Mazda3 (BK) – felgi/opony, dobór – (jakie wchodzą bez problemu)

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Sayaninssj » 9 gru 2015, 17:25

Szukam nowych aluminiowych felg o rozmiarze 17 cali do mojej Mazdy, ponieważ oryginalne są już bardzo brzydkie, jednak nie potrafię znaleźć odpowiedzie jakiej szukać. Chodzi mi konkretnie o rozmiar. Jedyne co rozumiem z oznaczeń to otwór centrujący a "ET" jak i "J" są dla mnie czarną magią. Mam opone 225/45 r17
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez radzix27 » 9 gru 2015, 20:22

Sayaninssj napisał(a):Szukam nowych aluminiowych felg o rozmiarze 17 cali do mojej Mazdy, ponieważ oryginalne są już bardzo brzydkie, jednak nie potrafię znaleźć odpowiedzie jakiej szukać. Chodzi mi konkretnie o rozmiar. Jedyne co rozumiem z oznaczeń to otwór centrujący a "ET" jak i "J" są dla mnie czarną magią. Mam opone 225/45 r17


ET to głębokość osadzenia, im wartość wyższa tym koło będzie bardziej "schowane". Do opony 225/45 R17 preferowana szerokość felgi to 7,5 ale możesz ją zamontować również na felgach o szerokościach między 7,0 i 8,5.

Nie lepiej będzie oddać obecne felgi do odnowienia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 08:38
Posty: 297 (21/14)
Skąd: Brzóza
Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004

Postprzez Sayaninssj » 9 gru 2015, 21:53

Po odnowienie na 100 procent wyglądały by super bo i po umyciu jest spoko z 10 metrow, ale chce coś z wezszymi ramionami żeby dobrze było widać tarcze i zaciski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez Grzesiek1010 » 11 gru 2015, 10:55

petro napisał(a):Krótko i treściwie:
Piękna szprycha panie. <spoko>


Chyba zdecyduje się na taką konfigurację

225/40 R18 opony
Rozmiar 7.50x18 Rozstaw śrub 5x114.30 Odsadzenie ET 40,00 Felga

Z tego co przejrzałem wątek będzie pasowało cacy :)
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 13:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez Yoki » 11 gru 2015, 11:48

A nie lepiej oponę 215 będzie łatwiej się odpychać i opona nie będzie wylewać się za felgę

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Grzesiek1010 » 11 gru 2015, 12:28

Yoki napisał(a):A nie lepiej oponę 215 będzie łatwiej się odpychać i opona nie będzie wylewać się za felgę

Nabryzgane olejem z mojego S5


może być i taka

pewnie zanim kupię zestaw jeszcze z 10 razy zapytam, żeby nie było problemów :P
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2015, 13:28
Posty: 43 (6/0)
Auto: Mazda 3 BK 06 1,6

Postprzez Sayaninssj » 11 gru 2015, 16:46

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 sie 2015, 19:41
Posty: 20
Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna

Postprzez dicon » 21 gru 2015, 23:32

Pytanie dla fitmentowców: Felgę o jakich maksymalnych parametrach można zmieścić do tyłu?
Chodzi mi głównie o felgę o szerokości 7,5" i ET35, czy wlezie? (w aucie ze sprężynami Eibacha)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez pawcio1017 » 22 gru 2015, 00:58

Z tego co się orientowałem to przy szerokości 7,5" i ET35 będzie na granicy wystawania. Przy sprężynach obniżających może haczyć przy obciążeniu tyłu – nie ryzykowałbym bez przymiarki...
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Pyton » 27 gru 2015, 14:53

dicon, daj oponę bardziej plaska i bedzie ok. Ja u siebie mam gwint i przy feldze 18 cali, et 40, 8j na oponach 225 40 18 przycierało o błotniki. Na oponie 205 40 18 jest ok nawet przy maks skręconym gwincie
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez Kars » 27 gru 2015, 22:13

Witam,
jako, że stałem się posiadaczem Mazdy 3 BK (2007), postanowiłem dokupić jej felgi. Tylko niestety nie jestem pewien, czy te będą pasować?
1. lub 2. (piąta w kolejności 9965-46-7070)
Kars
 

Postprzez dicon » 28 gru 2015, 13:53

Pyton naciąg nie wchodzi w grę. Kupuję nowe felgi, więc zostanę przy ET40. Chociaż jednak miałem nadzieję, że z tyłu, jako że jest więcej miejsca zmieści się "szersza" felga.

Kars obie felgi się zmieszczą :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez Tomado » 24 sty 2016, 13:21

Witam
chciałem zapytać jakie jest ET w mazdzie 3 sedan, mam zamiar kupić felgi 17 lub 18.
Klubowicz
 
Od: 16 paź 2015, 23:19
Posty: 127 (0/4)
Auto: Mazda 3 SEDAN 150 KM LF-DE

Postprzez Dejavu » 7 lut 2016, 14:34

Witam
Do całej operacji zmiany kół przekonał mnie tragiczny stan fabrycznych opon 16, które dostałem przy zakupie auta.
Bieżnik może ok ale 8 letnia opona jest już tak twarda i sparciała, że bezpieczniejsza/przyjemniejsza była by jazda na samej feldze.
Gumy jakie sobie upatrzyłem to 215/50/17, a ori felgi 17/7(chyba z BL) już do mnie idą.
Lacie prawie na pewno będą yokohama bluearth chyba, że ktoś będzie w stanie mi udowodnić że dunlop blueresponse będzą lepsze.
No i teraz moje pytanie: Czy opona 215/50/17 przy fabrycznym zawieszeniu/nadkolach będzie ocierać/stukać/...?
Mazda przewiduje na podane felgi opone 205 ale nie po to kupiłem 7 cali żeby dalej mieć węższego lacia.
Jak obliczyłem na jakiejś stronie w przypadku podanego wymiaru opony, średnica powiększa się o 16mm, a szerokość o 10.
Przy takich wymiarach licznik powinien się zsynchronizować z prędkością co akurat mi pasuje.
Małym problemem może być spadek mocy, a to silnik 1,6.
Tu pojawia się kolejne pytanie: Wybrać opisane rozmiary opon czy pójść w popularniejsze 215/45/17(wzrost mocy, spadek prędkości)?
Przy 45 pojawia się jednak baaaardzo istotny dla mnie problem jakim są dziury, krawężniki i spadek komfortu.
Kwestia estetyki mnie nie interesuje(jeśli tylko nie wygląda kretyńsko) – nawet 205/55/16 są dla mnie akceptowalne.
Głównym celem powiększenia opony z 205 do 215 i z 16 do 17 jest większa powierzchnia styku z asfaltem.
Jeżdże energicznie i zrywanie opony przy starcie(i nie tylko) mnie po prostu wkurza.
Dopuszczalna max opona na moje felgi to 225/45/17, a jej obwód jest prawie idealnie taki sam jak ori.
Problem przy założeniu takiej opony na 7 calowe felgi to kretyński wygląd balona/kapcia.
Bardziej odpowiednie było by 7,5 cala ale takiej nie mam.
Początkujący
 
Od: 31 sty 2015, 11:57
Posty: 10
Skąd: Tychy(Śląsk)
Auto: M3 BK Z6 2008

Postprzez Krzychuu86 » 10 lut 2016, 12:59

Ja również proszę o pomoc w doborze felg
chce kupic felgi na lato
znalazłem coś takiego

Dane felg:
7,5Jx17
ET: 35
Średnica otworu centrującego: 67mm.
Rozstaw śrub: 5x114,3

Opony jakie mnie interesuja to 205/50/r17

Co mówicie zmieszcze się z tym ET??

ewentualnie wysyłam linka
http://allegro.pl/felgi-mazda-5-6-3-7-5 ... 87326.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez dicon » 10 lut 2016, 13:06

Krzychuu86 napisał(a):ET: 35


Zdaje się, że minimum to ET40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 20:57
Posty: 209 (4/6)
Skąd: Rybnik
Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)

Fiat Punto 55 SX, 96'

Postprzez Krzychuu86 » 11 lut 2016, 14:23

Niestety
felgi które podawałem powyżej już zostały sprzedane :(

Znalazłem inne ale problem jest z otworem centrujący w Mazdzie jest na 67,1 mm
a one maja 72 mm

Wiem, że stosuje się pierścienie centrujące, ale jakie wybrać na allegro jest tego FULL.
Poradzicie coś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Postprzez petro » 12 lut 2016, 01:04

Pierścienie centrujące, jak sama nazwa wskazuje, służą do centrowania (ustalenia współosiowości) koła i piasty, do której koło jest przykręcanie. Nie służą one, wbrew obiegowym opiniom do przenoszenia sił poprzecznych (promieniowych) z koła na piastę, ponieważ za to odpowiada tarcie między tymi elementami, wywołane przez dokręcenie nakrętek szpilek, lub śrub. Zatem jedyna cecha, jaką powinny posiadać dobre pierścienie, to dokładność ich wykonania, natomiast wytrzymałość materiału, z którego są zrobione nie ma tu większego znaczenia. Ja używam od 3 lat pierścieni z tworzywa sztucznego i maja się bardzo dobrze. :)
Obrazek
Obrazek
metal forever ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2012, 20:04
Posty: 1626 (57/76)
Skąd: Siemianowice Śl. /Kędzierzyn-Koźle
Auto: Mazda 3 Sport Kintaro
2.0 LF, 2007
ガソリン

Postprzez some1 » 12 lut 2016, 12:15

Wybierz w takim kolorze jaki Ci się podoba :P

Oczywiście muszą być dopasowane do felgi, czyli właściwa średnica i otwór.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2010, 17:47
Posty: 679 (0/20)
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF TOP '07

Postprzez Krzychuu86 » 19 lut 2016, 18:39

Co powiecie na takie alu ?? Bedzie pasować do SDN'a
Nie patrzcie na zdjęcie główne tylko na te w aukcji bo jest błąd.

tylko ET 40

http://allegro.pl/17-5x114-3-dotz-rapie ... 68795.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2013, 19:00
Posty: 133 (1/1)
Auto: Mazda 3 BM sedan 2.0 120Hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323