Problem ze stykiem klapy silnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ulmen » 24 lut 2016, 07:51

Przed chwilą świrował mi alarm – mianowicie każde zamknięcie z pilota powodowało wygenerowanie 3 bipnięć syrenki alarmowej. To oznacza oczywiście niedomknięcie czegoś, natomiast na wyświetlaczu, przez okno widziałem, że nic się nie świeci. Pozamykałem samochód parę razy i w końcu się uspokoiło. Mam jednak pytanie – czy M3 sygnalizuje otwartą komorę silnika ? U mnie nie sygnalizuje tego mimo iż jest tam wyłącznik (chyba od alarmu), który wygląda na nieźle skorodowanego, co może być przyczyną niepewnej sygnalizacji zamknięcia klapy i może wyzwalać alarm.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez wojtix » 24 lut 2016, 09:29

Może tak być, że przez korozję świruję. Przerabiałem to w poprzednich samochodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez Furgas » 24 lut 2016, 12:39

Po wyjechaniu z salonu nówką sztuką i zajechaniu po paliwo, miałem bipnięcia (ale nie pamiętam ile) po zamknięciu samochodu. Okazało, że w ASO nie domknęli klapy silnika i stąd te bipnięcia. Na konsoli nic się nie świeciło.
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2014, 14:39
Posty: 75 (6/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 BM (2014), Sedan Soul Red, 2.0 120KM MT benzyna, SkyEnergy+Xenon+Navi

były – Ford Focus mk1 (2002), Hatchback, 1.6 100KM MT benzyna

Postprzez Wojtek » 24 lut 2016, 12:56

Zacytuję to co już raz napisałem...
Wojtek napisał(a):Mazda zawsze miała czujnik zamknięcia maski w autach w których był fabryczny alarm... I tylko do alarmu to było używane... Nie do sygnalizacji "otwartych drzwi" na desce rozdzielczej... W elektronice Mazda zawsze ustępowała i ustępuje innym...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 24 lut 2016, 13:01

Ok, to dzisiaj przyjrzę się samemu stykowi alarmu. Teraz wiem, że sprawności styku nie stwierdzę po obserwacji deski rozdzielczej.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 24 lut 2016, 13:26

Możesz sobie taką informującą diodę założyć... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ulmen » 24 lut 2016, 13:37

Sygnalizacja zamknięcia klapy nie jest mi potrzeba (zresztą takiej diody nie da się w prosty sposób dołożyć do styku jednobiegunowego, współpracującego z alarmem). Interesuje mnie natomiast czy sam styk jest na tyle skorodowany i niepewny, że może być przyczyną alarmu lub bipnięć przy zamykaniu samochodu.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez Wojtek » 24 lut 2016, 15:54

ulmen napisał(a):Interesuje mnie natomiast czy sam styk jest na tyle skorodowany i niepewny, że może być przyczyną alarmu lub bipnięć przy zamykaniu samochodu.

tak...

ulmen napisał(a):(zresztą takiej diody nie da się w prosty sposób dołożyć do styku jednobiegunowego, współpracującego z alarmem).

skoro tak uważasz... :)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez darrecki » 24 lut 2016, 16:39

Mazda nie ma żadnego czujnika zamknięcia pod maską. Więc jeśli jest u Ciebie, znaczy że fachowcy w ASO założyli przy okazji instalacji alarmu, a musieli użyć niezłego szmelcu jak już zdążył zardzewieć. Zawsze możesz sobie wymienić na nowy, obecny lepiej już nie będzie wyglądał.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez czarmi » 24 lut 2016, 17:11

Ulmen – czy mógłbyś zapodać zdjęcie owego czujnika/styku pod maską <co?>
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ulmen » 24 lut 2016, 21:24

Zapodaje.

Przy okazji okazuje się, że ten styk jest uszkodzony (dla alarmu jego stan nie ma żadnego znaczenia), tj:
1. Otwieram klapę silnika
2. Uruchamiam alarm i czekam ok 10s na jego uzbrojenie
3. Puszczam ten styk i nic... cisza, jutro telefonuję do ASO aby coś z tym zrobili.

Co ciekawe – w sobotę miałem przegląd nadwozia i ten wyłącznik jak i śruba, którą widać nieco wyżej, nie zaniepokoiła ASO.
Załączniki
20160224_161929_resized.jpg
Styk klapy silnika.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez wojtix » 24 lut 2016, 21:34

Odkręć go, albo kable się poluzowały od dołu, albo spróbuj przetrzeć nakrętki/podkładki papierem ściernym i powinno działać. Miejsce styku z nadwoziem też przetrzyj papierem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez ulmen » 24 lut 2016, 21:44

Przetarcie samych podkładek z elektrycznego punktu widzenia nic nie da.
Na dźwigni styku widać biały nalot – to pewnie jakieś sole wiec jeśli tego typu nalot jest na styku to pewnie nie będzie on łączył prawidłowo. Po zrobieniu tej fotki wlałem do styku środek do konserwacji elementów stykowych – nie pomogło, co wskazywałoby na to, że przewody nie dochodzą do styku. Faktycznie, może zamiast dzwonić do ASO i tracić tam godzinę warto samemu ten styk "rozpracować".
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez wojtix » 25 lut 2016, 09:28

Tam są dwa kabelki. W momencie wciśnięcia styku dochodzi do ich rozłączenia. Odkręć, zobacz, czy się nie poluzowały. Ja podkładki przecierałem o krawężnik przed skręceniwm. Może kabli nie zlutowali do czujnika tylko są na spinkach i się zsunęło. Sam wymieniałem ten czujnik, jak mi w poprzednim aucie urwali w serwisie- bez lutowania "na skrętkę". Tez mi wtedy pikał alarm, ze jedna strefa jest niedomknięta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron