Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez czarmi » 25 lis 2015, 23:07

Ja już gratuluję determinacji, samozaparcia i konsekwencji. Przecież gorzej nie będzie, a co najmniej tak samo. Ja jednak myślę, że będzie sporo lepiej. Ciekawy jestem Twojej "samooceny". Oprócz ciężkiej pracy, zdradź jaki był szacunkowy koszt finansowy zużytych materiałów <co?>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez sordyl18 » 25 lis 2015, 23:23

koszt mat około 850 zł
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez sordyl18 » 26 lis 2015, 09:44

Jest różnica na + ;)

w końcu głównym źródłem hałasu jest silnik, przy 100 km/h jest przyjemnie, teraz najsłabszym elementem są uszczelki i cienkie szyby.

Jednym słowem warto się troszkę urobić.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez sordyl18 » 26 lis 2015, 13:54

Głośność samochodu w zakresie prędkości 120-180km/h jest identyczna ;) wcześniej pomiędzy tymi skrajnymi prędkościami była kolosalna różnica...jednym słowem – dobrze spożytkowane 850 zł ;p

Dopisano 26 lis 2015, 13:58:

JurekMasło – jaką aplikacją mierzyłeś głośność ??
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez wojtix » 26 lis 2015, 14:00

sordyl18 napisał(a):Głośność samochodu w zakresie prędkości 120-180km/h jest identyczna ;) wcześniej pomiędzy tymi skrajnymi prędkościami była kolosalna różnica...jednym słowem – dobrze spożytkowane 850 zł ;p


Robiłeś jakieś pomiary głośności przed i po, czy tylko masz takie odczucia, na które na pewno ma wpływ wydanie 850 zł?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2014, 10:32
Posty: 258 (10/13)
Skąd: KRK
Auto: Mazda 3 Sedan, SkyEnergy, 120KM 6MT

Postprzez sordyl18 » 26 lis 2015, 14:09

Nie mierzyłem, do pracy jeździmy w kilka osób i kazdy miał chwilę na wypowiedzenie się. Tylko ja i portfel znali kwotę ;)

jak zainstaluję aplikację to mogę napisać ile db wyszło...tylko jaką zainstalować aby pomiar był poprawny i odpowiadający reszcie osób mierzących telefonami na tym forum...
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez JurekMaslo » 26 lis 2015, 21:26

Do Sordyl
Pierwszy pomiar po wygłuszeniu robiłem aplikacją na iPhona "Sound Meter" a póżniej sonometrem "Voltcraft 50". Wyniki były zbliżone.
Po wygłuszeniu jeżdziłem wieloma kompaktami m.in i30, Aurisem a ostatnio nową Astrą i muszę powiedzieć, że moja wygłuszona Mazda wcale im nie ustępuje a nawet przewyższa pod względem wyciszenia. Zachęcam więc do wygłuszania swoich aut.
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez subframe » 26 lis 2015, 21:42

Pytanko do Sordyla18.
Z czym miałeś największe probelmy i na co zwócić uwagę przy wyciszaniu?
Czy wszystkie spinki ocalały?
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez sordyl18 » 26 lis 2015, 22:09

Ogólnie nie było problemów, wszystko się fajnie rozbiera, wszyściutkie spinki ocalały. Poskładało się idealnie.

Chyba największa uwaga to dokładność i cierpliwość reszta idzie w połączeniu z tymi dwoma rzeczami ;)

Dopisano 26 lis 2015, 22:11:

muszę sprawdzić tą aplikację bo np w aplikacji "decibel 10th" przy 100 km/h pokazuje 80 db ;)

Dopisano 26 lis 2015, 22:23:

JurekMasło – przedstawiłbyś jeszcze raz swoje wyniki do wygłuszenia dla poszczególnych prędkości ?? bo nie wiem czy te w tabeli to są przed czy już po.

Dopisano 26 lis 2015, 23:56:

bardzo fajny skrót wyciszenia:

http://www.ahifi.cz/clanky/detail/mazda ... ozidla.htm
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez JurekMaslo » 27 lis 2015, 11:34

[quote="sordyl18"]
JurekMasło – przedstawiłbyś jeszcze raz swoje wyniki do wygłuszenia dla poszczególnych prędkości ?? bo nie wiem czy te w tabeli to są przed czy już po.

Z tymi pomiarami to nie taka prosta sprawa. Ja robię je dość często i w różnych warunkach i praktycznie wyniki choć niewiele to jednak różnią się od siebie. Zależy od nawierzchni (wiadomo chropowata jest głośniejsza), natężenia ruchu, terenu (zabudowany lub nie), opon a nawet prędkości wiatru. Ostatni mój pomiar z września wygląda tak:
postój: 39,3
0-100: 67,2
140: 69,0
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2015, 18:03
Posty: 33 (6/3)
Auto: Mazda 3 III 2.0 skyactiv-g 120km skymotion, 2014

Postprzez czarmi » 8 gru 2015, 14:23

sordyl18 napisał(a):swoją madzię zakończyłem wyciszać...ogólnie to co pisałem wcześniej + cała podłoga. Myślę że teraz A klasa może się schować ;pp jedynie ten wiatr w uszczelkach powyżej 140 ;/

Jedynie to ostatnie w moim aucie jest tym, czego chętnie bym się pozbył, ale u mnie zaczyna się już od 80km/h w górę Obrazek. Nie spędza mi to jednak snu z oczu :|
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez sordyl18 » 8 gru 2015, 15:04

Powiem szczerze że od 130-150 praktycznie różnicy brak. Jedynie ten wiatr w uszczelkach. Fakt faktem ten program na 100% zaniża wyniki.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez subframe » 11 gru 2015, 11:58

Dzisiaj wykonałem swoje pomiary mojej niewygłuszonej M3 i niestety wyniki mam bardzo podobne do Sordyla18. Przyczyny mogą być trzy.
1. zbyt mało dokładne narzędzie pomiarowe.
2. wygłuszenie powoduje bardziej zmianę "widma" hałasu, a nie jego poziomu i wycina bardziej dokuczliwe częstotliwości.
3. Moja m3 jest wyjątkowo cicha, w co wątpię. Chociaż przyznam że szumów uszczelek nie słyszę, wszystkie są gumowe. No i mam ciche opony 67dB. Jednak i tak uważam że jest głośno.

Wyniki pomiarów IP6 i aplikacją dbVolume.
trasa S2, Warszawa, do Marynarskiej.
60km/h – 60dB
100km/h – 62dB
120km/h – 64dB.

Dodatkowo wykonałem pomiary inną aplikacją Decibel 10th za 0,99eur, która jakoś uśrednia wyniki i można zrobić fotki. Wyszło mi:
80km/h – 71dB
100km/h – 76dB
120km/h – 79dB.
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2015, 21:37
Posty: 85 (2/5)
Auto: Mazda 3'15 SkyEnergy 120 MT Sedan

Postprzez darrecki » 31 gru 2015, 00:42

Sam postanowilem wyciszyc BM, glownie chodzilo mi o lepsze audio i pozbycie sie uciazliwego szumu opon. Drzwi przednie zrobilem bardzo solidnie, 1 warstwa bitumu STP Anticor S + STP SPL 08 wewnatrz, dodatkowo Anticor S na zewnatrz i jeszcze jakas 5mm pianka na plastiki. Wynik – audio gra lepiej, zero metalicznych dzwiekow odczas "uzywania" drzwi przednich – brak innych zmian. Stracilem na to prawie caly dzien, pod koniec bylem juz na tyle wkurzony, ze nie zrobilem nawet 1 zdjecia.
Nastpnego dnia zabralem sie za podloge pod nogami kierowcy i pasazera, dolna czesc slupka B (tu nawet mam zdjecie!) – uzyty jedynie Anticor S, na nic innego raczej nie bylo miejsca. Na koniec zabralem sie za nadkola tylne, najpierw Bitum a na to pianka (aczkolwiek nie wszedzie). Prace nie skonczone, nadkole za fotelami zrobione ale zostal caly bagaznik. Poki co efekt... mizerny, mam nadzieje ze to przez sam bagaznik, bo wszystkie oslony pozdejnowane do blachy i jak to zloze do kupy to bedzie lepiej. Poszlo mi 4.5m2 mat bitumicznych i 2 duze maty pianki 8mm.

Dodatkowo leje i wieje od 2 dni wiec nie mam jak skonczyc, no i zabraklo bitumu na drzwi z tylu :( Oby pociete rece i polamane paznokcie byly tego warte...

Jedyne zdjecia jakie udalo mi sie zrobic ponizej
B1.jpg
Slupek B

B2.jpg
Dolna Oslona Slupka

C.jpg
Nadkole


EDIT:

Nadkola wyciszone, zabraklo materialu na tylne drzwi i podloge bagaznika.
Efekt kiepski, na glosniej drodze jak bylo kiepsko tak jest nadal. Na cichym przy wiekszych predkosciach pieknie wiatr gwizda, najprawdopodobniej z uszczelek – wczesniej tego jakos nie slyszalem. Nie jestem zadowolony z efektu, moze za wiele oczekiwalem?
IMG_20151231_103323.jpg
Nadkole
IMG_20151231_104622.jpg
Po zlozeniu
Ostatnio edytowano 31 gru 2015, 17:05 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Rubik » 31 gru 2015, 09:10

... czy ciężko ściąga się tą całą tapicerkę z drzwi , słupków ... ? Jakieś śrubki czy tylko zatrzaski na "wcisk" ?
Na pewno będzie lepiej niż przed :)
Powodzenia.
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 175 (2/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez darrecki » 31 gru 2015, 17:08

Rubik napisał(a):... czy ciężko ściąga się tą całą tapicerkę z drzwi , słupków ... ? Jakieś śrubki czy tylko zatrzaski na "wcisk" ?.


Wystarczy srubokret krzyzak, klucz 10 najlepiej grzechotka. Reszta to zatrzaski
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez sordyl18 » 10 sty 2016, 10:43

Darow...skończyłeś wygłuszenie ? Mierzyłeś głośność przed i po ?
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez darrecki » 10 sty 2016, 10:50

sordyl18 napisał(a):Darow...skończyłeś wygłuszenie ? Mierzyłeś głośność przed i po ?

Niestety nie, warunki pogodowe na to nie pozwalają. Leje dzień w dzień :(
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez sordyl18 » 10 sty 2016, 13:13

u Ciebie wygląda to podobnie jak u mnie. Jednak mimo dokładnego oklejenia tymi choler....mi matami butylowymi i piankami efektu już na chłodno po miesiącu nie ma jakiegoś mega. Tak jak wcześniej pisałem, wygłuszone mam wszystko od połowy słupka bocznego w dół.

Nie wiem czym to jest spowodowane, czy jakiś błąd konstrukcyjny w kwestii opływającego powietrza czy o co chodzi, bo nawet golf, czy audi a3 nie ma tak dogłębnego wygłuszenia fabrycznego a i tak jest ciszej.

Na dzień dzisiejszy chyba podarowałbym sobie wygłuszenie, zaoszczędził 1000 zł, 100 kg wagi samochodu, straconego czasu itp.

Chociaż jakbym pewnie wsiadł do m3 niewygłuszonej to różnica by była, też się przyzwyczaiłem już do poziomu hałasu po pracy.
Załączniki
IMG_6930.JPG
IMG_6929.JPG
IMG_6923.JPG
IMG_6925.JPG
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2014, 21:29
Posty: 156 (2/7)
Auto: Mazda 3 BM 2014 HB 120km

Postprzez darrecki » 10 sty 2016, 16:31

@sordyl18, proszę nie zniechęcaj mnie do dalszych prac :) Widzę, że poszedłeś po bandzie, ja tak dokładnie nie obklejałem. Na bagażnik i drzwi z tyłu przeznaczyłem dodatkowo 3.2m^2, na drzwi z przodu, podłogę pod nogami z przodu i nadkola tył / przód już zużyłem 4.2 m^2. Będzie może 50kg Max. Do tego drugie tyle pianek, na szczęście one ważą tyle co nic. Ale fakt, póki co zadowolony nie jestem.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3099 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323