Opel Speedster Honda K20 2001 " Biała Wdowa"

Postprzez Capazo » 7 lis 2015, 18:30

UpDate!

Silnik już wisi na nowych łapach:) Rama została już wyspawana, okazało się, że lewa strona była przesunięta do środka o 5,5mm!! Na dniach będzie wyspawany wydech, rury przy flanszy będą specjalnie zgniecone w owal ( tak jak wyjście w głowicy K20 ), następnie łagodnie przejdą w okrąg. Poniżej pare fotek z łap oraz ramy pomocniczej. Tak jak widać stara prawa łapa ważyla 4kg nowa łapa waży 750g!!, lewa 2,4kg nowa 700g. Dzięki nowym uchwytom silnik jest o 32mm bliżej grodzi. Dodatkowo wyszło w praniu, że nowe lożysko, które było zamontowane w marcu br. jest już do <dupa> bo, ktoś urwał jakieś tam blaszki i na dniach mogło by sie to posypać:(
Załączniki
20151103_211435.jpg
20151105_124036.jpg
20151030_125529.jpg
20151030_125552.jpg
20151030_125614.jpg
20151030_131648.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 7 lis 2015, 20:39

a mowiles ze te lapy waza 20kg :) fajnie ze zaoszczedziles chociaz te 3 kg. niezle z tym przesunieciem silnika do srodka o 3 cm. zmierz na wadze na zlomie jak wyjedziesz rozklad mas. ciekaw jestem jak sie zmienil wzgledem serii.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 12 lis 2015, 08:16

UpDate!

Mam już wagę wszystkich starych łap. Rekord pobiła tylna łapa ważąca 5Kg!! Masakra. Okazało się jednak, że kolektor będzie zawijał przed ramą, więc obejdzie się bez cięcia bagażnika. Plusy to srodek ciężkości niżej. Silnik dodatkowo skręcony jest dołem, aby jeszcze bliżej ramy doszedł.

Waga starych łap:
-12,7Kg
Waga nowych:
-2,85 Kg <faja>

Poniżej kilka fotek łap:) na dniach będzie wydech robiony:)
Załączniki
flansza.jpg
lewan2.jpg
lewan3.jpg
przodn1.jpg
przodn3.jpg
silnik1.jpg
tyln1.jpg
tyln2.jpg
tyln3.jpg
tyls1.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Majk500 » 12 lis 2015, 09:18

No nieźle to wszystko wygląda. Zawsze zaglądam do tego tematu z ogromną ciekawością <czarodziej>
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2011, 23:18
Posty: 950 (1/11)
Skąd: Poznań
Auto: LS400 –>1UZ-FE
MX-6 GD-> F2T

Postprzez onyx » 12 lis 2015, 12:13

Bardzo ładnie wyszło to odchudzanie :) Mimo, że Domex to też stal to jednak jej waga względem zwykłej "czarnej" zdecydowanie mniejsza.

Czy ja dobrze widzę, że ta poduszka znowu jest na 1 śrubie w skrzyni? Mimo, że pęknięcie obspawane to obstawiam że znowu tutaj będzie problem...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez Capazo » 12 lis 2015, 16:02

onyx napisał(a):Czy ja dobrze widzę, że ta poduszka znowu jest na 1 śrubie w skrzyni? Mimo, że pęknięcie obspawane to obstawiam że znowu tutaj będzie problem...


2 sruba jest na dole po przekątnej...nie nie takich rzeczy już nie robimy <faja>
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez onyx » 12 lis 2015, 16:08

Capazo napisał(a):nie nie takich rzeczy już nie robimy <faja>


<czarodziej> i bardzo dobrze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 10:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez piwo » 20 lis 2015, 18:51

pochwal sie tlumikiem przelotowym i nowa ultra plecionka :)
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 21 lis 2015, 10:20

piwo napisał(a):pochwal sie tlumikiem przelotowym i nowa ultra plecionka :)


Wszystko sie wyjasnilo dlaczego tylko 13,3 na cwiare i bardzo słabe czasy do 200. Plecionka sciagneła sie tak do srodka, ze przelot to tylko 10mm....Masakra... dodatkowo jeszcze katalizator mi sie rozlecial tzn. oderwał sie wkład od obudowy i przemieszcza sie przod i tył. Z plusów silnik jedank doszedł blizej o 36mm i z tyłu zostało bardzo dużo miejsca na wydech. Cały silnik jest tez za tylnią osią, wiec wlasciwosci jezdne będą korzystne. Hmm..jeszcze z niedoskonałości znalezlismy sposob podłaczenia przewodów do pompy hamulcowej, czyli przednie heble zostały podłaczone do tylnej sekcji w pompie... dobrze ze miałem korektor, bo przy hamowaniu bym leciał caly czas bokiem:P

Piwo jakbyś mogł zrobić zdjecie od gory silnika seryjnego to bym był bardzo wdzięczny, chciałbym porownać z k20 :)
Załączniki
silnik gora.JPG
Wydech.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez tekkenfan » 22 lis 2015, 02:42

Lubię takie podejście do sprawy, wszystko kompleksowo bez zbędnego druciarstwa <spoko>
Na łapach faktycznie trochę się urwało.
Co do przesuwania silnika to jak dla mnie trochę słaby pomysł patrząc na to pod jakim kątem teraz są półosie. Żeby tylko nie skończyło się na awariach przegubów, no ale zakładam że na to jest jakiś plan? Chyba że to nie stanowi aż tak wielkiego problemu jak mi się wydaje?

Jeżeli zaś chodzi o plecionki to już widziałem kilka takich wynalazków i dlatego jak turbiłem mojego sztrucla to kupiłem wzmacnianą plecionkę, która w środku ma blachę, a co za tym idzie nie ma opcji żeby zaszła taka sytuacja jak na załączonym obrazku.

Czekam na więcej updatów bo nic na forum się nie dzieje i nie mam czego czytać/oglądać :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez Capazo » 22 lis 2015, 16:23

tekkenfan napisał(a):Co do przesuwania silnika to jak dla mnie trochę słaby pomysł patrząc na to pod jakim kątem teraz są półosie. Żeby tylko nie skończyło się na awariach przegubów, no ale zakładam że na to jest jakiś plan? Chyba że to nie stanowi aż tak wielkiego problemu jak mi się wydaje?


Z tego moda ciesze się własnie najbardziej, bo wiem że będzie auto lepiej skręcało. Seryjny speedster Turbo ma ten sam kąt półosi i pomimo dużo większego Nm przeguby nie padają. Jest to sztywna oś, więc tutaj przeguby są cały czas nieruchome.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Capazo » 5 gru 2015, 08:30

UpDate!

Wydech juz w 95% pospawany, moim zdaniem wyszlo genialnie. Wszystkie spawy były wykonywane w osłonie gazowej, wiec w srodku nie ma zadnych bobli wystających, ktore zakłócały by przepływ spalin ( jest to ułamek strat, ale ziarnko do ziarnka...). Katalizator udało sie zreanimować, wiec zostanie uzyty ponownie i będzie on umieszczony za tylnym tłumikiem, na samym koncu wydechu. Dodatkowo zakręt od plecionki do tłumika przelotowego bedzie o 63mm bliżej, a co za tym idzie nie będe musiał uzywać zadnych dystansów, aby mi nie spłoneła opona.... Oczywiście cały wydech będzie owinięty bandażem o gr 2mm, żeby ograniczyć emisję ciepła. Z plusów sonda lambda jest w koncu na wspolnej rurze, wiec afr bedzie z 4 cylindrów, a nie z 2 tak jak było dotychczas, pewnie AFR jakoś zbytnio sie nie zmieni, ale jest przynajmniej tak jak powinno być:) W katalizatorze zostaną wspawane 2 krócce na wejsciu i na wyjsciu, w razie badań technicznych na WSMP ( wkładaja druciki i sprawdzaja czy jest wkład w srodku, a nie sama puszka w innym wypadku musiałbym demontować cały wydech:) )
Wydech wykonany jest ze ścianki 1,5mm ( stary z 2mm ), wiec mysle ze pomimo rozbudowanego kolektora waga powinna być podobna. Pojemność poj. runnera to od 1270ml do 1280ml <faja>
Dodatkowo zostało zmienione mocowanie linki ( wczesniejsze wygladało jak wyrzutnia rakiet Katiusza ), a także został skrócony skok przod-tył, a wydłużony lewo-prawo, zeby sie nie wbijało 1-ki zamiast 3-ki.
Termin oddania auta to koniec stycznia, wtedy pownno być juz wystrojone ( razem z chlodnicami oleju, dodatkowa pompa wody itd. )
Ponizej pare fotek:)
Załączniki
DSC_0078_1.JPG
DSC_0079_1.JPG
DSC_0080_1.JPG
DSC_0068_1.JPG
DSC_0073_1.JPG
DSC_0074_1.JPG
DSC_0075_1.JPG
DSC_0076_1.JPG
DSC_0077_1.JPG
DSC_0080_1.JPG
DSC_0082_1.JPG
DSC_0083_1.JPG
moc.bieg.s.jpg
Wspomniania Katiusza:)
moc.bieg.n.jpg
Jak widać da się..
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez Piotr_ » 5 gru 2015, 09:11

Z roku na rok coraz gruubiej :D Aż się boję co będzie w 2017 :P
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Bo_Lo » 5 gru 2015, 09:50

Kolektor czyste porno :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez piwo » 5 gru 2015, 11:12

przyczepie sie. czemu z 2i 3 cylindra nie ma na wprost kanalow tylko praktycznie od razu w dol? na 1 i 4ce masz tak ladnie a 2 i 3 spitolona. powinno wygladac tak na wyjsciu z silnika:
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 12441.html
a i znalazlem czas alexa na cwiare z k20stka; 12,5s wiec musisz jeszcze pol sekundy zejsc w przyszlym sezonie :)
http://www.adrenalinemotorsport.pl/samo ... ise-s2-k20
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez Capazo » 5 gru 2015, 12:40

piwo napisał(a):przyczepie sie. czemu z 2i 3 cylindra nie ma na wprost kanalow tylko praktycznie od razu w dol? na 1 i 4ce masz tak ladnie a 2 i 3 spitolona. powinno wygladac tak na wyjsciu z silnika:
http://www.racingforum.pl/lofiversion/i ... 12441.html
a i znalazlem czas alexa na cwiare z k20stka; 12,5s wiec musisz jeszcze pol sekundy zejsc w przyszlym sezonie :)
http://www.adrenalinemotorsport.pl/samo ... ise-s2-k20


Po to schodziło od razu, aby pojemność kazdego runnera była prawie, że identyczna.
Co do alexa to mowilem przeciez ze 207km elise robi 12,5 na cwiare. Pomimo tego ze wazy 800kg. Mam nadzieje ze teraz wydech i strojenie zrobia swoje. Na hamce bede testował jeszcze bardzo krotki dolot i zobacze wtedy czy to cos da.
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez DARO MAZDA 323 » 3 lut 2016, 10:02

jak tam Mateusz auto już poskładane ?
VW Passat B8 2.0 TDI -190 KM DSG
Mazda Mx3 V6 2.5 KLde
Mazda Mx5 – 1.8 Torsen
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 11:44
Posty: 2869 (9/63)
Skąd: Wrocław
Auto: PASSAT 2.0 TDI DSG

Postprzez Capazo » 10 mar 2016, 19:31

Tymczasem...

Nastąpiło wiele zmian, w sam raz na miesiąc przed TP:) Tylna rama została obspawana przy drążkach reakcyjnych, wahacze tylne zostały wzmocnione, aby się nie wyginały. Niestety są dość wiotkie. Całość razem z ramą, poduszkami silnika poszła do piaskowania i malowania proszkowego. Także kokon od strony grodzi zostanie wzmocniona płaskownikiem z aluminium co by poduchy i wahaczy nie wyrwało.
Miłą niespodzianką były dla mnie luzy na WSZYSTKICH unibolach ( czyli sworznie wahaczy 8szt. oraz drążki reakcyjne) niestety posiadały wkładkę teflonową Made in China wiec to musiało nastąpić. Wymieniam je na renomowanej marki FLURO z uszczelnieniem mosiężnym. Teraz powinien się precyzyjniej prowadzić, bo ostatnio to różnie z tym było, w szczególności na Rykach <faja>
Przedni stabilizator zostanie przerobiony na regulowany aby zwiększyć podsterowność na Poznaniu.
No i modze z heblami czyli.....przednie seryjne 2-tłoczkowe superlekkie zaciski AP RACING wlatują na tył zamiast 4-tłoczkowcyh zacisków. Także tarcza z tyłu będzie mniejsza z 308 na 288mm. Tylne zaciski zaś wylądują z przodu wraz z tylną tarcza ATE 308mm. Przedni mocarny hebel 4 tłoczek i tarcza 321mm odchodzi do lamusa. Nie dało się dokładnie dozować hamulcem, na slicku przy 160 blokowało koła <diabełek> Na przód wlatuje klocek Ferrodo Neova czy jakoś tak:) Bardzo porównywalny z Carbone Lorreine RC6 tyle że tańszy i nie zjada w trybie natychmiastowym tarcz:) Zostanie to jeszcze poskładać wstawić dodatkową pompę wody oraz chłodnicę oleju. Na końcu wystroić na V-Powerze, wstawić klatkę i akurat będzie 15 kwiecień, więc mam jeszcze dzień zapasu <lol>
Co do WSMP to na 99% będzie przygotowywane auto wg homologacji Lotusa Exige GT2
Załączniki
kokon1.jpg
kokon2.jpg
rama1.jpg
rama2.jpg
silnik.JPG
wahacz.jpg
wahacz1.jpg
Tor Poznań 1:50,500 147KM Spidi:) 2014
BEST ET@ 13,308 Opel Speedster ~ 213KM Ryki 2015
Tor Poznań 1:47,700 235KM Spidi:) 2016
Tor Poznań 1:45,937 235KM Spidi:) 2017
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 17:29
Posty: 1272 (0/26)
Skąd: Wałbrzych/Krotoszyn/Poznań
Auto: Była Mazda 323BG GT-ZE V6 186KM "Czarna Wdowa"

Jest Opel Speedster Honda K20 235KM " Biała Wdowa" 890Kg

Postprzez piwo » 10 mar 2016, 21:34

myslisz ze te wahacze az tak sie gna? kurcze jeszcze tyle pracy a juz tylko miesiac zostal. to mocowania na wahacze to fakt sa miekkie bardzo.warto to bylo obspawac. u mnie przy dokrecaniu tulei caly ten profil aluminiowy sciskalo do srodka. masakra jakie te aluminium to plastelina.

Dopisano 10 mar 2016 21:34:

myslisz ze te wahacze az tak sie gna? kurcze jeszcze tyle pracy a juz tylko miesiac zostal. to mocowania na wahacze to fakt sa miekkie bardzo.warto to bylo obspawac. u mnie przy dokrecaniu tulei caly ten profil aluminiowy sciskalo do srodka. masakra jakie te aluminium to plastelina.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4879 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez zemoj » 10 mar 2016, 22:46

Ja pierniczę, widzę, że znowu grubo dajesz <boje się>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3199 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy