Sprzęgło – problemy/pytania
U mne też słychać pyknięcie w pewnym momencie w czasie wciskania, włożeyłem głowe pod kierownicę i okazało się, że tulejka?plastik w której porusza sie sprężyna jest pęknięty
- Od: 17 lip 2011, 13:48
- Posty: 50
- Skąd: Kraków/Nowy Sącz
- Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995. CX-5 2.0 165KM 2023
Wracając do tego strzelania...
Czaski w ogóle przestaje strzelać... czasami strzela duuużo ciszej..
Może toć ze sprężyną ?
Czaski w ogóle przestaje strzelać... czasami strzela duuużo ciszej..
Może toć ze sprężyną ?
-
lukapp
Witam.Przeszukuje forum,ale jakoś ciężko mi znaleźć coś podobnego.Więc sory jak złamałem częściowo regulamin
Do dzisiejszego dnia było wszystko oki,stało się to nagle,na jedynce ciągnie normalnie jakby nic się nie działo,biegi wchodzą idealnie,prdał sprzęgła jakby chodził lżej i w połowie czuć delikatny jakby przeskok,gdy wbijam drugi i kolejne biegi wyraźnie się ślizga.Czy po prostu padło już sprzęgło,czy może są jakieś sposoby regulacji?Próbowałem kręcić przy pedale sprzęgła,ale bez rezultatów.Jestem laikiem w tych sprawach,a nie chciał bym być naciągany oddając auto do jakiegoś wymieniacza.Dodam jeszcze ze dzis zrobiłem na tym ponad 150km i nie czuć żadnego smrodu.
- Od: 2 sie 2015, 14:34
- Posty: 12
- Skąd: Strzegom
- Auto: MAZDA 6 2012 2.0DISI AT
Witam.
Mam pytanie odnośnie sprzęgła do mojej Mazdy 2.0Pb 147KM. Na różnych stronach szukałem kompletów 3 częściowych. Znalazłem kilka takich niby pasują do auta ale... No własnie jest jedno ale a mianowicie: Czy jest różnica w tarczy sprzęgłowej jeśli mam skrzynie 6 biegowa. Jeśli jest to jaka? Bo gdy wybieram rodzaj silnika przy wyborze kompletu wyskakuje mi ze pierwszy komplet pasuje do roczników 02-07 (silniki 141KM i 147KM oznaczenia lf17 i lff7) a drugi 05-07 silnik 147KM. Dla przykładu Sprzęgło LUK numery oe: 623 3410 00 i 623 342 00. Do tego pierwszego widzę więcej pasujących modeli.
? Bardzo proszę o odpowiedź gdyż zamówiłem ten pierwszy komplet i wstrzymuje się z wymianą. 
Dopisano 28 paź 2015, 18:50:
Czy ktoś wie coś na mój temat?? Bardzo proszę o pomoc.
Mam pytanie odnośnie sprzęgła do mojej Mazdy 2.0Pb 147KM. Na różnych stronach szukałem kompletów 3 częściowych. Znalazłem kilka takich niby pasują do auta ale... No własnie jest jedno ale a mianowicie: Czy jest różnica w tarczy sprzęgłowej jeśli mam skrzynie 6 biegowa. Jeśli jest to jaka? Bo gdy wybieram rodzaj silnika przy wyborze kompletu wyskakuje mi ze pierwszy komplet pasuje do roczników 02-07 (silniki 141KM i 147KM oznaczenia lf17 i lff7) a drugi 05-07 silnik 147KM. Dla przykładu Sprzęgło LUK numery oe: 623 3410 00 i 623 342 00. Do tego pierwszego widzę więcej pasujących modeli.

Dopisano 28 paź 2015, 18:50:
Czy ktoś wie coś na mój temat?? Bardzo proszę o pomoc.
-
sa20
Witam.
Opiszę temat od początku.
Jako że zaczęły się problemy z wrzucaniem biegów i skrzypienie pedału sprzęgła zacząłem szukać rozwiązanie,wymieniłem olej w skrzyni biegów (pomogło tylko na chwilę),nasmarowałem cięgna przy skrzyni biegów i w tunelu środkowym na razie jest nieźle.(Będę powtarzał zabieg białym smarem w sprayu to trzasnę kilka fotek dla potomności)
Co do skrzypiącego pedału znalazłem coś takiego,ta blaszka (jakiś wspornik albo co) jest pęknięta i przy wciskaniu pedału pęknięcie jest bardziej widoczne.
Czy idzie to wymienić jak by było na śruby to bym wykręcił i zaniósł do spawania a tak jest to znitowane i nie wiem czy można to spawać żeby nic nie popalić.
Może ktoś wymieniał/spawał/poradził sobie z tym niech się podzieli wiedzą.
Edit.
A może dało by radę klejem do metalu można w nich wiercić, gwintować tak przynajmniej podaje producent.
Opiszę temat od początku.
Jako że zaczęły się problemy z wrzucaniem biegów i skrzypienie pedału sprzęgła zacząłem szukać rozwiązanie,wymieniłem olej w skrzyni biegów (pomogło tylko na chwilę),nasmarowałem cięgna przy skrzyni biegów i w tunelu środkowym na razie jest nieźle.(Będę powtarzał zabieg białym smarem w sprayu to trzasnę kilka fotek dla potomności)
Co do skrzypiącego pedału znalazłem coś takiego,ta blaszka (jakiś wspornik albo co) jest pęknięta i przy wciskaniu pedału pęknięcie jest bardziej widoczne.
Czy idzie to wymienić jak by było na śruby to bym wykręcił i zaniósł do spawania a tak jest to znitowane i nie wiem czy można to spawać żeby nic nie popalić.
Może ktoś wymieniał/spawał/poradził sobie z tym niech się podzieli wiedzą.
Edit.
A może dało by radę klejem do metalu można w nich wiercić, gwintować tak przynajmniej podaje producent.
Jeżeli chcesz spróbować klejem, to wypróbuj dwuskładnikowy Poxipol. Kleiłem nim kiedyś łączenia blach przy lampach, bo dostałem w dupsko i później mi przeciekała woda. Po klejeniu miałem do końca spokój. Wymienić czy pospawac zawsze zdążysz, a sprobować najprostszej metody nie zaszkodzi. Chyba że tam są jakieś spore naprężenia, to może puścić. Można też typowym klejem do metalu, tez powinno być mocne łączenie.
Wracając do pęknięcia,próbowałem to skleić klejem do metalu który miał wytrzymać 300 kg.
Pękło przy pierwszym naciśnięciu sprzęgła i mechanik mnie jeszcze objechał że musi to czyścić,więc nie polecam szkoda czasu i kasy na klej.
Mechanik wymontował pedał (śruba od środka i śruba od strony silnika ,trzeba wymontować akumulator),okazało się że ten element ma ze 4 pęknięcia których nie było widać.
Wszystko ładnie pięknie pospawane założone i co ważne biegi zaczęły wchodzić elegancko.
Czas operacji ok 40 minut i koszt ja zapłaciłem 50 zł
Podsumowując jeśli zaczynają się problemy z biegami,strzelającym lub jak u mnie skrzypiącym pedałem polecam sprawdzić ten element czy coś nie pękło.

Mechanik wymontował pedał (śruba od środka i śruba od strony silnika ,trzeba wymontować akumulator),okazało się że ten element ma ze 4 pęknięcia których nie było widać.
Wszystko ładnie pięknie pospawane założone i co ważne biegi zaczęły wchodzić elegancko.
Czas operacji ok 40 minut i koszt ja zapłaciłem 50 zł
Podsumowując jeśli zaczynają się problemy z biegami,strzelającym lub jak u mnie skrzypiącym pedałem polecam sprawdzić ten element czy coś nie pękło.
Witam.
Mam pytanko odnośnie sprzęgła do mazdy 3 BK 1.6 benzyna 77kW 105km..
Przy bardziej sportowej jeździe, bardziej nagrzana tarcza zaczyna mi ślizgać i to znacznie.. Dziwne to chyba ze względu na przebieg – 126 tys km? (tak wiem.. to minimum ale boje sie nawet jakos to sprawdzac xD) Nie mniej jednak, jeśli to problem ze sprzęgłem to do wymiany wole komplet niż zabawy.. no i taniej wyjdzie
Szukałem tylko SACHSA, gdzie przeczytałem że to on właśnie montowany jest fabrycznie do naszych 3-jek.
Wpadły mi w oko dwie oferty tej samej firmy ale.. za różną cene oO
Możecie mi powiedzieć czy własnie do mojej madzi to sprzęgło będzie pasować? Czy obie 'aukcje' to to samo tylko chcą mi wcisnąć inną kwote?
Tańsza:
http://allegro.pl/sprzeglo-mazda-3-i-1- ... 59462.html
Droższa?
http://allegro.pl/sprzeglo-mazda-3-1-6- ... 56308.html
Różnica w cenach to takie czepianie się ale.. 2 dychy piechotą nie chodzi
Pozdrawiam
Mam pytanko odnośnie sprzęgła do mazdy 3 BK 1.6 benzyna 77kW 105km..
Przy bardziej sportowej jeździe, bardziej nagrzana tarcza zaczyna mi ślizgać i to znacznie.. Dziwne to chyba ze względu na przebieg – 126 tys km? (tak wiem.. to minimum ale boje sie nawet jakos to sprawdzac xD) Nie mniej jednak, jeśli to problem ze sprzęgłem to do wymiany wole komplet niż zabawy.. no i taniej wyjdzie
Szukałem tylko SACHSA, gdzie przeczytałem że to on właśnie montowany jest fabrycznie do naszych 3-jek.
Wpadły mi w oko dwie oferty tej samej firmy ale.. za różną cene oO
Możecie mi powiedzieć czy własnie do mojej madzi to sprzęgło będzie pasować? Czy obie 'aukcje' to to samo tylko chcą mi wcisnąć inną kwote?
Tańsza:

Droższa?

Różnica w cenach to takie czepianie się ale.. 2 dychy piechotą nie chodzi
Pozdrawiam
Witam. Oddałem całkiem nie dawno autko do mechanika,w celu naprawy sprzęgła,wymienił mi łożysko i tarcze,reszta ponoć była dobra.Otóż mam nie mały problem chyba teraz,od odebrania pojawiło się straszne szarpanie przy ruszaniu z jedynki czy przy ruszaniu na wstecznym.Najgorzej jest pod obciążeniem.Otóż mechanik twierdzi że tak ma być i wszystko jest według niego w porządku.Byłem już z reklamacją i szlak mnie trafia gdy słucham jego teorii.Auto wcześniej zawsze ruszało płynnie.
Sorki poza tematem nie co,jakie prawidłowe obroty powinny być na biegu jałowym?Strasznie trzęsie mi budą i znajdują się po między 2,a 3 kreską.Wydaje mi się że powinny być lekko nad 3cią kreską.
Sorki poza tematem nie co,jakie prawidłowe obroty powinny być na biegu jałowym?Strasznie trzęsie mi budą i znajdują się po między 2,a 3 kreską.Wydaje mi się że powinny być lekko nad 3cią kreską.
- Od: 2 sie 2015, 14:34
- Posty: 12
- Skąd: Strzegom
- Auto: MAZDA 6 2012 2.0DISI AT
No to ja też mam problem, prawdopodobnie kończy mi się sprzęgło
Mam takie objawy:
-ciężko pracujący pedał
-specyficzne punkcięcie przy wciskaniu pedału
-pedał łapie przy samej górze
-czasami potrafi ślizgnąć.
Czy one kwalifikuja sprzęgło do wymiany?
Mazda 6 2.0 benzyna, przebieg 170 000km
Mam takie objawy:
-ciężko pracujący pedał
-specyficzne punkcięcie przy wciskaniu pedału
-pedał łapie przy samej górze
-czasami potrafi ślizgnąć.
Czy one kwalifikuja sprzęgło do wymiany?
Mazda 6 2.0 benzyna, przebieg 170 000km
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Kompletne sprzęgło masz do wymiany, stąd takie objawy...

-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Tak myślałem, ale poczekam może ktoś odpowie mi tu co już przerabiał ten temat 
Ostatnio edytowano 19 gru 2015, 15:36 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
T
Mysle ze to tez kwestia czy duzo ktos jezdzi po miescie i sprzeglo caly czas pracuje czy tez same trasy wtedy powinno wytrzymac duzo wiecej bo i oczywiscie sam styl jazdy ma na to wplyw
osobiscie mam 170tys i sprzeglo bierze troszke nizej niz od polowy
takze jak na ten przebieg jestem w pelni zadowolony
obym tylko nie wykrakal..... ;p
matthies napisał(a):Ktoś inny tez mówił, że w okolicy 180-190 tysi to normalne, że sprzęgło już niedomaga. Śmiało wymieniaj.
Mysle ze to tez kwestia czy duzo ktos jezdzi po miescie i sprzeglo caly czas pracuje czy tez same trasy wtedy powinno wytrzymac duzo wiecej bo i oczywiscie sam styl jazdy ma na to wplyw
Przed wymianą sprzęgła, proponuję każdemu wymianę płynu hamulcowego i odpowietrzenie wysprzęglika
U mnie po wymianie w/w płynu wszystkie objawy minęły, na jak długo nie wiem, ale gdybym nie robił tego z mechanikiem to powiedział bym, że dostałem nowe sprzęgło 
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3600 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Witam czy ten pedał sprzęgła bedzie pasował do mojej mazdy6 2002 2.0 benzyna z tej aukcji
http://allegro.pl/show_item.php?item=5824566273 pozdrawiam i dziekuje z informacje

-
danielrosz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6