Obroty po załączeniu klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tomato121 » 22 lis 2015, 12:32

Witam wszystkich,jestem nowy na forum więc nie denerwować się na nowych tylko tłumaczyć.
Więc tak u mnie podczas włączenia klimy obroty podskakują z góry i się utrzymują na poziomie 800.
Pytanie nie powinny trochę opaść w poprzednim aucie nie odczuwałem takich różnic.
tomato121
 

Postprzez Yoki » 22 lis 2015, 12:41

Opadną jak wiatrak się wyłączy czasami chwilę to trwa

Nabryzgane olejem z mojego S5
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez tomato121 » 22 lis 2015, 12:46

Dzięki tak nie sprawdzałem
tomato121
 

Postprzez Damian68 » 22 lis 2015, 13:02

Popraw tytuł wątku bo aż RAZI :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zwier88 » 19 gru 2015, 21:12

Hej.
Mam pytanie co do działania klimatyzacji. Ostatnio zauważyłem dziwne jej działanie. W deszczową pogodę oczywiście zaparowały mi szyby, więc włączyłem klimę. Szyby od razu ładnie się oczyściły. Jednak po paru minutach zauważyłem, że znowu zaczynają parować pomimo włączonej klimatyzacji. Zauważyłem, że wentylator na chłodnicy non stop pracuje, a nie jak to zazwyczaj było, że włączał się i wyłączał co jakiś czas. Zajrzałem też od razu pod maskę i sprężarka też cały czas pracuje, jednak szyby się nie odparowują. I tak jest teraz za każdym razem. Włączę klimatyzację, chwilę pochodzi normalnie i potem znowu to samo.
Co zauważyłem – to tak jak wspomniałem, wentylator kręci cały czas, sprężarka pracuje, obroty silnika też wskazują na włączoną klimę. Czy może to normalna praca klimatyzacji w zimie? Filtr kabinowy wymieniłem.

PS. Mam dziurę w chłodnicy, przez którą stopniowo ucieka mi płyn. Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Damian68 » 19 gru 2015, 21:14

Może czynnik już uciekł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zwier88 » 19 gru 2015, 22:26

Ale czy wtedy klimatyzacja nie działałaby w ogóle? A u mnie zaraz po odpaleniu auta działa dobrze, tylko po chwili dzieje się coś dziwnego.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Mr_Bartek » 19 gru 2015, 22:31

U mnie przy braku czynnika wentylator chodził cały czas.
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez zwier88 » 20 gru 2015, 16:46

Czyli może to być spowodowane brakiem czynnika? Bo dziwne jest właśnie to, ze na początku działa dobrze i kompresor też chodzi cały czas.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Damian68 » 20 gru 2015, 17:24

Zacznij od sprawdzenie ilości czynnika <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1442 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez rsk » 21 gru 2015, 21:52

To co koledzy wyżej, jednakże przy braku czynnika presostat nie włączyłby kompresora.
Początkujący
 
Od: 4 gru 2014, 08:12
Posty: 17
Auto: Mazda 6 GY 04' 2.0 CiTD 136KM

Postprzez zwier88 » 24 gru 2015, 16:50

Niestety teraz nie mam kiedy podjechać sprawdzić stan czynnika. Jednak rok temu jak miałem wyciek i brak czynnika to w ogóle nic ruszało.
Ostatnio miałem tak, że jechałem z włączoną klimą, po chwili objaw j.w., i tak dojechałem do sklepu (nie wyłączyłem klimatycji). Po zakupach wracając do domu zauważyłem, że chodzi prawidłowo dużo dłużej, tzn. wróciłem do domu i nadal działała tak jak powinna. Na drugi dzień znowu ten sam, zły objaw... Dlatego trochę wyklucza to braku czynnika.

edit 12-01-2016:

Jednak mieliście rację – winowajcą był czynnik, a właściwie jego brak. W zeszłym roku przy wymianie sprężarki, została niestarannie podłączona. Czynnik uciekał przy oringach. Mechanik dopiero jak wpuścił barwnik UV dokładnie zlokalizował ujście. Dlatego tak powoli przez cały rok sobie uciekał, aż w końcu klima ostatnio całkowicie przestała działać.
Na szczęście usterka naprawiona i mechanik dla pewności sprawdził szczelność azotem i tak pod ciśnieniem zostawił auto na noc. Wszystko w jak najlepszym porządku.
Dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio edytowano 12 sty 2016, 22:29 przez zwier88, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

PostTen post został usunięty przez zwier88 12 sty 2016, 22:30.
Powód: Post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6