Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kropek101 » 25 sty 2016, 20:16

To ja dopowiem koledze średnio jeden sworzeń 70zł zależnie od sklepu.
Nie wiem co masz na myśli pisząc gumy wahacza jeśli chodzi ci o tuleje silentblock to masz koszt w granicy 70-90zł szt w zależności czy z śrubami czy bez. do tego zwykła tuleja wahacza jakieś 50zl sztuka.
Sumując koszt około 230-300zl na dobrym zamienniku za niewiele więcej dostaniesz kompletny jednak niestety tani wahacz czego nie polecam. jeśli chodzi o firmy to ja zazwyczaj zakładam lemforder i mog o ile jest dostępny i nie ma narzekania z tym że MOG ma przeważnie już wyższe ceny reszta należy do ciebie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez mlody-mat » 12 lut 2016, 10:18

Mam szybkie pytanie,

Czy po wymianie w tylnym zawieszeniu:
wahacz poprzeczny dolny
tuleja poprzeczna wahacza wzdłużnego (cukierek)
tuleje na tym dużym wahaczu który podtrzymuje sprężynę (czyli wszystkie wahacze oprócz tego w kształcie banana)

muszę regulować zbieżność/geometrię tylnego zawieszenia?
Ostatnio edytowano 18 lut 2016, 15:43 przez mlody-mat, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2015, 16:56
Posty: 41
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BK – sedan
1.6 diesel (Y6)
2005r.

Postprzez marecki3 » 12 lut 2016, 10:22

Tak, wskazane ustawienie zbieżności.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2012, 20:17
Posty: 128 (0/7)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 BK (HB), 1.6Pb, 2006

Postprzez Idav » 16 lut 2016, 18:49

Z powodów rodzinnych :) musiałem lekko w czasie odłożyć prace przy tylnym zawieszeniu. I tak przy poszukiwaniu najlepszego zestawu trafiłem na http://www.motostacja.com/p/1940/16405/meyle-zestaw-wahaczy-tyl-ford-focus-mk1-mk2--wahacze-zawieszenie-i-uklad-kierowniczy.html
Ktoś może potwierdzić czy to będzie pasować do 3jki BK ? Niby płyta i elementy zawieszenia są podobne. Szukałem czegoś tutaj u Nas na forum jak i na innych ale nigdzie nie znalazłem więcej informacji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez kropek101 » 17 lut 2016, 14:38

Według zdjęć wygląda tak samo, zadzwoń do sprzedawcy to się dowiesz. Fajnie że w zestawie są śruby bo same do ustawienia zbieżności to koszt około 50zł za sztukę no i przede wszystkim zestaw nie jest drogi porównując czas jaki się traci na wyciskanie i prasowanie tulei to nie warto się babrać tylko brać.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez expell » 18 lut 2016, 14:52

Chyba mam do wymiany łączniki staba z przodu, wie ktoś z was może, czy ktoś produkuje je z poliuretanu do trójki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez iwon44 » 18 lut 2016, 15:36

Tuleje, to produkują z poliuretanu, ale czy łączniki <co?>
Pierwsze słyszę, ale może się nie znam <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Idav » 19 lut 2016, 09:43

Idav napisał(a):Z powodów rodzinnych :) musiałem lekko w czasie odłożyć prace przy tylnym zawieszeniu. I tak przy poszukiwaniu najlepszego zestawu trafiłem na http://www.motostacja.com/p/1940/16405/meyle-zestaw-wahaczy-tyl-ford-focus-mk1-mk2--wahacze-zawieszenie-i-uklad-kierowniczy.html
Ktoś może potwierdzić czy to będzie pasować do 3jki BK ? Niby płyta i elementy zawieszenia są podobne. Szukałem czegoś tutaj u Nas na forum jak i na innych ale nigdzie nie znalazłem więcej informacji.


Jak by ktoś chciał się skusić to tu odpowiedź od sklepu.

"Niestety, ale z doświadczenia wiemy, że zestaw z focusa nie pasuje do Mazdy. Różnica jest w dolnym wahaczu. Kiedyś klient próbował założyć i niestety nie do końca wszystko pasowało."

:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2014, 18:27
Posty: 53 (8/2)
Skąd: Częstochowa/Wrocław
Auto: Mazda 3 BK 2007 1.6 Y6 90KM

Postprzez expell » 19 lut 2016, 10:11

iwon44 napisał(a):Tuleje, to produkują z poliuretanu, ale czy łączniki <co?>
Pierwsze słyszę, ale może się nie znam <glupek2>


Do Corolli miałem dostępne takie:

Obrazek

Pewnie były w stanie przeżyć samochód :D Tutaj szukałem i z żadnego auta w którym stosowany jest ten rodzaj takich nie znalazłem, będę musiał zostać przy CTRach chyba ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2015, 16:38
Posty: 329 (7/4)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005

Postprzez Marcis » 25 lut 2016, 23:20

Panowie mam poważny problem i nie moge się z nim uporać. Auto kupiłem ze szwajcarii 3 lata temu przy przebiegu 165tyś. Przy około 190 zaczeło mi stukać z przodu, Okazało się że to poduszki amortyzatora, w sumie jedna, ale wymieniłem dwie bo i zmieniałem Amory na KYB bo trochę już pływał a w zawieszeniu z przodu i tyłu nic nie było robione bo ori części siedziały. Zrobiłem z tyś km, jedna poduszka dostała luzu, wymieniłem na Lemfordera, za jakieś 100km znowu ta wymieniona padła, kupiłem Sachs, i znowu po tyś km stuki. Żeby to wykluczyć wymieniłem po obu stronach i w sumie nie potrzebnie całe zawieszenie czyli łączniki, sworznie, tuleja przednia i tylna i gumki co są na stabilizatorze. Części brałem z wyższej półki i dalej stuki. Mam przebieg już 239tyś i w tamtym tyg kupiłem 2 łożyska amortyzatora KYB, już myślę że lepszych od ori nie będzie i co? Dobrze było przez 10km i tłucze jak głupie i skrzeczy. Szlak mnie trafił, więc kupiłem dzisiaj Sachs, założyłem, naciskam na przód auta ręką a drugą na łożysku a tu luz po oby stronach na łożyskach!!!! dokręciłem ile się dało, jest lepiej ale dalej lekko wyczuwalny. Proszę o pomoc:( Dbam o ten samochód, bo go bardzo lubię a już od 50 tyś nie mam ciszy przez te łożyska, szlak mnie trafia. Wyboje staram się omijać, jak już są to jadę powoli i omijam jak się da, gdy inni walą prosto na nie i wciskają gaz... Proszę o pomoc i porady bo brak mi już sił. :(

Panowie tak mnie dzisiaj zaciekawilo. Czy jest stosowana podkładka między amortyzatorem a łożyskiem? Ma ktoś dostęp do manuala żeby to sprawdzić? Bo może okazać się tak że ori amortyzator był dłuższy o np 3mm i stąd mam ciągle ten luz na zamienniku skoro dokręcam na maxa a przy uginaniu auta wyczuwam luz na łożyskach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez SiN4don » 2 mar 2016, 10:18

Heja,

pytanko – muszę wymienić z tyłu lewy wahacz (ten, na którym opiera się sprężyna).
W sklepie (linki poniżej) są te wahacze, jednak firmy nie mówią mi wiele (VAICO, OPTIMAL). Macie jakieś doświadczenia z tymi producentami? Czy są jakieś różnice w budowie tego wahacza między np. częściami do fokusa?

OPTIMAL
VAICO

Jest jeszce FEBI:
FEBI

Nie chcę wtopić z jakimś noname'm (z tych firm kojarzę tylko FEBI), który za 10 tys km mi się znowu rozpadnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Marcis » 2 mar 2016, 21:08

Może ktoś mi sprawdzić czy podczas uciskania przodu jest wyczówalny już na łożysko dotykając ręką?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez CLAU » 2 mar 2016, 22:39

SiN4don napisał(a):Heja,

pytanko – muszę wymienić z tyłu lewy wahacz (ten, na którym opiera się sprężyna).
W sklepie (linki poniżej) są te wahacze, jednak firmy nie mówią mi wiele (VAICO, OPTIMAL). Macie jakieś doświadczenia z tymi producentami? Czy są jakieś różnice w budowie tego wahacza między np. częściami do fokusa?

OPTIMAL
VAICO

Jest jeszce FEBI:
FEBI

Nie chcę wtopić z jakimś noname'm (z tych firm kojarzę tylko FEBI), który za 10 tys km mi się znowu rozpadnie.


Kup Febi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez SiN4don » 3 mar 2016, 10:00

CLAU, dzięki.
Jedna wątpliwość – na stronie FEBI do M3 nie ma tego nr. części –> generalnie wygląda to tak jakby ten wahacz FEBI był akurat do Focusa Mk.I
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez CLAU » 3 mar 2016, 10:35

Bardzo mozliwe, że wyszukałeś albo ktoś Ci podał numer wachacza do Focusa. Katalog Febi dla Mazdy 3BK 1.6D pokazuje:

Febi 47013
Wahacz zawieszenia z łożyskami metalowo-gumowymi (Jednostka opakowaniowa 1)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez SiN4don » 3 mar 2016, 12:13

To ja jeszcze podrążę :)
Ten wahacz FEBI ma ograniczenia (od roku produkcji 03.2006).
Moja wyjechała z fabryki w 07.2004 (silnik Y601).
Wychodzi na to, że była jakaś zmiana kontrukcyjna. Innego wytlumaczenia (poza błędem w dokumentacji) nie widzę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez CLAU » 3 mar 2016, 12:24

No to dla 2004 roku Febi nie ma w katalogu tego wahacza.

Zadzwoń do ASO i zapytaj po VINie jaki numer cześci potrzebujesz. W Foxie taki wahacz kosztuje 190zł więć może w ASO będzie podobna cena ?

http://www.fox.rzeszow.pl/MAZDA_MAZDA-3 ... i(3,253282,).aspx
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez marcin255 » 3 mar 2016, 14:24

Marcis napisał(a):Może ktoś mi sprawdzić czy podczas uciskania przodu jest wyczówalny już na łożysko dotykając ręką?

nic takiego nie mam jest sztywno i śruby mocno trzymają
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Marcis » 3 mar 2016, 21:07

Dziękuję za info. No to widocznie nowe amory KyB są winne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 940 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 3 mar 2016, 22:21

amory raczej nie – poduszki amorów , swoją drogą dziwne 2 x wymieniałem amory na kyb raz poduszki SACHS 802 460 nic takiego nie miałem , poduchy luzu nie miały tylko łożyska zgrzytały nieprzyjemnie przy skręcie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323