odpalanie/gaszenie silnika – z wciśniętym sprzęgłem ?

Postprzez Sako PL » 16 sty 2016, 15:27

Panowie mam takie pytanie – przy gaszeniu Mazdy wciskacie sprzęgło ? Czy robicie to tylko kluczykiem nie ruszając sprzęgła ? :>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 16:18
Posty: 47
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG MZR-CD 2.0 Diesel 143KM 2007.

Postprzez dobrzyn22 » 16 sty 2016, 22:52

Bartez PL napisał(a): Czy robicie to tylko kluczykiem nie ruszając sprzęgła ?

zawsze tylko kluczyk...
jedyne sensowne wytłumaczenie gaszenia z wciśniętym sprzęgłem:
Gasimy na sprzęgle ponieważ wał zawsze się cofa (kompresja). Następuje to w dosyć gwałtowny sposób. Teraz, jeżeli mamy złączone sprzęgło tak samo zachowuje się wałek w skrzyni, na którym jest zamontowany zespół; przesuwki, synchronizatory, zębatki biegów. następują duże przeciążenia, co prowadzi do szybkiego zużywania łożysk, trybów i tulei wałka. A tak jedynym elementem który łapie się na taką zmianę kierunku obrotów jest łożysko oporowe sprzęgła.


Jednak z tym szybkim zużywaniem to chyba przesada moim zdaniem...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 17 sty 2016, 00:20

Ja bym się na chwilę zatrzymał przy... dwumasie, a więc kole zamachowym. Ze względu na sporą wagę i delikatną konstrukcję taki strzał z gaszenia diesla na pewno nie wydłuża jej życia..... reszta dalej ładnie przyjmie nadmiar energii kinetycznej.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez m@riusz39 » 17 sty 2016, 14:24

Ja zawsze zapalam i gaszę z wciśniętym sprzęgłem.
Nigdy ne szukałem w tym jakiegoś "drugiego dna", jedynie to że chyba łatwiej zapalić auto z wciśniętym.
Cofam do garażu mam wsteczny wciskam sprzęgło, lewą ręką gaszę światła prawą przekręcam kluczyk, później wbijam jedynkę i mam gotowe auto na rano. Jakoś tak automatycznie.
A jako ciekawostkę dodam że od pewnego czasu zapalam światła dopiero po zapaleniu samochodu.
Wcześnie zapalałem z włączonymi światłami i szybciej mi się żarówki przepalały, teraz od co najmniej roku jak zacząłem tak robić i od tego czasu nie wymieniałem żadnej żarówki.
Kiedyś myślałem o zmianie tego modułu od świateł na skandynawski ale teraz mi przeszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6