
Wygłuszenie Mazdy i porównanie wyników
Ja już gratuluję determinacji, samozaparcia i konsekwencji. Przecież gorzej nie będzie, a co najmniej tak samo. Ja jednak myślę, że będzie sporo lepiej. Ciekawy jestem Twojej "samooceny". Oprócz ciężkiej pracy, zdradź jaki był szacunkowy koszt finansowy zużytych materiałów 

Głośność samochodu w zakresie prędkości 120-180km/h jest identyczna
wcześniej pomiędzy tymi skrajnymi prędkościami była kolosalna różnica...jednym słowem – dobrze spożytkowane 850 zł ;p
Dopisano 26 lis 2015, 13:58:
JurekMasło – jaką aplikacją mierzyłeś głośność
Dopisano 26 lis 2015, 13:58:
JurekMasło – jaką aplikacją mierzyłeś głośność
sordyl18 napisał(a):Głośność samochodu w zakresie prędkości 120-180km/h jest identycznawcześniej pomiędzy tymi skrajnymi prędkościami była kolosalna różnica...jednym słowem – dobrze spożytkowane 850 zł ;p
Robiłeś jakieś pomiary głośności przed i po, czy tylko masz takie odczucia, na które na pewno ma wpływ wydanie 850 zł?
Nie mierzyłem, do pracy jeździmy w kilka osób i kazdy miał chwilę na wypowiedzenie się. Tylko ja i portfel znali kwotę 
jak zainstaluję aplikację to mogę napisać ile db wyszło...tylko jaką zainstalować aby pomiar był poprawny i odpowiadający reszcie osób mierzących telefonami na tym forum...
jak zainstaluję aplikację to mogę napisać ile db wyszło...tylko jaką zainstalować aby pomiar był poprawny i odpowiadający reszcie osób mierzących telefonami na tym forum...
Do Sordyl
Pierwszy pomiar po wygłuszeniu robiłem aplikacją na iPhona "Sound Meter" a póżniej sonometrem "Voltcraft 50". Wyniki były zbliżone.
Po wygłuszeniu jeżdziłem wieloma kompaktami m.in i30, Aurisem a ostatnio nową Astrą i muszę powiedzieć, że moja wygłuszona Mazda wcale im nie ustępuje a nawet przewyższa pod względem wyciszenia. Zachęcam więc do wygłuszania swoich aut.
Pierwszy pomiar po wygłuszeniu robiłem aplikacją na iPhona "Sound Meter" a póżniej sonometrem "Voltcraft 50". Wyniki były zbliżone.
Po wygłuszeniu jeżdziłem wieloma kompaktami m.in i30, Aurisem a ostatnio nową Astrą i muszę powiedzieć, że moja wygłuszona Mazda wcale im nie ustępuje a nawet przewyższa pod względem wyciszenia. Zachęcam więc do wygłuszania swoich aut.
Ogólnie nie było problemów, wszystko się fajnie rozbiera, wszyściutkie spinki ocalały. Poskładało się idealnie.
Chyba największa uwaga to dokładność i cierpliwość reszta idzie w połączeniu z tymi dwoma rzeczami
Dopisano 26 lis 2015, 22:11:
muszę sprawdzić tą aplikację bo np w aplikacji "decibel 10th" przy 100 km/h pokazuje 80 db
Dopisano 26 lis 2015, 22:23:
JurekMasło – przedstawiłbyś jeszcze raz swoje wyniki do wygłuszenia dla poszczególnych prędkości
bo nie wiem czy te w tabeli to są przed czy już po.
Dopisano 26 lis 2015, 23:56:
bardzo fajny skrót wyciszenia:
http://www.ahifi.cz/clanky/detail/mazda ... ozidla.htm
Chyba największa uwaga to dokładność i cierpliwość reszta idzie w połączeniu z tymi dwoma rzeczami
Dopisano 26 lis 2015, 22:11:
muszę sprawdzić tą aplikację bo np w aplikacji "decibel 10th" przy 100 km/h pokazuje 80 db
Dopisano 26 lis 2015, 22:23:
JurekMasło – przedstawiłbyś jeszcze raz swoje wyniki do wygłuszenia dla poszczególnych prędkości
Dopisano 26 lis 2015, 23:56:
bardzo fajny skrót wyciszenia:
http://www.ahifi.cz/clanky/detail/mazda ... ozidla.htm
[quote="sordyl18"]
JurekMasło – przedstawiłbyś jeszcze raz swoje wyniki do wygłuszenia dla poszczególnych prędkości
bo nie wiem czy te w tabeli to są przed czy już po.
Z tymi pomiarami to nie taka prosta sprawa. Ja robię je dość często i w różnych warunkach i praktycznie wyniki choć niewiele to jednak różnią się od siebie. Zależy od nawierzchni (wiadomo chropowata jest głośniejsza), natężenia ruchu, terenu (zabudowany lub nie), opon a nawet prędkości wiatru. Ostatni mój pomiar z września wygląda tak:
postój: 39,3
0-100: 67,2
140: 69,0
JurekMasło – przedstawiłbyś jeszcze raz swoje wyniki do wygłuszenia dla poszczególnych prędkości
Z tymi pomiarami to nie taka prosta sprawa. Ja robię je dość często i w różnych warunkach i praktycznie wyniki choć niewiele to jednak różnią się od siebie. Zależy od nawierzchni (wiadomo chropowata jest głośniejsza), natężenia ruchu, terenu (zabudowany lub nie), opon a nawet prędkości wiatru. Ostatni mój pomiar z września wygląda tak:
postój: 39,3
0-100: 67,2
140: 69,0
sordyl18 napisał(a):swoją madzię zakończyłem wyciszać...ogólnie to co pisałem wcześniej + cała podłoga. Myślę że teraz A klasa może się schować ;pp jedynie ten wiatr w uszczelkach powyżej 140 ;/
Jedynie to ostatnie w moim aucie jest tym, czego chętnie bym się pozbył, ale u mnie zaczyna się już od 80km/h w górę

Dzisiaj wykonałem swoje pomiary mojej niewygłuszonej M3 i niestety wyniki mam bardzo podobne do Sordyla18. Przyczyny mogą być trzy.
1. zbyt mało dokładne narzędzie pomiarowe.
2. wygłuszenie powoduje bardziej zmianę "widma" hałasu, a nie jego poziomu i wycina bardziej dokuczliwe częstotliwości.
3. Moja m3 jest wyjątkowo cicha, w co wątpię. Chociaż przyznam że szumów uszczelek nie słyszę, wszystkie są gumowe. No i mam ciche opony 67dB. Jednak i tak uważam że jest głośno.
Wyniki pomiarów IP6 i aplikacją dbVolume.
trasa S2, Warszawa, do Marynarskiej.
60km/h – 60dB
100km/h – 62dB
120km/h – 64dB.
Dodatkowo wykonałem pomiary inną aplikacją Decibel 10th za 0,99eur, która jakoś uśrednia wyniki i można zrobić fotki. Wyszło mi:
80km/h – 71dB
100km/h – 76dB
120km/h – 79dB.
1. zbyt mało dokładne narzędzie pomiarowe.
2. wygłuszenie powoduje bardziej zmianę "widma" hałasu, a nie jego poziomu i wycina bardziej dokuczliwe częstotliwości.
3. Moja m3 jest wyjątkowo cicha, w co wątpię. Chociaż przyznam że szumów uszczelek nie słyszę, wszystkie są gumowe. No i mam ciche opony 67dB. Jednak i tak uważam że jest głośno.
Wyniki pomiarów IP6 i aplikacją dbVolume.
trasa S2, Warszawa, do Marynarskiej.
60km/h – 60dB
100km/h – 62dB
120km/h – 64dB.
Dodatkowo wykonałem pomiary inną aplikacją Decibel 10th za 0,99eur, która jakoś uśrednia wyniki i można zrobić fotki. Wyszło mi:
80km/h – 71dB
100km/h – 76dB
120km/h – 79dB.
Sam postanowilem wyciszyc BM, glownie chodzilo mi o lepsze audio i pozbycie sie uciazliwego szumu opon. Drzwi przednie zrobilem bardzo solidnie, 1 warstwa bitumu STP Anticor S + STP SPL 08 wewnatrz, dodatkowo Anticor S na zewnatrz i jeszcze jakas 5mm pianka na plastiki. Wynik – audio gra lepiej, zero metalicznych dzwiekow odczas "uzywania" drzwi przednich – brak innych zmian. Stracilem na to prawie caly dzien, pod koniec bylem juz na tyle wkurzony, ze nie zrobilem nawet 1 zdjecia.
Nastpnego dnia zabralem sie za podloge pod nogami kierowcy i pasazera, dolna czesc slupka B (tu nawet mam zdjecie!) – uzyty jedynie Anticor S, na nic innego raczej nie bylo miejsca. Na koniec zabralem sie za nadkola tylne, najpierw Bitum a na to pianka (aczkolwiek nie wszedzie). Prace nie skonczone, nadkole za fotelami zrobione ale zostal caly bagaznik. Poki co efekt... mizerny, mam nadzieje ze to przez sam bagaznik, bo wszystkie oslony pozdejnowane do blachy i jak to zloze do kupy to bedzie lepiej. Poszlo mi 4.5m2 mat bitumicznych i 2 duze maty pianki 8mm.
Dodatkowo leje i wieje od 2 dni wiec nie mam jak skonczyc, no i zabraklo bitumu na drzwi z tylu
Oby pociete rece i polamane paznokcie byly tego warte...
Jedyne zdjecia jakie udalo mi sie zrobic ponizej
EDIT:
Nadkola wyciszone, zabraklo materialu na tylne drzwi i podloge bagaznika.
Efekt kiepski, na glosniej drodze jak bylo kiepsko tak jest nadal. Na cichym przy wiekszych predkosciach pieknie wiatr gwizda, najprawdopodobniej z uszczelek – wczesniej tego jakos nie slyszalem. Nie jestem zadowolony z efektu, moze za wiele oczekiwalem?
Nastpnego dnia zabralem sie za podloge pod nogami kierowcy i pasazera, dolna czesc slupka B (tu nawet mam zdjecie!) – uzyty jedynie Anticor S, na nic innego raczej nie bylo miejsca. Na koniec zabralem sie za nadkola tylne, najpierw Bitum a na to pianka (aczkolwiek nie wszedzie). Prace nie skonczone, nadkole za fotelami zrobione ale zostal caly bagaznik. Poki co efekt... mizerny, mam nadzieje ze to przez sam bagaznik, bo wszystkie oslony pozdejnowane do blachy i jak to zloze do kupy to bedzie lepiej. Poszlo mi 4.5m2 mat bitumicznych i 2 duze maty pianki 8mm.
Dodatkowo leje i wieje od 2 dni wiec nie mam jak skonczyc, no i zabraklo bitumu na drzwi z tylu
Jedyne zdjecia jakie udalo mi sie zrobic ponizej
EDIT:
Nadkola wyciszone, zabraklo materialu na tylne drzwi i podloge bagaznika.
Efekt kiepski, na glosniej drodze jak bylo kiepsko tak jest nadal. Na cichym przy wiekszych predkosciach pieknie wiatr gwizda, najprawdopodobniej z uszczelek – wczesniej tego jakos nie slyszalem. Nie jestem zadowolony z efektu, moze za wiele oczekiwalem?
Ostatnio edytowano 31 gru 2015, 17:05 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3099 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Rubik napisał(a):... czy ciężko ściąga się tą całą tapicerkę z drzwi , słupków ... ? Jakieś śrubki czy tylko zatrzaski na "wcisk" ?.
Wystarczy srubokret krzyzak, klucz 10 najlepiej grzechotka. Reszta to zatrzaski
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3099 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
sordyl18 napisał(a):Darow...skończyłeś wygłuszenie ? Mierzyłeś głośność przed i po ?
Niestety nie, warunki pogodowe na to nie pozwalają. Leje dzień w dzień
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3099 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
u Ciebie wygląda to podobnie jak u mnie. Jednak mimo dokładnego oklejenia tymi choler....mi matami butylowymi i piankami efektu już na chłodno po miesiącu nie ma jakiegoś mega. Tak jak wcześniej pisałem, wygłuszone mam wszystko od połowy słupka bocznego w dół.
Nie wiem czym to jest spowodowane, czy jakiś błąd konstrukcyjny w kwestii opływającego powietrza czy o co chodzi, bo nawet golf, czy audi a3 nie ma tak dogłębnego wygłuszenia fabrycznego a i tak jest ciszej.
Na dzień dzisiejszy chyba podarowałbym sobie wygłuszenie, zaoszczędził 1000 zł, 100 kg wagi samochodu, straconego czasu itp.
Chociaż jakbym pewnie wsiadł do m3 niewygłuszonej to różnica by była, też się przyzwyczaiłem już do poziomu hałasu po pracy.
Nie wiem czym to jest spowodowane, czy jakiś błąd konstrukcyjny w kwestii opływającego powietrza czy o co chodzi, bo nawet golf, czy audi a3 nie ma tak dogłębnego wygłuszenia fabrycznego a i tak jest ciszej.
Na dzień dzisiejszy chyba podarowałbym sobie wygłuszenie, zaoszczędził 1000 zł, 100 kg wagi samochodu, straconego czasu itp.
Chociaż jakbym pewnie wsiadł do m3 niewygłuszonej to różnica by była, też się przyzwyczaiłem już do poziomu hałasu po pracy.
@sordyl18, proszę nie zniechęcaj mnie do dalszych prac
Widzę, że poszedłeś po bandzie, ja tak dokładnie nie obklejałem. Na bagażnik i drzwi z tyłu przeznaczyłem dodatkowo 3.2m^2, na drzwi z przodu, podłogę pod nogami z przodu i nadkola tył / przód już zużyłem 4.2 m^2. Będzie może 50kg Max. Do tego drugie tyle pianek, na szczęście one ważą tyle co nic. Ale fakt, póki co zadowolony nie jestem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3099 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości