Falujące obroty i gasnąca M6 diesel

Postprzez Bartox » 2 lis 2015, 15:18

Witam.
Mam problem z moją niedawno zakupioną M6 2.0 121KM 2003r.
Jechałem trasą i autko nagle zgasło. Nie chciała odpalić dopiero po czasie, jak odpaliła to kulała na wolnych obrotach i gasła po chwili.
Scholowalem ja do mechanika odpalilismy i chodziła normalnie może z 2/3 min poczym znowu zaczęły obroty falowac i mamy problem. Poczytałem na forum o podobnych problemach i wymieniłem filtr paliwa i zawór SCV chodź mój miał oznaczenie 066.
I problem się nie naprawil. Nadal na wolnych obrotach kuleje i gaśnie po pewnych czasie. Jak się trzyma na wyższych obrotach to jest ok ale po dłuższym czasie gaśnie.
Macie jakiś pomysł co może jeszcze być przyczyną? Odpielismy czujnik na listwie wtryskowej i auto zaczęło wariowac więc myślimy że chyba nie to ale może się mylimy.
Proszę was o pomoc
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez dkowal91 » 2 lis 2015, 16:53

moze pompa paliwowa? sprawdzaliście ciśnienie na listwie?? a jakieś błędy w komputerze zapisane masz??
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Bartox » 2 lis 2015, 17:26

Wyświetlilo błąd 1 wtrysku i czujnika położenia wału ale po usunięciu nie wróciły. Ciśnienia nie sprawdziliśmy bo niestety nie mamy jak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez grzegorzpopek » 2 lis 2015, 18:37

witam
Do niedawna również miałem problem z falującymi obrotami i gaśnięciem przy temperaturze około 5st.
Zdecydowałem się na czyszczenie zaworu scv przedmuchałem i wymieniłem oring na końcówce zaworu (10x2). Auto odpala bez problemu i nie gasnie. Nie polecam jak to jest opisane w innych postach stukanie go młotkiem, po takim zabiegu na 99% bedzie do wymiany
Początkujący
 
Od: 16 paź 2015, 16:26
Posty: 4
Skąd: Brzeg-Opole
Auto: MPV Diesel 2.0 2005r

Postprzez Bartox » 2 lis 2015, 19:03

zawór scv wymieniłem jak pisałem w 1 poście na kolegi ze sprawnej mazdy i nic nie dało więc wsadziłem swój
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez klosek6 » 3 lis 2015, 22:19

sprawdź sitko w zbiorniku na pewno jest brudne
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez dkowal91 » 4 lis 2015, 22:05

może być sitko w zbiorniku, po kasowaniu błędów poprawiło się, czy nie?? pewnie nie, sprawdź błędy po jakimś czasie, po kilku dniach, po kilkunastu kilometrach.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Bartox » 4 lis 2015, 22:22

Sitko w zbiorniku paliwa?
Błędy nie zniknęły i mazda hałasuje ale to pewnie podkładki pod wtryskami i zapchany smok? Co myślicie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez dkowal91 » 6 lis 2015, 11:55

jeżeli podkładki to łatwo zdiagnozować, wystarczy na odpalonym aucie odkręcić korek oleju i zobaczyć czy buchają spaliny z otworu, lub ewentualnie zdjąć osłonę silnika i zobaczyć czy wtryski mocno podskakują.
Ja zużytych podkładek pod wtryskami bym nie lekceważył, bo potrafią narobić kłopotu, zapchany smok korba bokiem, brak smarowania, remont motoru. Przy okazji wymiany podkładek pod wtryskami proponuję od razu przeczyścić delikatnie końcówki wtrysków i wykonać regulację zaworową. Pamiętaj aby wtryski trafiły w to miejsce z których zostały wyjęte. Daj znać jak sprawdzisz dymienie z korka.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Bartox » 8 lis 2015, 16:57

Podkładki wymienione i sitko w baku wyczyszczone i brak poprawy.
Może opiszę jak auto pracuje.
Odpalonu na całkowicie zimnym silniku pracuje dobrze nic nie puka ani się traci mocy na wolnych obrotach. Po lekkim rozgrzaniu auto coś puka w silnik i głośno pracuje nie jest to metaliczny dźwięk tylko taki tępy i do tego na wolnych obrotach jakby traci moc, chodzi chodzi i nagle spadek obrotów, strasznie śmierdzi spalinami jakby nie równo spalal. Gdy doda się lekko gazu pukanie zanika i wszystko jest jakby ok ale jeździć się nie da bo traci moc po rozgrzaniu.
Opisałem pracę jak potrafię.
Wymieniłem już, podkładki, filtr paliwa, zamieniłem zawór SCV z innej Mazdy sprawnej, wyczyscilem sitko w baku, sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i na wszystkich takie samo. Już nie mam pomysłów co może być.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez klosek6 » 8 lis 2015, 17:34

sprawdź egr i wtryski na przelew może któryś leje i też takie objawy będą .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Bartox » 8 lis 2015, 18:18

Jak sprawdzić wtryski na Przelew? Masz na myśli podłączenie przewodów i kubeczkow na powrocie wtryskow? Jeżeli tak to o dziwo wyszlo idealnie każdy kubek miał tyle samo
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez klosek6 » 8 lis 2015, 19:18

to zaślep zawór egr na próbę , jeszcze może być przepływomierz warto by sprawdzić parametry bieżące pod komputerem .warto też sprawdzić czy przepustnica się otwiera, ale zacznij od egr to chwila roboty , a kiedyś miałem taki przypadek po zaślepieniu inne auto .
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Bartox » 8 lis 2015, 19:41

ok sprawdze jutro egr.
a moze byc ktorys wtrysk uszkodzony? jest taka mozliwosc?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Postprzez klosek6 » 8 lis 2015, 20:01

jest ale jak przelewy wyszły dobrze to najpierw zaślep blachą egr i zobacz
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Bartox » 9 lis 2015, 13:47

Egr był zamknięty po wyjęciu go ale zaslepilem na wszelki wypadek. Odpalona Madzia chodzi chodzi i znowu zaczął się klekot, tracił moc i zgasł po jakimś czasie
Sprawa rozwiązana, niestety okazało się, że pękł wał.
Ale dziękuje bardzo za pomoc i zainteresowanie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2011, 01:25
Posty: 25 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323 BF 1.6GT 1986

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6