opóźniona reakcja na wciśnięcie pedału gazu

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez bodi77 » 5 lut 2014, 23:05

Witam nie wiem czy ktoś z Was ma podobny problem szukałem na forum ale nie spotkałem się by ktoś opisywał podobny efekt.
Otóż moja madzia troszkę późno reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Gdy pedał wcisnę do połowy madzia po około sekundzie zwiększa obroty. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi, ale wydaje mi się, że gdy ją kupiłem 3 lata temu nie było to aż tak zauważalne. Dodam, że od zakupu nie miała poważniejszych usterek. Miałem okazję przejechać się nabytkiem szwagra. No i nie miła niespodzianka. W jego samochodzie gaz jest tak czuły, że nawet przy delikatnym naciśnięciu pedału jest reakcja i wzrost obrotów niemal natychmiastowy.
Co może być przyczyną opóźnionej reakcji na wciskanie pedału gazu?

Ja posiadam Mazde 6 (2003r) silnik bęzynowy 2.0l Hatchback
szwagier też benzyna tyle że 1.8l (2004r) Sedan

Pozdrawiam
Bogdan
Ostatnio edytowano 1 mar 2014, 07:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: ortografia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 02:14
Posty: 7
Auto: Mazda 6'03 2.0 GY 141KM

Postprzez matthies » 5 lut 2014, 23:18

może głupie, ale zacznij od wyczyszczenia przepustnicy ; )
ogólnie może linka od gazu się wyciągnęła czy cóś.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez NightStalker » 6 lut 2014, 13:13

Tutaj raczej nie ma linek gazu. Pedał przyśpieszenia jest regulowany potencjometrem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez Marine_4000 » 6 lut 2014, 18:29

W przedlifice jest linka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 441 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez brodaM6 » 7 lut 2014, 10:44

Dobrze jest przesmarować widoczne odcinki linki nie w kolnierzu smarem .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez CLAU » 7 lut 2014, 11:18

Linki samej z siebie się nie smaruje bo potem ten smar łapie masę kurzu, pyłu, piachu i się zacina. po to linka jest w teflonowej rurce aby się ślizgała i broń boże niczym się tam do środka nie psika.

Wystarczy sprawdzić naprężenie linki zgodnie z service manualem. Linka rzadko kiedy się psuję. Jeżeli spręzyna jest również w dobrym stanie, to zwykle standardowym elementem jest przepustnica, którą trzeba dokładnie wyczyścić.

Jeżeli wszystkie te elementy są sprawne to może być wina czegoś innego. Być może inne czujniki są wadliwe i podają złe informację i mieszanka jest niewłaściwa i wtedy silnik jest zmulony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez dobrzyn22 » 7 lut 2014, 13:09

CLAU napisał(a):Linki samej z siebie się nie smaruje bo potem ten smar łapie masę kurzu, pyłu, piachu i się zacina


ew. smar teflonowy w sprayu...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Autochip » 7 lut 2014, 22:00

Witam,
Jak kolega wspominał wyczyścić przepustnicę. Podpiąć się ids i sprawdzić reakcję czujnika położenia przepustnicy. Następnie sprawdzić stosunek powietrze/paliwo przy pomiarze MAF sensor i czujnika O2 czy w momencie naciśnięcia pedału przyspieszenia jak potencjometr położenia pedału przyspieszenia zmienia wartość to czy stosunek jest prawidłowy. Podkreślam, że te reakcje widoczne będą z niewielkim opóźnieniem. Jak by co mogę polecić kontakt do fachowców, którzy od razu mają wszystkie części dostępne praktycznie od ręku używane i nowe wiec nawet jak chcesz na podmiankę to ci pozwolą na miejscu to sprawdzić.
Początkujący
 
Od: 30 paź 2013, 15:41
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2004r 1.8 benzyna

Postprzez brodaM6 » 10 lut 2014, 10:46

dobrzyn22 napisał(a):ew. smar teflonowy w sprayu...

A jednak .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez matthies » 10 lut 2014, 17:42

i jak bodi, doszedłeś co było problemem??
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez bodi77 » 11 lut 2014, 00:18

Ogromne dzięki za wszystkie podpowiedzi, jak tylko będę miał chwilkę i pogoda się poprawi to zacznę gmerać przy madzi i na pewno podzielę się spostrzeżeniami.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2011, 02:14
Posty: 7
Auto: Mazda 6'03 2.0 GY 141KM

Postprzez krystian_w » 28 lut 2014, 21:29

Witam,
kolego bodi77 czy udało Ci się rozwiązać swój problem, możesz się podzielić uwagami? :)
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lut 2014, 11:04
Posty: 26 (1/1)
Skąd: Warszawa / kuj-pom
Auto: Mazda 6 GY-L8 1.8 2004 + LPG Stag Qbox/Zavoli/Barracuda/Parker

Postprzez mirekxc » 12 sty 2016, 01:00

@bodi77 @krystian_w udało Wam się przyśpieszyć działanie gazu? Mam mazdę 3 1.6 105KM i również zauważyłem u siebie taki problem, przepustnica przeczyszczona, na razie nic więcej nie robiłem
mirekxc
 

Postprzez norban81 » 12 mar 2016, 23:23

Podpinam się,też wydaję mi się że z gazem coś ostatnio gorzej jest niż na początku :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 18:54
Posty: 5
Skąd: Łódź/Łęczyca
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 141KM 11/2002
Symbol GG

Postprzez DeviS » 13 mar 2016, 06:49

norban81 napisał(a): wydaję mi się że z gazem coś ostatnio gorzej jest niż na początku :(
a sprawdziłeś te opcje które były napisane wcześniej przez kolegów w tym wątku ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2013, 00:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

PostTen post został usunięty przez norban81 14 mar 2016, 23:33.

Postprzez norban81 » 14 mar 2016, 23:34

W czwartek jadę do mechanika i naprowadzę go odpowiednio w oparciu o porady z forum :)
Ostatnio edytowano 15 mar 2016, 07:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2016, 18:54
Posty: 5
Skąd: Łódź/Łęczyca
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 141KM 11/2002
Symbol GG

Postprzez matthies » 15 mar 2016, 19:53

przepustnicę to się samemu czyści
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez brodaM6 » 16 mar 2016, 07:29

Jak widac nie każdy to potrafi :P
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6