Mazda3 (BK) – felgi/opony, dobór – (jakie wchodzą bez problemu)
Szukam nowych aluminiowych felg o rozmiarze 17 cali do mojej Mazdy, ponieważ oryginalne są już bardzo brzydkie, jednak nie potrafię znaleźć odpowiedzie jakiej szukać. Chodzi mi konkretnie o rozmiar. Jedyne co rozumiem z oznaczeń to otwór centrujący a "ET" jak i "J" są dla mnie czarną magią. Mam opone 225/45 r17
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
Sayaninssj napisał(a):Szukam nowych aluminiowych felg o rozmiarze 17 cali do mojej Mazdy, ponieważ oryginalne są już bardzo brzydkie, jednak nie potrafię znaleźć odpowiedzie jakiej szukać. Chodzi mi konkretnie o rozmiar. Jedyne co rozumiem z oznaczeń to otwór centrujący a "ET" jak i "J" są dla mnie czarną magią. Mam opone 225/45 r17
ET to głębokość osadzenia, im wartość wyższa tym koło będzie bardziej "schowane". Do opony 225/45 R17 preferowana szerokość felgi to 7,5 ale możesz ją zamontować również na felgach o szerokościach między 7,0 i 8,5.
Nie lepiej będzie oddać obecne felgi do odnowienia?
- Od: 18 wrz 2014, 08:38
- Posty: 297 (21/14)
- Skąd: Brzóza
- Auto: Mazda 3 BK Sedan, Z6 1.6, 2004
Po odnowienie na 100 procent wyglądały by super bo i po umyciu jest spoko z 10 metrow, ale chce coś z wezszymi ramionami żeby dobrze było widać tarcze i zaciski.
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
petro napisał(a):Krótko i treściwie:
Piękna szprycha panie.
Chyba zdecyduje się na taką konfigurację
225/40 R18 opony
Rozmiar 7.50x18 Rozstaw śrub 5x114.30 Odsadzenie ET 40,00 Felga
Z tego co przejrzałem wątek będzie pasowało cacy
A nie lepiej oponę 215 będzie łatwiej się odpychać i opona nie będzie wylewać się za felgę
Nabryzgane olejem z mojego S5
Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Yoki napisał(a):A nie lepiej oponę 215 będzie łatwiej się odpychać i opona nie będzie wylewać się za felgę
Nabryzgane olejem z mojego S5
może być i taka
pewnie zanim kupię zestaw jeszcze z 10 razy zapytam, żeby nie było problemów
- Od: 16 sie 2015, 19:41
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 BK 2004 2.0 Benzyna
Pytanie dla fitmentowców: Felgę o jakich maksymalnych parametrach można zmieścić do tyłu?
Chodzi mi głównie o felgę o szerokości 7,5" i ET35, czy wlezie? (w aucie ze sprężynami Eibacha)
Chodzi mi głównie o felgę o szerokości 7,5" i ET35, czy wlezie? (w aucie ze sprężynami Eibacha)
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Z tego co się orientowałem to przy szerokości 7,5" i ET35 będzie na granicy wystawania. Przy sprężynach obniżających może haczyć przy obciążeniu tyłu – nie ryzykowałbym bez przymiarki...

dicon, daj oponę bardziej plaska i bedzie ok. Ja u siebie mam gwint i przy feldze 18 cali, et 40, 8j na oponach 225 40 18 przycierało o błotniki. Na oponie 205 40 18 jest ok nawet przy maks skręconym gwincie
Pyton naciąg nie wchodzi w grę. Kupuję nowe felgi, więc zostanę przy ET40. Chociaż jednak miałem nadzieję, że z tyłu, jako że jest więcej miejsca zmieści się "szersza" felga.
Kars obie felgi się zmieszczą
Kars obie felgi się zmieszczą
- Od: 5 cze 2014, 20:57
- Posty: 209 (4/6)
- Skąd: Rybnik
- Auto: Mazda 3 BK Top '05, 2.0 MZR (LF)
Fiat Punto 55 SX, 96'
Witam
Do całej operacji zmiany kół przekonał mnie tragiczny stan fabrycznych opon 16, które dostałem przy zakupie auta.
Bieżnik może ok ale 8 letnia opona jest już tak twarda i sparciała, że bezpieczniejsza/przyjemniejsza była by jazda na samej feldze.
Gumy jakie sobie upatrzyłem to 215/50/17, a ori felgi 17/7(chyba z BL) już do mnie idą.
Lacie prawie na pewno będą yokohama bluearth chyba, że ktoś będzie w stanie mi udowodnić że dunlop blueresponse będzą lepsze.
No i teraz moje pytanie: Czy opona 215/50/17 przy fabrycznym zawieszeniu/nadkolach będzie ocierać/stukać/...?
Mazda przewiduje na podane felgi opone 205 ale nie po to kupiłem 7 cali żeby dalej mieć węższego lacia.
Jak obliczyłem na jakiejś stronie w przypadku podanego wymiaru opony, średnica powiększa się o 16mm, a szerokość o 10.
Przy takich wymiarach licznik powinien się zsynchronizować z prędkością co akurat mi pasuje.
Małym problemem może być spadek mocy, a to silnik 1,6.
Tu pojawia się kolejne pytanie: Wybrać opisane rozmiary opon czy pójść w popularniejsze 215/45/17(wzrost mocy, spadek prędkości)?
Przy 45 pojawia się jednak baaaardzo istotny dla mnie problem jakim są dziury, krawężniki i spadek komfortu.
Kwestia estetyki mnie nie interesuje(jeśli tylko nie wygląda kretyńsko) – nawet 205/55/16 są dla mnie akceptowalne.
Głównym celem powiększenia opony z 205 do 215 i z 16 do 17 jest większa powierzchnia styku z asfaltem.
Jeżdże energicznie i zrywanie opony przy starcie(i nie tylko) mnie po prostu wkurza.
Dopuszczalna max opona na moje felgi to 225/45/17, a jej obwód jest prawie idealnie taki sam jak ori.
Problem przy założeniu takiej opony na 7 calowe felgi to kretyński wygląd balona/kapcia.
Bardziej odpowiednie było by 7,5 cala ale takiej nie mam.
Do całej operacji zmiany kół przekonał mnie tragiczny stan fabrycznych opon 16, które dostałem przy zakupie auta.
Bieżnik może ok ale 8 letnia opona jest już tak twarda i sparciała, że bezpieczniejsza/przyjemniejsza była by jazda na samej feldze.
Gumy jakie sobie upatrzyłem to 215/50/17, a ori felgi 17/7(chyba z BL) już do mnie idą.
Lacie prawie na pewno będą yokohama bluearth chyba, że ktoś będzie w stanie mi udowodnić że dunlop blueresponse będzą lepsze.
No i teraz moje pytanie: Czy opona 215/50/17 przy fabrycznym zawieszeniu/nadkolach będzie ocierać/stukać/...?
Mazda przewiduje na podane felgi opone 205 ale nie po to kupiłem 7 cali żeby dalej mieć węższego lacia.
Jak obliczyłem na jakiejś stronie w przypadku podanego wymiaru opony, średnica powiększa się o 16mm, a szerokość o 10.
Przy takich wymiarach licznik powinien się zsynchronizować z prędkością co akurat mi pasuje.
Małym problemem może być spadek mocy, a to silnik 1,6.
Tu pojawia się kolejne pytanie: Wybrać opisane rozmiary opon czy pójść w popularniejsze 215/45/17(wzrost mocy, spadek prędkości)?
Przy 45 pojawia się jednak baaaardzo istotny dla mnie problem jakim są dziury, krawężniki i spadek komfortu.
Kwestia estetyki mnie nie interesuje(jeśli tylko nie wygląda kretyńsko) – nawet 205/55/16 są dla mnie akceptowalne.
Głównym celem powiększenia opony z 205 do 215 i z 16 do 17 jest większa powierzchnia styku z asfaltem.
Jeżdże energicznie i zrywanie opony przy starcie(i nie tylko) mnie po prostu wkurza.
Dopuszczalna max opona na moje felgi to 225/45/17, a jej obwód jest prawie idealnie taki sam jak ori.
Problem przy założeniu takiej opony na 7 calowe felgi to kretyński wygląd balona/kapcia.
Bardziej odpowiednie było by 7,5 cala ale takiej nie mam.
- Od: 31 sty 2015, 11:57
- Posty: 10
- Skąd: Tychy(Śląsk)
- Auto: M3 BK Z6 2008
Ja również proszę o pomoc w doborze felg
chce kupic felgi na lato
znalazłem coś takiego
Dane felg:
7,5Jx17
ET: 35
Średnica otworu centrującego: 67mm.
Rozstaw śrub: 5x114,3
Opony jakie mnie interesuja to 205/50/r17
Co mówicie zmieszcze się z tym ET??
ewentualnie wysyłam linka
http://allegro.pl/felgi-mazda-5-6-3-7-5 ... 87326.html
chce kupic felgi na lato
znalazłem coś takiego
Dane felg:
7,5Jx17
ET: 35
Średnica otworu centrującego: 67mm.
Rozstaw śrub: 5x114,3
Opony jakie mnie interesuja to 205/50/r17
Co mówicie zmieszcze się z tym ET??
ewentualnie wysyłam linka

Niestety
felgi które podawałem powyżej już zostały sprzedane
Znalazłem inne ale problem jest z otworem centrujący w Mazdzie jest na 67,1 mm
a one maja 72 mm
Wiem, że stosuje się pierścienie centrujące, ale jakie wybrać na allegro jest tego FULL.
Poradzicie coś??
felgi które podawałem powyżej już zostały sprzedane
Znalazłem inne ale problem jest z otworem centrujący w Mazdzie jest na 67,1 mm
a one maja 72 mm
Wiem, że stosuje się pierścienie centrujące, ale jakie wybrać na allegro jest tego FULL.
Poradzicie coś??
Pierścienie centrujące, jak sama nazwa wskazuje, służą do centrowania (ustalenia współosiowości) koła i piasty, do której koło jest przykręcanie. Nie służą one, wbrew obiegowym opiniom do przenoszenia sił poprzecznych (promieniowych) z koła na piastę, ponieważ za to odpowiada tarcie między tymi elementami, wywołane przez dokręcenie nakrętek szpilek, lub śrub. Zatem jedyna cecha, jaką powinny posiadać dobre pierścienie, to dokładność ich wykonania, natomiast wytrzymałość materiału, z którego są zrobione nie ma tu większego znaczenia. Ja używam od 3 lat pierścieni z tworzywa sztucznego i maja się bardzo dobrze. 
Co powiecie na takie alu
Bedzie pasować do SDN'a
Nie patrzcie na zdjęcie główne tylko na te w aukcji bo jest błąd.
tylko ET 40
http://allegro.pl/17-5x114-3-dotz-rapie ... 68795.html
Nie patrzcie na zdjęcie główne tylko na te w aukcji bo jest błąd.
tylko ET 40

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość