Mazda6 GG LF 2.0 141KM+ ★ ATH Hinsberger ★

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez xRafalx » 21 gru 2015, 21:17

Pod pod postem, ale coś się dzieje :)
Udało się zamontować rozpórkę, plastiki grają dużo mniej i auto jedzie po szynach :D Kolejną sprawą to wymiana płynu hamulcowego, hamulec działa na każde jak najmniejsze naciśnięcie :) Miałem objawy kończącego się sprzęgła, lecz po wymianie płynu w wysprzęgliku tak jak by ustąpiły, tzn. pedał chodzi lżej, bierze już od 1/3 wysokości a przedtem brał u samej góry, ustąpiło szarpanie. Mam nadal dziwny odgłos "przeskoku", ale myślę, że trzeba nasmarować mufkę łożyska wyciskowego i będzie dobrze. Choć umówiłem się już na wymianę sprzęgła.

A także kupiłem kolejne fanty do zestawu :D
-Meguiar's Ultimate Wash & Wax
-Meguiar's Perfect Clarity Glass Cleaner
-ShiningCar Detailing Brush 10
-D-wash Pinky Wash Mitt
-2 wiadra z castoramy :D
DSC_3365.JPG


A teraz gorsze wieści...
Nie udało się wymienić poduszek amortyzatora bo niestety kupiłem poduszki do mazdy 6 po 2004 i tam już jest inna konstrukcja jej, co widać na zdjęciach.
DSC_3362.JPG
Lewa stara, Prawa nowa
DSC_3363.JPG
Lewa stara, prawa składa się z 2 części i lożyska. W lewej tego nie ma.

Ostatnio narzekałem także na zbyt nisko siedzący przód, na 90% sprężyny z przodu są do wymiany, już swoje wysłużyły... I teraz mam wielką burze mózgów czy kupić nowe, czy przełożyć na standardowe...
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez LooKasH8 » 21 gru 2015, 22:41

O proszę jaka różnica, nie spodziewałbym się :/ Działaj ze sprężynami działaj :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Danmazda » 21 gru 2015, 22:57

Mamy porównanie jak wyglądała Twoja Madzia na seryjnych sprężynach, z resztą sam wiesz że obniżone auto ma więcej plusów :) Ja bym nie robił z powrotem kozy z tak ładnej Mazdeczki :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez xRafalx » 21 gru 2015, 23:02

Danmazda napisał(a):Mamy porównanie jak wyglądała Twoja Madzia na seryjnych sprężynach, z resztą sam wiesz że obniżone auto ma więcej plusów :) Ja bym nie robił z powrotem kozy z tak ładnej Mazdeczki :)

Też tak myślę, ale jednym wielkim minusem jest cały czas problem z swobodną jazdą bo co coś zawsze zahaczam... Tylko zastanawiam się czy to wina padniętych sprężyn czy właśnie obniżenia, bo teraz jest stanowczo za nisko...
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez brodaM6 » 22 gru 2015, 08:03

Chcesz powiedzieć ze skurczyły sie sprężyny ,przecież to nie możliwe .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez macvas » 22 gru 2015, 09:50

Ja bym to raczej określił zwrotem: sprężyny straciły sprężystość i pod naciskiem masy nie pracują w tym zakresie w jakim powinny.

xRafalx napisał(a): I teraz mam wielką burze mózgów czy kupić nowe, czy przełożyć na standardowe...

Jest jeszcze trzecie rozwiązanie w postaci tzw. gumowej poduszki/podkładki/polibusze sprężyny, tylko akurat nie orientuję się czy do mazdy jakaś firma robi takiego dedykowanego partsa. Zawsze jednak można coś "ulepić" na bazie takiej gumy np. od FEBI/Bilstein i podnieść zestaw nawet na eibachu. :)
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 20:33
Posty: 2298 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez xRafalx » 22 gru 2015, 10:52

macvas napisał(a):Ja bym to raczej określił zwrotem: sprężyny straciły sprężystość i pod naciskiem masy nie pracują w tym zakresie w jakim powinny.

xRafalx napisał(a): I teraz mam wielką burze mózgów czy kupić nowe, czy przełożyć na standardowe...

Jest jeszcze trzecie rozwiązanie w postaci tzw. gumowej poduszki/podkładki/polibusze sprężyny, tylko akurat nie orientuję się czy do mazdy jakaś firma robi takiego dedykowanego partsa. Zawsze jednak można coś "ulepić" na bazie takiej gumy np. od FEBI/Bilstein i podnieść zestaw nawet na eibachu. :)


Właśnie straciły sprężystość i uginają się dużo bardziej... Gdzieś słyszałem, że te sprężyny wytrzymują około 100tyś km.,ciekawe czy to prawda. Żadne podkładki nie wchodzą w grę :)

Po dzisiejszych dokładnych pomiarach wyszło mi tak:
W najniższym miejscu auta przed obniżeniem na letnich oponach/felgach było 14cm, teraz na zimowym komplecie po obniżeniu jest w tym samym miejscu 8cm... Przyjmujmy 1 cm różnicy na to, że opona jest inna bardziej "balonowata" to i tak jest za nisko o około 2cm.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez xRafalx » 23 gru 2015, 14:41

No to postanowione :)
Sprzęgła nie wymieniam bo po wymianie płynu hamulcowego działa duuużo lepiej :) Jeśli objawy wrócą to wtedy będę myślał o wymianie. Kupiłem już pasujące poduszki KYB. Namierzyłem także kolejny komplet Eibachów do benzyny, nie jestem pewny tych sprężyn, ale raz się żyje, najwyżej wystawię je na forum :) Więc wymiana sprężyn przednich i poduszek odłożona po nowym roku, mam nadzieje, że auto pójdzie te 2 cm do góry i będzie jak trzeba :)

Kiedyś zacząłem ogarniać tablet w miejscu oryginalnej windy, ale, że borykałem się z zakłóceniami dźwięku które się udało usunąć na szczęście, to znów rozwaliła mi sie taśma od ładowania i walczę z gwarantem bo nowa przyszła, podziałała i znów nie działa...Także temat grubo rozciągnął się w czasie, ale myślę, że z początkiem roku uda się wszystko ogarnąć <jupi> I zamknąć projekt.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Danmazda » 23 gru 2015, 18:36

xRafalx napisał(a):Sprzęgła nie wymieniam bo po wymianie płynu hamulcowego działa duuużo lepiej
Hmm, jak to ?? Co ma wspólnego płyn hamulcowy ze sprzęgłem <co?>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez WisniaUs » 23 gru 2015, 19:05

Danmazda napisał(a):Co ma wspólnego płyn hamulcowy ze sprzęgłem


Może rusza na hamulcu ;)
WisniaUs
 

Postprzez xRafalx » 23 gru 2015, 19:56

Jeździcie tym autem i o tym nie wiecie? :D
W naszych mazdach mamy sprzęgło hydrauliczne które pracuje na tym samym płynie co hamulce i jeśli wymienia się płyn ham to trzeba też odpowieczyć wysprzęglik :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Danmazda » 23 gru 2015, 20:18

xRafalx napisał(a):W naszych mazdach mamy sprzęgło hydrauliczne które pracuje na tym samym płynie co hamulce
Wiem że jest hydrauliczne, ale nie wiedziałem że hamulce pracuje na tym samym płynie <płacze>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez WisniaUs » 23 gru 2015, 20:34

xRafalx napisał(a):Jeździcie tym autem i o tym nie wiecie?


Jak ja nie mam sprzęgła i dobrze mi z tym hahaha hahaha hahaha
WisniaUs
 

Postprzez rafałmazda » 23 gru 2015, 21:19

WisniaUs napisał(a):nie mam sprzęgła

ło Panie, to chyba masz Mazdę mejdinczajna hahaha hahaha hahaha
xRafalx dobrze prawi – płyn wspomagania jest i na hebelki i na sprzęgiełko <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez xRafalx » 24 gru 2015, 17:35

Nie ma zdjęcia, ale dzisiaj wymyłem auto na 2 wiadra szamponem Megsa, potem wysuszenie ręcznikiem, następnie Morning Dew na wierzch :) Felgi zostały potraktowane Monster Wheel i wypędzelkowane, a na koniec nawoskowane :) Na sam koniec wnętrze, odkurzanie dywaników i wykładziny, przetarcie deski i plastików Apple Dressing, następnie skóry przetarte wilgotną mikrofibrą :) A na sam koniec umyte szyby Megs'em. Teraz podłączyłem aku do ładowania, bo trochę spadł mu poziom naładowania. Mam nadzieję, że auto długo pozostanie czyste :D

Wesołych Wszystkim! :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez rafałmazda » 25 gru 2015, 00:11

to ładnie poleciałeś Panie Rafale :D widzę że nie tylko ja miałem pracującą Wigilię hahaha
xRafalx napisał(a):Wesołych Wszystkim!

i wzajemnie <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez xRafalx » 29 gru 2015, 17:32

I dzisiaj akumulator odmówił posłuszeństwa rano na maksa, więc czym prędzej zakupiłem nowy bo idzie nam syberyjski chłód z nad alp :D <glupek2> Starego Bannera 70Ah zastąpiła nowa Varta 60Ah 540A :) Po cichu się zastanawiam po co aż tak duży akumulator wsadził tam jakichś Austriak, ale nie ważne :D
Załączniki
DSC_3402.JPG
DSC_3403.JPG
DSC_3404.JPG
DSC_3406.JPG
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez rafałmazda » 29 gru 2015, 18:16

xRafalx napisał(a):po co aż tak duży akumulator wsadził tam jakichś Austriak

ech... Co Ty wiesz o dużych akumulatorach... hahaha hahaha hahaha też mam aku Varta i przez prawie 2 lata nic się nie dzieje <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez xRafalx » 30 gru 2015, 01:59

No jak dla benzyny to jednak trochę za duży :)
A wieczorkiem odebrałem paczkę z nowymi żarówkami do światła wstecznego, świecą zdrowo :D
Załączniki
DSC_3403.JPG
DSC_3404.JPG
Lewa stara LED, Prawa nowa LED
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Beny » 30 gru 2015, 07:24

A jaki zaleca producent? U mnie siedział 72Ah a zalecany to 55 Ah <glupek2> to samo w peugocie ojca 1,8Pb ktoś 72Ah wsadził.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/83)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy