RF4F – nagła utrata mocy, P0216 P1649

Postprzez 19arek93 » 22 lut 2016, 10:15

Witajcie koledzy, <płacze>
niestety wczoraj moja Mazda odmówiła posłuszeństwa.

Wpierw nakreślę kondycję auta.

Wymieniony zawór TCV na oplowski, oryginalny rozrząd, podkładki pod wtryskami, przelewowe, sprawdzony wałek rozrządu. Wszystko 6tys km temu.
W lato odpala do 4-5 obrotów wałem, ale zdarza się że na ciepło i w pół obrotu, aktualnie do 2 obrotów. Spalanie po mieście (2x pod korek) aktualnie to 6,4L/100, a nogi nie mam przesadnie lekkiej. Błąd EGR.

Do rzeczy,
wczoraj bez jakichkolwiek wcześniejszych oznak nagle straciła moc przy 140km/h, praktycznie zero mocy, na komputerze dwa błędy – P0216, P1649. Po dodaniu gazu pracuje jak 30 letni diesiel przy -30st'C.
Ciężko ruszyć.
Proszę o pomoc, dziś dojdą do mnie części do zrobienia zawieszenia. Nie stać mnie chwilowo na diagnozę w serwisie, a podejrzewam że nie będzie to tanie.

Niestety ku mojemu zdziwieniu pomimo wymiany TCV pompa jest mokra, rozrusznik po regeneracji też jest mokry także sprawa świeża. Udało mi się dokręcić małym kluczem, bez użycia siły nakrętkę na powrocie(? przewód paliwowy po prawej stronie pompy od przodu).

Czy ktoś z was ma jakieś sugestie co sprawdzić lub wymienić w pierwszej kolejności?
Załączniki
Screenshot_2016-02-21-17-35-21.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez boszax » 22 lut 2016, 18:33

Poczytaj tutaj o błędzie EPROMU-u: viewtopic.php?f=89&t=91646
Czym udało Ci się odczytać te błedy??
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Neonixos666 » 22 lut 2016, 20:31

19arek93 napisał(a): Po dodaniu gazu pracuje jak 30 letni diesiel przy -30st'C.


ewidentnie coś nie tak z kątem wtrysku
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 22 lut 2016, 22:31

Jeśli TCV nie "klika" rytmicznie po załączeniu zapłonu,to w pierwszej kolejności należy węszyć pod pompa vaccum na okoliczność przetartego wiązki pod rurą dolotu powietrza do turbo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez 19arek93 » 23 lut 2016, 18:54

tadziol napisał(a):Jeśli TCV nie "klika" rytmicznie po załączeniu zapłonu,to w pierwszej kolejności należy węszyć pod pompa vaccum na okoliczność przetartego wiązki pod rurą dolotu powietrza do turbo.


Wielkie dzięki za sugestie, w weekend będę sprawdzał. Niestety autko stoi ~20km ode mnie. Gdyby nie lokalizacja Twojego warsztatu auto już dawno by tam stało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez Masselo » 6 mar 2016, 22:46

Witam. i jak sie sprawa zakończyła?
Początkujący
 
Od: 19 sty 2016, 16:25
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 BJ 2.0 Ditd :D
Renault Megane I 1.9 dti :D
Jawa 350 TS :D

Postprzez 19arek93 » 11 mar 2016, 22:24

Niestety nie zakończyła się jeszcze. Dużo pracy miałem, teraz choruję. Auto stoi dość daleko od domu. Wiecie może czym grozi zrobienie ~20km z opisywaną usterką? Gdyby auto stało pod domem już dawno byłoby sprawdzone co się da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez 19arek93 » 3 kwi 2016, 18:53

tadziol napisał(a):Jeśli TCV nie "klika" rytmicznie po załączeniu zapłonu,to w pierwszej kolejności należy węszyć pod pompa vaccum na okoliczność przetartego wiązki pod rurą dolotu powietrza do turbo.


Samochód pod domem, pogoda dziś sprzyjała..

Obrazek

Rozumiem że chodziło głównie o to miejsce? Żyły dziabnięte ewidentnie, może w tygodniu uda mi się powypinać wtyczki i poluzować wiązkę na tyle by to naprawić. Jeśli nie – elektryk. Ktoś kto to tak zaprojektował.. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez tadziol » 3 kwi 2016, 23:09

Akumulator trzeba wyjąc,podstawę tez,odłączyć konektory wiązki. Wtedy można ja swobodnie naprawiać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez refresh » 7 kwi 2016, 23:51

Miałem bardzo podobny problem, który opisałem tutaj ---> viewtopic.php?f=465&t=188571

Temat do opanowania, bogatszy w wiedzę dzięki użytkownikom tego forum teraz i ja mogę Ci pomóc jakbyś miał jakieś problemy z naprawą :) Jak coś będzie trzeba to wal jak w ogien :P
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 00:08
Posty: 6 (1/0)
Auto: 323F BJ 2.0 DITD
99'

Postprzez 19arek93 » 17 kwi 2016, 20:47

@refresh

Bardzo Ci dziękuję za słowo. <spoko>
Brak mi chęci do grzebania przy niej, wpakowane kilka tysięcy i ciągle coś nowego wychodzi. Niemniej wczoraj zabrałem się do naprawy, to lutownica okazała się za słaba (8W na USB :) ). Będę musiał wytargać pod blok akumulator, przetwornicę 12-230v i lutownicę kolbową. :)

Dodatkowo boję się że to nie to, przewody choć uszkodzone wyglądają na nieprzerwane. Coś czuję że mnie także czeka zabawa z komputerem.

Planuję po naprawie zabezpieczyć to koszulkami termokurczliwymi, owinąć plastikowym, nakręcanym "peszlem" i na to taśma samowulkanizująca do 300st. C.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez 19arek93 » 21 kwi 2016, 18:57

Okeej..
pomimo niesprzyjającej pogody polutowałem kabelki dając nowe, spoiwo ładnie błyszczało, zaizolowałem podwójnie koszulkami termokurczliwymi. Nie ruszałem jedynie jednego przewodu, oprócz lekko przytartej izolacji nie wyglądał na uszkodzony, zaizolowałem go.
Wszystko w plastikową owijkę, wyczyściłem wszystko wkoło, taśma samowulkanizująca jeszcze przyjdzie.

Odpaliłem, nic nie miga, niestety tylko przez chwilę. Pozostał błąd P0216. Jak tylko znajdę wolną chwilę to lecę po komputer. Trzymam kciuki że to będzie koniec problemów.

-------
Zauważyłem jednak jedną dziwną rzecz. Czarny przewód, z żółtym paskiem idzie od strony silnika i tam wraca. Jest także bardzo grubo zaizolowany w jednym miejscu. Dobrze zgaduję że to przewód od czujnika temperatury? Ciekawe jaki jest rzeczywisty przebieg auta.

-----22.04.2016-----
Komputer rozebrany. Wygląda OK (niestety). Jednak przelutuję przewód który jedynie zaizolowałem, może jednak żyły nie stykają pomimo że na oko wygląda na cały.

http://imgur.com/a/jl5J6

---------------------
Posprawdzałem rezystory miernikiem, wszystkie wykazywały sensowną oporność. Poskładałem wszystko i nadal bez zmian.
TCV chyba nie słychać. Nie wiem na ile głośne to ustrojstwo, a auto stoi tuż przy ruchliwej ulicy ale nasłuchiwałem jak nic nie jechało w pobliżu. Ruszałem wiązką która była naprawiana i nadal nic.

Dodam że komputer nie świeci kontrolką świec żarowych dopóki nie odpalę silnika. Po zgaszeniu i przekręceniu na zapłon praktycznie od razu także nie świeci.
Byłbym wdzięczny za dalsze wskazówki, choć już czuję się dłużny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez 19arek93 » 4 maja 2016, 08:30

Dzień dobry koledzy,
niestety auto nadal stoi. Ostatni, lekko przytarty przewód został wymieniony, wiązka zaizolowana. Niestety błąd pozostaje.
Nie mogę znaleźć informacji nt. tego jak wygląda okablowanie odpowiedzialne za TCV. Chciałbym sprawdzić w którym miejscu znika napięcie. Jeśli ktoś potrafiłby wspomóc radą w tym temacie byłbym bardzo wdzięczny.

http://imgur.com/a/FOKDc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Postprzez 19arek93 » 19 maja 2016, 11:39

Auto jeździ. Oddałem do Pezala w gdańsku, bardzo szybko odnaleźli i naprawili usterkę. Ułamany przewód TCV, mistrz serwisu nie potrafił dokładnie powiedzieć gdzie oprócz tego że "z przodu silnika". Strzelam że oznacza to tył pompy, przy samym TCV.

Wszystkim bardzo dziękuję, szczególnie @Tadziol. Dzięki radom udało mi się zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2014, 20:34
Posty: 39 (4/1)
Skąd: GD
Auto: 323F BJ 2.0DiTD 101KM 00'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323