Wymiana czujnika ABS tył Mazda Premacy 2001
1, 2
Wymiana czujnika jest podobna jak w innych autach mazdy ale ze akurat mi padł to przy okazji zrobiłem fotki.
Nie jestem mechanikiem ale cena którą mi powiedział serwis zmusiła mnie do pierwszej samodzielnej wymiany części samochodowej.
Nie jest to trudne i można zaoszczędzić trochę pieniędzy:)
A wiec objawy ,pala się kontrolki ABS i ręcznego + TCS (w dieslu chyba tak samo oprócz TCS).
Odczytanie który to czujnik nam padł jest tutaj (klik) .
Zaczynając wymianę pamiętajmy żeby nie robić tego na podniesionym lewarku bo grozi to spadnięciem auta z niego podczas pracy.
Po podniesieniu i zdjęciu kola opuśćmy na jakieś podłużne wsparcie,
w moim przypadku były to krawężniki i deska jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem blachy auta.
Zabezpieczamy wszystkie kola przed przypadkowym zjazdem w przód i tył
gdyż musimy zwolnic hamulec ręczny.
Potrzebne klucze to nasadowe 10 i 12,śrubokręty krzyżak i plaski oraz młotek.
1.Zamawiamy czujnik ,w moim przypadku był to lewy tył;
Radze pominąć aukcje allegro bo może nie będzie pasował ze względu na inne ułożenie blaszki mocującej czujnik do osi ewentualnie za krótki kabel.
Ja osobiście kupiłem w Carspeed nr części widać na zdjęciu.
2.Odkręcamy śruby 1i2 i ściągamy bęben.
Musi być zwolniony hamulec ręczny,w razie oporu można obstukać młotkiem.
3.Zdejmujemy osłonę nadkola.
1 i 2 klucz 10
1 i 3 wkręty, 2 klucz 10
Po odkręceniu zaczynamy obudowę delikatnie odciągać aż zatrzaski puszcza,trzeba uważać na podłączenie gniazda zapalniczki żeby nie zerwać kabli jak się tylko pojawi rozłączamy na połączeniu.
4.Demontujemy niedziałający czujnik
Odkręcamy śruby 1 i 2 klucz 10.
Plastikowej przelotki nie ruszamy ją zdejmujemy od środka odchylając zaczepki.
1 i 2 odkręcamy śruby klucz 12.
Po odkręceniu wyjmujemy uszkodzony czujnik.
Mi sprawiał problem z wyjściem z otworu bo blaszka mocująca się zespoliła ze starości z elementem do którego przylega (3).
Można śrubokrętem płaskim miedzy zespolenie podważyć ,ewentualnie jak nic nie da delikatnie w śrubokręt stukać młotkiem.
Jak już się z tym uporamy powinien wyjść ,ewentualnie jeszcze wybić go od strony wewnętrznej(1).
Od wewnątrz auta odłączamy podłączenie czujnika od instalacji (1)
Odczepiamy plastikowa przelotkę (2) wyciągamy zdemontowany czujnik.
Montaż jest odwrotnością demontażu.
Włożenie nowego czujnika w otwór mocujący może sprawić trochę problemu.
Ja oczyściłem wnętrze otworu WD-40,czujnik i otwór posmarowałem trochę olejem.
Przy wkładaniu równomiernie dokręcając śrubę mocującą stukałem delikatnie młotkiem w czujnik.
Po podłączeniu do instalacji zapalamy zapłon i sprawdzamy czy zgasły kontrolki wskazujące niedziałanie czujnika.
Jeśli będzie wszystko Ok nie powinny się palić.
Po podłączeniu i założeniu obudów wewnętrznych pamiętajmy żeby uszczelki nałożyć na plastiki a w trakcie zakładania nie zapomnijmy podłączyć gniazda zapalniczki do instalacji.
Czujnik po zamontowaniu;
Pozdrawiam
Marian
Nie jestem mechanikiem ale cena którą mi powiedział serwis zmusiła mnie do pierwszej samodzielnej wymiany części samochodowej.
Nie jest to trudne i można zaoszczędzić trochę pieniędzy:)
A wiec objawy ,pala się kontrolki ABS i ręcznego + TCS (w dieslu chyba tak samo oprócz TCS).
Odczytanie który to czujnik nam padł jest tutaj (klik) .
Zaczynając wymianę pamiętajmy żeby nie robić tego na podniesionym lewarku bo grozi to spadnięciem auta z niego podczas pracy.
Po podniesieniu i zdjęciu kola opuśćmy na jakieś podłużne wsparcie,
w moim przypadku były to krawężniki i deska jako zabezpieczenie przed uszkodzeniem blachy auta.
Zabezpieczamy wszystkie kola przed przypadkowym zjazdem w przód i tył
gdyż musimy zwolnic hamulec ręczny.
Potrzebne klucze to nasadowe 10 i 12,śrubokręty krzyżak i plaski oraz młotek.
1.Zamawiamy czujnik ,w moim przypadku był to lewy tył;
Radze pominąć aukcje allegro bo może nie będzie pasował ze względu na inne ułożenie blaszki mocującej czujnik do osi ewentualnie za krótki kabel.
Ja osobiście kupiłem w Carspeed nr części widać na zdjęciu.
2.Odkręcamy śruby 1i2 i ściągamy bęben.
Musi być zwolniony hamulec ręczny,w razie oporu można obstukać młotkiem.
3.Zdejmujemy osłonę nadkola.
1 i 2 klucz 10
1 i 3 wkręty, 2 klucz 10
Po odkręceniu zaczynamy obudowę delikatnie odciągać aż zatrzaski puszcza,trzeba uważać na podłączenie gniazda zapalniczki żeby nie zerwać kabli jak się tylko pojawi rozłączamy na połączeniu.
4.Demontujemy niedziałający czujnik
Odkręcamy śruby 1 i 2 klucz 10.
Plastikowej przelotki nie ruszamy ją zdejmujemy od środka odchylając zaczepki.
1 i 2 odkręcamy śruby klucz 12.
Po odkręceniu wyjmujemy uszkodzony czujnik.
Mi sprawiał problem z wyjściem z otworu bo blaszka mocująca się zespoliła ze starości z elementem do którego przylega (3).
Można śrubokrętem płaskim miedzy zespolenie podważyć ,ewentualnie jak nic nie da delikatnie w śrubokręt stukać młotkiem.
Jak już się z tym uporamy powinien wyjść ,ewentualnie jeszcze wybić go od strony wewnętrznej(1).
Od wewnątrz auta odłączamy podłączenie czujnika od instalacji (1)
Odczepiamy plastikowa przelotkę (2) wyciągamy zdemontowany czujnik.
Montaż jest odwrotnością demontażu.
Włożenie nowego czujnika w otwór mocujący może sprawić trochę problemu.
Ja oczyściłem wnętrze otworu WD-40,czujnik i otwór posmarowałem trochę olejem.
Przy wkładaniu równomiernie dokręcając śrubę mocującą stukałem delikatnie młotkiem w czujnik.
Po podłączeniu do instalacji zapalamy zapłon i sprawdzamy czy zgasły kontrolki wskazujące niedziałanie czujnika.
Jeśli będzie wszystko Ok nie powinny się palić.
Po podłączeniu i założeniu obudów wewnętrznych pamiętajmy żeby uszczelki nałożyć na plastiki a w trakcie zakładania nie zapomnijmy podłączyć gniazda zapalniczki do instalacji.
Czujnik po zamontowaniu;
Pozdrawiam
Marian
Ostatnio edytowano 2 cze 2013, 10:07 przez Marianek, łącznie edytowano 1 raz
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Witam!
relacja super, napewno się wszystkim przyda
pozdrawiam
relacja super, napewno się wszystkim przyda
pozdrawiam
- Od: 22 cze 2010, 11:20
- Posty: 35
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda Premacy 1.8 benz. 2001 r. 100 KM
też zamówiłem jakiś czas temu i wymieniłem w tej samej firmie wysłałem im zapytanie jakiego producenta i jaka firma produkuje w/w czujniki w odpowiedzi było że to dobra firma japońska!!!!
zamówiłem przyszła paczka i oto fotki


zastanawiające jest dlaczego jest usunięta oryginalna naklejka producenta
????
jest tylko zostawiony numer części i doklejone naklejki firmowe carspeedu reszka ładnie odcięta
zresztą na pierwszej fotce kolegi Mariianek ładnie też to widać
czyżby...........
????????
cały czas ciekawi mnie i zapewne kolegów też co to za firma produkuje i jaką ma nazwę
zamówiłem przyszła paczka i oto fotki


zastanawiające jest dlaczego jest usunięta oryginalna naklejka producenta
jest tylko zostawiony numer części i doklejone naklejki firmowe carspeedu reszka ładnie odcięta
zresztą na pierwszej fotce kolegi Mariianek ładnie też to widać
czyżby...........
cały czas ciekawi mnie i zapewne kolegów też co to za firma produkuje i jaką ma nazwę
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Te naklejki są wycięte dlatego żeby nasz kolega tez mógł z czegoś żyć.
Wyszukanie tego producenta bylo by bardzo proste i Smirnoff traktuje to jako tajemnice handlowa,
szczerze mu się nie dziwie.
Najważniejsze ze działa, pasuje i cena konkurencyjna jest.
Pozdrawiam
Marian
Wyszukanie tego producenta bylo by bardzo proste i Smirnoff traktuje to jako tajemnice handlowa,
szczerze mu się nie dziwie.
Najważniejsze ze działa, pasuje i cena konkurencyjna jest.
Pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Mariianek napisał(a):Te naklejki są wycięte dlatego żeby nasz kolega tez mógł z czegoś żyć.
ale ja nie mam nic przeciwko zarabianiu bo i tak bym zamówił i kupił u niego ale chciałbym wiedzieć co kupuję
Mariianek napisał(a):Smirnoff traktuje to jako tajemnice handlowa,
tylko po co? na właśnie tego nie mogę pokumać
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Właśnie dzisiaj wymieniłem czujnik w mojej Primce
.Zajęło mi to jakieś 30 minut.u mnie sruby mocujace czujnik pusciły bez problemu.oby jak najwięcej takich fotorelacji.bonus i browar dla Mariianka
PS.jeśli chodzi o hamulce z tyłu to u mnie są tarcze ale to chyba nie robi różnicy

PS.jeśli chodzi o hamulce z tyłu to u mnie są tarcze ale to chyba nie robi różnicy
- Od: 4 wrz 2011, 13:17
- Posty: 15
- Skąd: Łódź-Dąbrowa
- Auto: Mazda Premacy 1.8 16V 2001
Witam.
Odświeżam wątek. Podczas próby oczyszczenia czujnika ABSu ukręciłem śrubę, która jest na rysunku 6 od góry zaznaczona jako "2".
Proszę o informację jaka to śruba, żebym wiedział jaką kupić.
Może ktoś ma pomysł jak wyciągnąć tę śrubę?? Myślałem nad wyciągnięciem czujnika i przyklejeniu nowego przy pomocy kleju do metalu ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Odświeżam wątek. Podczas próby oczyszczenia czujnika ABSu ukręciłem śrubę, która jest na rysunku 6 od góry zaznaczona jako "2".
Proszę o informację jaka to śruba, żebym wiedział jaką kupić.
Może ktoś ma pomysł jak wyciągnąć tę śrubę?? Myślałem nad wyciągnięciem czujnika i przyklejeniu nowego przy pomocy kleju do metalu ale nie wiem czy to dobry pomysł.
- Od: 8 kwi 2011, 08:01
- Posty: 19
- Skąd: Toruń
- Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.
Witam. Po zdjęciu bębna ukazał mi się czujnik na którym była masa brudu (prawdopodobnie pył ze szczęk). Nie udało mi się wyciągnąć samego czujnika, ale po oczyszczeniu zniknęły błędy 61 i 63 natomiast 13 (prawy tył) nadal jest, także czeka mnie zapewne wymiana czujnika, jeszcze sprawdzę jego oporność.
– Czy aby zmierzyć oporność trzeba kręcić kołem??
– I jeszcze jedno, jak działa ten czujnik, czy on ma się "kręcić" w tej zębatce czy to działa na zasadzie magnetycznej.
– Czy aby zmierzyć oporność trzeba kręcić kołem??
– I jeszcze jedno, jak działa ten czujnik, czy on ma się "kręcić" w tej zębatce czy to działa na zasadzie magnetycznej.
- Od: 8 kwi 2011, 08:01
- Posty: 19
- Skąd: Toruń
- Auto: Premacy 1.8 Pb/LPG 2000r.
Czujnik to cewka z rdzeniem.Obrót tarczy lub pierścienia zębatego zamontowanego na kole powoduje generowanie przez czujnik ABS (elektromagnetyczny ) impulsów ,które są informacją dla sterownika ABS o prędkości obrotowej koła i są porównywane z prędkością obrotową pozostałych kół.Rezystancje mierzy się omomierzem,kształt i częstotliwość impulsów -oscyloskopem.
- Od: 25 cze 2011, 17:03
- Posty: 18
podepne sie pod ten stary temat czy taki czujnik do premacy 99 2.0 ditd prawy ttyl bedzie ok ?
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-mazda ... 29130.html

ok podlaczylem i wszystko dziala kontrolki zgasly abs dziala ale takie mam pytanie czy ta koncowka czujnika powinna byc tak blisko kola zebatego ona prawie o niego zawadza wystarczy milimetr i zawadzi o kolo zebate tak powinno byc?
Musi być blisko czujnik zczytuje z koronki ja przy swojej zrobiłem tak jak kol. Marianek oprócz ściągania bębna wszystko poszło gładko błędy znikły koszt czujnika 134zł firmy delphi może dużo ale bałem się zamawiać badziewia z alledrogo
- Od: 6 gru 2011, 21:01
- Posty: 62
- Skąd: Gostyń
- Auto: Premacy 1,8 16 v 101 Km 99r
ja zamowilem z alegro najtanszy blad znikl i abs dziala
Panowie jestem w potrzebie mam problem ze swoja mazda pala sie katrolki abs trakcja i hamulec ręczny wiem ze jest to przyczyna czujnika badz wiązki Teraz zaczely mi migac co jakis czas kontrolki od poduszek. Poszukuje kogoś kto mógłby mi pomoc z zdiagnozowaniu i usunieciu awari. Wiem juz tez ze problem jest z prawym tylnym kolem czyli czujnik
Jesli znacie kogoś kto mógłby pomoc dajcie jakies namiary w warszawie
Jesli znacie kogoś kto mógłby pomoc dajcie jakies namiary w warszawie
- Od: 23 mar 2013, 20:00
- Posty: 16
- Auto: MAZDA 5 2.0 BENZYNA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 1 gość