Eberspaecher – dogrzewacz silnika – dymienie i ostry zapach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jeziorek » 27 sty 2014, 11:44

Wiec u mnie problem sam się naprawił. W tamtym roku dogrzewacz zaczął mi dymić, raz bardziej raz mniej, ale generalnie zawsze wydobywał się dym i dość przykry zapach. Raptem pół roku wcześniej był jednak serwisowany – czyszczenie, wymiana sitka itd. WIec powinno niby być dobrze.
Przejeździłem z nim całą zimę i się umęczyłem. BYwało, że ludzie na światłach pokazywali, że mi się auto pali :).
Problem udało mi się rozwiązać, a w zasadzie sam się rozwiązał. Po letniej wymianie filtra paliwa, dogrzewacz działa idealnie. NIe dymi w zasadzie wcale, czuć tylko lekki zapach i delikatny dymek, w zasadzie nie zauważalny ze środka.

Wydaje mi się, że oprócz brudnego filtra paliwa, układ mógł być też zapowietrzony. A jeżeli dogrzewacz raz się nie włączy i nie wypali paliwa, które do niego dopłynie, później objawia się to mocnym dymem i zapachem. Jak się wypali, kolejne odpalenie jest bezkłopotliwe. Oczywiście jeżeli uszkodzeniu ulegnie elektronika, trzeba ją wymienić, bo to ona steruje załączaniem się ebera i przechodzeniem do kolejnych trybów pracy. Myślę, że tam jest kwestia zimnych lutów – zakłady regenerują stare sterowniki sprawdzając i poprawiając punkty lutownicze.
Polecam sprawdzenie filtra plaliwa, przewodów paliwowych, wtyczki do ebera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2012, 08:41
Posty: 132 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto:

Postprzez hog » 6 paź 2015, 20:39

Witam
czy rozebraniem dogrzewacza, przeczyszczeniem komory spalania nagaru na swiecy itp. jestem wstanie uszodzić dogrzewacz ze po zamontowaniu beda jakieś problemy. Ostatnią zime chodził ale kopcił i smierdziało, wyjmuje motor wiec bedzie dojście do piecyka znalazłęm filmik na YT i nie wygląda to jakoś strasznie. Nie wiem tylko czy dostanę taką specyficzna uszczelkę.

chociaż na schemacie nr13 to chyba komplet 2 uszczelek :)
http://www.ogrzewaniepostojowe.eu/produ ... 5-w-z-12-v
Załączniki
436_1328187946.jpg
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 19:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez krismaz » 2 lis 2015, 15:21

Witam,
TEz mam dymiacy dogrzewacz i znika plyn chlodniczy.
Na razie wyjalem bezpiecznik od piecyka i szukam serwisu Ebera.
CZy ktos moglby polecic cos sprawdzonego w okolicach Trojmiasta?
Wielkie dzieki, krzysiek
Początkujący
 
Od: 17 lip 2013, 08:47
Posty: 23
Auto: mazda 5/2.0 mzr-cd/2008

Postprzez Damian68 » 2 lis 2015, 17:24

Gdzie się znajduje ten bezpiecznik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez krismaz » 2 lis 2015, 21:54

skrzynka w komorze silnika , bezpiecznik nr 8.
Załączniki
mazda5-bezpieczniki-kom_silnika.jpg
Początkujący
 
Od: 17 lip 2013, 08:47
Posty: 23
Auto: mazda 5/2.0 mzr-cd/2008

Postprzez Damian68 » 3 lis 2015, 17:41

A tak przy okazji czy jest możliwość resetu dogrzewacza tak jak w moim przypadku w BJ-tce Webasto mogę zresetować
viewtopic.php?f=463&t=177096 <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez slidinghorn » 22 lis 2015, 19:43

hej a ja mam taki problem, że moj dogrzewacz eber nie odpala, ostatni raz odpalił mi go w warsztacie w gliwicach (tydzień temu) mechanik a teraz poniżej +5 C nic się nie dzieje. Jeszcze rok temu odpalał zawsze teraz już wogóle nie odpala.
Byłem w dądrowie górniczej i tam mi wymienili uszczelki, sitko, piecyk przeczyścili, nawet sterownik (o tych samych numerach co mój były) cyfrowy z mazdy 5 przełożyli i dalej nie odpala. Mechanik się poddał, a ten z gliwic twierdzi że jest wszystko ok i że nie było żadnych błędów ani usterek, ale mimo to dalej nie pali, jedni radzili mi aby wyciagać bezpiecznik 40A podczas pracy silnika aby go zresetować, albo odłączyć akumulator na kilka godzin i go ponownie odpalić, powinien zaskoczyć, a ja się pytam co dalej skoro błedów przez can ani obd II nie mam.


posiadam Mazda 3 I Hatchback 2.0 MZR-CD
mam eberspaecher wersja
Hydronic
D5WZ
252443
37W 12V
5,0 KW
2,5 bar
slidinghorn
 

Postprzez gorylla » 24 lis 2015, 15:31

Ech, minęło 5 latek i Eber znowu padł, płyn znika litrami.

Kolejna wymiana uszczelniaczy i żarnika.

Podsumowując- żywotność Ebera D5WZ to w porywach 5 latek, bo wcześniej padł po 3!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez slidinghorn » 25 lis 2015, 19:41

odczytałem błąd U0166 Data bus, auxiliary heater control module – no communication i teraz pytanie czy to jest wina bezpiecznika? jezeli tak to gdzie go mogę znaleźć pod maską w mazdie 3
slidinghorn
 

Postprzez Damian68 » 6 gru 2015, 20:52

Czy akumulator o mniejszej pojemności może być przyczyną nie załączania się dogrzewacza silnika? Mam obecnie aku 74 Ah a z tego co się zdążyłem zorientować powinien być bodajże 95Ah.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Yard » 6 gru 2015, 22:57

Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 17:27

Nadal nie mam odpowiedzi na konkretne pytanie :) Jak i kiedy powinien się załączyć to już w różnych wątkach wyczytałem <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez PitrekT » 10 gru 2015, 23:08

Pojemność akumulatora nie ma wpływu na proces załączania się dogrzewacza. Aby mógł się on załączyć muszą być spełnione określone warunki takie jak: temperatura, napięcie jak i sygnał z alternatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 229 (22/5)
Auto: Mazda 3 BL '12

Postprzez Damian68 » 11 gru 2015, 16:25

Ok dzięki. Trochę to trwało ale mam odpowiedź. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez PitrekT » 13 gru 2015, 22:01

Dogrzewacz można zdiagnozować co może pomóc w rozwiązaniu problemu z brakiem załączana. Na pewno diagnozuje go głowica VCM IDS. Być może również program FORSCAN to umożliwia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 17:58
Posty: 229 (22/5)
Auto: Mazda 3 BL '12

Postprzez Damian68 » 14 gru 2015, 00:04

Dostępu do głowicy VCM IDS nie mam :D Forscan owszem ale nie wiem czy tam jest opcja sprawdzenia. Do zakładu ębera się nie wybrałem z racji obaw przed nawijaniem makaronu na uszy – wie Pan może to a może tamto a 2 stówki się należy. U mnie eber się nie załącza – zeszła zima sprawdzone na słuch i na oko :D Kolega ma M5 i u niego widać i słychać Ebera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kriskus » 14 gru 2015, 14:14

Forscanem powinieneś móc go sprawdzić, ale potrzebny Tobie będzie interfejs czytający dane po magistrali HS i MS CAN. Zwykłego ELM327 trzeba przerobić, na przykład tak:
http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=4&t=4
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Damian68 » 14 gru 2015, 15:08

Ja i przeróbki <rotfl> Dwie minuty i ELM <killer> Znalazłem gotowca ale koszt <nie> .
http://allegro.pl/euroscan-elm327-ms-ca ... 87983.html

Są tańsze ale do Forda
http://allegro.pl/stn1170-elm327-v3-dia ... 63562.html

Może ktoś mi przerobi <co?> <zawstydzony>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez kriskus » 14 gru 2015, 15:31

To nie szkodzi, że do Forda, sama aplikacja Forscan też jest głównie do Forda. A interfejsy są jeszcze tańsze, ale żadnego z nich nie testowałem:
http://allegro.pl/interfejs-ford-mscan-hscan-2015-elm327-fv-nowosc-i5475240299.html
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2005, 03:30
Posty: 275 (1/0)
Skąd: Bydgoszcz / Gdańsk
Auto: BAZ5, CAKL, CRRF7J

Postprzez Damian68 » 14 gru 2015, 15:36

No to już jest jakieś rozwiązanie. Tyle to mogę zainwestować :) Tylko czy będzie można sprawdzić Ebera a właściwie to co można sprawdzić za jego pomocą <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy