Mazda3 MPS BK 2007 rok DISI –

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez Feat » 6 kwi 2016, 18:13

Krótki komentarz z mojej strony:
1. Ctronic posiada obciążeniową hamownię 4WD DP4L-SYNCHRO firmy DynoProject która jest bardzo miarodajna i jest najbardziej zaawansowanym urządzeniem tego producenta
2. Jedyna wada tego miejsca to słaby nadmuch który może zabrać kilka koni, aczkolwiek po zdjęciach wnioskuję, że już to poprawili
3. Ponad rok temu hamowałem tam mój samochód (jeszcze na fabrycznej turbosprężarce), niestety nie odbyło się bez reklamacji, aczkolwiek problem wynikał ze złego dopięcia auta to rolek ze względu na niskie zawieszenie i dość duży moment z dołu który utrudniał pomiar. Dało się to ogarnąć, wykres poniżej:

Obrazek

Generalnie bez logów z hamowni nie ma możliwości sprawdzenia dlaczego auto wygenerowało taką a nie inną moc, aczkolwiek po wykresie nie widać żadnych stuków ani uślizgów osi, także możliwe, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest stan samego motoru, MPSom zdarzają się problem z kompresją, mamy też udokumentowane pomiary egzemplarzy z mocą 200 KM, którym seryjną moc przywrócił dopiero kompletny remont silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 16:07
Posty: 104
Skąd: Wrocław / Wałbrzych
Auto: 3 MPS

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 kwi 2016, 18:15

francesco_franco napisał(a):Czyli rozumiem, że według przeciwników takiego pomiaru winę ponosi zbyt mała inercja własna hamowni przez co wynik został zaniżony?


Piotr pamiętasz nasza grupową hamownię Mazdy I Nissana.
Różnica między 2 hamowniami wynosiła 144 i 143,5 KM w mojej Almerze GTI . Wiec obstawiam ze Hamownia jest ok bo różnica w pomiarze była zaledwie 0,5 KM.
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez francesco_franco » 6 kwi 2016, 18:15

Olrzyn :–) wiadomo kto winny temat do zamknięcia ;–)

Pamiętam dokładnie Daro dlatego dziwię się tym wypowiedziom
Ostatnio edytowano 6 kwi 2016, 18:17 przez francesco_franco, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ravo » 6 kwi 2016, 18:16

Hamownia inercyjna ma za mało obciążone rolki mhm nie wiem jak to napisać sensownie, chodzi o to, że nie wytworzy takiego obciążenia jak na drodze i turbo dosyć, że nie napompuje to jeszcze zmieni się doładowanie wobec obrotów silnika czyli jego charakterystyka.
Hamować turbo można albo na obciążeniówce albo na drodze (uważam, że to idealne rozwiązanie łącznie z odczytem parametrów)

na inercji to sobie można hamować NA i to też najlepiej do 200KM
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez francesco_franco » 6 kwi 2016, 18:30

Ravo KM nie mają tu nic do rzeczy. Mierzymy moment i 400Nm na inercji to nie jest żaden problem, chociaż rozumiem w pełni o co Ci chodzi. Być może został popełniony inny błąd, ale nie przekreslalbym tego rodzaju hamowni.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 20:41
Posty: 975 (17/34)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK Y6 2006 140KM/330Nm Winning Blue

Postprzez ravo » 6 kwi 2016, 18:32

Przepraszam, sprostowanie to rzeczywiście obciążeniówka, kiedyś mieli za moich starych dobrych czasów inercję.

Tak tak, zawsze chodzi o moment.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 kwi 2016, 20:33

Pamiętam dokładnie Daro dlatego dziwię się tym wypowiedziom

Chłopaki uprzedził mnie ze MPS jest ciezkim samochode do do dobrego wiarygodnego hamowania. Kiepskie , słabe ustawienie zimnego powietrza może zafalszowac cały wynik.
Dla mnie nadal to auto zapiernicza jak laleczka i cieszy mnie zdrowe 240 KM. Nie było ani Dymka ani czarnej chmury do odcinki.

Dolot zimnego powietrza jest teraz poprawiony i zajmuje całe wielkie okno w C-Tronic . Bez problemu hamują tam Busy i większe auta.

A między czasie wpadły hamulce na przód. Jak widać przodu też już prawie nie było.
Co 15.000 km między przeglądam zjadło całe klocki ? Ach te ASO ....
Załączniki
20160406_091530.jpg
20160406_154655.jpg
20160406_154631.jpg
20160406_154618.jpg
20160406_154701.jpg
Ostatnio edytowano 7 kwi 2016, 07:54 przez DARO MAZDA 323, łącznie edytowano 1 raz
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez kamilq05 » 6 kwi 2016, 21:29

MPS miał w standardzie ksenony? Bo jak masz, to z jakiegoś powodu musisz nie mieć z przodu spryskiwaczy reflektorów. Chyba, że masz normalne halogenowe, to nie było pytania <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2011, 20:56
Posty: 201 (1/6)
Skąd: Świdnik
Auto: Citroen C4 B7 2011r 1,6HDI 92km

Citroen C4 Grand Picasso 2008r 2.0HDI 136km MCP exclusive

Postprzez olrzyn » 6 kwi 2016, 21:46

MPS nie miał xenonów w standardzie. tutaj są tylko soczewki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 17:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Postprzez piterus87 » 6 kwi 2016, 22:02

olrzyn napisał(a):MPS nie miał xenonów w standardzie. tutaj są tylko soczewki.

No jak nie miał jak miał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez DARO MAZDA 323 » 6 kwi 2016, 22:09

Olrzynowi chodziło o to , że w standardzie były soczewki a Xenony były w opcji za dopłatą tak jak mam ja .
Załączniki
20160329_113139_resized.jpg
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez olrzyn » 6 kwi 2016, 22:25

piterus87 napisał(a):
olrzyn napisał(a):MPS nie miał xenonów w standardzie. tutaj są tylko soczewki.

No jak nie miał jak miał.


w MPSie za dopłatą można było miec:
– BOSE
– fotele ze skóra po bokach ( pogrzewane )
– lusterko samosciemniajace
– xenony ze spryskami i samopoziomowaniem ( europa )


Daro nie ma nic z powyższej listy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2015, 17:34
Posty: 674 (4/19)
Skąd: Radwanice / Wrocław
Auto: Mazdaspeed 6

Postprzez torek » 7 kwi 2016, 12:08

Moim zdaniem słaba hamownia.
ja u siebie ma seryjnym sofcie z fruktami (IC, dolot, wydech) miałem 291KM, po programie 326KM. więc zakładam że total seria była faktycznie w granicach 260KM.
Jedźcie na obciążeniówkę i wszystko będzie jasne :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 11:55
Posty: 781 (7/12)
Skąd: Warszawa
Auto: Silver Speed6 430KM – Jest
Black 6 MPS 326KM -Był
Saab 9-3 Cabrio 250KM -był

Postprzez odom » 8 kwi 2016, 07:33

hamownie to temat rzeka .... przerabiałem to wielokrotnie.
5 hamowni odpowiednio :
1- 165 km 405 nm
2- 174 km 421 nm
3 – 158 km 389 nm
4- 154 km 380 nm
5- 173 km 418 nm


zagłębiłem się w temat, wiele hamowni jest lipnych i zawyżają pomiary. :>
Nie jeździj szybciej niż lata Twój Anioł Stróż...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez DARO MAZDA 323 » 11 kwi 2016, 09:57

a do MPS a wpadła stara ramka
Załączniki
20160411_090237_resized.jpg
MPS i stare logo
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez marcin255 » 11 kwi 2016, 12:16

od razu wróciło to 20 KM :)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez wujekbob1103 » 11 kwi 2016, 12:46

I pewnie momentu tyle że z miejsca ruszyć nie może. :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 10:33
Posty: 278 (0/3)
Auto: Mazda 3 Bl
2.3 DISI Turbo

Postprzez risto77 » 11 kwi 2016, 19:31

Tak na nią patrzę i coś mi brakuje :>
Halogeny w niebieski :D
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez DARO MAZDA 323 » 12 kwi 2016, 13:37

jak już to tylko żłółte
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez risto77 » 12 kwi 2016, 14:28

Nie będzie pasować <nie> hahaha
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy