Silnik nie odpala
1, 2
Witam, mam problem z moja mazda.. Kupiłem jakis czas temu, od tego czasu wyciąłem dpf, zaślepilem egr, zregenerowalem turbinę, silnik został uszczelniony, wymieniłem odme, łożysko hydrokinetyczne w dwumasie i to tyle z silnikiem.. Ostatnio gdy jechałem do pracy obroty zaczęły mi spadać i silnik zgasł.. Nie umiałem go potem odpalić. Akumulator bym niedawno wymieniany. Dałem go do mechanika i po paru godzinach grzebania dalej nie wiedza co jest przyczyna i nie umia go odpalic.. Pomocy, moze ktos miał podobny problem. Nie, paliwa nie zabrakło
Ostatnio edytowano 1 lis 2015, 11:08 przez Bartek_797, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 paź 2015, 22:32
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 diesel
Zanim wydasz kolejne tysiące poruszaj wtyczka od czujnika położenia wału korbowego,częsty problem , błachy a sprawiający duży problem mechanikom,trochę lektury na forum polecam
Nie masz dpf tylko i FAP i nieumiejętne usunięcie go bez fachowej ingerencji w sterownik też moze powodować dziwne objawy.
A swoja drogą nie mogę oprzeć się zadaniu pytania dlaczego wymieniłes pół silnika????

Nie masz dpf tylko i FAP i nieumiejętne usunięcie go bez fachowej ingerencji w sterownik też moze powodować dziwne objawy.
A swoja drogą nie mogę oprzeć się zadaniu pytania dlaczego wymieniłes pół silnika????
Widocznie zle trafiłem.. Ale facet mi sporo spuścił z ceny, bo mowil, ze jest troche do roboty
- Od: 9 paź 2015, 22:32
- Posty: 7
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 diesel
Ładnie doinwestowałeś, życzę Ci aby słusznie choć mam wątpliwości patrząc na to że tyle usterek znaleźli na już, a (prawdopodobnie) z najczęstrzym i o zgrozo błachym problemem 3 Y6 nie mogą sobie poradzić ...
Przepraszam że zapytam – co to jest łożysko hydrokinetyczne w dwumasie ? Żyłem w przekonaniu że łożysko w dmumasach jest ślizgowe a hydrokinetyczne to są przekładnie co do których nie stosuje się kół dwumasowych (tak mi się wydaję).
Przepraszam że zapytam – co to jest łożysko hydrokinetyczne w dwumasie ? Żyłem w przekonaniu że łożysko w dmumasach jest ślizgowe a hydrokinetyczne to są przekładnie co do których nie stosuje się kół dwumasowych (tak mi się wydaję).
Nie wiem jaki jest przebieg Twojego auta, ale jesli mniej niż 200tyś i bez dzwona to chyba mechanik trochę przesadził z wydawaniem Twojej kasy. Takich inwestycji jak Twoja, jest baaardzo mało na forum.
Wracajac do usterki... pytasz się co moze być nie tak a nie podajesz żadnych symboli odczytanych kodów błędów, nawet nie piszesz czy była jakaś konkretna diagnostyka kompa, czy kręci, czy kontrolki świecą się. Takich tematów jak Twój, jest wiele na forum i już cieżko je ogarnąć.
Wracajac do usterki... pytasz się co moze być nie tak a nie podajesz żadnych symboli odczytanych kodów błędów, nawet nie piszesz czy była jakaś konkretna diagnostyka kompa, czy kręci, czy kontrolki świecą się. Takich tematów jak Twój, jest wiele na forum i już cieżko je ogarnąć.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Co to znacza nie odpala? Rozrusznik kreci? Telepie nim chociaz?
Do tych siników trzeba podchodzić z głową bo inaczej "fachowce" wyminnia ci pół silnika?
Masza jakis interfejs + Forscan zeby sie pod kompa podpiąć?
Do tych siników trzeba podchodzić z głową bo inaczej "fachowce" wyminnia ci pół silnika?
Masza jakis interfejs + Forscan zeby sie pod kompa podpiąć?
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
Witam,
mam problem ze swoją Madzią z 2005, silnik Y6 1.6TD, w aucie robiłem:
– wymieniony rozrząd + pompa
– oleje, filtry
– nowy aku
– wycięty FAP + przeprogramowany komputer
Ostatnio samochód dziwnie się zachowywał (niestety nie mi, tylko dziewczynie i w 100% nie mogę dokładnie opisać). Z tego co mówi, samochód stracił moc, najpierw zgasł przy ruszaniu ze świateł. Po odpaleniu przejechała jakieś 1km, przy przyspieszaniu z niskich obrotów znów zgasł.
Za trzecim razem dojechała do domu (jakieś 5km). Następnego dnia od razu próbowaliśmy dojechać do mechanika jednak się nie udało. Znów zgasł przy ruszaniu, później przy podjeździe pod małe wzniesienie.
Ogólnie wyglądało to tak, jakby gasł wtedy, kiedy potrzebuje więcej mocy. Po tym jak zgasł przy wjeździe na wzniesienie nie udało się go już od tej pory odpalić – konieczna była laweta.
Auto było już przez 3tyg u dwóch mechaników i każdy załamuje ręce, a ja już nie wiem co mam z tym zrobić.
Po podłączeniu u mechanika pod kompa pokazało 3błędy związane z FAP (co wydało mi się dziwne zważywszy na przeprogramowany sterownik).
Dodam że po wycięciu zrobiłem 15kkm i nie było żadnych problemów z autem aż do teraz.
Wiem że to niewiele informacji, ale może komuś przychodzi jakieś rozwiązanie do głowy? Pytam w akcie desperacji, bo nie wiem gdzie mam wziąć auto żeby je naprawić.
Mam nadzieję że znajdzie się ktoś chętny przeczytać moje wypociny i pomóc.
Pozdrawiam,
Wojtek.
mam problem ze swoją Madzią z 2005, silnik Y6 1.6TD, w aucie robiłem:
– wymieniony rozrząd + pompa
– oleje, filtry
– nowy aku
– wycięty FAP + przeprogramowany komputer
Ostatnio samochód dziwnie się zachowywał (niestety nie mi, tylko dziewczynie i w 100% nie mogę dokładnie opisać). Z tego co mówi, samochód stracił moc, najpierw zgasł przy ruszaniu ze świateł. Po odpaleniu przejechała jakieś 1km, przy przyspieszaniu z niskich obrotów znów zgasł.
Za trzecim razem dojechała do domu (jakieś 5km). Następnego dnia od razu próbowaliśmy dojechać do mechanika jednak się nie udało. Znów zgasł przy ruszaniu, później przy podjeździe pod małe wzniesienie.
Ogólnie wyglądało to tak, jakby gasł wtedy, kiedy potrzebuje więcej mocy. Po tym jak zgasł przy wjeździe na wzniesienie nie udało się go już od tej pory odpalić – konieczna była laweta.
Auto było już przez 3tyg u dwóch mechaników i każdy załamuje ręce, a ja już nie wiem co mam z tym zrobić.
Po podłączeniu u mechanika pod kompa pokazało 3błędy związane z FAP (co wydało mi się dziwne zważywszy na przeprogramowany sterownik).
Dodam że po wycięciu zrobiłem 15kkm i nie było żadnych problemów z autem aż do teraz.
Wiem że to niewiele informacji, ale może komuś przychodzi jakieś rozwiązanie do głowy? Pytam w akcie desperacji, bo nie wiem gdzie mam wziąć auto żeby je naprawić.
Mam nadzieję że znajdzie się ktoś chętny przeczytać moje wypociny i pomóc.
Pozdrawiam,
Wojtek.
A czujnik polozenia walu korbowego? Moze wtyczka jest luzna. To chyba jedna z czesciej wystepujacych usterek i wieke razy byla sugerowana na forum do sprawdzenia. Warto sprawdzic.
/K
/K
Dzięki za wskazówkę, powiem o tym mechanikowi. Ale czy uszkodzony czujnik powodowałby totalny brak reakcji przy próbie odpalenia? Rozrusznik kreci aż milo, mimo to silnik nawet trochę nie załapuje.
Ps: Paliwo jest
Dodam tylko, że od jakiegoś miesiąca czuć było zapach paliwa w kabinie (walnięte podkładki pod dwoma wtryskami). Kupiłem nowe podkładki jednak wymiana się trochę odłożyła, z powodu chwilowego braku prawka. Samochód był w tym czasie używany przez dziewczynę i zrobiła nim może 500-1000km.
Po tej awarii mechanik wymienił mi podkładki pod wtryski (dwie były faktycznie całkiem walnięte), przefrezował gniazda i założył wtryski ponownie (wcześniej umył je myjką ultradźwiękową).
Może to ma coś wspólnego?
Pozdrawiam,
Wojtek.
Ps: Paliwo jest
Dodam tylko, że od jakiegoś miesiąca czuć było zapach paliwa w kabinie (walnięte podkładki pod dwoma wtryskami). Kupiłem nowe podkładki jednak wymiana się trochę odłożyła, z powodu chwilowego braku prawka. Samochód był w tym czasie używany przez dziewczynę i zrobiła nim może 500-1000km.
Po tej awarii mechanik wymienił mi podkładki pod wtryski (dwie były faktycznie całkiem walnięte), przefrezował gniazda i założył wtryski ponownie (wcześniej umył je myjką ultradźwiękową).
Może to ma coś wspólnego?
Pozdrawiam,
Wojtek.
Ostatnio edytowano 26 lis 2015, 17:56 przez WojciszPL, łącznie edytowano 1 raz
Akumulator wogole jest naładowany sprawdził to kto może alternator padł i masz brak prądu silnik nie kręci.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Mówiąc brak reakcji mam na myśli to, ze rozrusznik kreci i kreci, ale silnik nawet nie próbuje zagadać – nawet nie jęknie, kręcenie nic nie daje..
Tak wiec aku jest ok – rozrusznik kreci normalnie. Poza tym tak jak mowie auto zgaslo na drodze bez powodu i konieczna byla laweta,od tamtego czasu nie udało się go odpalić..
Pierwszy mechanik po wymianie wtryskow stwierdził "na sluch" ze niby nie ma ciśnienia w dwóch cylindrach i chcial rozbierać silnik – po jego rewelacjach zabrałem auto do drugiego zaufanego mechanika, niestety wydaje mu się ze to wina elektroniki i rozkłada ręce..
Może ktos z Was ma jakiś pomysł??? Nie wiem juz co z tym autem zrobić.
Pozdrawiam
W.
Tak wiec aku jest ok – rozrusznik kreci normalnie. Poza tym tak jak mowie auto zgaslo na drodze bez powodu i konieczna byla laweta,od tamtego czasu nie udało się go odpalić..
Pierwszy mechanik po wymianie wtryskow stwierdził "na sluch" ze niby nie ma ciśnienia w dwóch cylindrach i chcial rozbierać silnik – po jego rewelacjach zabrałem auto do drugiego zaufanego mechanika, niestety wydaje mu się ze to wina elektroniki i rozkłada ręce..
Może ktos z Was ma jakiś pomysł??? Nie wiem juz co z tym autem zrobić.
Pozdrawiam
W.
No to teraz sprawa doprecyzowana.
Więc tak jak poprzednik napisał wtyczka czujnika położenia wału do wyczyszczenia często są z nią problemy szczególnie jak miałeś robiony rozrząd. Mechanik musiał ją rozpiąć bez tego się nie zdejmie paska więc bardzo prawdopodobne że nie zwiera tak jak ma. Jeśli to nie pomoże zasugeruj mu sprawdzenie układu paliwowego zmieniałeś filtr paliw może być coś nieszczelne i zapowietrzył się a ten silnik to masakra z odpowietrzaniem.
Więc tak jak poprzednik napisał wtyczka czujnika położenia wału do wyczyszczenia często są z nią problemy szczególnie jak miałeś robiony rozrząd. Mechanik musiał ją rozpiąć bez tego się nie zdejmie paska więc bardzo prawdopodobne że nie zwiera tak jak ma. Jeśli to nie pomoże zasugeruj mu sprawdzenie układu paliwowego zmieniałeś filtr paliw może być coś nieszczelne i zapowietrzył się a ten silnik to masakra z odpowietrzaniem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
@kropek101, dzięki za zainteresowaniem tematem i Twoje podpowiedzi.
Co do czujnika wału to powiedziałem mu to dzisiaj, miał to sprawdzić i ew. wyczyścić. Czy możliwe jest, żeby ten czujnik aż tak namieszał że silnik nawet nie zapali? I czy to charakterystyczne dla niego że silnik gaśnie pod większym obciążeniem?
Z układu paliwowego, to ten mechanik raz jeszcze wymienił filtr paliwa (ostatnio był wymieniany 10tys temu) bo myśleliśmy że może filtr się przypchał, ale to nie pomogło. Twierdzi, że odpowietrzył go niby dobrze, że purchli powietrza już nie widać, ale myślisz że to też może być to?
Pozdrawiam,
W.
Co do czujnika wału to powiedziałem mu to dzisiaj, miał to sprawdzić i ew. wyczyścić. Czy możliwe jest, żeby ten czujnik aż tak namieszał że silnik nawet nie zapali? I czy to charakterystyczne dla niego że silnik gaśnie pod większym obciążeniem?
Z układu paliwowego, to ten mechanik raz jeszcze wymienił filtr paliwa (ostatnio był wymieniany 10tys temu) bo myśleliśmy że może filtr się przypchał, ale to nie pomogło. Twierdzi, że odpowietrzył go niby dobrze, że purchli powietrza już nie widać, ale myślisz że to też może być to?
Pozdrawiam,
W.
Tak czujnik moze namieszać sam miałem z nim problem po wymianie rozrządu wyjechałem na drogę i auto zgasło ruszyłem nim i zapaliło potem jeszcze w wilgotne dni zdarzyło się podczas przyspieszania ze szarpalo mi silnikiem.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Co ciekawe widze ze sporo razy ten temat sie przewija i jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ten czujnik
Niestety czesto okazuje sie ze mechanicy zdaza wymienic do tego czasu pol silnika a usterka dalej pozostaje...

Panowie, czy ten czujnik położenia wału karbowego to ten obok koła pasowego? Ze swobodnym dostępem od spodu? Jeśli tak to mechanik wyjmował go, przedmuchiwał i wkładać spowrotem, ale nie pomogło. Czy wobec tego spróbować go np. wymienić?
Ew. macie może jakieś inne pomysły? Bardzo proszę każdego kto ma jakieś przypuszczenia, ponieważ jestem załamany – miesiąc bez samochodu.
Jutro jadę do mechanika z takim urządzeniem:
http://allegro.pl/obd2-bluetooth-icar-n ... 05308.html
Bo przesyłka ma mi dojść jutro i spróbuję odczytać błędy.
Pozdrawiam,
W.
Ew. macie może jakieś inne pomysły? Bardzo proszę każdego kto ma jakieś przypuszczenia, ponieważ jestem załamany – miesiąc bez samochodu.
Jutro jadę do mechanika z takim urządzeniem:

Bo przesyłka ma mi dojść jutro i spróbuję odczytać błędy.
Pozdrawiam,
W.
I jak odczytałeś jakieś błędy. Czujnika nie wymieniaj jeśli by padł komp cie poinformuje błędem chyba że masz jak to podmień z innego auta. Mechanik próbował odpalić na samostarcie?
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Panowie, właśnie wracam od mechanika.. Trochę zmęczony i zmarznięty, ale próbuję sobie wmówić że pojawiła się jakaś iskierka nadziei.
A więc tak, na początek co pokazał FORScan:

Posprawdzałem, poczytałem, zapisałem logi i postanowiliśmy, że spróbujemy skasować błędy i zobaczyć czy coś wróci. Wróciły prawie wszystkie, oprócz tych z modułu ABS (tam pojawiły się jakieś z U na początku – podobno problem z połączeniem?).
Na drugi ogień wziąłem odczyt PIDów, przy czym skupiłem się głównie na ciśnieniu na listwie CR.
Na początku FORScan cały czas pokazywał 180000kPa, niezależnie od tego czy się kreciło rozrusznikiem czy nie. (wykres 1 – zółta linia, stała wartość).
Po odpięciu czujnika (strasznie trudny dostęp) i próbie odpalenia też pokazywało cały czas 180000kPa – czyli efekt taki sam jak przed odpięciem! Mój wniosek – tyle pokazuje jak brak info z czujnika? W każdym razie czujnik nic nie dawał.
Przeczyściliśmy styki sprężonym powietrzem (niestety nie było pod ręką konektora) i zamontowaliśmy czujnik. Efekt? FORScan zaczął pokazywać wartości (nie wiem na ile realne, ale zmieniające się). Na postoju coś koło 200kPa, przy kręceniu skakało do 40-50tys kPa. (wykres 2) Nie udało się odpalić, ale akumulator pod koniec już ledwo kręcił, więc może za mało mocy. Ile powinno być kPa żeby palił?
Troszkę mnie podniosło na duchu że pojawiły się odczyty – łudzę się że może jutro na naładowanym aku poleci – co Wy o tym myślicie?
@kropek, mechanik próbował kilka dni temu na autostarcie i coś tam kaszlał, ale bez niego zero reakcji.
@MaTuS, jak napisałem, wyciągaliśmy wtyczkę tego czujnika i po podpięciu pojawiły się wartości ciśnienia na FORScan. Ale strasznie trudny dostep do niego jest. A co Ty z nim zrobiłeś?
Pozdrawiam,
Dzięki chłopaki za odzew i liczę że pomożecie mi coś wymyślić.
W.
A więc tak, na początek co pokazał FORScan:
Posprawdzałem, poczytałem, zapisałem logi i postanowiliśmy, że spróbujemy skasować błędy i zobaczyć czy coś wróci. Wróciły prawie wszystkie, oprócz tych z modułu ABS (tam pojawiły się jakieś z U na początku – podobno problem z połączeniem?).
Na drugi ogień wziąłem odczyt PIDów, przy czym skupiłem się głównie na ciśnieniu na listwie CR.
Na początku FORScan cały czas pokazywał 180000kPa, niezależnie od tego czy się kreciło rozrusznikiem czy nie. (wykres 1 – zółta linia, stała wartość).
Po odpięciu czujnika (strasznie trudny dostęp) i próbie odpalenia też pokazywało cały czas 180000kPa – czyli efekt taki sam jak przed odpięciem! Mój wniosek – tyle pokazuje jak brak info z czujnika? W każdym razie czujnik nic nie dawał.
Przeczyściliśmy styki sprężonym powietrzem (niestety nie było pod ręką konektora) i zamontowaliśmy czujnik. Efekt? FORScan zaczął pokazywać wartości (nie wiem na ile realne, ale zmieniające się). Na postoju coś koło 200kPa, przy kręceniu skakało do 40-50tys kPa. (wykres 2) Nie udało się odpalić, ale akumulator pod koniec już ledwo kręcił, więc może za mało mocy. Ile powinno być kPa żeby palił?
Troszkę mnie podniosło na duchu że pojawiły się odczyty – łudzę się że może jutro na naładowanym aku poleci – co Wy o tym myślicie?
@kropek, mechanik próbował kilka dni temu na autostarcie i coś tam kaszlał, ale bez niego zero reakcji.
@MaTuS, jak napisałem, wyciągaliśmy wtyczkę tego czujnika i po podpięciu pojawiły się wartości ciśnienia na FORScan. Ale strasznie trudny dostep do niego jest. A co Ty z nim zrobiłeś?
Pozdrawiam,
Dzięki chłopaki za odzew i liczę że pomożecie mi coś wymyślić.
W.
Mi P2584 kojarzy się z FAP a skoro go już nie masz to może trzeba przerobić jeszcze raz program?
Forum wspolpracuje z bdb serwisem, ktory zna sie na takich "operacjach", moze warto z nimi skonsultować usterkę. Szukaj uzytkownika marlad. Nie wiem skąd jesteś, ale oni z Krakowa.
Forum wspolpracuje z bdb serwisem, ktory zna sie na takich "operacjach", moze warto z nimi skonsultować usterkę. Szukaj uzytkownika marlad. Nie wiem skąd jesteś, ale oni z Krakowa.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości