opóźniona reakcja na wciśnięcie pedału gazu
Strona 1 z 1
Witam nie wiem czy ktoś z Was ma podobny problem szukałem na forum ale nie spotkałem się by ktoś opisywał podobny efekt.
Otóż moja madzia troszkę późno reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Gdy pedał wcisnę do połowy madzia po około sekundzie zwiększa obroty. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi, ale wydaje mi się, że gdy ją kupiłem 3 lata temu nie było to aż tak zauważalne. Dodam, że od zakupu nie miała poważniejszych usterek. Miałem okazję przejechać się nabytkiem szwagra. No i nie miła niespodzianka. W jego samochodzie gaz jest tak czuły, że nawet przy delikatnym naciśnięciu pedału jest reakcja i wzrost obrotów niemal natychmiastowy.
Co może być przyczyną opóźnionej reakcji na wciskanie pedału gazu?
Ja posiadam Mazde 6 (2003r) silnik bęzynowy 2.0l Hatchback
szwagier też benzyna tyle że 1.8l (2004r) Sedan
Pozdrawiam
Bogdan
Otóż moja madzia troszkę późno reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Gdy pedał wcisnę do połowy madzia po około sekundzie zwiększa obroty. Do tej pory nie zwracałem na to uwagi, ale wydaje mi się, że gdy ją kupiłem 3 lata temu nie było to aż tak zauważalne. Dodam, że od zakupu nie miała poważniejszych usterek. Miałem okazję przejechać się nabytkiem szwagra. No i nie miła niespodzianka. W jego samochodzie gaz jest tak czuły, że nawet przy delikatnym naciśnięciu pedału jest reakcja i wzrost obrotów niemal natychmiastowy.
Co może być przyczyną opóźnionej reakcji na wciskanie pedału gazu?
Ja posiadam Mazde 6 (2003r) silnik bęzynowy 2.0l Hatchback
szwagier też benzyna tyle że 1.8l (2004r) Sedan
Pozdrawiam
Bogdan
Ostatnio edytowano 1 mar 2014, 07:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: ortografia
Powód: ortografia
- Od: 3 lip 2011, 02:14
- Posty: 7
- Auto: Mazda 6'03 2.0 GY 141KM
Tutaj raczej nie ma linek gazu. Pedał przyśpieszenia jest regulowany potencjometrem.
W przedlifice jest linka
Linki samej z siebie się nie smaruje bo potem ten smar łapie masę kurzu, pyłu, piachu i się zacina. po to linka jest w teflonowej rurce aby się ślizgała i broń boże niczym się tam do środka nie psika.
Wystarczy sprawdzić naprężenie linki zgodnie z service manualem. Linka rzadko kiedy się psuję. Jeżeli spręzyna jest również w dobrym stanie, to zwykle standardowym elementem jest przepustnica, którą trzeba dokładnie wyczyścić.
Jeżeli wszystkie te elementy są sprawne to może być wina czegoś innego. Być może inne czujniki są wadliwe i podają złe informację i mieszanka jest niewłaściwa i wtedy silnik jest zmulony.
Wystarczy sprawdzić naprężenie linki zgodnie z service manualem. Linka rzadko kiedy się psuję. Jeżeli spręzyna jest również w dobrym stanie, to zwykle standardowym elementem jest przepustnica, którą trzeba dokładnie wyczyścić.
Jeżeli wszystkie te elementy są sprawne to może być wina czegoś innego. Być może inne czujniki są wadliwe i podają złe informację i mieszanka jest niewłaściwa i wtedy silnik jest zmulony.
CLAU napisał(a):Linki samej z siebie się nie smaruje bo potem ten smar łapie masę kurzu, pyłu, piachu i się zacina
ew. smar teflonowy w sprayu...
Witam,
Jak kolega wspominał wyczyścić przepustnicę. Podpiąć się ids i sprawdzić reakcję czujnika położenia przepustnicy. Następnie sprawdzić stosunek powietrze/paliwo przy pomiarze MAF sensor i czujnika O2 czy w momencie naciśnięcia pedału przyspieszenia jak potencjometr położenia pedału przyspieszenia zmienia wartość to czy stosunek jest prawidłowy. Podkreślam, że te reakcje widoczne będą z niewielkim opóźnieniem. Jak by co mogę polecić kontakt do fachowców, którzy od razu mają wszystkie części dostępne praktycznie od ręku używane i nowe wiec nawet jak chcesz na podmiankę to ci pozwolą na miejscu to sprawdzić.
Jak kolega wspominał wyczyścić przepustnicę. Podpiąć się ids i sprawdzić reakcję czujnika położenia przepustnicy. Następnie sprawdzić stosunek powietrze/paliwo przy pomiarze MAF sensor i czujnika O2 czy w momencie naciśnięcia pedału przyspieszenia jak potencjometr położenia pedału przyspieszenia zmienia wartość to czy stosunek jest prawidłowy. Podkreślam, że te reakcje widoczne będą z niewielkim opóźnieniem. Jak by co mogę polecić kontakt do fachowców, którzy od razu mają wszystkie części dostępne praktycznie od ręku używane i nowe wiec nawet jak chcesz na podmiankę to ci pozwolą na miejscu to sprawdzić.
- Od: 30 paź 2013, 15:41
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004r 1.8 benzyna
Witam,
kolego bodi77 czy udało Ci się rozwiązać swój problem, możesz się podzielić uwagami?
kolego bodi77 czy udało Ci się rozwiązać swój problem, możesz się podzielić uwagami?
Pozdrawiam
@bodi77 @krystian_w udało Wam się przyśpieszyć działanie gazu? Mam mazdę 3 1.6 105KM i również zauważyłem u siebie taki problem, przepustnica przeczyszczona, na razie nic więcej nie robiłem
-
mirekxc
a sprawdziłeś te opcje które były napisane wcześniej przez kolegów w tym wątku ?norban81 napisał(a): wydaję mi się że z gazem coś ostatnio gorzej jest niż na początku

W czwartek jadę do mechanika i naprowadzę go odpowiednio w oparciu o porady z forum 
Ostatnio edytowano 15 mar 2016, 07:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
- Od: 10 mar 2016, 18:54
- Posty: 5
- Skąd: Łódź/Łęczyca
- Auto: Mazda 6 2.0 LPG 141KM 11/2002
Symbol GG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6