Wygłuszenie samochodów – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Scorsese » 12 lis 2015, 20:08

Są takie filmiki na YouTube – Winding Road Magazine, gdzie gość jeździ różnymi samochodami, bez słowa komentarza. Jeździ też naszą Mazdą: https://youtu.be/t21D9VlBqC0
Oczywiście zdaję sobie sprawę z wszystkich ograniczeń takiego "testu" wyciszenia aut odtwarzanego na naszych komputerach, tym niemniej w baaaardzo dużym przybliżeniu można porównać wyciszenie różnych samochodów. Zakładam, że chociaż kamerka, którą się posługują jest ta sama. Ale tak, tak wiem, takie porównanie nie spełnia żadnych norm :)
W każdym razie na tym filmiku świst powietrza przy jeździe po autostradzie jest dokładnie taki sam jak w mojej Mazdzie. A w innych samochodach (podobnej klasy) raczej go nie ma... niestety :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez Entrails » 12 lis 2015, 20:34

No i jezdzisz tym wloskim stylem od warszatu do warsztatu <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez creet » 13 lis 2015, 00:45

Entrails napisał(a):No i jezdzisz tym wloskim stylem od warszatu do warsztatu


Lubię rozmawiać o faktach. Nie przesądach. A fakty z mojego garażu są takie:

– Mazda 3 BM 2014 – ilość usterek naprawianych w ASO: 12 (w pierwszym półroczu posiadania auta 10), w tym jedna której naprawić nie umieją mimo dwóch prób – skrzypiący pedał sprzęgła lub coś w samym sprzęgle i niezgłaszana przeze mnie ze strachu żenująco pracująca skrzynia biegów (mimo regulacji cięgien)

– Giulietta 2014 posiadana od pół roku – ilość usterek naprawianych w ASO: 2

Kiedyś jeżdżąc Toyotą a potem Hondą wierzyłem w japońską niezawodność – bo miałem ku temu powody stojące w garażu. Teraz w garażu stoi zaprzeczenie tej tezy, czyli Mazda. Takie są fakty. A szkoda.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Rubik » 13 lis 2015, 07:22

creet napisał(a):Kiedyś jeżdżąc Toyotą a potem Hondą wierzyłem w japońską niezawodność – bo miałem ku temu powody stojące w garażu. Teraz w garażu stoi zaprzeczenie tej tezy, czyli Mazda. Takie są fakty. A szkoda.

... ja dalej chcę wierzyć w tą niezawodność :) Po osiemnastu miesiącach od zakupu wizyta w ASO tylko na przeglądzie – "odpukać" :)
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2013, 23:32
Posty: 179 (3/3)
Auto: Mazda 3 BM 120KM MT
SkyEnergy SD
Snowflake White

Postprzez mishaaq » 13 lis 2015, 10:41

creet napisał(a):– Mazda 3 BM 2014 – ilość usterek naprawianych w ASO: 12 (w pierwszym półroczu posiadania auta 10), w tym jedna której naprawić nie umieją mimo dwóch prób – skrzypiący pedał sprzęgła lub coś w samym sprzęgle i niezgłaszana przeze mnie ze strachu żenująco pracująca skrzynia biegów (mimo regulacji cięgien)

– Giulietta 2014 posiadana od pół roku – ilość usterek naprawianych w ASO: 2

Też lubię mówić o konkretach:
– Giulietta jest na rynku od 2010 roku, przeszła facelifting, prawdopodobnie nie cierpi już na choroby wieku dziecięcego. Mazda 3 została zaprezentowana w 2013, więc masz zupełnie nową konstrukcję. Wiem, że samochody powinny być dopracowane w dniu premiery, ale tak niestety nie jest w przypadku samochodu dla ludu.
– Ile z usterek zgłaszanych do ASO Mazdy dotyczyło poważnych usterek unieruchamiających auto? Bo tylko wtedy możemy mówić o "niezawodności". Skrzypiące wnętrze czy pedał sprzęgła to "jakość"(!) i tu Mazda pewnie będzie z tyłu w stosunku do marek premium lub "prawie premium".

Wybacz, ale Alfa jest postrzegana tak a nie inaczej, bo właściciele Alf jeżdżą do mechanika na lawecie, a nie bo im skrzypi sprzęgło.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez ellipsis » 13 lis 2015, 12:01

Wybaczcie Panowie ale swoje teorie opieracie wyłącznie na stereotypach i "postrzeganiu marek". Niemieckie, Japonskie sa bezawaryjne a Francuskie i Włoskie to szroty nie? Alfy byly awaryjne ale starsze modele 147/156 i to w benzynie Twin Spark. Diesle za to sa bardzo udanymi jednostkami. Zapewne nie wiesz o tym, że pierwszy diesel CR wprowadził własnie koncern Fiata. Obecne silniki benzynowe turbo tez nie sprawiaja problemów. Od Alfy 159, dalej przez Julke i MITO jakość tych aut poszla bardzo do góry i takie operowanie stereotypami jest żenujące.

Ja też kupiłem marketing i Japońska jakość made by Mazda i co? Auto głośne, skrzypiące, czytając opinie uzytkowników z wiekszymi przebiegami elementy eksploatacyjne zużywają sie w oczach. Silniki Diesla też po 15 tys. km odmawialy posluszenstwa i jechaly na lawecie, po czym wlasciciel dowiadywal sie, że polowa silnika do wymiany, nie wspominajac o szkodach jakie wyrzadzily opiłki metalu rozprowadzane po silniku. Plastiki twade i nie przyjemne, auto sprawia wrażenie bardzo delikatnego, wszystko rysuje sie od dotknięcia palcem..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez creet » 13 lis 2015, 12:34

mishaaq napisał(a):Też lubię mówić o konkretach:
Mazda 3 została zaprezentowana w 2013, więc masz zupełnie nową konstrukcję.

Co z tego że nową, jeśli w niczym nie przegania konstrukcji 10 letniego fiata Bravo ubranego w nowe blaszki z marką Alfa Romeo:)

mishaaq napisał(a):Wiem, że samochody powinny być dopracowane w dniu premiery, ale tak niestety nie jest w przypadku samochodu dla ludu.


Jestem właścicielem Kia Picanto II z pierwszego roku produkcji tego modelu czyli 2011 – ilość usterek (nawet najdrobniejszych – 0). Jedni umieją, inni nie.

mishaaq napisał(a):Ile z usterek zgłaszanych do ASO Mazdy dotyczyło poważnych usterek unieruchamiających auto?

0. Jeszcze by tego brakowało w topowej wersji auta za 90k PLN...

mishaaq napisał(a):Wybacz, ale Alfa jest postrzegana tak a nie inaczej, bo właściciele Alf jeżdżą do mechanika na lawecie, a nie bo im skrzypi sprzęgło.

Wiesz z autopsji, czy powtarzasz zasłyszane frazesy? W rodzinie jeżdzą 3 Alfy (147 i 159) i jakoś nie wychodzą poza średnią awaryjności w porównaniu z niemcami i japońcami. 147 TwinSpark bierze olej.

mishaaq napisał(a): Bo tylko wtedy możemy mówić o "niezawodności". Skrzypiące wnętrze czy pedał sprzęgła to "jakość"(!) i tu Mazda pewnie będzie z tyłu w stosunku do marek premium lub "prawie premium".


Tu się nie zgodzimy. Dla mnie wymienione przez Ciebie wyznaczniki (braku) jakości są warunkiem koniecznym do uznania czegoś za (nie)zawodne. Jeśli ktoś nie potrafi zrobić w 21 wieku nie skrzypiącego sprzęgła, nie chroboczącej skrzyni albo pomalować zderzaki w kolorze blach, to niestety dużo wskazuje że i do silnika się nie przyłożył i będą problemy.

Żeby nie było. Wszystkie te moje wywody piszę by pokazać jedno:
Alfa i premium to taki sam oksymoron jak Mazda i niezawodność wynikająca z wysokiej jakości. Nie będę zaskoczony, jeśli z biegiem lat coraz więcej szczęśliwych obecnie posiadaczy M3 zacznie podzielać moje i ellipis'a zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez ellipsis » 13 lis 2015, 13:06

Nie wierze własnym oczom, Creet wkońcu ktoś zaczął mówic na tym forum racjonalnie i obiektywnie! :)
Mazda nie wyróżnia sie niczym innym czego nie miały by auta konkurencji a nawet w wielu sprawach odstaje od nich. Ja od poczatku nie bylem zachwycony tym autem bo po kilku set kilometrach zorietowalem sie co kupilem po czym zostalem zlinczowany na forum bo odważyłem sie krytykować jedyna słuszna marke, która jest wybitna pod każdym wzgledem a najwazniejsze jest to, że ludzie na ulicy sie za nia oglądaja.. :D

BTW. Co do silnika to oby nie, choć st. sprezania 14:1 moze byc bardziej szkodliwy niż turbo. Pozatym na konkurencyjnym forum pojawil sie już watek o tajemniczych stukach w 2.0 PB... ;(
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez waxain » 13 lis 2015, 13:16

Nie jestem fanem rankingów, ale rozmawiając o faktach i liczbach:

http://www.anusedcar.com/index.php/tuv-report-year-age/2015-2-3/489

Alfa Giulietta bardzo odległe 112 miejsce.

Wygłuszenie mazdy 3 nie jest najlepsze, ale ludzie – nie przesadzajmy, że nie można w maździe swobodnie rozmawiać przy prędkościach autostradowych. Ja z tym żadnego problemu nie mam.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:03
Posty: 222 (0/4)
Auto: Mazda 3 BM '14, 2.0, 120 KM

Postprzez mishaaq » 13 lis 2015, 14:34

creet napisał(a):0. Jeszcze by tego brakowało w topowej wersji auta za 90k PLN...

Eee, to chyba nie zależy od wersji – SkyGo mogą się psuć, ale SkyPassion już nie, bo ma przecież xenony, radary, itp.? Zgadzam się, że awaria i laweta w pierwszym roku to jakaś kpina.

creet napisał(a):Wiesz z autopsji, czy powtarzasz zasłyszane frazesy?

Kolega z pracy w te wakacje wracał Alfą 147 z Chorwacji na lawecie przez ostatnie 300 km. Miesiąc później pozbył się tego auta. Jeśli chodzi o niezawodność silników benzynowych Mazdy to też nie tylko zasłyszane frazesy, tylko mam znajomych, którzy je mieli i bardzo chwalili.

creet napisał(a):Tu się nie zgodzimy. Dla mnie wymienione przez Ciebie wyznaczniki (braku) jakości są warunkiem koniecznym do uznania czegoś za (nie)zawodne. Jeśli ktoś nie potrafi zrobić w 21 wieku nie skrzypiącego sprzęgła, nie chroboczącej skrzyni albo pomalować zderzaki w kolorze blach, to niestety dużo wskazuje że i do silnika się nie przyłożył i będą problemy.

Skrzypiące sprzęgło to chyba pojedyczny przypadek. Skrzynia to rzeczywiście padaka i za nią Mazda powinna dostać solidnego klapsa na gołą pupę. Ale przecież nie jest tak, że albo konkretny model jest rewelacyjny w całej okazałości, albo wszystko się w nim psuje. Zresztą – jeździłem Vectrą C w DTI i miałem gdzieś, że karoseria jest równo pomalowana, skoro 3 razy do roku musiałem jeździć do mechanika z kolejną usterką osprzętu silnika (do dzisiaj na hasło "Check Engine" mną telepie).

creet napisał(a):Alfa i premium to taki sam oksymoron jak Mazda i niezawodność wynikająca z wysokiej jakości. Nie będę zaskoczony, jeśli z biegiem lat coraz więcej szczęśliwych obecnie posiadaczy M3 zacznie podzielać moje i ellipis'a zdanie.

I o to chodzi! Niezawodność będzie można sprawdzić, gdy model będzie min. 5 lat na rynku i będzie dużo egzemplarzy mających przebiegi ponad 150 tys. km. Ty teraz twierdzisz, że silnik będzie do remontu po 100 tysiącach przebiegu, bo Ci wnętrze skrzypi.

Dopisano 13 lis 2015, o 14:58:

ellipsis napisał(a):Wybaczcie Panowie ale swoje teorie opieracie wyłącznie na stereotypach i "postrzeganiu marek". Niemieckie, Japonskie sa bezawaryjne a Francuskie i Włoskie to szroty nie? Alfy byly awaryjne ale starsze modele 147/156 i to w benzynie Twin Spark. Diesle za to sa bardzo udanymi jednostkami. Zapewne nie wiesz o tym, że pierwszy diesel CR wprowadził własnie koncern Fiata. Obecne silniki benzynowe turbo tez nie sprawiaja problemów. Od Alfy 159, dalej przez Julke i MITO jakość tych aut poszla bardzo do góry i takie operowanie stereotypami jest żenujące.

Nie, nie opieram się na stereotypach: Alfy były awaryjne przez TwinSpark, JTS i Selespeed. JTD to bardzo udana konstrukcja – miałem 1.3 CDTi (ten sam silnik) w Corsie C i bardzo sobie chwaliłem. Nie twierdzę, że Alfy to cały czas szmelc, bo 10 lat temu miały wpadki, tak samo jak nie twierdzę, że obecne Mazdy na pewno będą rdzewieć, bo 6 I gen. znikała w oczach.
Forumowicz
 
Od: 8 cze 2015, 15:26
Posty: 133 (88/6)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BM '15 120KM MT SkyMotion SoulRed

Postprzez czarmi » 13 lis 2015, 15:57

mishaaq napisał(a):Skrzypiące sprzęgło to chyba pojedyczny przypadek.

No nie zupełnie. Niestety też mam tę przypadłość o której wcześniej już pisałem. Po raz trzeci będę próbował, w kolejnym już ASO Mazdy pozbyć się tego niechcianego "dodatku". Wbrew pozorom sporo producentów aut ma z tym problem, bo w poprzednim swoim aucie (Astra IV) też go miałem i nie umiano sobie z nim poradzić :|
Pytanie do creeta – czy masz z tym w dalszym ciągu problem, a jeśli tak, to czy będziesz próbował się go pozbyć <co?>
mishaaq napisał(a):Skrzynia to rzeczywiście padaka i za nią Mazda powinna dostać solidnego klapsa na gołą tiit.

Nie mam z nią problemu, jedynie na początku użytkowania były czasami lekkie problemy z wrzuceniem jedynki i trójki. teraz jest OK.
mishaaq napisał(a):Niezawodność będzie można sprawdzić, gdy model będzie min. 5 lat na rynku i będzie dużo egzemplarzy

Pierwsze M3 BM w Polsce mają już ponad dwa lata, więc jestem dobrej myśli <spoko> .
waxain napisał(a):Wygłuszenie mazdy 3 nie jest najlepsze, ale ludzie – nie przesadzajmy, że nie można w maździe swobodnie rozmawiać przy prędkościach autostradowych. Ja z tym żadnego problemu nie mam.

Zgadzam się z tą opinią.
Mazdę posiadam rok i miesiąc i o ile pamiętam, zgłaszałem tylko dwie usterki (skrzypiący pedał sprzęgła i dochodzące skądś "pykanie" na nierównościach).
Podsumowując – dla mnie wygłuszenie M3 nie jest zbyt komfortowe i mogło by być lepsze, ale tak jak wcześniej zaznaczałem – nie mam z tym problemu.
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Entrails » 13 lis 2015, 16:42

Brat ma Alfe 159 JTD i z Panami z assistance jest juz na Ty, laweciaz nawet nie pyta co sie stalo tylko przyjezdza jak brat dzwoni. Sprzęgo i dwumasa zdechła przy ok.50 tys km, auto ma 5 lat, juz po 1,5 roku plastiki i pseudochromy zaczeły ukazywac widoczne slady wytarcia, zmieniają kolor :) Wskaźniki na desce zyją swoim życiem...szkoda gadać. Znaczek na tylnej klapie nawet nie pokazuje juz logo marki bo sie wytarł, chyba ze wstydu. Czy to jest Stereotyp ? nie ...klasa premium, no tak pewnie to tylko jego egzemplarz.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez Scorsese » 13 lis 2015, 17:53

Panowie, bardzo interesująca dysputa, ale czy przypadkiem ten wątek nie jest o wyciszeniu Mazdy 3? Bo od kilku podstron czytam tylko o jakimś epickim pojedynku Mazda vs. Alfa, ale zupełnie nic na temat wyciszenia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Postprzez creet » 13 lis 2015, 18:52

Tiaaa...
2015, age of cars 2-3 years
18. Mazda 3 5.5% 38 000 km
97. Mazda 6 10.1% 51 000 km
101. Honda Accord 10.5% 45 000 km
112. Alfa Romeo Giulietta 11.5% 43 000 km

Mazda 6 SkyActive nie jest czasem na rynku od 2-3 lat? Podczas gdy wynik Mazdy 3 dotyczy modelu BK... bazującego na Focusie?:)
Te wyniki faktycznie potwierdzają dwie moje tezy, które pozwolę sobie powtórzyć:
Alfa i premium to taki sam oksymoron jak Mazda w edycji SkyActive i niezawodność wynikająca z wysokiej jakości. Alfa, pomimo krążącej opinii, nie odstaje w niezawodności tak jak wynika to z tych opinii nawet od flagowych aut japońców na Europę.

Co do pojedynku Giulietta vs M3BM poczekajmy jeszcze 2 lata na wynik M3;) Choć wynik mnie osobiście średnio elektryzuje, bo posiadam oba te auta i wiem, że jedno jest katalogowo droższe i lepsze, a drugie gorsze i tańsze, a gdyby to uśrednić TO-TO-SAMO. Ja skończyłem, a Wy?:)

Dopisano 13 lis 2015, 18:55:

czarmi napisał(a):Skrzypiące sprzęgło to chyba pojedyczny przypadek. Pytanie do creeta – czy masz z tym w dalszym ciągu problem, a jeśli tak, to czy będziesz próbował się go pozbyć


W Odysseyu się nie udało. W AZ Auto również. Na wiosnę zawitam do baraku Gołembiewskich:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez czarmi » 13 lis 2015, 19:05

creet napisał(a):W Odysseyu się nie udało. W AZ Auto również. Na wiosnę zawitam do baraku Gołembiewskich:

U tych dwu ostatnich próbowałem :| – bez pozytywnych rezultatów :(
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Entrails » 13 lis 2015, 22:33

TO-TO-SAMO...? chyba ŻART, Mazdą zawsze dojedziesz tam gdzie chcesz i to z przyjemnością....Alfą, taką czy sraką....zawsze masz stres ze nie...oj zawsze. No ale miłość wymaga wyrzeczeń <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

Postprzez creet » 13 lis 2015, 22:51

Entrails napisał(a):Mazdą zawsze dojedziesz tam gdzie chcesz i to z przyjemnością....Alfą, taką czy sraką....zawsze masz stres ze nie...oj zawsze.


Dobrze wiedzieć, że tą świetną skrzynię, wygłuszenie i kilka rzeczy miażdżących Mazdę, o których pisałem, Włosi zrobili na podpuchę, żeby ukryć fakt, że Alfa za kilometr się rozkraczy;) Domyślać się tylko mogę, że mieszkasz w Turynie lub Mediolanie i montowałeś właśnie mój trefny egzemplarz <rotfl>

Entrails napisał(a):No ale miłość wymaga wyrzeczeń


Nie przeczytałeś moich postów ze zrozumieniem. Ja nie pałam miłością ani do mojej Alfy, ani do Mazdy. Oba auta mają wady i zalety. Jedno więcej wad, drugie siłą rzeczy więcej zalet.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2014, 23:31
Posty: 621 (63/38)
Skąd: Warszawa
Auto: 2014 Matsuda Axela SkyPassion 2.0 165HP

Postprzez Entrails » 14 lis 2015, 00:12

Każdy egzemplarz Alfy jest trefny..ten typ tak ma.
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2015, 16:37
Posty: 96 (6/8)
Auto: Mazda 3 SkyEnergy HB Soul Red 120 KM, Navi, Ksenon, Sebring, Akai Pakiet.

PostTen post został usunięty przez stachan 17 lis 2015, 19:35.
Powód: Porzadki

Postprzez Scorsese » 14 lis 2015, 17:04

Niech ktoś coś napisze dla odmiany o wyciszeniu to może zgubią wątek <oczko>
A tak a propos, to szkoda, że jakiś przedsiębiorca nie wpadnie na pomysł żeby produkować gotowe zestawy do wyciszenia konkretnego modelu (jakieś maty wyciszające zrobione na wymiar), które tylko by się kupowało i montowało. Oczywiście to tylko taka fantazja, nie wiem czy w ogóle technicznie możliwa do realizacji (np. czy byłaby odpowiednia ilość wolnego miejsca w strategicznych punktach). Ale skoro są osoby które wyciszają, to może byłoby to możliwe? <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2014, 19:42
Posty: 123 (0/5)
Auto: Mazda 3 BM sedan 120KM SkyEnergy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Moto