Zaczynamy od skompletowania potrzebnych narzędzi:
– klucz nasadowy 10mm
– klucz torx 30
– śrubokręt płaski
– coś do czyszczenia, ja użyłem preparatu firmy Preston do czyszczenia tarcz hamulcowych,

Zaczynamy od demontażu pokrywy znajdującej się na silniku, odkręcamy kluczem nasadowym 10mm zaznaczone nakrętki (nr.1, nr.2).

Ukazuję się naszym oczom silnik wraz z jego podzespołami. Interesuje nas ten gruby gumowy przewód który idzie od silnika i turbo do filtra powietrza. Luzujemy opaski zaciskowe śrubokrętem płaskim (nr.1, nr.2), odczepiamy tym samym śrubokrętem uchwyt przy silniku podważając delikatnie te ciężkie uchwyty, jeden od góry widać na zdjęciu, drugu pod spodem (nr.3). Odczepiamy również złącze (nr.4) po przez podciągniecie uchwytu delikatnie do góry i wysunięcie go.

O dokładnie ten przewód chodziło.

U mnie w środku nie wyglądał najgorzej, ale tylko dlatego, że był ok 1.5 miesiąca temu już czyszczony. Jednak jak widać znajduje się tam trochę zalegającego oleju.

Czyścimy cała tą rurę od środka podobnym preparatem jak ja używałem bądź płuczemy benzyna ekstrakcyjna, w miedzy czasie jak schnie dobieramy się do samego przepływomierza. Odkręcamy pokrywę filtra powietrza, gdy mamy już ja w reku, odkręcamy torx'em 30 dwie śruby zaznaczone na drugim zdjęciu (nr.5, nr.6) oraz jedną pod spodem (zaznaczone jej miejsce na zdjęciu poniżej). Wyciągamy przepływomierz i spryskujemy go całego dokładnie, czyścimy powietrzem i znowu preparatem, tak z 3-4 razy i zostawiamy trochę aż przeschnie (wiadomo powietrze ze sprężarki też nie jest idealnie suche).

Zamiast czyszczenia samego przepływomierza można go również wymienić jeżeli komuś już szwankuje. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się gdyż samochód powinien przynajmniej odrobinę lepiej chodzi ponieważ komputer odczytuje prawidłową ilość powietrza dostarczanego do silnika.
Edit:
[i]Link do paczki zdjęć z fotorelacji (Hasło: mazdacbr):
https://www.dropbox.com/s/p1cldnkdbz3rd ... azda_3.rar