Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez LooKasH8 » 29 paź 2015, 23:44

Jeżeli nie będzie to szkodziło silnikowi to usuwam, owszem :) Zawór EGR (zaślepienie), wycięcie katalizatora, tłumika środkowego i DPF, Zamiana dwumasowego na jednomasowe, takie rzeczy mechanicy robią, samochody jeżdżą więc uważam że jeżeli coś można usunąć to czemu nie, jeżeli coś takiego wadzi i jest ogólna opinia że bardziej szkodzi niż pomaga :)
W takim razie jak to est z DPF, jeżeli mam go naprawić to jak? Chyba że wymiana na nowy ale...
http://allegro.pl/mazda-6-filtr-czastek-stalych-dpf-fap-jak-nowy-i5065997645.html
Cena "prawie nowego" niemalże taka sama jak profesjonalna modyfikacja wydechu, więc jak?
Od razu mówię że nie jestem jakimś zagorzałym fanem usuwania filtrów, jestem studentem całkiem innej specjalności i po prostu chciałbym zrobić memu autu lepiej :D <faja>
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez Norreca » 30 paź 2015, 00:59

LooKasH8 napisał(a):Tak kolega mówi, a ja w swoim z 2007roku wyjechałem na Chorwację, trasa 1500km i wypalał się 3 razy, czy to jest normalne?? :/ Trochę za często dlatego moje chęci pozbycia się tego cuda techniki ;)


mi się wypala co 350 km i działa poprawnie... to się raczej w 99% nie psuje.
opinia że się psuje jest głownie od "kochanych" rzemieślników.
powielana potem przy każdej innej usterce... "panie to przez DPF trzeba usunąć"

a tak pół serio ja bym odciął Ci z 3 palce... nadal będziesz funkcjonował...

najlepiej to się cofnijmy do lat 60...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Marianek » 30 paź 2015, 08:55

LooKasH8 napisał(a):wyjechałem na Chorwację, trasa 1500km i wypalał się 3 razy, czy to jest normalne?? :/
Nie za rzadko? Maiłeś już z nim problem? jak tak to zacznij szukać gdzie indziej, Twoje zabiegi to taka psychoza Polska, na zachodzie i nie tylko ludzie nie mają z tym problemu. Potem to co wyrzygasz z rury szkodzi innym ludziom. Nie ma co porównywać do starych diesli, trzeba wiedzieć jak rozpylane jest paliwo teraz a jak kiedyś, ma to bezpośredni wpływ na to co leci z rury. Jeździsz swoim autem zagranice, co zrobisz jak podczas kontroli zabronią Tobie jazdy?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Biniu » 30 paź 2015, 09:08

Norreca napisał(a):wycinanie jest błędem i oby zabrali wszystkim dowody co to zrobili w swoich autach.


Dokładnie też mam taką nadzieję. Nie ma nic gorszego niż jazda w miejskim korku za takim dieslem z wyciętym dpfem, zaślepionym egrem, lekko przelanym po chipie. Taki smród idzie jak mocniej wciśnie gaz, że po kilku minutach jest gorsza sieka niż bym wypalil wagon papierosów.

Co do wycinania kata i robieniu przelotów. To współczesny samochód po wycięciu katalizatora bardziej rzyga syfem niż samochody, w których kiedyś katalizatorów nie montowano wcale.
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez brii » 30 paź 2015, 09:34

Nie rozumiem problemu – DPF co jakiś czas się wypala bo tak jest skonstruowany, jeśli nie wali błędami i jedzie to wszystko jest w porządku.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez tadziol » 30 paź 2015, 11:00

Norreca napisał(a):wycinanie jest błędem i oby zabrali wszystkim dowody co to zrobili w swoich autach.
popieram <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marlad » 1 lis 2015, 00:16

Ciekaw jestem co szanowne konsylium uważa na temat okantowanych TDI od VAG. i co jak np. Okazsloby sie ,ze nie daj Boziu Mazdy również mają "kreatywne" oprogramowanie w zakresie ekologii ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez tadziol » 1 lis 2015, 00:24

marlad napisał(a):okantowanych
czyli "oszukanych",a dla mnie oszustwo to oszustwo,nawet jak za błogosławieństwem producenta pojazdu.
A jakby wyszło,że Hiroszima też kręci co nieco,to niestety,ale nie popieram.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 1 lis 2015, 00:50

Tak samo możemy podejść do danych spalania które w niektórych przypadkach są wyssane z palca bo testowe auto ma zupełnie inne opony hamulce czy nawet olej silnikowy lub łożyska w porównaniu z autami oferowanymi w sprzedaży.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez e-tomek » 1 lis 2015, 00:53

Neonixos666 napisał(a):Tak samo możemy podejść do danych spalania które w niektórych przypadkach są wyssane z palca bo testowe auto ma zupełnie inne opony hamulce czy nawet olej silnikowy lub łożyska w porównaniu z autami oferowanymi w sprzedaży.

W tym przypadku oszukują – mamią klientów, tam oszukiwali system.
Ale chyba każdy dobrze wie, że spalanie podawane przez producenta można sobie między bajki włożyć, ja na to nigdy nie zwracam uwagi.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2012, 17:03
Posty: 1213 (2/27)
Auto: Mazda 6 2018

Postprzez NightStalker » 1 lis 2015, 10:27

Tym bardziej, że spalanie można sobie sprawdzić ruszając w jazdę testową przed zakupem auta (a każdy potencjalny nabywca ma pełne do tego prawo).
Zaś sprawa VAG-a była nie do wykrycia przez zwykłego użytkownika.
To dość spora różnica.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 12:12
Posty: 133 (2/2)
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 6 2.0 143KM DPF Kombi 2007r.

Postprzez marlad » 1 lis 2015, 10:37

Norreca napisał(a):wycinanie jest błędem i oby zabrali wszystkim dowody co to zrobili w swoich autach.

Pozostając w tej retoryce należałoby stwierdzić ,że powinno się bezwzględnie pozabierac dowody rejestracyjne użytkownikom "kręconych" Tdi :/ ??
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez brii » 1 lis 2015, 12:32

Tak, a VW powinien oddać ludziom pieniądze za produkt posiadający podstępnie zatajoną wadę ukrytą.

marlad napisał(a):Usuwanie problemu z DPF/FAP od 800 zł .

Rozumiem, że zacząłeś już rozwiązywać problemy z DPF/FAP a nie okaleczać samochody?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Rumcajs » 1 lis 2015, 13:34

Ale argument... "jestem złodziejem, ale to nic, inni też kradną" ;P
Skoro VAG oszukuje w sprawie NOx , to sprawa sadzy i DPFa jest logiczna :|
Piernik i wiatrak..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2012, 16:03
Posty: 610 (37/42)
Skąd: Almanya / ألمانيا
Auto: M6 2.0 Sports-Line'10

Postprzez loockas » 1 lis 2015, 17:08

marlad napisał(a):Pozostając w tej retoryce należałoby stwierdzić ,że powinno się bezwzględnie pozabierac dowody rejestracyjne użytkownikom "kręconych" Tdi :/


Jeżeli usuwasz im przy okazji DPF to jak najbardziej :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Maniekvip » 1 lis 2015, 17:46

Czepiacie się, że ktoś tam usuwa DPF/FAP ok jest to niezgodne z prawem nie należy tego robić.
Wszyscy ECO oburzają się,że Kowalski wycina filtr truje środowisko, próbują temu zapobiec a i tak zostali wy......ni w <dupa> przez VW jak i pewnie inne marki.
Kowalski wytnie DPF ponosi karę zabierają dowód.
VW robi wał na cały świat bez konsekwencji.
Jak zabierają dowody tym bez DPF to i powinni zabrać dowody wszystkim tym co nie zgłoszą się na zmianę oprogramowania w swoich mega trujących autach.
Ci wielcy ekolodzy niszczą wszystko zaczynając od sportów moto, pojazdów cywilnych na kieszeni Kowalskiego kończąc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Norreca » 1 lis 2015, 17:54

czasami to mi się wydaje że niektórzy to żyją jeszcze w XX wieku mentalnie...
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 13:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Maniekvip » 1 lis 2015, 18:08

Dlaczego się tak doczepiono aut ?? Zobacz jak niewielki procent zanieczyszczeń one powodują !!
W sąsiedniej gminie chcieli postawić farmę wiatrową ale znalazło się kilka osób przeciw i nic z tego nie wyszło.
Gdzie są zieloni ?? Jak kilka osób usunie DPF to wielkie robią halo a nie potrafią przekonać kilku osób do budowy farmy wiatrowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez marlad » 1 lis 2015, 18:48

Nie wiem czy już to było , ale wrzucam dla wszystkich rozumnych
http://www.krakowskialarmsmogowy.pl/text/przyczyny
Nie do konca wierze tym wynikom ,ale mozma sie na nich oprzeć.

Tutaj widac ,ze to problem tlenków azotu jest powodowany w glownej mierze przez samochody. Sadza z aut z problematycznym dpf stanowi wartosc wyrazana w promilach, do ok 1-2 procent
Ostatnio edytowano 1 lis 2015, 18:54 przez marlad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez loockas » 1 lis 2015, 18:50

Panowie, ale jesteśmy na forum motoryzacyjnym, a tematem tego wątku są filtry cząstek stałych, a nie elektrownie wiatrowe. I rozumni udzielający się w tym wątku zgodnie stwierdzili, że usuwanie filtrów to kastracja samochodów, a partacze udający mechaników zarabiają na ludzkiej naiwności. Trzymajmy się tematu.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto