymienione bo bujalo strasznie tyl.
czy moze te kayaba to jedo wielkie g....? niby dedykowane do m6 a w rzeczywistosci nie daja rady poradzic sobie z sama masa m6.
jakies sugestie/porady?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2010, 14:03
Posty: 22
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 6 GH
2012 rok
2.5 benzyna 170km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6