Mazda CX-5 (KE) – Nasze wrażenia i opinie
Kolego generalnie to chodzi mi o dynamikę od 100 w górę rozpędzam na 5 biegu, niby go rozpędziłem kiedyś do 150 ale to było piłowanie porównywając z A4, a apetyt niewiele większy na paliwo :/
- Od: 19 lip 2015, 20:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015
CXem mało jeździłem, dużo więcej GJ... jak chciałem wyprzedzić kolumnę tirów na drodze krajowej to redukcja na 3 lub 4 bieg i ogień do czerwonego pola, naprawdę dynamika świetna. A jak się rozpędzałem w warunkach normalnych to zazwyczaj używałem tempomatu. GJ 2,0 benzyna spalał mi w mieszanej 6,5 litra ( prędkości do 120-140 km/h ). CX pali może litr więcej. Więc sądzę, że coś ze stylem jazdy musisz pokombinować.
Czyli mam rozumieć że silniki Japońskie tak mają że trzeba je piłować do czerwonego pola żeby jechały, ehhhh coraz bardziej jestem zawiedziony zakupem tego auta, moim zdaniem silnik w tym samochodzie powinien mieć 200 km wtedy by może jechał normalne, bo dla mnie to żadna frajda słuchać tak ryku silnika moje stare audi a4 w benzynie daje lepszy efekt z jazdy a 35 km mniej.
- Od: 19 lip 2015, 20:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015
Mam skrzynie manual to powiec mi czego A4 też wolnossąca śmiga aż miło?? z a4 jestem bardzo zadowolony a tu?? lepiej nie mówić
- Od: 19 lip 2015, 20:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015
niestety Leasing więc to nie takie proste inaczej dawno bym już sprzedał
- Od: 19 lip 2015, 20:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015
Przepraszam , że tu wsadzam nosa ale w oczekiwaniu na swoje auto chcę posłuchać o tej marce . Jest to mój kolejny "japończyk" lecz ze stajni Mazdy pierwszy. Poza tym przymierzałem się do SX 5 ale uznałem , że dla 2 osobowej rodziny CX 3 wystarczy.
Kolego Przedmówco . CX 5 jest już na rynku parę lat i wiadomym jest o nim już prawie wszystko i to , że nie jest to auto wyścigowe . Domyślam się , że nie dostałeś tego auta w spadku a przed kupnem testowałeś je by teraz mówić w ten sposób. Jeśli jest aż takim mułem może nich ASO się nad nim pochyli ?
Kolego Przedmówco . CX 5 jest już na rynku parę lat i wiadomym jest o nim już prawie wszystko i to , że nie jest to auto wyścigowe . Domyślam się , że nie dostałeś tego auta w spadku a przed kupnem testowałeś je by teraz mówić w ten sposób. Jeśli jest aż takim mułem może nich ASO się nad nim pochyli ?
No cóż, każdy z nas mam swoje odczucia. Ja też jeździłem Audi A4 ze 163 konnym silnikiem (diesel) więc mam pewne doświadczenie jak jeździła A4. Oczywiście tam był ON a ty Pb, ale i tak bym nie wrócił. W automacie auto bardzo fajnie reaguje na pedał gazu. Pewnie nie raz czytałeś tu o tzw. "lekkim prowadzeniu" i ja to potwierdzam. Oczywiście że CX-5 nie jest najszybszym wozem na świecie ale jeżeli już nie odczucia, doświadczenie przejechanych kilometrów to po prostu popatrz na dane. W ile sekund rozpędza się do setki. Wartości nie odbiegają od innych marek, a przede wszystkim tego typu samochodów. Moja CX-5 po przełączeniu w tryb sport uważam że bardzo żwawo zbiera się do biegu. Może dla ciebie to za mała, no cóż, może wybrałeś nie ten silnik co trzeba (dostępny jest 2.5 benzyna), a może jednak powinieneś wybrać Audi Q3 lub Q5. Twój wybór.
Wiecie jazdy próbne odbywają się w takim terenie że nie można dać 100%% z tego auta, jeśli chodzi o porównanie do A4 to silnik mam benzynowy 130 km więc porównuje benzynę do benzyny, jeśli chodzi o 2,5 benzyna to z tego co wiem to występuje tylko w najwyższej wersji, chyba że się mylę a wtedy to już są lepsze auta za tą kasę.
- Od: 19 lip 2015, 20:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015
Pabloss napisał(a):Moja CX-5 po przełączeniu w tryb sport
A co to jest? Czyżbym czegoś nie wiedział? CX5 ma taki przełącznik?
A do porównań i wrażeń. Jak dla mnie jest za głośno przy prędkościach >130.
Nie jezdzilem ani a4, ani cx5 ale Twoje odczucia wynikaja moze z roznej wielkosci kol w tych samochodach. Kola wezsze o 10mm i o mniejszej srednicy o 1 cal potrafia sporo zmienic, pomijam cisnienie ktore powinno byc odpowiednie.
- Od: 25 wrz 2012, 12:58
- Posty: 81
- Skąd: Dąbie
- Auto: Mazda 626 GF FS 2.0 115KM "01 sedan
Ten samochód ogólnie ma dziwną charakterystykę, z dołu czuć moc i to bardzo czasami nawet ciężko ruszyć na mokrym i się rozpędzić gwałtownie bo mieli a od 100 km w górę trzeba go piłować na wysokich obrotach, troszkę niedopracowana jednostka napędowa, poza tym nic dodać nic ująć.
- Od: 19 lip 2015, 20:08
- Posty: 22
- Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015
Dzień Dobry!
Przejechałem CX-5 dopiero 500 km, ale przedtem jeździłem Mazdą GJ przez 3 lata (ten sam silnik i skrzynia AT – 2,0 l. benzyna). Było dobrze, dlatego pozostałem przy Mazdzie. Pierwsze wrażenia – rewelacja!!!, gdybym wiedział, wcześniej nigdy bym nie kupił sedana M6. CX-5 ma same plusy: lepsza kontrola podczas jazdy, do samochodu wchodzi się a nie siada (kręgosłup dziękuje), MZD super, opcja sport (skrzynia i gaz) – super, napęd na dwie osie – super, itd. Różnica w cenie 12 tys. zł. Tyle na razie, napiszę kolejną recenzję po 10 KKM. Pozdrawiam.
Przejechałem CX-5 dopiero 500 km, ale przedtem jeździłem Mazdą GJ przez 3 lata (ten sam silnik i skrzynia AT – 2,0 l. benzyna). Było dobrze, dlatego pozostałem przy Mazdzie. Pierwsze wrażenia – rewelacja!!!, gdybym wiedział, wcześniej nigdy bym nie kupił sedana M6. CX-5 ma same plusy: lepsza kontrola podczas jazdy, do samochodu wchodzi się a nie siada (kręgosłup dziękuje), MZD super, opcja sport (skrzynia i gaz) – super, napęd na dwie osie – super, itd. Różnica w cenie 12 tys. zł. Tyle na razie, napiszę kolejną recenzję po 10 KKM. Pozdrawiam.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9