Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez ellipsis » 27 lis 2015, 19:05

Te pomiary z autocentrum też sa jakieś od czapy..

Nasza mazda wg ich pomiaru przy 130km/h – 68.3 dB, gdzie BMW 3 F30 ma 68dB a Lexus IS 300h 68.6 dB Coś tu nie gra, z całym szacunkiem ale nie wiem jakim cudem im wyszły takie pomiary. Ja jezdzilem BMW F30 i odrazu co rzucilo mi sie w oczy (uszy) to brak tego naszego szumu opon i wiatru..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez czarmi » 27 lis 2015, 19:13

ellipsis napisał(a):Ja jezdzilem BMW F30 i odrazu co rzucilo mi sie w oczy (uszy) to brak tego naszego szumu opon i wiatru..

Bo może te nasze szumy opon i wiatru w M3, wcale nie wpływają tak znacząco na ilość dB w aucie :P <co?>
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Maniuś » 27 lis 2015, 19:31

Witam.
Koledzy przejęli się mocno hałasem w naszych Mazdach 3, co moim zdaniem nie jest to aż tak drastyczne w stosunku do innych samochodów tej klasy na rynku polskim. Natomiast zatanawiam się jaki wpływ na gwarancję perforacji blach może mieć załozenie dodatkowego wyciszenia. Każda dodatkowa warstwa powoduje utrudnienia w odparowaniu wilgoci między wyciszeniem a blachą, co może mieć decydujacy wływ na zwiększenie korozji blach. Na nadkolach woda, woda z solą na pewno dostanie się między między maty wyciszajace i blachy nadkoli i jej usuwanie będzie nieporównywalnie dłuższe niż bez wyciszenia, co zwiększa ryzyko korozji. Fabryczne nadkola nie gwarantują szczelności. Ponadto między blachami a matami będzie kondensować wilgoć, która nie będzie miała możliowosci szybkiego odparowania. Uważam,że dodatkowe wyciszenie auta może spowodować problemy z ważnością gwarancji na perforację.
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2014, 14:04
Posty: 40 (1/1)
Auto: Mazda CX 30-Kanjo, skrzynia 6MT
2,0 -150 kM

Postprzez ellipsis » 27 lis 2015, 20:57

No tak teraz wyjdzie, że nie kłada mat bo boją sie, że przez nie auto zgnije :D
Czarmi, może źródłem hałasu w naszym M jest radio ? hahaha
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez sordyl18 » 2 gru 2015, 12:08

Prosiłbym o informację z Waszego doświadczenia i użytkowania które opony zimowe 205/60/16 są najcichsze.

Ja mam obecnie Vredestein Snowtrac 3 (na etykiecie 68db) a huczą niesamowicie, Toyo letnie przy nich są bezszelestne.

dzięki za pomoc, w firmie sprzedającej używane opony mam możliwość wymiany na inne, tylko nie wiem które będą ciche (nie tylko na naklejce)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez czarmi » 2 gru 2015, 12:15

Ja w zeszłym roku zakupiłem opony zimowe Goodyear ULTRA GRIP 9 205/60R16 92H. Jestem z nich bardzo zadowolony, a są faktycznie sporo cichsze (68dB) od moich letnich.
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez sordyl18 » 2 gru 2015, 13:31

ok, wzięte ultragripy 9, jutro montaż.

Dużo osób w tym temacie pozytywnie wypowiada się o tych oponkach.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez sordyl18 » 3 gru 2015, 16:15

Oponki wymienione. Jest ciszej przy małych prędkościach, później już wiatr robi swoje.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez Sucharsson » 3 gru 2015, 17:58

Mogę tylko potwierdzić – Goodyear UG 9 to cicha oponka. W poprzednim sezonie sprawdzona też na śniegu – bez zastrzeżeń, bezpiecznie i pewnie.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2015, 15:23
Posty: 21 (1/2)
Auto: Mazda 3 BM 2014 120 HB SkyMotion

Postprzez ellipsis » 3 gru 2015, 20:40

U mnie zimowe Bridgestone też sa teraz o wiele cichsze niż letnie dunlopy choć Bridgestone maja 71dB a Dunlopy 67dB. I bądz tu zdrowy, 4dB głosniejsze a w rzeczywistości cichsze, nie slychac tego szumu toczenia jadąc 50-80km/h.

Chciałbym sprostować kwestie, która pojawiła się pare postów wczesniej. Mianowicie test wyciszenia w autocentrum dla Superba byl dokonany wadliwie i dlatego wyszlo 69dB co jest głosniej niż u nas w Maździe. Ponowny pomiar wykazał 63-64dB przy 130km/h i to Dieslem.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez Marianek » 3 gru 2015, 22:42

Ellips w BM diesel jest ciszej niż w benzynie ;P ;P I to nie tylko w Mazdzie ale w wielu markach.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez dzej_dzej » 4 gru 2015, 18:45

Takze mam Goodyear ultragrip 9 i faktycznie sa duzo cichsze od letnich fabrycznych Toyo. Takze moge je polecic smialo.
 
Od: 27 lis 2014, 20:42
Posty: 32 (2/1)
Auto: Mazda 3 Sedan BM 120KM SkyEnergy

Postprzez Zibi85 » 4 gru 2015, 18:57

creet napisał(a): Cena 3.5-6k PLN. Nie wiem skąd te 13k PLN z baraku Gołembiewskich –


No 10-15 tysięcy za wyciszenie auta to mega przegięcie. Koszt samych materiałow (mat butylowych i GMS) jakie są potrzebne do wyciszenia całego auta (drzwi, podłoga, bagażnik, dach, nadkola, gródź) to 1000-1500zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2011, 00:45
Posty: 181 (1/2)
Skąd: Tarnów okolice
Auto: Sprzedam opony: viewtopic.php?f=5&t=190412

Mazda 626 GF 1999r,
Exclusive
2.0 FS 136KM + LPG.

Postprzez czarmi » 4 gru 2015, 19:54

Marianek napisał(a):w BM diesel jest ciszej niż w benzynie

Na podstawie Twojego wpisu można sądzić, że nie masz tzw. zefirka lub szumów z uszczelek drzwi, przy osiągnięciu prędkości pow. 80km/h :| <co?>
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Marianek » 4 gru 2015, 22:20

Nie mam tego, pojawia się spory szum dopiero przy 170km/h do tej prędkości podróżuje się spokojnie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez czarmi » 4 gru 2015, 22:42

Ciekawi mnie zatem, z czego wynika ta różnica <co?>
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez creet » 5 gru 2015, 00:02

czarmi napisał(a):Ciekawi mnie zatem, z czego wynika ta różnica


Stawiam, że chodzi o wybitną miłość do marki. Może w tym przypadku nie tyle ślepą, co głuchą;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez JurekMaslo » 5 gru 2015, 09:46

Producenci samochodów oszczędzają na czym się da a obniżyć koszty produkcji. Pojedyńcze szyby zamiast podwójnych w drzwiach, gołe, cienkie blachy podwozia i dachu, chińskie uszczelki dają taki efekt. Kiedyś jeżdziłem Oplem Kadettem i do dziś zapamiętałem go jako bardzo ciche auto. Golf 6 moim zdaniem jest cichszy od Golfa 7. Jedynie klasa premium jest dobrze wytłumiona ale też to duże pieniądze. Pozostaje więc jedynie wyciszenie we własnym zakresie.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez sordyl18 » 5 gru 2015, 13:51

jednak co fabryczne to fabryczne ;/ wyciszenie własne czy jakiejś firmy się tym zajmującej nie będzie nigdy takie samo, niektórych elementów i błędów projektowych niestety nie da się już wyprostować.

Dopisano 5 gru 2015, 13:57:

ostatnio miałem okazję jeździć nowym focusem. Nawet rozmowa ze sprzedawcą od razu przez niego została nakierowana na lepsze wyciszenie i poprawki fabryczne w stosunku do wersji przed liftem m.in grubsze szyby, nowe uszczelki. I to słychać że jest cichutko, duże prędkości nie robią na nim wrażenia, lecz aby to odczuć trzeba iść na jazdy testowe różnymi autami tylko z nastawieniem na głośność ! bo niestety wzrok działa i patrzymy oczami, impulsem, a dopiero po 3 miesiącach od zakupu zauważamy niedociągnięcia, np. "kurde jak tu głośno" ;)

ps. nadal po roku kupując nowy samochód wybrał bym mazdę pomimo niektórych niedoróbek...no może seat leon byłby większym konkurentem (rok temu też był głównym rywalem) ;)
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez darrecki » 5 gru 2015, 14:00

creet napisał(a):
czarmi napisał(a):Ciekawi mnie zatem, z czego wynika ta różnica


Stawiam, że chodzi o wybitną miłość do marki. Może w tym przypadku nie tyle ślepą, co głuchą;)


Też mam Diesla jak Marianek i jedyne na co mogę narzekać to szum opon, brytyjski asfalt jest strasznie głośny niezależnie od marki pojazdu jakim się poruszamy – niektóre odcinki dróg to tragedia, nie można myśli zebrać. Aczkolwiek chyba zauważyli ten problem, ponieważ wszystkie nowe nawierzchnie są zdecydowanie cichsze i przy 150km/h nie mogę narzekać na hałas czy szumy wiatru. Coś tam lekko świszczy ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Już bardziej denerwujące jest dudnienie deszczu o dach, na wyspach to bardzo popularne zjawisko. Rano, gdy dach mokry, podczas ruszania najzwyczajniej słychać jak woda ścieka – wrażenie jakby mi zaraz ktoś miał kubeł wody na głowę wylać. Jedyne co mnie w Mazdzie boli to kiepskie Bose i brak kilku umilających życie bajerów dostępnych w innych markach. Następny tydzień będę poruszał się służbowym Focusem to porównam głośność na tych samych odcinkach drogi. Marzy mi się też potestować nowego Lexusa is (jedyne wg mnie auto mogące konkurować wyglądem z 3 BM), ale to zapewne dopiero po nowym roku.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3138 (49/162)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto