
Układ chłodzenia, przegrzewanie, wycieki.
no oby to było to bo troszkę roboty z wymianą pompy jest.


Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Już podczas jazdy zauważyłem że po pierwsze nie włączył się wentylator, co prawda korków nie było ale w porównaniu do dnia wczorajszego na bank by się włączył. Po drugie jak dojeżdżałem do świateł i włączałem luz to obroty trzymały się na poziomie 1100 a dzisiaj schodziły do 1000 a po kilku sekundach zachodziły na 750. Myślałem że to przypadek ale przygazowałem dojechałem do następnych świateł i bite 750 rpm 
Ostatnio edytowano 11 cze 2015, 15:47 przez silvarus, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 kwi 2012, 16:21
- Posty: 60
- Skąd: Lubin
- Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,
Tak na wszelki wypadek, ktoś posiada jakieś pomoce naukowe o wymianie pompy wody? Byłbym bardzo wdzięczny
Niestety, dzisiaj pojechałem do pracy, wyłączam silnik i patrzę jak się tworzy ładna kałuża i sobie kapie
Chyba jednak wymiana pompy mnie czeka
- Od: 16 kwi 2012, 16:21
- Posty: 60
- Skąd: Lubin
- Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,
To jest pompa wody, w tym miejscu tylko to może puszczać płyn. Pamiętaj że są dwa rodzaje pomp do serii K-engines.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Witam Forumowiczów. Mam Mazdę Xedos 2.0 V6 CA 1993r. manual. Sprawa ma się następujaco: Wczoraj po przejechaniu kilkunastu kilometrów i wyłączeniu silnika zobaczyłem wydobywajaca się stróżkę płynu chłodniczego. Otworzyłem maskę i nic. Zajrzałem pod spód i zobaczyłem solidne kapanie jakby znad skrzyni biegów. Od góry nie wiele widać bo jest obudowa filtra , rura itp. Dolałem wody pożyczonej ze sklepu, po dolaniu sprawdziłem czy nadal jest wyciek. Nie było. Uruchomiłem silnik, zaglądam pod spód, wycieku nie ma. Myślę sobie do domu jakoś dojadę. Po dojechaniu znowu wyciek i syk parującej cieczy. Auto zostawiłem do ostygnięcia. Następnego dnia wziąłem bańkę 5 litrów wody i wlewam, wlewam i całe 5 litrów weszło. Okazało się , że to co wlałem to odrazu wylatywało. Tak jak mówię, z okolic nad skrzynią biegów. Podpowiedzcie, skąd może być tem wyciek? Na fotce (http://zapodaj.net/7c7a4806b6b43.jpg.html innego silnika widziałem , że jest tam jakiś króciec. Czy jest plastikowy i mógł pęknąć czy poprostu któryś z węży uciekł ? Druga rzecz mogąca mieć z tym związek to kolejna fotka http://zapodaj.net/7865493d45868.jpg.html Jeżdżę tak już prawie rok, a mianowicie jak widac na fotce to brakuje korka wlewu przy chłodnicy (zazn.1), zaślepiony wężyk (zazn.2) i na zaznaczeniu 3 w zbiorniczku wyrównawczym jest woda zamiast płynu. Ogólnie jakaś rzeźba, ale do tej pory nie miałem problemów. Co o tym myślicie ? Mogło być przyczyną tego wycieku ?
-
Pochyły
Konkretnie opisałeś sprawę ale ja nie pomogę bo podejrzewał bym raczej wycieki z któregoś z wężów dochodzących do chłodnicy. Ale skoro płynie po skrzyni to raczej odpadają węże.
Albo po prostu zbiorniczek wyrównawczy wyrzuca nadmiar bo wskazówka temperatury wody nie wychodzi powyżej 60-70% skali?
Albo po prostu zbiorniczek wyrównawczy wyrzuca nadmiar bo wskazówka temperatury wody nie wychodzi powyżej 60-70% skali?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Na zdjęciu pierwszym zaznaczyłeś króćce od małego obiegu a dokładnie obiegu do nagrzewnicy, mało tego po spodem też wychodzą dwa przewody od cieczy które wchodzą do przepustnicy i też mają one płyn chłodzący więc opcji jest 4, a nawet jest opcja piąta że rura przechodząca od lewej do prawej po między głowicami skorodowała i należy ją wymienić bądź również popuścił już przewód gumowy a auto już jak widzę młode nie jest.
Odpowiedź do zdjęcia nr 1
1) brakuje rezonatora
2) Tam powinien znajdować się dodatkowy zbiorniczek do uzupełniania płynu chłodzącego, którego fizycznie nie ma, więc masz zatkany króciec przy chłodnicy oraz jak widać wężyk który sobie po prostu dynda
3 To jest zbiorniczek wyrównawczy.
Pod maską powinno wyglądać tak :
Odpowiedź do zdjęcia nr 1
1) brakuje rezonatora
2) Tam powinien znajdować się dodatkowy zbiorniczek do uzupełniania płynu chłodzącego, którego fizycznie nie ma, więc masz zatkany króciec przy chłodnicy oraz jak widać wężyk który sobie po prostu dynda
3 To jest zbiorniczek wyrównawczy.
Pod maską powinno wyglądać tak :
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sylwo, faktycznie odkąd mam mazdę wskazówka wychodzi lekko ponad poziom ale z tego co wiem to często tak wskazuje temperaturę. Jak już dojdzie do wskazania to się utrzymuje, nawet wtedy kiedy miałem wyciek to też tak była także nie przegrzałem mazdy.
radar88, 1. rezonator wiem, że go brak, mnie zastanawia, jak ktoś mógł wymontować ten zbiorniczek do uzupełniania płynu, zaślepić rurki a i tak wszystko działało. Zastanawiam się, czy jutro po zdemontowaniu obudowy filtra i dolotu będę miał dobry dostep do obudowy termostatu bo to tam coś musiało pęknąć (wężyk) albo się rozszczelnić. Sama obudowa term. jest z metalu więc raczej nie pękła, zresztą nie ma prawa bo w nic nie może uderzyć. Podejrzewam więc sparciałe węże w tym miejscu. Z ciśnieniem układu problemu nie było, owszem po nagrzaniu twardniały, wiadomo ciśnienie, ale po ostygnięciu miękły. No nic, sprawdzę jutro dojście i w razie problemów będę pytał dalej.
radar88, 1. rezonator wiem, że go brak, mnie zastanawia, jak ktoś mógł wymontować ten zbiorniczek do uzupełniania płynu, zaślepić rurki a i tak wszystko działało. Zastanawiam się, czy jutro po zdemontowaniu obudowy filtra i dolotu będę miał dobry dostep do obudowy termostatu bo to tam coś musiało pęknąć (wężyk) albo się rozszczelnić. Sama obudowa term. jest z metalu więc raczej nie pękła, zresztą nie ma prawa bo w nic nie może uderzyć. Podejrzewam więc sparciałe węże w tym miejscu. Z ciśnieniem układu problemu nie było, owszem po nagrzaniu twardniały, wiadomo ciśnienie, ale po ostygnięciu miękły. No nic, sprawdzę jutro dojście i w razie problemów będę pytał dalej.
-
Pochyły
Tam gdzie piszesz są wężyki od nagrzewnicy przepustnicy i zaworu egr i wszędzie jest płyn chłodzący
Panowie, trochę to trwało ale nie miałem czasu się za to wziąć.
Otóż już po operacji. Udała się acz z powikłaniami. Okazało się, że pękł wąż idący do nagrzewnicy, pękł przy obejmie więc to zmęczenie materiału. Wąż obciąłem, założyłem na króciec, układ zalałem chwilowo wodą i nic nie cieknie. Ale są powikłania w postaci braku ogrzewania w kabinie. Pewnie cały płyn z nagrzewnicy odszedł ale z tym to sobie poradzę... przynajmniej mam taką nadzieję, bo ten mój układ chłodzenia jest jakiś odchudzony o zbiornik wyrównawczy tak jak widzieliście na moich fotkach. Póki co dzięki za porady
Otóż już po operacji. Udała się acz z powikłaniami. Okazało się, że pękł wąż idący do nagrzewnicy, pękł przy obejmie więc to zmęczenie materiału. Wąż obciąłem, założyłem na króciec, układ zalałem chwilowo wodą i nic nie cieknie. Ale są powikłania w postaci braku ogrzewania w kabinie. Pewnie cały płyn z nagrzewnicy odszedł ale z tym to sobie poradzę... przynajmniej mam taką nadzieję, bo ten mój układ chłodzenia jest jakiś odchudzony o zbiornik wyrównawczy tak jak widzieliście na moich fotkach. Póki co dzięki za porady
-
Pochyły
Orientuje się ktoś, gdzie w trybie natychmiastowym mogę dostać korek do układu chłodzącego, ale ten znajdujący się na bloku silnika? Nie chodzi mi o korek 0,9 bara przy chłodnicy, tylko ten na "łączniku" pomiędzy pokrywami, przez który wlewa się płyn?
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
KiRi napisał(a):Orientuje się ktoś, gdzie w trybie natychmiastowym mogę dostać korek do układu chłodzącego, ale ten znajdujący się na bloku silnika? Nie chodzi mi o korek 0,9 bara przy chłodnicy, tylko ten na "łączniku" pomiędzy pokrywami, przez który wlewa się płyn?
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...
Od pewnego czasu szukam przyczyny ubywania płynu i ciągle eksperymentuję



Mama dokladnie tak samo
dolewam po. 50/100ml co dziennie
nigdzie nie leci
pytanie ktora gowica wywala
dolewam po. 50/100ml co dziennie
nigdzie nie leci
pytanie ktora gowica wywala
X E D O S 6
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
- Od: 19 maja 2012, 07:54
- Posty: 753 (2/2)
- Skąd: Kościan okolice
- Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205
Z tym zlokalizowaniem ewentualnego wycieku często bywa różnie. Spotkałem co najmniej 3 przypadki (co prawda w X9, ale to jeden piernik), że chłopaki obserwowali tygodniami i sucho było a jednak ubywało.
Co się potem okazało, w 2 przypadkach był uszkodzony wąż idący do nagrzewnicy, ale przy króćcu od strony przepustnicy, a w 1 przypadku puszczała pompa wody. Wycieków widać nie było bo płyn zanim spłynął to zdążył odparować. Dopiero po przejrzeniu dokładnie a nie tylko obserwacji okazało się co było przyczyną. Więc może nie jest tak źle, bo już też chłopaki liczyli kasę na wymianę uszczelek pod głowicami a jednak naprawa okazała się dużo tańsza
Co się potem okazało, w 2 przypadkach był uszkodzony wąż idący do nagrzewnicy, ale przy króćcu od strony przepustnicy, a w 1 przypadku puszczała pompa wody. Wycieków widać nie było bo płyn zanim spłynął to zdążył odparować. Dopiero po przejrzeniu dokładnie a nie tylko obserwacji okazało się co było przyczyną. Więc może nie jest tak źle, bo już też chłopaki liczyli kasę na wymianę uszczelek pod głowicami a jednak naprawa okazała się dużo tańsza
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Nie łatwiej zrobić test na zawartość spalin w płynie ? kosztuje niewiele a dużo wyjaśni a co do głowicy to przeważnie pada ta od strony grodzi jest mniej chłodzona.Ja zakupiłem coś takiego i przydało się kilka razy z powodzeniem.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=58 ... cket_id=16

Waz od termostatu do nagrzewnicy nowy
chlodnica nowa
ten przy kroccu tez podspodem tez ok
tez obstawiam pompe bo jeszcze nie wymienialem
okaze sie przy rozrzadzie
i do tego wl sie wiatrak
chlodnica nowa
ten przy kroccu tez podspodem tez ok
tez obstawiam pompe bo jeszcze nie wymienialem
okaze sie przy rozrzadzie
i do tego wl sie wiatrak
X E D O S 6
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
- Od: 19 maja 2012, 07:54
- Posty: 753 (2/2)
- Skąd: Kościan okolice
- Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205
U mnie problemem było pęknięcie przy króćcu od nagrzewnicy, ale udało się to "bezkosztowo" załatać. Też miałem bardzo małe ubytki, w lokalizacji problemu pomogło stanie 20 minut w kanale pod odpalonym silnikiem aż pojawiły się oznaki wycieku. A zdecydowanie łatwiej było załatać to póki było małe pęknięcie, bo później dostanie się do nagrzewnicy wymaga wywalenia całego kokpitu...
A odnośnie korka na bloku – może to być dowolny ciśnioniowy (np. ten sam co przy chłodnicy), gdyż okazuję się, że on nie upuszcza nadwyżki na zewnątrz, a jedynie zaworek chodzi góra-dół, co na bloku nie ma żadnego znaczenia. W Inter-Cars taki korek kosztuje około 25 zł.
A odnośnie korka na bloku – może to być dowolny ciśnioniowy (np. ten sam co przy chłodnicy), gdyż okazuję się, że on nie upuszcza nadwyżki na zewnątrz, a jedynie zaworek chodzi góra-dół, co na bloku nie ma żadnego znaczenia. W Inter-Cars taki korek kosztuje około 25 zł.
- Od: 13 lip 2006, 16:45
- Posty: 268
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6
Problem rozwiązany! Pompa! Nawet zaczęła hałasować! Jak się ustawiła tak ciekło. A z czasem ciekło coraz bardziej i raz tak się ustawiła po wyłączeniu silnika, że poleciało ciurkiem!
No to za jednym strzałem przyszła wymiana paska i rolek rozrządu (uszczelnienia i hydronapinacz zostały – sucho jak na pustyni!) i ten temat zamknąłem na najbliższe, mam nadzieję, 100 000 km.
No to za jednym strzałem przyszła wymiana paska i rolek rozrządu (uszczelnienia i hydronapinacz zostały – sucho jak na pustyni!) i ten temat zamknąłem na najbliższe, mam nadzieję, 100 000 km.
Dawno nic nie było i teraz mam dyskomfort....
Autko po odpaleniu pracuje sobie do temperatury optymalnej po czym załącza się wentylator pracuje kilka sekund i się wyłącza i tak wkoło czyli cykl prawidłowy..
Po przejechaniu dystansu np. 20 km wjeżdżam na boczną drogę jadąc na 2-ce bez gazu temperatura wzrasta pytanie dlaczego?
Po dodaniu gazu czy to na postoju czy w jeździe do 2k RPM temperatura wraca do normy.....

Tak samo po zatrzymaniu po przejechaniu dystansu typu 20 km zatrzymuje się zaczyna rosnąc temperatura i wentylatory włączają się i non stop pracują. Węże jak dotknę to są dosyć twarde tak ze nagnę około 1cm
Po odpaleniu może chodzić pół dnia i będzie ok jeżeli nie jadę jest ok...
Wymieniany był rozrząd graty wszystkie OEM.
Oraz nowy termostat wleciał.
Układ był płukany kilka razy chłodnica czyściutka można na gwiazdy patrzeć, nie ma żadnej mazi pod korkiem, oraz jak odkręcę korki (lewy i prawy) nie ma żadnych bombelków...
Autko po odpaleniu pracuje sobie do temperatury optymalnej po czym załącza się wentylator pracuje kilka sekund i się wyłącza i tak wkoło czyli cykl prawidłowy..
Po przejechaniu dystansu np. 20 km wjeżdżam na boczną drogę jadąc na 2-ce bez gazu temperatura wzrasta pytanie dlaczego?
Po dodaniu gazu czy to na postoju czy w jeździe do 2k RPM temperatura wraca do normy.....
Tak samo po zatrzymaniu po przejechaniu dystansu typu 20 km zatrzymuje się zaczyna rosnąc temperatura i wentylatory włączają się i non stop pracują. Węże jak dotknę to są dosyć twarde tak ze nagnę około 1cm
Po odpaleniu może chodzić pół dnia i będzie ok jeżeli nie jadę jest ok...
Wymieniany był rozrząd graty wszystkie OEM.
Oraz nowy termostat wleciał.
Układ był płukany kilka razy chłodnica czyściutka można na gwiazdy patrzeć, nie ma żadnej mazi pod korkiem, oraz jak odkręcę korki (lewy i prawy) nie ma żadnych bombelków...
DamianoV6 aprawdź termostat czy się otwiera. Inną przyczyną mogą być: luźny pasek pompy wody, luźna opaska zaciskowa gumowego węża, awaria pompy wody, czujnika, elektrowentylatora.
Dopisano 28 mar 2016, 09:46:
Sprawdź uszczelkę pod głowicą – częstym objawem jest właśnie biała chmura.
Dopisano 28 mar 2016, 09:46:
jurand napisał(a):KiRi napisał(a):Orientuje się ktoś, gdzie w trybie natychmiastowym mogę dostać korek do układu chłodzącego, ale ten znajdujący się na bloku silnika? Nie chodzi mi o korek 0,9 bara przy chłodnicy, tylko ten na "łączniku" pomiędzy pokrywami, przez który wlewa się płyn?
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...
Od pewnego czasu szukam przyczyny ubywania płynu i ciągle eksperymentuję. Teraz non-stop deszcz siąpi to szczegółowo wycieków nie sprawdzę. Zacząłem od wymiany korka bezpiecznikowego 0,9 bara przy chłodnicy bo płynu nie zaciąga ani nie wywala do zbiorniczka (rurka drożna). 35,– zeta zamiennik z katalogu, tylko z "uchami". Pasuje. Natomiast tego na bloku też nie mogłem dostać. Na zaprzyjaźnionym warsztacie wyciąłem z dętki samochodowej uszczelkę (otwór wewn. wybijakiem do otworów), natłuściłem mazidłem do montażu opon i cierpliwie wciskałem pod ten płaski grzybek. Żadnych ostrych narzędzi tylko wciskanie i naciąganie palcami. Szczelność 100-procentowa
. Teraz ciśnienie mi mocno rośnie, nigdzie nie wywala a płynu nadal ubywa
. Jak daję na maksa gaz podczas jazdy na wysokich obrotach niezłą białą chmurę za sobą ciągnę a jak lekko gazuję lub stoję to wygląda standardowo jak innych autach w tej temperaturze otoczenia (0-5'C). Jak wykluczę wszystko to głowice w górę!
Sprawdź uszczelkę pod głowicą – częstym objawem jest właśnie biała chmura.
- Od: 11 kwi 2015, 08:28
- Posty: 18
- Skąd: śląsk
- Auto: Mazda Xedos 6 CA 1.6 16V 107KM 79kW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6