Mazda3 MPS oraz Mazda3 (facelifting) w roku 2017 – dyskusja.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ellipsis » 20 sty 2016, 18:52

Entrails napisał(a):Ale przecież ten 1.4 TB Multi Air 170KM tez dobrze jeździ tylko, że głownie na lawecie, w przeciwieństwie do MPS-a


W przeciwieństwie do Mazdy Skyactive Diesel po 15 tys km nie wycierają sie w niej wałki unieruchamiając auto na drodze..
Ostatnio edytowano 20 sty 2016, 18:54 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 20 sty 2016, 18:54

krabdul napisał(a):O tym akurat od dawna się już trąbi, że będzie to 2.5T


Dzięki za info, póki co nie szukałem w ogóle oficjalnych informacji dając tym samym wodzę fantazji :)
Czyli 2.5 doładowany na poziomie 300-320 HP. Nieźle.
Swoją drogą jestem ciekaw tego "will be couples with sex speed manual" :P
I napęd na wszystkie koła? Czyżby coś jak właśnie ma RS?

Dopisano 20 sty 2016, 17:57:

ellipsis napisał(a):W przeciwieństwie do Mazdy Skyactive Diesel po 15 tys km nie wycierają sie w niej wałki unieruchamiając auto na drodze..

... no bo jak to możliwe przy 15k km przebytych na lawecie <lol>
Oczywiście żartuję, natomiast to o czym mówisz – pierwsze słyszę. Może dlatego, że diesel mnie nie dotyczy, a może dlatego, że to przypadek jednostkowy.
Tak czy inaczej odpuśćmy tego offtopa bo jak tak dalej będzie to zamiast forum będzie archiwum.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez ellipsis » 20 sty 2016, 19:06

Strasznie wkur... mnie te glupie złośliwości, które sam rozpocząłes piszać o 1.4 turbo.. Jak to, studjujesz wszystkie fora i portale motoryzacyjne i nie slyszales o problemie 2.2 skyactive diesel? I nie jest to problem jednostkowy. Watek na forum ma 28 stron.. No to tak, cisza bo to Mazda, jakby tak inny producent mial wpadke po 15 tys km to co drugi post byś pisal jaki to szmelc produkują inne marki ;) Nawet 2.0TDI PD nie sypneły sie tak szybko <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez ozii » 20 sty 2016, 23:14

ellipsis napisał(a):Strasznie wkur... mnie te glupie złośliwości, które sam rozpocząłes piszać o 1.4 turbo.. Jak to, studjujesz wszystkie fora i portale motoryzacyjne i nie slyszales o problemie 2.2 skyactive diesel? I nie jest to problem jednostkowy. Watek na forum ma 28 stron.. No to tak, cisza bo to Mazda, jakby tak inny producent mial wpadke po 15 tys km to co drugi post byś pisal jaki to szmelc produkują inne marki ;) Nawet 2.0TDI PD nie sypneły sie tak szybko <lol>


Sam sobie podnosisz ciśnienie, tak jak napisałem:
"Może dlatego, że diesel mnie nie dotyczy, a może dlatego, że to przypadek jednostkowy."
Zgodnie z linkiem, który mi przesłałeś i tym co wyżej zacytowałem mogę powiedzieć Ci jedynie, że moja niewiedza wynika z faktu, że nie planowałem zakupu diesla, więc nie czytałem na temat tych silników – jednego diesla już miałem, więcej mieć nie będę. Nie było też o tym głośno i na żaden artykuł związany z tym tematem nie natrafiłem.
ellipsis napisał(a):No to tak, cisza bo to Mazda

Nie ma znaczenia jaka to marka. Przed jej zakupem rozważałem inne marki (tutaj znowu się powtarzam bo nie dociera) nie mając jakiejkolwiek wiedzy i styczności z mazdą do czasu zapoznania się z opiniami w sieci, testami i porównaniami. Tak się złożyło, że to jedyny producent, który postarał się bardziej od innych w kwestii jednostek napędowych i nie poszedł w downsizing, którego nie jestem zwolennikiem i nikt mnie do tego nie przekona dopóki ta technologia ma za jedyny cel odpowiednie wypełnienie kolumn w excelu zysków producentów i norm ekologów kosztem użytkowników, którzy pozornie są zadowoleni bo jest moc, jest elastyczność, jest niskie spalanie :)

Zarzucasz mi ślepy fanatyzm tylko dlatego, że mamy różne zdania podczas gdy chodzi tylko o to, że wszystkie w Twoim mniemaniu wady dla mnie są tak mało istotne, że nie mogę żałować zakupu. Dopóki auto spełnia moje oczekiwania i jest bezawaryjne, mojego zdania nie zmienię.

Zresztą naprawdę nie mam ochoty przerabiać ponownie tego tematu. Przyjmijmy, że mazda jest [tiiit] i za dwa lata będę ją sprzedawał na części Ukraińcom.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Biniu » 21 sty 2016, 08:04

Downsizing to jest postęp technologi produkcji silników i tyle. Kiedyś 100 KM robili z 5l pojemności, ale super. Wow.

Nie ma co dorabiać jakichś ideologi i filozofii do tego.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez ereste83 » 21 sty 2016, 10:35

Mogę się założyć, że jak nie przy lifcie za rok to za kilka lat w kolejnej generacji M3 silniki będą turbodoładowane. Podobnie jak automat będzie DCT, a nie hydrauliczny. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Mazda jako jedyna dalej będzie brnąć w zaparte. Zresztą nowa CX-9 już jest z turbodoładowanym silnikiem, dużym bo dużym, ale turbo.
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2016, 13:10
Posty: 116 (9/18)
Auto: Mazda 3 2015 HB SkyPassion 2.0 120KM 6AT

Postprzez Biniu » 21 sty 2016, 12:53

No CX-9 to idealny przykład downsizingu, bo zastąpi potężne 3,7 V6.

Też jestem zdania jak Ty. Poza tym ta cała filozofia opierania się downsaizingowi to tylko marketingowy bełkot Mazdy nic więcej.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez creet » 21 sty 2016, 12:57

Entrails napisał(a):ale przecież ten 1.4 TB Multi Air 170KM tez dobrze jeździ tylko, że głownie na lawecie


Zastanawiam się czemu mają służyć takie kalki wzięte z sufitu. Mem o zawodności nowych Alf jest tak samo prawdziwy jak o rdzewiejących Mazdach SkyActive, albo zawodnych wszystkich silnikach TSI. Było minęło, a prawdy objawione powtarzane będą pewnie jeszcze przez kolejne 20 lat. Pytanie tylko co ich autorzy próbują osiągnąć?...

Co do Mazdy, jest też mem typu: jeśli Mazda to nie diesel. Myślałem, że wraz ze SkyActive on też przejdzie do historii... wygląda na to że nie. Oby była to jedyna negatywna łatka SkyActive.

Wsadzenie turbo do Mazd post SkyActive jest wg mnie pewne. Mazda jakoś wcześniej nie stroniła od turbo. Nawet VTEC Hondy w TypeR jest uturbiony i nie ma wielkiego lamentu z tego powodu. Zresztą już w SkyActive-G zrobiono pierwszy krok ku turbo, pozwalając kręcić ten silnik tylko do 6.2k RPM ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ozii » 21 sty 2016, 15:03

Czy nie sądzicie, że temat turbodoładowania silnika o dużej pojemności mija się z downsizingiem?
Zanim pojawił się downsizing turbo było stosowane głównie w dieslach i autach o sportowym charakterze. Nie zapominajcie, że downsizing ma na celu zmniejszenie pojemności silnika, a czasem nawet ilości tłoków oraz zniwelowanie utraconej mocy przy pomocy turbo, a co za tym idzie tego typu silniki projektowane są zgodnie z nową technologią, która wymaga chociażby stosowania mocniejszych stopów metali, bo jak wiadomo silniki te pracują pod znacznie większym obciążeniem.
Nie podpinałbym turbodoładowania silnika o pojemności więcej niż 2 litry pod downsizing.
Choć od tego są odstępstwa gdzie nowy focus RS uzyskuje 350 KM z 2.3 litrowej jednostki, która jak sama nazwa wskazuje (ecoboost) jest oparta na technologii downsizingu.
Prosty przykład między starą szkołą, a downsizingiem to porównanie planowanej w maździe 2.5l 300-320 KM, a 2.3l. ecoboost w RS który wyciąga 350KM. Który z tych silników oparty jest na downsizingu to chyba można wywnioskować bez problemu.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Biniu » 21 sty 2016, 15:07

W CX-9 sześciocylindrowy silnik widlasty zostanie zastąpiony przez rzędowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Idealnie wpisuje się w to co napisałeś powyżej. Jakby wrzucali turbo do np. 3.5 V6 to bym się zgodził, ale tutaj ewidentnie chodzi o mniejsze spalanie i emisję CO2.

Mazda od zawsze robiła silniki o mniejszych osiągach niż konkurencja w swoim czasie więc Twoje porównanie z RSem niczego nie dowodzi ;)
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez ozii » 21 sty 2016, 15:17

Biniu777 napisał(a):W CX-9 sześciocylindrowy silnik widlasty zostanie zastąpiony przez rzędowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem. Idealnie wpisuje się w to co napisałeś powyżej. Jakby wrzucali turbo do np. 3.5 V6 to bym się zgodził, ale tutaj ewidentnie chodzi o mniejsze spalanie i emisję CO2.

Mazda od zawsze robiła silniki o mniejszych osiągach niż konkurencja w swoim czasie więc Twoje porównanie z RSem niczego nie dowodzi ;)

spoko, przyjmuję do wiadomości.
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez Norreca » 21 sty 2016, 16:04

zobaczymy czy zrobia tego MPS... oby... ile mozna czekac :)
ale to i tak nie ta sama liga co focus RS, ktory ma byc na koniec 2016.
zobaczymy co bedzie i jakie, w koncu trzeba kupic nowe auto :P
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Krzemol » 23 sty 2016, 18:11

Biniu777 napisał(a):Downsizing to jest postęp technologi produkcji silników i tyle.

Są pewne granice... Takie Mondeo 1.0 to naprawdę przegięcie <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2010, 23:11
Posty: 1571 (268/86)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde 1.75 TBi 280KM '11r

Postprzez brii » 23 sty 2016, 18:26

Kiedyś tak samo mówiono o 2.0 ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marianek » 23 sty 2016, 22:29

ellipsis napisał(a):W przeciwieństwie do Mazdy Skyactive Diesel po 15 tys km nie wycierają sie w niej wałki unieruchamiając auto na drodze..
Było w pierwszej fazie produkcji, potem problem wyeliminowany.

creet napisał(a):Mem o zawodności nowych Alf jest tak samo prawdziwy jak o rdzewiejących Mazdach SkyActive, albo zawodnych wszystkich silnikach TSI.

Niestety, zanim Alfa i Mazda pozbędą się swoich łatek lata świetlne miną :( A każda jedna wpadka na tym polu będzie potęgowana w 1000% . Ani z Alfą ani z Mazdą po za jednostkowymi przypadkami nie ma źle.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez KMBak » 27 sty 2016, 11:06

Ostatnio (koniec roku) właściciel pewnego :–) ASO był w Japonii. I oczywiście mówiono o nowych modelach itd. W nowej CX-9 jest właśnie silnik 2.5 z turbo. Na pytanie czy w jakichś innych autach ten silnik się pojawi Japońce standardowo mówią, że nic na ten temat nie wiedzą... <glupek2> Natomiast wszyscy nieoficjalnie mówią, że takie rozwiązanie trafi właśnie do MPSa.
http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/now ... rbo/gc5qw2
Zatem nie należy się spodziewać mocy >300KM, ale za to moment obrotowy wymaga napędu na cztery łapy.

Idąc dalej tym tropem w CX-9 jest:
Silnik generuje moc 250 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który trafia na przednią lub obie osie za pośrednictwem jedynej dostępnej 6-biegowej przekładni automatycznej.


No i oczywiście nie byli by sobą jakby nie wymyślili czegoś nowego z tym turbo, bo...
wykorzystującą technologię Dynamic Pressure Turbo, czyli pierwszą na świecie turbosprężarkę ze zmienną pulsacją spalin w zależności od prędkości obrotowej silnika.
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez piotrekkk1985 » 19 mar 2016, 00:36

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez malkontent » 8 kwi 2016, 14:31

http://www.v10.pl/Mazda,na,razie,nie,za ... 35406.html

A tutaj zaprzeczenie dywagacji o nowym MPS.
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2016, 21:14
Posty: 35
Auto: Mazda 3 BM, htb. skyMotion 120km

Postprzez ozii » 11 kwi 2016, 15:58

Mają 3 i pół roku na wprowadzenie, wtedy zmieniam moją trójkę na coś mocniejszego i jeżeli nie będzie to MPS to niestety konkurencja ;)
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2015, 15:40
Posty: 255 (9/15)
Auto: Alfa Romeo Giulia Veloce 2.0 Turbo 280 KM 2017r
Wcześniej Mazda 3 BM 2015 SkyPassion 2.0 Skyactive G 165 KM 2015r

Postprzez corky1 » 6 cze 2016, 16:25

Od pewnego czasu krazy po sieci wyciek z broszury mazdy 3 pokazujacy przedni pas po liftingu:

http://www.carscoops.com/2016/05/2017-m ... eaked.html

Jak dla mnie zmiany zdecydowanie na plus. Pojawiaja sie jednak rozne informacje na temat tego, kiedy model bedzie dostepny w sprzedazy – latem, na jesieni, albo nawet na poczatku przyszlego roku. Czy ktos dotarl do jakichs bardziej konkretnych informacji?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 17:42
Posty: 606 (14/30)
Skąd: WN
Auto: Mazda 3 BP Hikari MT 2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto