Przeróbka kluczyka na "scyzoryk"

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zwier88 » 7 gru 2015, 18:28

Cześć Wam.
Ponieważ zawsze podobały mi się kluczyki typu "scyzoryk", a wiadomo jakie były w starszych mazdach, ja też postanowiłem, że zrobię sobie własny. I tak po kilku pytaniach do CLAU w końcu mi się udało.
Na początek musiałem kupić odpowiedni kluczyk. Ponieważ nie mam karty kredytowej ani konta na eBay'u szukałem głównie w Polsce. Znalazłem jedynie na stronie kluczyki.otwarte24.pl link. Cena niestety jest dużo wyższa, ale jednak trochę wygodniej i szybciej.
Pierwsze co to zauważyłem, że kluczyk jest bardzo masywny. W sumie to nie spodziewałem się, że jest aż tak wielki :D. Ale kwestia przyzwyczajenia mam nadzieję.
Sam montaż jest bardzo prosty. W scyzoryku trzeba odkręcić dwie śrubki krzyżakiem, a w oryginalnym pilocie należy podważyć lekko przy uchwycie. Elektronika bardzo ładnie wchodzi na miejsce. Najwięcej problemów, zresztą tego się spodziewałem, miałem z wyjęciem transpondera. Nie wiedziałem, w którym dokładnie miejscy on jest schowany w kluczyku, dlatego nacinałem gumę bardzo powoli i delikatnie. i tak po około 45min i 1503489 przekleństwach w końcu się udało :D. Następnie wystarczyło tylko iść do ślusarza żeby doszlifował grot, następnie złożenie wszystkiego w całość i gotowe. Mazda normalnie odpala, wszystko ładnie działa. Dorzucam kilka zdjęć z zabiegu.

SAM_3012.JPG

SAM_3015.JPG
Tutaj porównanie obu kluczyków

SAM_3016.JPG
Rozebrane na części

SAM_3017.JPG

SAM_3018.JPG
Scyzoryk z elektroniką na miejscu

SAM_3018_nowy.jpg
Tutaj zaznaczyłem miejsce gdzie umieściłem transponder

SAM_3019.JPG
Kluczyk po odcięciu gumy

SAM_3021.JPG
Kluczyk i transponder w plastikowej obudowie

SAM_3026.JPG
Porównaniu obu kluczyków już po operacji

SAM_3024.JPG
I na koniec kluczyk w stacyjce :)
Ostatnio edytowano 7 gru 2015, 18:54 przez zwier88, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 18:40

Może trochę więcej szczegółów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zwier88 » 7 gru 2015, 18:43

Damian68 napisał(a):Może trochę więcej szczegółów :)


Tak wiem, już poprawione :). Sory, dodałem jedno zdjęcie i kliknąłem "Wyślij" :P
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 18:46

Niezła rzeźba ale efekt jest <spoko> A gdzie umieściłeś immo <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zwier88 » 7 gru 2015, 18:52

Już spieszę z odpowiedzią. Immobiliser dałem w miejsce zaznaczone na poniższym zdjęciu. Luka jest trochę większa niż sam transponder. Poradzono mi abym użył kleju epoksydowego, jednak na razie nie chciałem go przyklejać, więc wepchnąłem tam trochę zwykłej waty łazienkowej i go usztywniłem :D
Załączniki
SAM_3018_nowy.jpg
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 19:11

Jeszcze jedno pytanie. Jaki całkowity koszt przeróbki <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez matthies » 7 gru 2015, 20:10

obawiam się, że nieźle przepłacone. Mnie to kosztowało 20$ i 20 zł i mam cały czas pełnosprawny stary kluczyk ;)
Nie było przypadkiem już poradnika jak to się robi?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 20:19

Pewnie przepłacone ale radocha bezcenna :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez zwier88 » 7 gru 2015, 20:35

No jest przepłacone. Jestem tego świadomy. Ale to było dla mnie najwygodniejsze rozwiązanie.
Klucz z przesyłką kosztował mnie około 90zł + 10zł na ślusarza.

matthies napisał(a):Nie było przypadkiem już poradnika jak to się robi?


Wiesz co, widziałem tylko post z paroma zdjęciami. Pomyślałem, że wrzucę trochę więcej fotek. Jeżeli był, to trudno, mój temat do usunięcia.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 17:03
Posty: 39 (0/1)
Auto: Mazda 6 1.8L, 2003r

Postprzez Biniu » 7 gru 2015, 20:43

matthies napisał(a):obawiam się, że nieźle przepłacone. Mnie to kosztowało 20$ i 20 zł i mam cały czas pełnosprawny stary kluczyk ;)
Nie było przypadkiem już poradnika jak to się robi?


Chyba nie.
Ta obudowa kluczyka w tym sklepie 80 zł.
Więc koszty identyczne niemalże.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 20:46

zwier88 napisał(a):Wiesz co, widziałem tylko post z paroma zdjęciami. Pomyślałem, że wrzucę trochę więcej fotek. Jeżeli był, to trudno, mój temat do usunięcia.


Po co usuwać. Jest <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez matthies » 7 gru 2015, 21:11

w żadnym wypadku usuwać, bardziej chodziło mi o podpięcie żeby było wszystko w jednym miejscu.

Biniu777 napisał(a):koszty identyczne niemalże

niby tak, tylko celowo napisałem
matthies napisał(a): i mam cały czas pełnosprawny stary kluczyk

ponieważ w kosztach jest też nowa kostka od immo i dzięki temu mam 3 kluczyki w tym 1 scyzoryk.
Inaczej byłoby to 10$ + 20zł, przy czym dolar wtedy stal około 3zł
Załączniki
20140711_133829.JPG
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Damian68 » 7 gru 2015, 21:14

Kiedy to było :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez dobrzyn22 » 7 gru 2015, 22:05

matthies napisał(a):w żadnym wypadku usuwać, bardziej chodziło mi o podpięcie

podpiąć można jedynie do wątku "pilot do Mazdy6"... więc myślę, że lepiej będzie jak tak zostanie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5231 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mig29_1979 » 5 lip 2016, 23:46

To link do obudowy w którą wkładamy elektronikę z naszego pilota i transponder ze zwykłego kluczyka i cieszymy się scyzorykiem.
http://allegro.pl/kluczyk-pilot-obudowa ... 77038.html
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 09:50
Posty: 9
Skąd: Ryki
Auto: była 323 BJ 1.5 16v 99r
jest mazda 6 2.0 141KM 2003r

Postprzez Damian68 » 6 lip 2016, 15:41

Robiłeś tą zmianę ? Brałem obudowy do M5 i nicholery nie pasowało
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez mig29_1979 » 6 lip 2016, 22:29

Tak robiłem u siebie na 2 szt wszystko pasuje. Dorobienie grota 10zł.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 09:50
Posty: 9
Skąd: Ryki
Auto: była 323 BJ 1.5 16v 99r
jest mazda 6 2.0 141KM 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6