Dzwięk spod maski: co to ? – wrzuć nagranie
Witam, troszkę mi zeszło. Sytuacja wygląda tak.Wizyta u mechanika niczego nie wyjaśniła i gdy miałem się poddać przypadkiem wyszło szydło.Okazało się że mocowanie przewodów było pęknięte i na pierwszy rzut oka wydawał się ok.Zaciśnięcie opaską zaciskową załatwiło całą sprawę.Teraz mocowanie wymienione na nowe i nastała cisza 
-
mario1982
mario1982: jakich przewodow, opisz na tyle ile możesz bardziej precyzyjnie, może jakieś zdjecie wrzuc
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam,
Przewertowałem trochę forum ale nie znalazłem podobnego problemu. Otóż po odpaleniu i zgaszeniu silnika słychać jak dla mnie nie typowe odgłosy. Nie za bardzo da się je opisać więc zamieszczam film.
Pierwszy odgłos słychać na włączonym silniku. Dochodzi on spod zbiorników od płynu chłodniczego i spryskiwaczy.
Drugi dźwięk słychać po zgaszeniu silnika i dochodzi z miejsca między silnikiem a przednią szybą i trwa około 20 sekund po czym słychać się "coś" się wyłącza.
Byłbym wdzięczny gdybyście zdiagnozowali oba dźwięki.
Przewertowałem trochę forum ale nie znalazłem podobnego problemu. Otóż po odpaleniu i zgaszeniu silnika słychać jak dla mnie nie typowe odgłosy. Nie za bardzo da się je opisać więc zamieszczam film.
Pierwszy odgłos słychać na włączonym silniku. Dochodzi on spod zbiorników od płynu chłodniczego i spryskiwaczy.
Drugi dźwięk słychać po zgaszeniu silnika i dochodzi z miejsca między silnikiem a przednią szybą i trwa około 20 sekund po czym słychać się "coś" się wyłącza.
Byłbym wdzięczny gdybyście zdiagnozowali oba dźwięki.
Ten dzwięk 20sekund po zgaszeniu to zawór sterowania turbiną. Wyłącza się i stąd dzwięk ustaje. (zobacz tu – https://www.youtube.com/watch?v=L-aXQSZVTcw)
A to pierwsze to nie do końca wiem. Czy nie za bardzo Ci tym silnikiem rzuca kolego? Może masz koło dwumasowe do wymiany (cała obudowa aż chodzi).
A to pierwsze to nie do końca wiem. Czy nie za bardzo Ci tym silnikiem rzuca kolego? Może masz koło dwumasowe do wymiany (cała obudowa aż chodzi).
Żadnych objaw (opisanych tu na forum i na innych portalach) zużycia koła dwu masowego nie zauważyłem, więc mam nadzieję, że to nie to.
Czyli rozumiem, że jest to poprawny dźwięk?
Ten dzwięk 20sekund po zgaszeniu to zawór sterowania turbiną.
Czyli rozumiem, że jest to poprawny dźwięk?
Jeśli o ten dzwiek chodzi to raczej tak. Sprawdz mocowanie pokrywy silnika. Może gumki uszkodzone i nie trzymają.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Ok, jutro sprawdze. Parę dni temu miałem wymieniany rozrząd i oleje więc może źle zamontowali pokrywę, bo jak sobie przypominam to tak nie latała (choć nie jestem pewny bo auto mam od nie dawna).
Jeszcze jedno pytanie, co właściwie znajduje się pod zbiornikiem płynu chłodniczego i spryskiwacze co może wydawać taki dźwięk?
Jeszcze jedno pytanie, co właściwie znajduje się pod zbiornikiem płynu chłodniczego i spryskiwacze co może wydawać taki dźwięk?
Pod a raczej częściowo również obok jest pompa wspomagania. Objawem jej pracy jest syczenie i kręcenie się silnika słyszalne zwłaszcza przy skręcaniu kierownicą. Zdarzają się jej awarie, niestety są kosztowne i ciężko jest ją wymienić bez zdejmowania zderzaka, lampy i zbiornika płynu spryskiwaczy. Padają po tym jak do układu dostaje się woda lub gniją wężyki. Była nawet na to akcja serwisowa.
- Kod: Zaznacz cały
Programem zostanie objętych kilka określonych wersji, wyprodukowanych w okresie pomiędzy 2 kwietnia 2007 roku a 30 listopada 2008 roku: to pierwsza generacja modelu Mazda3 z wysokoprężnym silnikiem MZ-CD 1.6 lub benzynowym MZR 2.0 oraz Mazda5 z silnikiem benzynowym MZR 1.8 lub 2.0. W Europie to łącznie 40 260 egzemplarzy modelu Mazda3 i 30 242 egzemplarze modelu Mazda5. Objęte akcją samochody będą wymagały wyczyszczenia przekładni układu kierowniczego poprzez przepłukanie wszystkich przewodów płynem układu wspomagania, a następnie wymiany płynu wspomagania układu kierowniczego oraz zainstalowania nowego zestawu przewodów hydraulicznych. Wszystkie czynności zostaną przeprowadzone bezpłatnie i w zależności od modelu mogą potrwać około 90 110 minut.
2007-2008 JM1BK****** 742201 – 880507
2008-2009 JM1BK****** 100002 – 251982
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dzięki za odpowiedzi. Niestety to pompa od wspomagania. Dzisiaj się upewniłem, bo przy kręceniu kierownicą dźwięk się nasila i słychać go w kabinie przy otwartych drzwiach pasażera.
Teraz pytanie co robić? Czy tu tylko w grę wchodzi wymiana całej pompy, czy może można ją zregenerować? Może na początek zmienić olej wspomagania, może w nim jest problem?
Teraz pytanie co robić? Czy tu tylko w grę wchodzi wymiana całej pompy, czy może można ją zregenerować? Może na początek zmienić olej wspomagania, może w nim jest problem?
To że pompa wspomagania buczy podczas pracy silnika i kręcenia kierownicą na postoju to jeszcze nic strasznego. Jakby w trakcie jazdy wyłaczało się wspomaganie, to masz problem.
Ostatnio edytowano 4 mar 2016, 19:20 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy w całości wiadomości poprzedzajacej naszą
Powód: nie cytujemy w całości wiadomości poprzedzajacej naszą
Wszystko zalezy od tego jak bardzo ją słychać. Najlepiej gdybyś porównał dzwiek pracy takiej pompy z inną mazda z takim silnikiem. Nie mniej ja zalecam wymianę płynu. Na forum nawet są fotorelacje i sporo podpowiedzi jak to robic.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam!
Niepokoi mnie dźwięk, który pojawia się czasami po odpaleniu.
Coś jakby jakiś wiatrak o coś wadził. Problem nie występuje cały, przeważnie po odpaleniu wszystko jest dobrze a czasami pojawia się właśnie ten dźwięk.
Może ktoś miał podobnie lub wie o co chodzi.
Nagrałem filmik, który to przedstawia:
Z góry dzięki za pomoc
Niepokoi mnie dźwięk, który pojawia się czasami po odpaleniu.
Coś jakby jakiś wiatrak o coś wadził. Problem nie występuje cały, przeważnie po odpaleniu wszystko jest dobrze a czasami pojawia się właśnie ten dźwięk.
Może ktoś miał podobnie lub wie o co chodzi.
Nagrałem filmik, który to przedstawia:
Z góry dzięki za pomoc
Hejka,
tym razem ja mam pytanie
mam taki dziwny dzwiek spod maski w okolicach kola pasowego (ktore bylo wymieniane pare tys km temu). Dzwiek jest taki troche gluchy, ciezko mi powiedziec co to, ale moze jakies lozysko?
https://www.youtube.com/watch?v=mxV3XMW16Lw
Z gory dzieki za pomoc,
Konrad
tym razem ja mam pytanie
https://www.youtube.com/watch?v=mxV3XMW16Lw
Z gory dzieki za pomoc,
Konrad
Koledzy czasami przy odpaleniu słysze tyrkotanie ale to przez kilka sekund i zaraz ustaje. Wiecie moze co to?
Podaje link do filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=ia3INsvJ6mY
Na nagraniu wyraźnie słychać szum
Podaje link do filmiku :
https://www.youtube.com/watch?v=ia3INsvJ6mY
Na nagraniu wyraźnie słychać szum
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości