Układ chłodzenia, przegrzewanie, wycieki.

Postprzez lukkil » 11 cze 2015, 15:13

no oby to było to bo troszkę roboty z wymianą pompy jest.
<spoko>
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 16:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez silvarus » 11 cze 2015, 15:45

Już podczas jazdy zauważyłem że po pierwsze nie włączył się wentylator, co prawda korków nie było ale w porównaniu do dnia wczorajszego na bank by się włączył. Po drugie jak dojeżdżałem do świateł i włączałem luz to obroty trzymały się na poziomie 1100 a dzisiaj schodziły do 1000 a po kilku sekundach zachodziły na 750. Myślałem że to przypadek ale przygazowałem dojechałem do następnych świateł i bite 750 rpm :)
Ostatnio edytowano 11 cze 2015, 15:47 przez silvarus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez silvarus » 11 cze 2015, 15:46

:) zszedłem do auta, dalej sucho :D
Tak na wszelki wypadek, ktoś posiada jakieś pomoce naukowe o wymianie pompy wody? Byłbym bardzo wdzięczny :)

Niestety, dzisiaj pojechałem do pracy, wyłączam silnik i patrzę jak się tworzy ładna kałuża i sobie kapie :(
Chyba jednak wymiana pompy mnie czeka :( Postaram sie wrzucić fotkę może mi ktoś podpowie czy rzeczywiście to pompa ?
Załączniki
Wyciek.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 16:21
Posty: 60
Skąd: Lubin
Auto: Jest: Xedos 6 (CA) 2.0 144 KM 1993 Był:Xedos 1.6 1993,

Postprzez radar88 » 23 cze 2015, 23:23

To jest pompa wody, w tym miejscu tylko to może puszczać płyn. Pamiętaj że są dwa rodzaje pomp do serii K-engines.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Pochyły » 13 lip 2015, 13:58

Witam Forumowiczów. Mam Mazdę Xedos 2.0 V6 CA 1993r. manual. Sprawa ma się następujaco: Wczoraj po przejechaniu kilkunastu kilometrów i wyłączeniu silnika zobaczyłem wydobywajaca się stróżkę płynu chłodniczego. Otworzyłem maskę i nic. Zajrzałem pod spód i zobaczyłem solidne kapanie jakby znad skrzyni biegów. Od góry nie wiele widać bo jest obudowa filtra , rura itp. Dolałem wody pożyczonej ze sklepu, po dolaniu sprawdziłem czy nadal jest wyciek. Nie było. Uruchomiłem silnik, zaglądam pod spód, wycieku nie ma. Myślę sobie do domu jakoś dojadę. Po dojechaniu znowu wyciek i syk parującej cieczy. Auto zostawiłem do ostygnięcia. Następnego dnia wziąłem bańkę 5 litrów wody i wlewam, wlewam i całe 5 litrów weszło. Okazało się , że to co wlałem to odrazu wylatywało. Tak jak mówię, z okolic nad skrzynią biegów. Podpowiedzcie, skąd może być tem wyciek? Na fotce (http://zapodaj.net/7c7a4806b6b43.jpg.html innego silnika widziałem , że jest tam jakiś króciec. Czy jest plastikowy i mógł pęknąć czy poprostu któryś z węży uciekł ? Druga rzecz mogąca mieć z tym związek to kolejna fotka http://zapodaj.net/7865493d45868.jpg.html Jeżdżę tak już prawie rok, a mianowicie jak widac na fotce to brakuje korka wlewu przy chłodnicy (zazn.1), zaślepiony wężyk (zazn.2) i na zaznaczeniu 3 w zbiorniczku wyrównawczym jest woda zamiast płynu. Ogólnie jakaś rzeźba, ale do tej pory nie miałem problemów. Co o tym myślicie ? Mogło być przyczyną tego wycieku ?
Pochyły
 

Postprzez sylwo » 13 lip 2015, 21:53

Konkretnie opisałeś sprawę ale ja nie pomogę bo podejrzewał bym raczej wycieki z któregoś z wężów dochodzących do chłodnicy. Ale skoro płynie po skrzyni to raczej odpadają węże.
Albo po prostu zbiorniczek wyrównawczy wyrzuca nadmiar bo wskazówka temperatury wody nie wychodzi powyżej 60-70% skali?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 11:45
Posty: 4292 (76/34)
Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5

Postprzez radar88 » 14 lip 2015, 00:03

Na zdjęciu pierwszym zaznaczyłeś króćce od małego obiegu a dokładnie obiegu do nagrzewnicy, mało tego po spodem też wychodzą dwa przewody od cieczy które wchodzą do przepustnicy i też mają one płyn chłodzący więc opcji jest 4, a nawet jest opcja piąta że rura przechodząca od lewej do prawej po między głowicami skorodowała i należy ją wymienić bądź również popuścił już przewód gumowy a auto już jak widzę młode nie jest.

Odpowiedź do zdjęcia nr 1
1) brakuje rezonatora

2) Tam powinien znajdować się dodatkowy zbiorniczek do uzupełniania płynu chłodzącego, którego fizycznie nie ma, więc masz zatkany króciec przy chłodnicy oraz jak widać wężyk który sobie po prostu dynda

3 To jest zbiorniczek wyrównawczy.

Pod maską powinno wyglądać tak :
Załączniki
CAKF.jpg
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Pochyły » 14 lip 2015, 15:30

sylwo, faktycznie odkąd mam mazdę wskazówka wychodzi lekko ponad poziom ale z tego co wiem to często tak wskazuje temperaturę. Jak już dojdzie do wskazania to się utrzymuje, nawet wtedy kiedy miałem wyciek to też tak była także nie przegrzałem mazdy.
radar88, 1. rezonator wiem, że go brak, mnie zastanawia, jak ktoś mógł wymontować ten zbiorniczek do uzupełniania płynu, zaślepić rurki a i tak wszystko działało. Zastanawiam się, czy jutro po zdemontowaniu obudowy filtra i dolotu będę miał dobry dostep do obudowy termostatu bo to tam coś musiało pęknąć (wężyk) albo się rozszczelnić. Sama obudowa term. jest z metalu więc raczej nie pękła, zresztą nie ma prawa bo w nic nie może uderzyć. Podejrzewam więc sparciałe węże w tym miejscu. Z ciśnieniem układu problemu nie było, owszem po nagrzaniu twardniały, wiadomo ciśnienie, ale po ostygnięciu miękły. No nic, sprawdzę jutro dojście i w razie problemów będę pytał dalej.
Pochyły
 

Postprzez krzysek71 » 14 lip 2015, 19:57

Tam gdzie piszesz są wężyki od nagrzewnicy przepustnicy i zaworu egr i wszędzie jest płyn chłodzący
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez Pochyły » 27 lip 2015, 13:11

Panowie, trochę to trwało ale nie miałem czasu się za to wziąć.
Otóż już po operacji. Udała się acz z powikłaniami. Okazało się, że pękł wąż idący do nagrzewnicy, pękł przy obejmie więc to zmęczenie materiału. Wąż obciąłem, założyłem na króciec, układ zalałem chwilowo wodą i nic nie cieknie. Ale są powikłania w postaci braku ogrzewania w kabinie. Pewnie cały płyn z nagrzewnicy odszedł ale z tym to sobie poradzę... przynajmniej mam taką nadzieję, bo ten mój układ chłodzenia jest jakiś odchudzony o zbiornik wyrównawczy tak jak widzieliście na moich fotkach. Póki co dzięki za porady :)
Pochyły
 

Postprzez KiRi » 19 lut 2016, 19:03

Orientuje się ktoś, gdzie w trybie natychmiastowym mogę dostać korek do układu chłodzącego, ale ten znajdujący się na bloku silnika? Nie chodzi mi o korek 0,9 bara przy chłodnicy, tylko ten na "łączniku" pomiędzy pokrywami, przez który wlewa się płyn?
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez jurand » 23 lut 2016, 16:30

KiRi napisał(a):Orientuje się ktoś, gdzie w trybie natychmiastowym mogę dostać korek do układu chłodzącego, ale ten znajdujący się na bloku silnika? Nie chodzi mi o korek 0,9 bara przy chłodnicy, tylko ten na "łączniku" pomiędzy pokrywami, przez który wlewa się płyn?
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...

Od pewnego czasu szukam przyczyny ubywania płynu i ciągle eksperymentuję <co?> . Teraz non-stop deszcz siąpi to szczegółowo wycieków nie sprawdzę. Zacząłem od wymiany korka bezpiecznikowego 0,9 bara przy chłodnicy bo płynu nie zaciąga ani nie wywala do zbiorniczka (rurka drożna). 35,– zeta zamiennik z katalogu, tylko z "uchami". Pasuje. Natomiast tego na bloku też nie mogłem dostać. Na zaprzyjaźnionym warsztacie wyciąłem z dętki samochodowej uszczelkę (otwór wewn. wybijakiem do otworów), natłuściłem mazidłem do montażu opon i cierpliwie wciskałem pod ten płaski grzybek. Żadnych ostrych narzędzi tylko wciskanie i naciąganie palcami. Szczelność 100-procentowa <spoko> . Teraz ciśnienie mi mocno rośnie, nigdzie nie wywala a płynu nadal ubywa :| . Jak daję na maksa gaz podczas jazdy na wysokich obrotach niezłą białą chmurę za sobą ciągnę a jak lekko gazuję lub stoję to wygląda standardowo jak innych autach w tej temperaturze otoczenia (0-5'C). Jak wykluczę wszystko to głowice w górę! <nie powiem>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 646 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez ptaszek775 » 23 lut 2016, 23:31

Mama dokladnie tak samo

dolewam po. 50/100ml co dziennie
nigdzie nie leci


pytanie ktora gowica wywala
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez jedrzej07 » 23 lut 2016, 23:48

Z tym zlokalizowaniem ewentualnego wycieku często bywa różnie. Spotkałem co najmniej 3 przypadki (co prawda w X9, ale to jeden piernik), że chłopaki obserwowali tygodniami i sucho było a jednak ubywało.
Co się potem okazało, w 2 przypadkach był uszkodzony wąż idący do nagrzewnicy, ale przy króćcu od strony przepustnicy, a w 1 przypadku puszczała pompa wody. Wycieków widać nie było bo płyn zanim spłynął to zdążył odparować. Dopiero po przejrzeniu dokładnie a nie tylko obserwacji okazało się co było przyczyną. Więc może nie jest tak źle, bo już też chłopaki liczyli kasę na wymianę uszczelek pod głowicami a jednak naprawa okazała się dużo tańsza
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez krzysek71 » 24 lut 2016, 07:47

Nie łatwiej zrobić test na zawartość spalin w płynie ? kosztuje niewiele a dużo wyjaśni a co do głowicy to przeważnie pada ta od strony grodzi jest mniej chłodzona.Ja zakupiłem coś takiego i przydało się kilka razy z powodzeniem.http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=58 ... cket_id=16
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 21:52
Posty: 805 (0/6)
Skąd: DOBRZYNIEWO DUŻE koło BIAŁEGOSTOKU
Auto: MAZDA 323F BA 95r 1,5 Z5 była jest MAZDA XEDOS CA 95r był KF jest KL lpg Koltec była jest MAZDA XEDOS 9 MT 2000r + lpg KME

Postprzez ptaszek775 » 24 lut 2016, 09:46

Waz od termostatu do nagrzewnicy nowy
chlodnica nowa
ten przy kroccu tez podspodem tez ok

tez obstawiam pompe bo jeszcze nie wymienialem

okaze sie przy rozrzadzie

i do tego wl sie wiatrak
X E D O S 6Obrazek
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2012, 07:54
Posty: 753 (2/2)
Skąd: Kościan okolice
Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205

Postprzez KiRi » 28 lut 2016, 09:38

U mnie problemem było pęknięcie przy króćcu od nagrzewnicy, ale udało się to "bezkosztowo" załatać. Też miałem bardzo małe ubytki, w lokalizacji problemu pomogło stanie 20 minut w kanale pod odpalonym silnikiem aż pojawiły się oznaki wycieku. A zdecydowanie łatwiej było załatać to póki było małe pęknięcie, bo później dostanie się do nagrzewnicy wymaga wywalenia całego kokpitu...

A odnośnie korka na bloku – może to być dowolny ciśnioniowy (np. ten sam co przy chłodnicy), gdyż okazuję się, że on nie upuszcza nadwyżki na zewnątrz, a jedynie zaworek chodzi góra-dół, co na bloku nie ma żadnego znaczenia. W Inter-Cars taki korek kosztuje około 25 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lip 2006, 16:45
Posty: 268
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda Xedos 6 CA '96 + KL 2.5 V6

Postprzez jurand » 13 mar 2016, 01:05

Problem rozwiązany! Pompa! Nawet zaczęła hałasować! Jak się ustawiła tak ciekło. A z czasem ciekło coraz bardziej i raz tak się ustawiła po wyłączeniu silnika, że poleciało ciurkiem! <płacze>
No to za jednym strzałem przyszła wymiana paska i rolek rozrządu (uszczelnienia i hydronapinacz zostały – sucho jak na pustyni!) i ten temat zamknąłem na najbliższe, mam nadzieję, 100 000 km. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2011, 22:24
Posty: 646 (1/13)
Skąd: OK
Auto: Citroen C5 2.0hdi '10
Mazda Premacy 1,8 '00
Renault Twingo 1.1 '00
były:
2x Xedos 6 2.0 V6 '92 i '96
Mazda 323 BG 1.6 '90,
VW Passat, Fiat 126p, Dacia, Audi 80, Renault 5, Ford Granada, Wartburg ;–)

Postprzez DamianoV6 » 27 mar 2016, 23:50

Dawno nic nie było i teraz mam dyskomfort....

Autko po odpaleniu pracuje sobie do temperatury optymalnej po czym załącza się wentylator pracuje kilka sekund i się wyłącza i tak wkoło czyli cykl prawidłowy..


Po przejechaniu dystansu np. 20 km wjeżdżam na boczną drogę jadąc na 2-ce bez gazu temperatura wzrasta pytanie dlaczego?
Po dodaniu gazu czy to na postoju czy w jeździe do 2k RPM temperatura wraca do normy.....
Obrazek

Tak samo po zatrzymaniu po przejechaniu dystansu typu 20 km zatrzymuje się zaczyna rosnąc temperatura i wentylatory włączają się i non stop pracują. Węże jak dotknę to są dosyć twarde tak ze nagnę około 1cm

Po odpaleniu może chodzić pół dnia i będzie ok jeżeli nie jadę jest ok...

Wymieniany był rozrząd graty wszystkie OEM.
Oraz nowy termostat wleciał.
Układ był płukany kilka razy chłodnica czyściutka można na gwiazdy patrzeć, nie ma żadnej mazi pod korkiem, oraz jak odkręcę korki (lewy i prawy) nie ma żadnych bombelków...
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez valco » 28 mar 2016, 09:23

DamianoV6 aprawdź termostat czy się otwiera. Inną przyczyną mogą być: luźny pasek pompy wody, luźna opaska zaciskowa gumowego węża, awaria pompy wody, czujnika, elektrowentylatora.




Dopisano 28 mar 2016, 09:46:

jurand napisał(a):
KiRi napisał(a):Orientuje się ktoś, gdzie w trybie natychmiastowym mogę dostać korek do układu chłodzącego, ale ten znajdujący się na bloku silnika? Nie chodzi mi o korek 0,9 bara przy chłodnicy, tylko ten na "łączniku" pomiędzy pokrywami, przez który wlewa się płyn?
Z tego co mi wiadomo to zwykły kapsel z uszczelką, a nigdzie nie potrafię go znaleźć. Nawet google pokazuje non-stop te ciśnieniowe, a nie zwykły...

Od pewnego czasu szukam przyczyny ubywania płynu i ciągle eksperymentuję <co?> . Teraz non-stop deszcz siąpi to szczegółowo wycieków nie sprawdzę. Zacząłem od wymiany korka bezpiecznikowego 0,9 bara przy chłodnicy bo płynu nie zaciąga ani nie wywala do zbiorniczka (rurka drożna). 35,– zeta zamiennik z katalogu, tylko z "uchami". Pasuje. Natomiast tego na bloku też nie mogłem dostać. Na zaprzyjaźnionym warsztacie wyciąłem z dętki samochodowej uszczelkę (otwór wewn. wybijakiem do otworów), natłuściłem mazidłem do montażu opon i cierpliwie wciskałem pod ten płaski grzybek. Żadnych ostrych narzędzi tylko wciskanie i naciąganie palcami. Szczelność 100-procentowa <spoko> . Teraz ciśnienie mi mocno rośnie, nigdzie nie wywala a płynu nadal ubywa :| . Jak daję na maksa gaz podczas jazdy na wysokich obrotach niezłą białą chmurę za sobą ciągnę a jak lekko gazuję lub stoję to wygląda standardowo jak innych autach w tej temperaturze otoczenia (0-5'C). Jak wykluczę wszystko to głowice w górę! <nie powiem>


Sprawdź uszczelkę pod głowicą – częstym objawem jest właśnie biała chmura.
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2015, 08:28
Posty: 18
Skąd: śląsk
Auto: Mazda Xedos 6 CA 1.6 16V 107KM 79kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6