Biało siwy dym z rana

Postprzez crash_art » 4 maja 2013, 19:51

Witam kolegów po raz kolejny, po 24 godzinach samotnej pracy powiem ze pacjent przeżył i ma się wyśmienicie NIE KOPCI :) <jupi>
A teraz do rzeczy:

Wymiana uszczelki pod głowicą uszczelki pod kolektorami ssący + wydech, szlifowanie gniazd, planowanie głowicy, wymiana pierścieni, wymiana wszystkich płynów życiowych (olej pełen syntetyk dexelia 5w40 + filtr, płyn chłodniczy, płyn wspomagania). Oczywiście wszystko robione w oryginale koszt części 500 zł + 120 zł olej + zabiegi kosmetyczne głowicy 200 zł. razem 820.

Po całej operacji stwierdzam że nie kopci :D z racji że uszczelniacze były robione tydzień wcześniej teraz sobie odpuściłem.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania w tej sprawie to zapraszam :)
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2012, 08:10
Posty: 32
Skąd: Resko
Auto: Mazda 626 1.8 16 1998

Postprzez Tigerkotek » 15 lip 2013, 01:06

Witam,

Sam mam 626 1,8 i przez półtora roku miałem parowóz pod domem.. Naczytałem sie własnie jak bardzo trzeba remontowac silnik by to ustało, z racji kosztów sie na szczęscie na to nie zdecydowałem :)
Jakiś 2 miesiące temu przeczytałem post kolegi (nicka nie pamietam), że Mazda z tym silnikiem nie toleruje innego oleju niż Dexelia 5w30.
Sam od zakupu jeździłem na Catrolu 10w40 wiec zgodnie z odwiecznymi prawami nie mogłem go zmienić na olej niższej gęstości.
Od niedawna mam drugą mazde 3 2,3 :) wiec stwierdziłem że w sumie czemu nie.

Kupiłem baniaczek Mazdowskiego oleju 5w30, nowy filtr i wymieniłem.
Przez tydzień było praktycznie bez zmian, ale pózniej stopniowo objawy zanikały, dziś rano obeserwuje i NIC, zero czysto!

Nie będe naukowo tłumaczył jak to sie stało, czy nowy olej wypukał nagar itp , bo sie na tym nie znam,

Zrobiłem, działa i kropka

dodam że przebieg mam 270k i od 55k na gazie.

Pozdrawiam i mam nadzieje że komuś to sie przyda i przywoła usmiech na twarzy przy porannym odpalaniu :)
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 10:45
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 98' 1,8
3 04' 2,3AUT

Postprzez 89matthew89 » 15 lip 2013, 01:32

Brał ci olej przed zmianą na 5w30 ? czy są jakieś ubytki po zmianie i ile już przejechałeś km ?
Niedługo wymiana oleju :) i zastanawiam się czy nie zmienić na dexelia 5w30. Też wcześniej jeździłem a na castrolu i mam równe 270tkkm :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez Tigerkotek » 15 lip 2013, 02:05

Na Castolu brał mi 300-400mln na 1k.

Na Dexelia 5w30 mam już przejechane ok 4k i schodzi mniej bo ok 200ml na 1k.
Jeszcze mam prawie litr z baniaka 5l (a na wymiane poszlo ok 3,3l)
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 10:45
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 98' 1,8
3 04' 2,3AUT

Postprzez tomastomas » 23 cze 2014, 06:38

Panowie(i panie) mam ten sam problem.

Robiłem rozrząd 2 miesiące temu, przy okazji zregenerowałem głowicę(prowadniki, uszczelniacze, planowanie). Wszystko zrobione na cacy a i tak dalej dymi. Zastanawiam się co zrobić, czy szukać innego silnika i przełożyć nowe części z mojego, czy może zrobić stary? Mam 250 przelatane w tym z 60 na gazie.
May the Force be with You
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 12:42
Posty: 14
Skąd: CSW/CB
Auto: Mazda 626 GF, 98', 1.8 B+G

Postprzez grzech_z » 23 cze 2014, 08:35

tomastomas napisał(a):Panowie(i panie) mam ten sam problem.

Robiłem rozrząd 2 miesiące temu, przy okazji zregenerowałem głowicę(prowadniki, uszczelniacze, planowanie). Wszystko zrobione na cacy


Robiłeś głowicę i pierścieni nie wymieniłeś?
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez sebekle » 23 cze 2014, 16:36

jeśli to jest taka plaga w mazdach to nigdy bym używanego silnika nie wkładał-za duże ryzyko że będzie miał to samo
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez myday » 28 mar 2016, 21:50

Tigerkotek napisał(a):Witam,

Sam mam 626 1,8 i przez półtora roku miałem parowóz pod domem.. Naczytałem sie własnie jak bardzo trzeba remontowac silnik by to ustało, z racji kosztów sie na szczęscie na to nie zdecydowałem :)
Jakiś 2 miesiące temu przeczytałem post kolegi (nicka nie pamietam), że Mazda z tym silnikiem nie toleruje innego oleju niż Dexelia 5w30.
Sam od zakupu jeździłem na Catrolu 10w40 wiec zgodnie z odwiecznymi prawami nie mogłem go zmienić na olej niższej gęstości.
Od niedawna mam drugą mazde 3 2,3 :) wiec stwierdziłem że w sumie czemu nie.

Kupiłem baniaczek Mazdowskiego oleju 5w30, nowy filtr i wymieniłem.
Przez tydzień było praktycznie bez zmian, ale pózniej stopniowo objawy zanikały, dziś rano obeserwuje i NIC, zero czysto!

Nie będe naukowo tłumaczył jak to sie stało, czy nowy olej wypukał nagar itp , bo sie na tym nie znam,

Zrobiłem, działa i kropka

dodam że przebieg mam 270k i od 55k na gazie.

Pozdrawiam i mam nadzieje że komuś to sie przyda i przywoła usmiech na twarzy przy porannym odpalaniu :)

Człowieku jesteś geniuszem. Po przeczytaniu Twojego postu (mam ten sam silnik) zmieniłam olej z 10w40 na 5w30 i przestał kopcić. Jeszcze dziwniejsze jest to, że wcześniej jeździł na 15w40 i nie kopcił... Teraz Nobla dla tego, kto to naukowo wyjaśni <lol>
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 21:21
Posty: 52 (1/4)
Auto: Mazda 626 1.8 GF 1999

Postprzez Tigerkotek » 29 mar 2016, 09:28

myday napisał(a):Człowieku jesteś geniuszem. Po przeczytaniu Twojego postu (mam ten sam silnik) zmieniłam olej z 10w40 na 5w30 i przestał kopcić. Jeszcze dziwniejsze jest to, że wcześniej jeździł na 15w40 i nie kopcił... Teraz Nobla dla tego, kto to naukowo wyjaśni <lol>


Ciesze się że mogłem pomóc.. Sam dość długo się męczyłem z tym problemem.
Mysle że za szybko wszyscy doradzają remonty silnika, czasem są prostsze sposoby poradzenia sobie z problemem, a czasem "ten typ tak ma" :D

Ps. Madzia już ponad rok jeździ z nowym właścicielem (gdzieś okolice piaseczna). Mam nadzieje że nadal jest wszystko w porządku.

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 6 mar 2013, 10:45
Posty: 11 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GF 98' 1,8
3 04' 2,3AUT

Postprzez leonidass » 29 mar 2016, 10:09

Dla mnie awans na post dnia he he
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2015, 16:53
Posty: 190 (1/1)
Auto: czarne wściekłe
stroker 2.2
evo 6 TME IN PROGRESS
ex.– m6 3.0 v6

Postprzez sebekle » 29 mar 2016, 18:32

też się cieszyłem ja wy po wymianie oleju :D po kilku tysiącach zrobił się znów dramat. nowego oleju mniej bierze :P
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez vitmich » 4 kwi 2016, 21:05

Ja znalazłem w końcu inny sposób na poranny dymek. Zalazłem maździsko castrolem gtx 15w40 i zero dymka, a zużycie oleju się zmniejszyło trzykrotnie.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:57
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GW 1999r. 2.0 benz.

Postprzez sebekle » 4 kwi 2016, 22:19

nowy to raz a bardziej lepki to dwa. ja chyba znalazłem lepszy sposób. podmienić pierścienie
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez hrabia_slim » 9 maja 2016, 13:01

Witam w mojej madzi jest ten sam problem co kolega na filmiku biały dym z rana przez pierwsze 20 sekund i potem już jest elegancko. Pytanie moje czy do mojego silnika 2.0hp 136 km benzyna też dedykowany jest taki sam olej o którym koledzy pisali ze po zmianie problem się rozwiązał. Jeżeli ktoś wie to napiszcie nazwę i właściwości tego oleju i gdzie go kupić? Obecnie jest zalany mobil 2000 10w40 pozdrawiam Marcin
Początkujący
 
Od: 9 maja 2016, 12:57
Posty: 13
Skąd: Bytom
Auto: Mazda 626 kombi 2.0HP 136km benzyna 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6