Szumy wiatru – problem uszczelek drzwiowych

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krabdul » 26 sty 2016, 12:44

creet napisał(a):No i super:) O dokładnie taką odpowiedź mi chodziło! :) Dzięki wielkie!
PS. Na tym rysunku to 18'' czy 16''? :D


Chyba 20" bez gumy ;) ale najważniejsze, że za głośne ;)

@sordyl18: Robiłeś test z farbkami po przyklejeniu tej uszczelki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez sordyl18 » 26 sty 2016, 12:47

nie robiłem, po kilku dniach użytkowania widać że doklejona uszczelka jest spłaszczona, czyli działa na nią docisk drzwi.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez krabdul » 26 sty 2016, 15:57

Z tego co się przyjrzałem dzisiaj to ta dodatkowa uszczelka spotyka się z tą standardową. Jak ciaprałeś tą standardową farbkami to ona u góry w żadnym miejscu nie odcisnęła się na drzwiach, czy tylko miała mniejszy styk? Z tego co widzę u siebie to ta standardowa na wszystkich 4rech drzwiach ugina się na całej długości przy zamykaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 998 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez czarmi » 29 sty 2016, 19:57

Dzisiaj u siebie w samochodzie wykorzystałem "uszczelkę sordyla" i powiem, że jest różnica na plus <ok> Jakoś szczególnie mocno nie przeszkadzał mi ten zefirek (efekt niedomkniętej szyby), ale pomyślałem – spróbować warto, bo koszt w zasadzie żaden, a poprawić zawsze można :| . Użyłem czarnych uszczelek samoprzylepnych o profilu D, 12mm/10mm. Przed ich przyklejeniem odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną miejsce ich przylegania. Całość pracy zajęło mi ok 10min. Wyglądają jakby zawsze tam były. Kupiłem ich 5 m w cenie 3,50zł/m. Na razie efekt sprawdzałem tylko w Warszawie z prędkością do 100km/h i jest naprawdę lepiej. W zasadzie brak zefirka. Muszę jeszcze sprawdzić przy większej prędkości. Myślę, że sordyl nie obrazi się, że nazwałem tę innowację Jego imieniem <co?> ;)
Ostatnio edytowano 29 sty 2016, 20:36 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez usrobo » 29 sty 2016, 20:00

Wrzuc zdjecia. Juz sie ciesze na ten zakup. I tak oto kierowca z dalekiego kraju rozwalil dzial aerodynamiki mazdy
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 17:13
Posty: 185 (3/9)
Auto: Mazda 3 BM Sky-Motion 120KM HB soul red

Postprzez czarmi » 29 sty 2016, 20:31

Niczym by się nie różniło od zrobionego wyżej zdjęcia przez sordyl18, więc nie ma sensu.

Dopisano 30.01.2016r., godz. 11.22

Dzisiaj rano sprawdzałem przy większych prędkościach i powiem tak – jest na pewno lepiej, lecz całkowicie tego zefirka nie usunie się w ten sposób, szczególnie przy prędkości od 120km/h. Dzisiaj trochę bardziej wieje, więc może .... <co?> Jednym słowem – koszt żaden, robota żadna, wygląda jak fabryczne i jest lepiej. Może bez jakichś rewelacji, ale lepiej :)
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez starcraft » 31 sty 2016, 14:44

Nie chce nikogo urazić, ale te testy nie są miarodajne w ogole. Podkreślić należy, iż nawet sposób trzymania czujnika dzwieku zniekształca pomiar, wyboje, powiewy wiatru, przejedzajace samochody... Takim sposobem mierzenia można pewnie udowodnić, ze czerwony sedan jest cichszy od białego... Próbka badań wypadnie akurat lepiej podczas przejadzu czerwonego...

Na halas nie narzekalem, do chwili kiedy nie przeczytalem o nim tutaj... dlatego tez kupilem wczoraj 5 metrow uszczelki i jak juz do mnie dojedzie to zrobie badania w inny sposób. Postawie samochod u mnie za ogrodzeniem, obok samochodu ustawie głosniki i puszcze jakaś piosenke. Samochod oczywsicie bedzie zamkniety a głosniki na zwenatrz. Potem zrobie to samo z uszczelkami (te samą piosenke). Taki sposób wyeleminujemy halasy z rezonansu samochodu przy jezdzie, opony wiatr i sprawdzimy czy faktycznie uszczelka w jakims stopniu pomaga. Jezeli pomiar pokaże ze z uszczelkami mniej halasu dociera do samochodu to i podczas jazdy tak bedzie.

Test zrobie niestety telefonem, ale zrobie go na przestrzeni 3 minut, zeby wyłapac srednia db z danej piosenki. Sredni pomiar powinien zniwelować niedokładność takiego miernika dzwieku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez czarmi » 31 sty 2016, 15:04

starcraft napisał(a):dlatego tez kupilem wczoraj 5 metrow uszczelki i jak juz do mnie dojedzie to zrobie badania w inny sposób. Postawie samochod u mnie za ogrodzeniem, obok samochodu ustawie głosniki i puszcze jakaś piosenke. Samochod oczywsicie bedzie zamkniety a głosniki na zwenatrz. Potem zrobie to samo z uszczelkami (te samą piosenke). Taki sposób wyeleminujemy halasy z rezonansu samochodu przy jezdzie, opony wiatr i sprawdzimy czy faktycznie uszczelka w jakims stopniu pomaga. Jezeli pomiar pokaże ze z uszczelkami mniej halasu dociera do samochodu to i podczas jazdy tak bedzie.

... ale uszczelki raczej nie wyciszą Ci auta – one mogą co najwyżej zniwelować tzw. efekt niedomkniętej szyby/zefirek podczas większych prędkości :|
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez starcraft » 31 sty 2016, 15:11

NO nie wiem, jesli faktycznie wycisza to halas od wiatru, to i musi cos zmienic sie także w sferze dzwieku spoza samochodu.

Najwyżej zamieszcze tabelke z identycznymi wynikami:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Postprzez Wojtek » 31 sty 2016, 15:35

Samo dodanie uszczelki zamyka / doszczelnia "niedomknięte" drzwi... czyli niweluje przedostawanie się podmuchom wiatru podczas jazdy do kabiny tzw. "świszczenie".
Doświadczenie, które planujesz wykonać sprawdzi tylko wygłuszenie rezonansu auta.
Tak możesz porównać dwa auta. Jedno oryginalnie wygłuszone i drugie zmodyfikowane przez właściciela...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez creet » 31 sty 2016, 15:49

starcraft napisał(a):nie chce nikogo urazić, ale

1. Nie uraziłeś.
2. To co przed 'ale' zwykle się nie liczy:)

starcraft napisał(a):te testy nie są miarodajne w ogole. Podkreślić należy, iż nawet sposób trzymania czujnika dzwieku zniekształca pomiar, wyboje, powiewy wiatru, przejedzajace samochody


Sposób trzymania czujnika był taki sam. Ruchy czujnika zniekształcają pomiar o... dziesiątą część dBA. Na temat wybojów, powiewów czy przejeżdżających samochodów również się wypowiedziałem i napisałem, że z tego powodu brałem dominantę z pomiarów chwilowych branych w momencie kiedy nie było tych czynników.

starcraft napisał(a):Na halas nie narzekalem, do chwili kiedy nie przeczytalem o nim tutaj...

Who cares?! Tutaj zacytuję moderatorów – dyskusja tego typu nie w tym wątku.

starcraft napisał(a):Postawie samochod u mnie za ogrodzeniem, obok samochodu ustawie głosniki i puszcze jakaś piosenke(...) Jezeli pomiar pokaże ze z uszczelkami mniej halasu dociera do samochodu to i podczas jazdy tak bedzie.


To, że uszczelka pomoże na postoju, wcale nie oznacza, że o tyle samo spadnie ci hałas w ruchu autostradowym. Efekt uszczelki może się zmniejszyć (lub być wręcz pomijalny) przez dominowanie innych hałasów – opory i zawirowania powietrza. Jeśli dodatkowo piszesz, że pomiary robione sonometrem na tej samej drodze w praktycznie takich samych warunkach są niewiarygodne, to dziwi mnie wiara, że pomiar komórką będzie lepszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Scorsese » 1 lut 2016, 12:45

Ja również przymierzam się do założenia uszczelki sordyla, bo jak już napisano żaden to koszt, a i robota na kilka minut. Zastanawiam się tylko jak długo takie uszczelki wytrzymają zanim się odkleją. Wszak wszelka wilgoć (deszcz, mycie samochodu) będzie "podmywać" uszczelkę, a ona (o ile dobrze rozumiem) trzyma się tylko na cienkim pasku kleju. Nie spróbować grzech, ale z trwałością to chyba będzie średnio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez czarmi » 1 lut 2016, 15:15

Scorsese napisał(a):Zastanawiam się tylko jak długo takie uszczelki wytrzymają zanim się odkleją.

Myślę, że wytrzymają dotąd, aż samemu je odkleisz :P Trzymają się bardzo dobrze. Nie należy jednak niestety zbyt dużo się spodziewać po ich przyklejeniu :| Spróbowałem również przymocowując je w pionowych częściach otworu drzwi, ale niestety nic to nie dało :|
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez czarmi » 1 lut 2016, 18:29

Wojtek napisał(a):Skoro dodatkowa uszczelka w górnej wnęce drzwi zmniejsza poziom hałasu

Niestety nie zmniejsza poziomu hałasu, a jedynie łagodzi tzw. zefirek/efekt uchylonej szyby, a to nie to samo :|
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Wojtek » 1 lut 2016, 18:35

Efekt "uchylnej szyby" właśnie podnosi poziom hałasu... Prawdopodobnie to nie jedyne źródło...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ereste83 » 1 lut 2016, 19:48

Niekoniecznie. Może być tak, że hałas od toczących się kół jest na tym samym poziomie co przedostającego się wiatru. Tylko świst wiatru może być bardziej dokuczliwy i tak przeszkadzać, że na hałas z kół nie zwraca się uwagi.

Tak czy inaczej wyeliminowanie wiatru na pewno poprawi komfort podróży i w tym wypadku Mazda dała pupy na całego. Bo o ile rozumiem cienkie blachy i brak mat wygłuszających aby obniżyć wage auta, coś za coś, tak brak uszczelek które mają duży wpływ na dźwięk w środku, a zerowy na koszt i wagę, jest kompletnie niezrozumiały dla mnie.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez czarmi » 1 lut 2016, 21:32

Wojtek napisał(a):Efekt "uchylnej szyby" właśnie podnosi poziom hałasu...

Wg mojej opinii, to są dwie różne sprawy.
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez adam17 » 1 lut 2016, 22:55

Witam wszystkich
wiadomo że krople deszczu znajdujące się na bocznych szybach utrudniały widoczność więc pomagałem sobie w sposób taki iż otwierałem i zamykałem szyby,było ok.Zgadnijcie jak ja mam w swoje madzi ? .Otóż krople zostały prawie nie naruszone na szybie. Znaczy to że uszczelka nie dochodzi dobrze do szyby a co za tym idzie może tam też podwiewać. Taka moja sugestia. <co?>
Początkujący
 
Od: 19 gru 2015, 21:35
Posty: 21
Auto: Mazda CX30,Kanjo Sport,150KM, MT
Snowflake White Pearl

Postprzez czarmi » 1 lut 2016, 23:17

adam17 napisał(a):Otóż krople zostały prawie nie naruszone na szybie. Znaczy to że uszczelka nie dochodzi dobrze do szyby a co za tym idzie może tam też podwiewać. Taka moja sugestia. <co?>

Rozumiem, że masz na myśli za cienką szybę w stosunku do szczeliny w drzwiach, w której owa szyba się chowa (otwarcie szyby) i z której się wysuwa (zamknięcie jej) <co?> Coś w tym chyba jest, bo przy powszechnym "odchudzeniu" mazd, szybom także się "dostało" i to znacznie :|
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez starcraft » 1 lut 2016, 23:38

Kazdy teraz pewnie mysli ile kosztuje obklejenie szyby nieprzyciemnioną folią;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2015, 23:19
Posty: 60 (3/2)
Auto: mazda 3 bm 2015 2.0, 120km. SEDAN skyenergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323