Turbo "włącza się" od 2200 RPM lub wogóle

Postprzez bercikz » 11 lis 2015, 11:00

Cześć,

Ostatniego czasu moje turbo dziwnie działa. Czasami ciągnie od tych ok. 1850 RPM, czasami od 2500RPM, a czasami wogóle. Fap ok, około 2 jednostki ciśnienia na starcie na zimnym silniku, nie ma jakiś szarpnięć czy coś w tym stylu. Brak błędów. Jakieś 2 tygodnie temu też tak miałem, przeczyściłem przewody sterowania gruszką, bo było w nich coś w rodzaju oleju i dość łatwo można było je zdjąć. Wężyki szczelne, gruszka trzyma ciśnienie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez kropek101 » 11 lis 2015, 20:39

Komp nic nie sygnalizuje? moze zapieczone kierownice w turbo? Zawór sterujący turbina? Sprawdź czy prawidłowo pracuje gruszka jeśli nie to zacznij od niego.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez gaming16 » 14 lis 2015, 01:37

U mnie padł właśnie zawór sterujący turbiną, ale wtedy wcale się nie załączało turbo.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 13:10
Posty: 4
Auto: Model: Mazda 3
Silnik: 1.6 MZR-CD 138KM
Rok: 2005

Postprzez Kris30cm » 14 lis 2015, 20:40

Czy auto dymi na czarno przy wciśnięciu gazu?
W moim przypadku tak było jak u Ciebie (nie wiem jak z dymieniem). Okazało się, że 1 wtrysk był niedokręcony.
Za jednym razem wymieniłem filtr paliwa (U brata w BK był zawalony i powodował odcięcie) i zaślepiłem EGR (Który podobno ostatni właściciel zaślepiał – ale śladów brak. Za to na komputerze był wyłączony).

Od tamtych drobnych zabiegów auto rwie się aż miło :)

Pozdrawiam

Dopisano 14 lis 2015, 20:40:

Czy auto dymi na czarno przy wciśnięciu gazu?
W moim przypadku tak było jak u Ciebie (nie wiem jak z dymieniem). Okazało się, że 1 wtrysk był niedokręcony.
Za jednym razem wymieniłem filtr paliwa (U brata w BK był zawalony i powodował odcięcie) i zaślepiłem EGR (Który podobno ostatni właściciel zaślepiał – ale śladów brak. Za to na komputerze był wyłączony).

Od tamtych drobnych zabiegów auto rwie się aż miło :)

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 19:41
Posty: 47 (1/0)
Skąd: Pomorskie
Auto: BK Y6 '05

Postprzez bercikz » 28 lis 2015, 23:09

Rozwiązaniem problem okazało się przeczyszczenie przewodów przy EVR i zaaplikowanie trititek na wężyki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Haszcz » 1 gru 2015, 11:18

Rozwiązaniem problem okazało się przeczyszczenie przewodów przy EVR i zaaplikowanie trititek na wężyki

przewodów EGR?
jakich węzyków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez kropek101 » 1 gru 2015, 12:32

Haszcz czytaj co kolega napisał. Nie wiem po co te twoje zapytania poza egr są też inne ustrojstwa proszę pod maską na 3 literki
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez bercikz » 9 gru 2015, 15:07

Czyszczenie przewodów od sterowania turbo. Niestety problem powrócił. Martwi mnie olej w tych właśnie przewodach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez bercikz » 18 sty 2016, 16:41

Problem rozwiązany. Po czyszczeniu rozpuszczalnikiem przewodów EVR te zaczęły się sklejać. Główny problem stanowił przewód wychodzący z EVR którym powietrze było zasysane, i ten dodatkowo był zgięty. W momencie jak przyszło "ssanie" to na zagięciu się rozklejał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2014, 09:10
Posty: 283 (17/7)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda3 1.6 Y6 MZ-CD 110KM '05

Postprzez Kubamazda3 » 27 sty 2016, 22:56

Dołączam się do problemu. Mam mazde 3 1.6 diesel 109 km 2005 /2006 rok. Turbo mi lapie albo od 4 tys albo w ogóle czasami złapie od 2 tysięcy i wtedy rwie jak wściekłe. Proszę o pomoc pozdrawiam.
Kubamazda3
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323