Przyszła zima a tu nie grzeje

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez motylek322 » 5 sty 2016, 10:22

piechucki napisał(a):Z reguły układ podczas pracy powinien odpowietrzyć się sam albo (ale to już specyfika danego modelu) w układzie są umiejscowione korki odpowietrzające.

Wybacz ale piszesz coś co czytającego zaprowadzi na manowce.

Sonek poszukaj na forum tematów o odpowietrzaniu układu chłodzenia. Są szczegółowe opisy. Często temat odpowietrzania pojawia się przy opisie kłopotów z falowaniem obrotów silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez piechucki » 5 sty 2016, 10:28

I masz rację, i jej nie masz. Wyraźnie napisałem – specyfika danego modelu. Każdy samochód jest inaczej skonstruowany, i każdy ma inny układ chłodzenia. Ja pisałem (wyraźnie) o fizycznych zasadach, które są wszędzie takie same, a konstrukcja i sposób postępowania zależy właśnie od danego modelu (i to napisałem). Jeżeli spojrzysz na mój profil, to mam zupełnie inne jeździdełko, a piszę tutaj, bo jakoś (prawie) nikt z tego działu nie kwapił się, żeby pomóc koledze. I tyle.
Edit: jak kupuję cokolwiek (w tym samochód), to zaczynam od dokumentacji (instrukcji), a tam, ku zdziwieniu wielu, jest bardzo często rozwiązanie najczęściej pojawiających się problemów. Polecam.
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez Sonek » 5 sty 2016, 16:04

Przepraszam motylek, ale nie mogę nic znaleźć jedynie twój post o takim samym brzmieniu
viewtopic.php?f=424&t=94668&p=2151400&hilit=odpowietrzenie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia#p2151400

Dzisiaj w drodze do pracy auto z lpg przeszło na benzynę i nie chciało wrócić nie wiem czemu, a w drodze powrotnej nie chciał się przełączyć dopiero po 20 kilometrach się przełączył gdzie dopiero wtedy wskazówka od temperatury była jakoś w 1/4 skali!!, a temperatura silnika po ponad 30 kilometrach nie doszła do połowy skali... na zewnątrz -9. Chłodzi mi teraz tak dobrze czy coś sie popsuło?
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez motylek322 » 5 sty 2016, 17:01

Odbierz pocztę ( PW )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 6 sty 2016, 12:33

piechucki napisał(a):bo jakoś (prawie) nikt z tego działu nie kwapił się, żeby pomóc koledze.


Wybacz, ale jak widzę takie rażące niedbalstwo to jak tu pomagać? Kolega w środku zimy ma kłopot z autem bo zamiast płynu ma wodę – dziwi Cię to? :) Toż to podstawówka automobilizmu wszelkiego i jak ktoś podstaw obsługi nie zna to na rower a nie do auta. No chyba, że ma forsy jak lodu i jeździ nówkami na gwarancji i płyn do ASO jeździ wymieniać:)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez Sonek » 6 sty 2016, 12:38

Był to płyn z wodą bo inaczej by mi już co najmniej chłodnica poszła jak nie blok silnika, dodatkowo było to trochę słodkie i miało barwę jak kiedyś sprawdzałem jasno niebieską. Człowiek uczy się na błędach o ile ktoś mu pomoże...
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2015, 19:33
Posty: 304 (0/8)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S60 2.5T

Postprzez piechucki » 6 sty 2016, 12:50

grzech_z napisał(a):Wybacz, ale jak widzę takie rażące niedbalstwo to jak tu pomagać? Kolega w środku zimy ma kłopot z autem bo zamiast płynu ma wodę – dziwi Cię to? :) Toż to podstawówka automobilizmu wszelkiego i jak ktoś podstaw obsługi nie zna to na rower a nie do auta. No chyba, że ma forsy jak lodu i jeździ nówkami na gwarancji i płyn do ASO jeździ wymieniać:)


Tak mnie mamusia wychowała ;) , że trzeba pomagać, a chyba właśnie po to spotykamy się tutaj, nie?
Jeden urodził się z kierownicą i kluczem do kół, a drugi musi do tego dochodzić miesiącami czy latami. Ja też kiedyś zaczynałem przygodę z samochodem i pewnie też popełniałem "rażące niedbalstwa", a idę o zakład, że albo mało, albo wcale takich, którzy nigdy nie zaliczyli "skuchy". Powiem więcej – wiele jest tu winy naszego szkolnictwa, bo to, że woda zamarza, to uczą, ale czym to grozi albo jak to wykorzystać ... Ale to już takie akademickie wywody pana "w średnim wieku" ;)
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez grzech_z » 6 sty 2016, 13:06

piechucki napisał(a):Tak mnie mamusia wychowała ;) , że trzeba pomagać, a chyba właśnie po to spotykamy się tutaj, nie?


Niby masz rację :) jednak mamy piękne forum, ładne tematycznie z dobrze działającą wyszukiwarką i rozsądnym regulaminem. Etykietą i podstawą korzystania z takowego jest jego czytanie, a w przypadku nie znalezienia problemu na który się natknęliśmy – pytamy. To tak jak z podstawami kierowania pojazdem – jak ich nie znamy, to za kółko nie wsiadamy :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez piechucki » 6 sty 2016, 13:20

I niech to będzie pointa tego delikatnego offtopu. Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 09:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Postprzez jolesny » 6 sty 2016, 14:04

Witam.
Podepnę się pod temat :) bez śmiechów proszę... :) szukam miejsca gdzie zamontowany jest termostat w GF 98' 2.0 :)
Auto zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem dopiero po 15 min jazdy, z tego co wiem są dwa czujniki temperatury, jeden uszkodzony już wymieniałem rok temu ( wskazówka temp. skakała góra doł – wymiana czujnika pomogła) więc z moich laickich pomysłów pozostał termostat. Może ktoś wie coś wiecej i podpowie? :)
Z góry dzieki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2011, 22:55
Posty: 4
Skąd: Wieluń
Auto: Mazda 626 GF

Postprzez sebekle » 6 sty 2016, 22:08

pod pompą wspomagania, na weżu z chłodnicy
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6