Diagnostyka silnika Mazda użyciu programu FORScan i ELM327
Witam, trochę czasu minęło od postów w których było poruszane, że elm327 2.1 bt nie łączy się z forscanem, ale podobno miał się łączyć z torque. Mój problem jest taki, że android 4.1.1 paruje się z elm327, ale programy już nie mogą się połączyć z ecu. Próbowałem praktycznie co znajde w android markecie i z każdym jest to samo. Z windows phonem też próbowałem, ale na niego znalazłem tylko 1 program, który z tego samego powodu się nie połączył.
Wydaje mi się, że uzupełniałem w profilu informacje o samochodzie, no ale na wszelki wypadek jest to 323F z 2001r, benzynka 1.6 i z tego co się orientuje powinna się moja maszynka łączyć. Może ktoś bardziej doświadczony ma jakiś pomysł co mogę robić źle?
ew czy adapter który jest parę postów wyżej (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-mazda-17-pin.html) by coś zmienił?
Wydaje mi się, że uzupełniałem w profilu informacje o samochodzie, no ale na wszelki wypadek jest to 323F z 2001r, benzynka 1.6 i z tego co się orientuje powinna się moja maszynka łączyć. Może ktoś bardziej doświadczony ma jakiś pomysł co mogę robić źle?
ew czy adapter który jest parę postów wyżej (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-mazda-17-pin.html) by coś zmienił?
mateuszutd napisał(a):ew czy adapter który jest parę postów wyżej (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-mazda-17-pin.html) by coś zmienił?
jeżeli w Twoim samochodzie masz gniazdo OBDII to taka przejściówka nie ma sensu bo jest zwyczajnie zbędna
mateuszutd napisał(a):Witam, trochę czasu minęło od postów w których było poruszane, że elm327 2.1 bt nie łączy się z forscanem
jakbyś przeczytał dokładnie posty o których wspominasz i poszukał więcej info w wujku google to dowiedziałbyś się że chińczycy wyskoczyli tak bardzo przed orkiestrę z tą wersją 2,1 że praktycznie jest nie do użytku gdyż jak piszą na forum FORScan'a ten klucz zazwyczaj nie odpowiada na podstawowe komendy którymi posługują się programy diagnostyczne więc wymiana danych jest w zasadzie niemożliwa
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
U mnie chodzi Elm w wersji 1,4 z forscanem ale na laptopie z XP. Na androidzie nie działa. Mam OBDII i pokazuje nie za dużo opcji . Przez gniazdo 17 pinowe jeszcze nie próbowałem ale zamierzam sprawdzić Na androidzie działa u mnie program Piston 
Koledzy, a jak wygląda kwestia połączenia z interfejsem iCar 2 lub iCar3 f-my Vgate?
Ps. Faktycznie zapędziłem się. Sorry.
Ps. Faktycznie zapędziłem się. Sorry.
Ostatnio edytowano 14 mar 2016, 19:06 przez daras404, łącznie edytowano 1 raz
daras404 – to jest dział BA/BH a nie "szóstek" więc lepiej tam zapytaj.
Tutaj obawiam się, że nikt nie korzystał z tego interface.
Tutaj obawiam się, że nikt nie korzystał z tego interface.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Garbage1989 napisał(a): mateuszutd napisał(a):
Witam, trochę czasu minęło od postów w których było poruszane, że elm327 2.1 bt nie łączy się z forscanem
jakbyś przeczytał dokładnie posty o których wspominasz i poszukał więcej info w wujku google to dowiedziałbyś się że chińczycy wyskoczyli tak bardzo przed orkiestrę z tą wersją 2,1 że praktycznie jest nie do użytku gdyż jak piszą na forum FORScan'a ten klucz zazwyczaj nie odpowiada na podstawowe komendy którymi posługują się programy diagnostyczne więc wymiana danych jest w zasadzie niemożliwa
Witam ponownie. Minęło trochę czasu bo dałem sobie spokój po tym jak nie mogłem się połączyć poprzez tego elma z autkiem. Ostatnio jednak zaszły pewne zmiany, ponieważ spróbowałem połączyć poprzez bluetooth z laptopa i forscan na ekranie napisał, że posiadam adapter 1.5 jednak wg programu jest to jakaś podróbka i nie chce mi dalej połączyć. Poniżej dodam zrzut ekranu. Jeśli ktoś miał taki problem albo wie co może być przyczyną, że nie chce się połączyć to byłbym wdzieczny. Ja wnioskuje, ze mogą być 2 powody dlaczego nie chce połączyć. Pierwszy to że urządzenie jest 2.1 a forscan odczytuje jako 1.5, a drugi to uważam, że winny może być windows 10, mimo, ze próbowałem program uruchamiać ze zgodnością xp, 7, 8 no i bez żadnych zmian.
Pozdrawiam i będę wdzięczny za jakąkolwiek choćby próbę pomocy.
sonek – jest masa programów, które połączą się z twoim autem i to zarówno na peceta jak i wersja np. na tel. z androidem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
zejdź na ziemie pojazd jest wiekowy więc nie będzie miał lepszego wsparcia niż FORScan mam aktualnie 323F z Z5 1,5 i też starałem sie wyciągnąć coś więcej z tego oprogramowania ale wytwórcy nie wspierają starszych pojazdów tylko uzupełniają funkcje i procedury serwisowe dla nowszych i bardziej popularnych modeli, a co do kompatybilności klonów ELMa to jest cały wątek na forum technicznym FORScan gdzie bardzo dokładnie twórca aplikacji wskazał przyczynę braku kompatybilności, wcześniej nie było wogóle takiego komunikatu tylko permanentny brak połączenia a przyczyna najczęściej jest głupota chińczyków którzy zaczynają wychodzić ponad kopiowanie w którym są już mistrzami, w niektórych klonach wsad pamięci procka nie ma kompletu ważnych komend do komunikacji więc staje się całkowicie bezużyteczny dla programu który nie wie jak z nim gadać
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):a co do kompatybilności klonów ELMa to jest cały wątek na forum technicznym FORScan gdzie bardzo dokładnie twórca aplikacji wskazał przyczynę braku kompatybilności, wcześniej nie było wogóle takiego komunikatu tylko permanentny brak połączenia a przyczyna najczęściej jest głupota chińczyków którzy zaczynają wychodzić ponad kopiowanie w którym są już mistrzami, w niektórych klonach wsad pamięci procka nie ma kompletu ważnych komend do komunikacji więc staje się całkowicie bezużyteczny dla programu który nie wie jak z nim gadać
A stworzył ktoś na tyle bystry program, który jest w stanie sie porozumieć z chińczykami?
Ew zna ktoś może jakiegoś sprzedawce na allegro czy innym internetowym sklepie, który posiada sprawdzone ELMy? Takie żeby odpaliły bez problemu z forscanem czy innym programem typu np Vag. Najlepiej ELM na kabelek.
nawet sami chińczycy chyba nie mają pojęcia co aktualnie mają w rekach także jest ciężko osobiście wysłałem chyba ze 100 wiadomosci przez alliexpres ale widać że sprzedawcy nie mają pojęcia czym handlują a juz o jakiejkolwiek znajomości tematu należy u nich zapomnieć, skoro u źródła jest taki problem to u nas będzie nie lepiej
mam wrażenie ze również nie masz pojęcia o czym piszesz, do diagnostyki grupy vw masz inny kabel który musi być zgodny z VAG-COM jeżeli nie masz CAN to wystarczy zwykły za 35 zeta z liniami KKL a jeśli masz młodszy samochód to musisz mieć już dobrego klona którego nie skasuje Ci program bo do nowszych wersji w orginale jest klucz na pendrive który ma potwierdzać orginalność sprzętu a jeżeli wersja oprogramowania kabla nie jest zgodna z programem to kasuje program na kablu, dopiero dobre klony opierają się takiemu traktowaniu ale ich cena też jest odpowiednio duża
mateuszutd napisał(a):innym programem typu np Vag. Najlepiej ELM na kabelek.
mam wrażenie ze również nie masz pojęcia o czym piszesz, do diagnostyki grupy vw masz inny kabel który musi być zgodny z VAG-COM jeżeli nie masz CAN to wystarczy zwykły za 35 zeta z liniami KKL a jeśli masz młodszy samochód to musisz mieć już dobrego klona którego nie skasuje Ci program bo do nowszych wersji w orginale jest klucz na pendrive który ma potwierdzać orginalność sprzętu a jeżeli wersja oprogramowania kabla nie jest zgodna z programem to kasuje program na kablu, dopiero dobre klony opierają się takiemu traktowaniu ale ich cena też jest odpowiednio duża
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Fakt, pisząc akurat tamto zdanie powiedzmy, że miałem tymczasowe zachwianie umysłowe
Mniejsza z tamtym.
Mając Mazdę 323f, 1.6 polift z 2001 roku jaki trzeba mieć sprzęt żeby połączyć się bezproblemowo z komputerem tj. check engine czy abs? Rozumiem, ze kupując ELMa na aukcjach to loteria, że albo zadziała, albo nie?
Nie są to może duże pieniądze ale niezbyt chce mi się kolekcjonować nieudane klony ELMa z nadzieją, że może kiedyś zadziałają
Mniejsza z tamtym.
Mając Mazdę 323f, 1.6 polift z 2001 roku jaki trzeba mieć sprzęt żeby połączyć się bezproblemowo z komputerem tj. check engine czy abs? Rozumiem, ze kupując ELMa na aukcjach to loteria, że albo zadziała, albo nie?
Nie są to może duże pieniądze ale niezbyt chce mi się kolekcjonować nieudane klony ELMa z nadzieją, że może kiedyś zadziałają
z tego co czytałem pobieżnie forum FORScan'a to polecają produkty OBDLink i pod te interface'y optymalizują oprogramowanie, nie są tanie ale zapewniają stabilność połączenia i sprzętową zgodność z oprogramowaniem na komputery czy telefony komórkowe.
W polsce są dostępne takie wynalazki i jest to oficjalne przedstawicielstwo zastanawiam się również czemu do tej pory nikt nie wystąpił z zapytaniem o rabat w viakenie na zniżkę ponieważ mają promocje dla klubów motoryzacyjnych a mają ofertę pokrywającą się z naszymi potrzebami.
jest wersja takich cudeniek na kablu i nosi oznaczenie SX
Link do strony
cena nie powala 179 za dobrze działający kabel z gwarancją i Licencja na program OBDWiz to rozsądne rozwiązanie jedyny minus to procesor STN1110 pomimo że jest co najmniej 10x szybszy od prawdziwego nie klonowanego ELM327 to jest już zastąpiony STN1170 wykorzystywanym w produktach o łącznośći przezprzewodowej takich jak LX i MX gdzie MX występuje również w wersji Wi-Fi ale cena w polsce wyrywa z butów i zastanawiam się czy nie lepiej utargać coś z zagramanicy. Wg porównania na stronie producenta MX ma tę przewagę że współpracuje z siecią single wire CAN i MS-CAN która jest spadkiem po fordzie i występuje w mazdach 3 i 6 dla niektórych modułów,
Osobiście sam szukam od dłuższego czasu jakiegoś porządnego klucza do połączenia z samochodem i ta opcja wydaje się być sprawdzona i szukam MX z BT żeby mieć opcje na dłuższy czas bezproblemowej zabawy z diagnostyką OBD2
W polsce są dostępne takie wynalazki i jest to oficjalne przedstawicielstwo zastanawiam się również czemu do tej pory nikt nie wystąpił z zapytaniem o rabat w viakenie na zniżkę ponieważ mają promocje dla klubów motoryzacyjnych a mają ofertę pokrywającą się z naszymi potrzebami.
jest wersja takich cudeniek na kablu i nosi oznaczenie SX
Link do strony
cena nie powala 179 za dobrze działający kabel z gwarancją i Licencja na program OBDWiz to rozsądne rozwiązanie jedyny minus to procesor STN1110 pomimo że jest co najmniej 10x szybszy od prawdziwego nie klonowanego ELM327 to jest już zastąpiony STN1170 wykorzystywanym w produktach o łącznośći przezprzewodowej takich jak LX i MX gdzie MX występuje również w wersji Wi-Fi ale cena w polsce wyrywa z butów i zastanawiam się czy nie lepiej utargać coś z zagramanicy. Wg porównania na stronie producenta MX ma tę przewagę że współpracuje z siecią single wire CAN i MS-CAN która jest spadkiem po fordzie i występuje w mazdach 3 i 6 dla niektórych modułów,
Osobiście sam szukam od dłuższego czasu jakiegoś porządnego klucza do połączenia z samochodem i ta opcja wydaje się być sprawdzona i szukam MX z BT żeby mieć opcje na dłuższy czas bezproblemowej zabawy z diagnostyką OBD2
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Próbował ktoś ten program spiąć z interfejsem VAG?
Ja mam taki i akurat podpinałem do Galanta (zwiera się PIN 1-4 w interfejsie i galanta się podpina z evoscan).
Skoro tu tylko linia K potrzebna to można z VAG też pewnie spróbować.
Ja mam taki i akurat podpinałem do Galanta (zwiera się PIN 1-4 w interfejsie i galanta się podpina z evoscan).
Skoro tu tylko linia K potrzebna to można z VAG też pewnie spróbować.
- Od: 9 lip 2010, 08:43
- Posty: 39
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT
BJ'kę którą posiadasz da się bez problemu zdiagnozować elm'em przez Bluetooth, które na allegro stoją po 15zł używając w komórce pistona lub obd car doctor'a. Nie ma chyba sensu kombinować z vagiem w Twoim aucie.
Pieraś napisał(a):Próbował ktoś ten program spiąć z interfejsem VAG?
Ja mam taki i akurat podpinałem do Galanta (zwiera się PIN 1-4 w interfejsie i galanta się podpina z evoscan).
Skoro tu tylko linia K potrzebna to można z VAG też pewnie spróbować.
Tak można i działa ale tylko interfejs VAG z chipem FT232. Nic nie trzeba zwierać. Program do obsługi to CASCADE. Testowane na 1.6 ZM oraz na Z5.
- Od: 27 wrz 2010, 17:58
- Posty: 210 (21/5)
- Auto: Mazda 3 BK
A jakie parametry masz na myśli?
Podpiąłem się z programem obd car doctor free i jest np. parametr fuel trim bank 1 I pokazuje wartość 4.7, albo bank. 1 sensor 1v i to skacze od 0.1 do 0.6 na jałowym.
Problem mam z mazdą taki że dobrze się wkręca na obroty ale dziwnie drży na luzie.
Kiedyś kupiłem tanią cewkę w intercarsie i wydaje mi się że to jej wina bo kiedyś gazownik podpiął się komputerem i powiedział że gupi impulsy przez to LPG nie chciało chodzić
Problem mam z mazdą taki że dobrze się wkręca na obroty ale dziwnie drży na luzie.
Kiedyś kupiłem tanią cewkę w intercarsie i wydaje mi się że to jej wina bo kiedyś gazownik podpiął się komputerem i powiedział że gupi impulsy przez to LPG nie chciało chodzić
- Od: 9 lip 2010, 08:43
- Posty: 39
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: Mitsubishi Galant EA2W 2.0
Honda Civic VIII 1.8GT
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości