Mazda 323f BG BP+T '91 – Astina, 1/4mili 9.942 @ 242 km/h

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez misiak89-89 » 24 gru 2015, 11:50

Szczerze podziwiam Cię stary!
Koordynator Zlotów
 
Od: 20 mar 2010, 18:01
Posty: 1804 (19/17)
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323f BA GT KL
323 BG GT BP

Postprzez Eklerek323f » 24 gru 2015, 13:22

Będzie grubo :)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez szkodnik_byd » 24 gru 2015, 15:25

deejay27 napisał(a):P.S Zostaw trochę miejsca dla pasażerów :)



Chyba w bagażniku
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez deejay27 » 24 gru 2015, 15:33

W bagażniku siedzi druga BG:) w razie gdyby potrzeba było coś na lotnisku podmienić:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tekkenfan » 24 gru 2015, 15:39

cieszę się że się podoba :D

deejay27 napisał(a):Tekken siedzi cichutko przez dwa miesiące , a później zawsze z grubej rury:)

uważam, że nie ma sensu pisać co by się chciało, bo planów mam mnóstwo i mogłoby internetu nie starczyć, tak więc robię upy dopiero jak już coś się zaczyna dziać ;)

Pasażerowie będą siedzieć na butli nitro i gaśnicy hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Piotr_ » 24 gru 2015, 15:42

Zamawiam prawy :D
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez deejay27 » 24 gru 2015, 15:44

Jak przyczepkę ze sobą weźmiesz , albo najlepiej linkę do Xedosa , poczujesz jak Rydwan zapierd.... hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Piotr_ » 24 gru 2015, 15:46

Przy starcie by mi ryj wyrwało <lol>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez tekkenfan » 24 gru 2015, 15:47

Taki wózek się zrobi i będzie prawy hahaha:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Piotr_ » 24 gru 2015, 15:48

Byle był zrobiony lepiej jak ten co miałeś z tyłu, bo cienko widzę pasażera hahaha
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez deejay27 » 24 gru 2015, 15:51

Przed wyjazdem dobrą polisę trzeba wykupić:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez tekkenfan » 26 gru 2015, 00:56

Piotr_ napisał(a):Byle był zrobiony lepiej jak ten co miałeś z tyłu, bo cienko widzę pasażera hahaha

Jak dla Ciebie to chyba będzie trzeba drugą Mazde z boku przyczepić :P

Dzisiaj w ramach odskoczni od ciągłego jedzenia podziergałem trochę z gwintem na przód.
Górne mocowanie było dorabiane ale gdzieś wkradł się jakiś chochlik i centralny otwór był 5mm większy, więc dupiato. Przez kilka miechów czekałem na info czy to poprawią, ale już mi się znudziło więc z 2 (ori z gwintu + customowe z rozstawem pod kielich eFki) zrobiłem sobie jedno :D
Obrazek

Obrazek

Początkowo chciałem je jeszcze skręcić 2 śrubami dla bezpieczeństwa, ale poniosła mnie trochę fantazja przy spawaniu i jak na moje to nic więcej nie trzeba już robić hahaha.

Jakiś czas temu zamówiłem też płaskowniki 4mm co by przerobić dolne mocowanie (626/MX6 mocowanie amorka na zwrotnicy jest 8mm grubsze) ale dałem ciała bo paczka przez 2 miesiące leżała nie otwierana i okazało się że zamaist 4mm wysłali mi 5mm, tak więc muszę teraz ten 1mm zjechać kątówką, bleeee. Jak mnie jutro sąsiedzi nie pogonią to może uda się ogarnąć i Astina siądzie z przodu na gwincie.

Dopisano 26 gru 2015 21:24:

Płaskowniki przeszlifowane o 1mm i wspawane w dolne mocowanie:
Obrazek

Spawy następnie zostały oszlifowane:
Obrazek

dospawane mocowanie przewodu hamulcowego:
Obrazek

i lewa strona na miejscu:
Obrazek

Jako ciekawostka, gwint waży 4,7kg:
Obrazek

gdzie ori McPherson 8,6kg:
Obrazek

Tak więc kolejne kilogramy odpadają :D

Chociaż nie wiem czy ten gwint długo u mnie zagości bo mam mieszane uczucia. Jak na moje jest za twardy i przednia zawieszka może nie pracować tak jakbym tego chciał. Czas pokaże.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez onyx » 27 gru 2015, 23:40

Bedzie zapewne twardziej niz w serii :/ Brak regulacji tlumienia a sama sprezyna pewnie zdecydowanie twardsza. Przerabiaj je i dawaj na tyl :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez tekkenfan » 28 gru 2015, 01:25

Pudło, to jest gwint K-sport Street z regulacją twardości. Z tyłu siedzi już od początku roku ustawiony na max twardo, a z przodem czekałem na to mocowanie co by była regulacja kątów. Tak więc teraz Astina jest już gwintowana.
Co do sprężyn to twardsze dałem na tył, tak więc dużego wyboru nie mam. Skok amorka (moment kiedy przednie koło się podnosi lewarując auto) to 4cm, czyli w porównaniu z ori amorkiem kosmos, z drugiej strony nie sądzę żeby przód aż tak mocno mi się podnosił więc może nie będzie tak źle.
Inna kwestia to fakt że w Ori amorkach były MTSy-40 (czyli sprężyna progresywna) a tutaj jest po prostu sprężyna ;).
Skończę przebudowę, zrobi się testy i będzie można dumać co dalej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez DamianoV6 » 28 gru 2015, 02:22

pomysłów rodzi się w głowie milion :P

ale takiego zapału do realizowania to po zazdrościć :P oczywiście 3mam kciuki <spoko> <spoko>
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Eklerek323f » 28 gru 2015, 03:04

Jak przód się nie będzie aż tak mocno podnosił to rezygnujesz z wózka?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 14 lut 2010, 22:32
Posty: 2995 (13/28)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE KL sedan 93r.
Mazda 626 GE KL liftback 96r.



była
Mazda 323F BG
MX-6 2.5 V6 KL

Postprzez tekkenfan » 28 gru 2015, 22:45

nieee wózek musi być, bo ogranicza podnoszenie się przodu.

Jako że nie udało się dorwać złączki do ogarnięcia przewodów paliwowych w komorze silnika zabrałem się za redukcję masy. Na pierwszy strzał poszły drzwi z tyłu.
Pełne drzwi:
Obrazek

Szyba tył:
Obrazek

Drzwi bez szyby i mechanizmu podnoszenia:
Obrazek

A po wycięciu tego co zbędne zostało takie coś:
Obrazek

Ogólnie to szok, bo nie sądziłem, że na wycięciu blachy urwę aż 3kg.

I na gotowo (prawie bo brakuje kilku śrubek do przykręcenia) z poliwęglanem:
Obrazek

Tak więc na samych drzwiach urwę 12kg.
Jutro może uda się ogarnąć klapę bagażnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Piotr_ » 28 gru 2015, 23:27

Była sobie Astina :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez szkodnik_byd » 29 gru 2015, 01:28

Będzie sobie wydmuszka
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6198 (915/441)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez benq323 » 29 gru 2015, 01:43

A ja myślałem że to już Wymuszka.
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy