różnica miedzy 205/60/16 a 215/45/18

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Wojtek » 19 sty 2016, 14:24

lagosta napisał(a):Na forum mazdarevolution opisują doświadczenia z różnymi rozmiarami, nawet zakładają koła od Mazdy 6 19".

te nie są homologowane do trójek...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez lagosta » 19 sty 2016, 15:40

Wojtek napisał(a):
lagosta napisał(a):Na forum mazdarevolution opisują doświadczenia z różnymi rozmiarami, nawet zakładają koła od Mazdy 6 19".

te nie są homologowane do trójek...


Tak, wiem, że nie są homologowane. Ten brak stosownej homologacji odciągnął mnie od tego zamiaru, dodatkowo stan naszych dróg to potwierdził. Chodziło mi o fakt, że na mazdarevolutione jest więcej osób, które korzystają z faktu bycia właścicielem samochodu, który kupili za swoje pieniądze. Tym samym czerpią radość z customizacji samochodu. Na serwis do aso zawsze można jechać na drugim komplecie kół.

A wracając do głównego temat, to warto przed zakupem felg i opon dowiedzieć się ile ważą i wybrać te, które są lżejsze. Dodatkowo każda opona ma oznaczenie zawierające opory toczenia oraz poziom hałasu. Np. Goodyear F1 asymetric 2 są ciche, mają małe opory toczenia. Wage mają jedną z mniejszych w swoim rozmiarze. Suma tych faktów powoduje, że zestaw 18" może być lżejszy, bardziej cichy i dający mniejsze opory toczenia niż 16".
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 23:26
Posty: 19 (2/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 2.0 BM sedan, Citroen C4 Vts

Postprzez Wojtek » 19 sty 2016, 15:57

O typach opon dyskutujmy w odpowiednim dziale: "Opinie i Poradniki" :P
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez czarmi » 19 sty 2016, 16:34

lagosta napisał(a):Na serwis do aso zawsze można jechać na drugim komplecie kół.

Już gdzieś wcześniej o tym pisałem. Gorzej, kiedy np. trafi Ci się jakaś "przygoda" (kolizja, wypadek). Ubezpieczyciel może wówczas zakwestionować niehomologowane rozmiary kół :P <co?>
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez lagosta » 19 sty 2016, 18:51

czarmi napisał(a):
lagosta napisał(a):Na serwis do aso zawsze można jechać na drugim komplecie kół.

Już gdzieś wcześniej o tym pisałem. Gorzej, kiedy np. trafi Ci się jakaś "przygoda" (kolizja, wypadek). Ubezpieczyciel może wówczas zakwestionować niehomologowane rozmiary kół :P <co?>

Wielu o tym mówi, ale kto się spotkał z taką sytuacją?
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 23:26
Posty: 19 (2/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 2.0 BM sedan, Citroen C4 Vts

Postprzez Wojtek » 19 sty 2016, 19:11

lagosta napisał(a):Wielu o tym mówi, ale kto się spotkał z taką sytuacją?

Zawsze możesz być pierwszy :P

Proponuję pozostać w meritum tego wątku... <oczy>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez darrecki » 19 sty 2016, 19:32

lagosta napisał(a):
czarmi napisał(a):
lagosta napisał(a):Na serwis do aso zawsze można jechać na drugim komplecie kół.

Już gdzieś wcześniej o tym pisałem. Gorzej, kiedy np. trafi Ci się jakaś "przygoda" (kolizja, wypadek). Ubezpieczyciel może wówczas zakwestionować niehomologowane rozmiary kół :P <co?>

Wielu o tym mówi, ale kto się spotkał z taką sytuacją?


Nikt, ludzie nie modyfikują bo się boją ewentualnych konsekwencji, w końcu wieku o tym mówi :)
A tak poważnie, lata temu na tym forum był pewien użytkownik Mazdy 6 GG, który wracając z PL do UK został zepchnięty z drogi. Ubezpieczalnia (brytyjska) robiła mu problemy, bo miał niestandardowe koła. Nie pamiętam już jak to się skończyło, zdaje się że nie dostał pełnej kwoty bądź musiał coś dopłacić.
Ja w swojej starej Mazdzie miałem 16, 17, 18" i do tego różne rodzaje opon i miałem gdzieś certyfikowanie – auto jeździło podobnie niezależnie od rozmiaru kół. BM zostaje na standardowych 18", specjalnie wziąłem wersję Sport żeby później nie musieć kombinować. No i już stary jestem, czasu i chęci coraz mniej. Moje obecne podejście nie zmienia faktu, że większość aut na mazda3revolution jest ładnie zmodyfikowana, trafiają się i ślicznotki. A robią to głównie młodzi, tam Mazda nie jest jakimś specjalnym luksusem i często trafia jako pierwsze auto do wręcz nauki. A jak się ma czas i pieniądze to można wszystko.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3144 (49/163)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez lagosta » 19 sty 2016, 21:52

Dzięki za zobrazowanie sytuacji.

Nie chcę się upierać przy swoim, ale pytałem w tej sprawie mojego agenta z ubezpieczalni (PZU). Dostałem następującą odpowiedź słowną (wiem, nie na piśmie więc, jakby, gdyby) następującej treści (przybliżony cytat): jeśli zamiennik jest zgodny ze sztuką i nie narusza przepisów o ruchu drogowym (np. głębokość bieżnika, wystawanie obręczy-koła poza obrys pojazdu), to nie ma podstaw do odrzucenia roszczeń z tytułu niezgodności pojazdu z homologacją.

Oczywiście, że warto to dostać na piśmie.

Z drugiej strony znam osoby, ktore jeżdżą na kołach (felgi i/lub opony) innych niż przewiduje norma, które miały zderzenia drogowe i nikt nic takiego im nie sprawdzał. Dostały zwrot za naprawę. Póki co nie żyjemy w UK, gdzie płacąc ubezpieczenie możemy oszczędzić (ale tylko pozornie) pare £, bo deklarujemy, że autem będę jeździł tylko ja i w momencie wypadku popełnionego moim autem przez innego kierowcę ubezpieczyciel doszuka się naruszenia warunków umowy.

Jutro postaram się dowiedzieć więcej w tej sprawie i mieć to na pismie.
Początkujący
 
Od: 13 paź 2015, 23:26
Posty: 19 (2/0)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 3 2.0 BM sedan, Citroen C4 Vts

Postprzez Marianek » 22 sty 2016, 08:03

lagosta napisał(a):Wielu o tym mówi, ale kto się spotkał z taką sytuacją?

Mój kolega z pracy, założył do VW Polo 17 jakiejś X firmy. Kolizja nie z jego winy, pech że trafił agenta ubezpieczeniowego, sprawa zamknęła się o sąd, niestety przegrał, szkoda poleciała z jego OC. Oczywiście w Belgii, ale gwarantuje że by było identycznie jak sprawcą by było auto na Polskich tablicach.
Cała moja rodzina jest na to uczulona i w razie co patrzyć na opony :)

W Belgijskich i Niemieckich homologacjach (trzeba mieć je w samochodzie) są wpisane rozmiary dozwolonych felgi opon, 17 nie przejdą, nawet jak średnica kola będzie OK.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez toruńczyk » 22 sty 2016, 21:50

Witam !
Pozwolę sobie na włączenie się do tej dyskusji bo w dziale Cx 3 wszyscy delektują się jazdą i nie wiele się tam dzieje.
Mam do Was pytanie czy zmianę rozmiarówki kół/opon może być naszym wyborem czy należy mieć oficjalne przyzwolenie Mazdy Pl?
W moim przypadku chcę od zakupu zmienić opony z letnich na wielosezonowe.Dla informacji powiem , że dla mnie jest to kompromis bo b.mało jeżdżę w okresie zimowym jak i niewiele w ogóle (do 10tys. rocznie).
Oryginalne koła to 215/50/18 i chcąc pozostać w takim rozmiarze opon takich nie znalazłem.Są całoroczne zamienniki w rozmiarze 205/55/18 lub 225/50/18 które przekłamują licznik ok.1.5% t.j. ok. 1.5km na 100km. Servisy telefonicznie albo mnie zbywają albo informują że tylko rozmiar oryginalny jest homologowany.
Nie wiem czy nie są to odpowiedzi po to by zakupić następny komplet kół zimowych który w moim przypadku po wykorzystaniu w 10% wyrzucę bo się zestarzeją.Dodam , że na e'mail Mazda Pl nie odpowiada .
Jakie są Wasze podpowiedzi czy sugestie ?
Miło pozdrawiam !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 21:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez Kliszek M3 » 22 sty 2016, 23:44

Podobna dyskusja miała już kiedyś miejsce 16" vs. 18". Ale... dlaczego w limuzynach najwyższej klasy nie montują jak najcienszych opon? Bo wcale nie jest na nich komfortowo. Z salonu wyjechałem na 18" i nie odczuwałem dyskomfortu. Odczułem z kolei jak zmieniłem na zimowe 16", kiedy auto zaczęło pływać na tych masakrycznych balonach :| już się nie mogę doczekać wiosny, żeby tylko 18" zarzucić :P
Child, jakbyś się na tych 18" przejechał to byś zmienił zdanie :) skoro na 16 Tobie Mazda idzie jak po sznurku, to byś miał miłe zaskoczenie :) wtedy dopiero byś łuki robił 200 km/h :P
Przesiadłem się z oponki 19" 255/40 i chętnie bym do BM-ki jeszcze szersze założył :)
A spalanie? Według mnie nie zauważalne. Na 16" kierownicą kręci się aż za lekko :P z kolei na letnich w sam raz, nie za lekko nie za ciężko :)
Obrazek
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2015, 22:44
Posty: 587 (36/11)
Skąd: B-stok
Auto: Było:
* Audi A8 D3 3.0 TDI 233 KM 2007r.
* Mazda3 BM Skyactiv-G 165; SkyPassion HB; 2015r. MT Soul Red :)
Jest:
* Volkswagen Sharan Highline 2.0 TDI + DSG/ 220 KM 2015r.

Postprzez child » 24 sty 2016, 22:28

Kliszek M3 napisał(a):Z salonu wyjechałem na 18" i nie odczuwałem dyskomfortu. Odczułem z kolei jak zmieniłem na zimowe 16", kiedy auto zaczęło pływać na tych masakrycznych balonach :| już się nie mogę doczekać wiosny, żeby tylko 18" zarzucić :P


To jest kolejna rzecz, która mnie tak naprawdę zniechęca do 18" – że pół roku jeździsz na oponach o pewnej charakterystyce, a pół roku na oponach o innej.


Child, jakbyś się na tych 18" przejechał to byś zmienił zdanie :) skoro na 16 Tobie Mazda idzie jak po sznurku, to byś miał miłe zaskoczenie :) wtedy dopiero byś łuki robił 200 km/h :P


Ja ci wierzę. Tylko, jak już opisywałem wyżej, wolę rozsądne prowadzenie na autostradzie i przyzwoite na nierównej drodze niż świetne na autostradzie i konieczność ciągłego uważania i zwalniania na nierównej drodze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez creet » 24 sty 2016, 23:21

child napisał(a):To jest kolejna rzecz, która mnie tak naprawdę zniechęca do 18" – że pół roku jeździsz na oponach o pewnej charakterystyce, a pół roku na oponach o innej.


Tego toku rozumowania nie kumam. Chcesz powiedzieć, że jakbyś śmigał na 18'' zarówno z letnimi jak i zimowymi gumami, to było by ok? Jakby się uprzeć, to chyba da się zrobić ;)

Dla mnie złotym środkiem w kompakcie używanym na codzień zarówno w mieście jak i na 'krętej' trasie są 17'' z rozsądnym profilem. Koło wygląda dobrze. w mieście felgi na krawężniku nie obetrzesz, a i w ostrym zakręcie pokonywanym z 'nadmierną prędkością' nie buja tobą jak pontonem po Bałtyku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez michal55yh » 26 sty 2016, 10:37

Zarówno latem jak i zimą śmigam na 18", wcale nie uważam szczególnie na dziury. Tak samo jeździłem SUV'em. I tym i drugim gdy widziałem wyrwę omijałem ją, reszty się nie przejmuję. Zdarza mi się jeździć naprawdę złą jakościowo drogą i wszystko jest ok. Nie zmieniłbym tych felg na mniejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2014, 17:52
Posty: 206 (0/2)
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 3 BM SkyPassion 2.0 AT + NAVI + OFF WHITE '14

Kia Optima 1.7CRDI AT XL

rozbita Kia Sportage 1.7 CRDI '12

Postprzez starcraft » 11 lut 2016, 15:56

Byłem przed chwilą u wulkanizatora i wstępnie miał mi poszukać 18 pasujących do mazdy. W koncu odradzał koła 18 bo będe załował i powiedział, że zdarzali mu sie klienci co oddawali dopiero co kupione felgi ze stratą i wracali do mniejszych. Według niego najlepszym do naszych mazd rozmiarem jest 17, bo ma wyglad i trzyma sie lepiej niz 16, ale tez amortyzuję bardzo dobrze i chyba w tym rozmiarze kupie felgi i opony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez czarmi » 11 lut 2016, 15:59

starcraft napisał(a):Byłem przed chwilą u wulkanizatora i wstępnie miał mi poszukać 18 pasujących do mazdy. W koncu odradzał koła 18 bo będe załował i powiedział, że zdarzali mu sie klienci co oddawali dopiero co kupione felgi ze stratą i wracali do mniejszych. Według niego najlepszym do naszych mazd rozmiarem jest 17, bo ma wyglad i trzyma sie lepiej niz 16,

"Gratuluję" takiego wulkanizatora :| <co?>
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez ozii » 11 lut 2016, 17:23

Przeczytałem cały wątek z braku laku. Miałem 16' ale w innym aucie, teraz mam 18' w M3 i wypowiem się tak:
Na 16' był efekt pływania na zakrętach co czasem wytrącało mnie z poczucia pewności za kierownicą. Na 18' ani razu nie miałem takiego efektu. Przyczepność i komfort prowadzenia jest odczuwalny przy większych prędkościach i na zakrętach na korzyść większych felg z szerszymi oponami. Na ostatniej przejażdżce rekreacyjnej 195km/h na krętej trasie ekspresowej auto trzymało się twardo nawierzchni mimo, że wgniatało mnie w bok fotela – a do tego są to zimowe opony.
Starym autem nie odważyłbym się tak śmigać – zresztą i tak jechałem nim tylko raz max 180km/h na autostradzie z górki <lol>
Tyle jeżeli chodzi o pewność i komfort prowadzenia.
Teraz komfort jazdy i ryzyko uszkodzenia.
Na 16' było na tyle dobrze, że nie zwracałem na to uwagi. Przy 18' małe nierówności nie są w ogóle uciążliwe. Większe nierówności takie jak dziury dają o sobie znać nie tyle bólem <dupa> ( amortyzację nierówności oceniam bardzo dobrze ) co przeraźliwym dźwiękiem dającym wrażenie, że wjechałem w tą dziurę felgą bez opony. Mimo to uszkodzeń z tego powodu żadnych nie zauważyłem. Gorzej z krawężnikami – i tutaj istotna informacja. Przy 16' nie musiałem się wiele martwić jednak ten nawyk szybko odbił się na osiemnastkach w Maździe i to dosłownie. Niestety trzeba bardziej uważać na krawężniki, nadziałem się już nie raz niestety. Ostatnio nawet wjeżdżając równolegle na strefę parkingową nachodzącą na chodnik z moim zdaniem bardzo niskim krawężnikiem, otarłem felgę. Myśląc że krawężnik jest niski zbyt pewnie i przy zbyt dużej prędkości najechałem na niego. Wtedy dotarło do mnie, że jaki krawężnik by nie był, to zagrożenie stanowi zawsze i delikatność jest obowiązkowa.

Podsumowując wg. mnie:
– różnica w prowadzeniu znaczna ale na trasie, w mieście są to za małe prędkości
– różnica w komforcie raczej mała – komfort psychiczny ewentualnie ucierpi jak usłyszysz dźwięk wpadania w dziurę na osiemnastkach, pierwsza myśl? "O k***a!"
– możliwość uszkodzeń znacznie zwiększona w przypadku krawężników
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez jacex » 11 lut 2016, 20:29

Na jednej z jazd testowych M3 miałem okazję przetestować 16", opony TOYO. Byłem troszkę załamany prowadzeniem, samochód wyraźnie pływał ( nie wiem jakie było ciśnienie w oponach, miałem wrażenie, że jadę na flakach ). Pomimo tego, postanowiłem założyć 16", tyle tylko, że kupiłem usztywnione opony : Michelin ALPIN 5 205/60 R16 96 H XL. Troszkę na ryzyk/fizyk ale na moje szczęście sprawdziło się. W codziennej jeździe efektu pływania w zasadzie nie czuję, dopiero przy naprawdę ostrej jeździe czuć że to 16" i do tego zimówki. Dodam, że komfort na pewno jest wyczuwalnie wyższy niż na 18" i są sporo cichsze od "fabrycznych Michelinów", pomimo tego, że bieżnik jest w jodełkę.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2015, 23:51
Posty: 23
Auto: Mazda 3 BM 165KM HB 2015
Sky Passion

Postprzez sordyl18 » 12 lut 2016, 00:19

prosiłbym posiadaczy "fabrycznych" 18" o wrzucenie zdjęcia naklejki z ciśnieniem (ta przy drzwiach kierowcy), ja miałem fabrycznie 16" i tylko taka naklejka jest przyklejona do tego rozmiaru kół.

z góry dzięki
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez krabdul » 12 lut 2016, 16:12

sordyl18 napisał(a):prosiłbym posiadaczy "fabrycznych" 18" o wrzucenie zdjęcia naklejki z ciśnieniem (ta przy drzwiach kierowcy), ja miałem fabrycznie 16" i tylko taka naklejka jest przyklejona do tego rozmiaru kół.

z góry dzięki
Załączniki
Ciśnienie w BM 18.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323